Přístroje k „očichávání“ dieselů v provozu Praze dodají České Radiokomunikace za 40 milionů

Měření emisí, ilustrační foto. Autor: MDČRMěření emisí, ilustrační foto. Autor: MDČR

Praha si od nového projektu slibuje, že snáz zjistí ty, kteří jezdí s odstraněným nebo nefunkčním filtrem pevných částic.

130 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jandera

aniž bych se pouštěl do popisu „vyšetření N.O.K. vozidla“ v praxi na ulici, račme si uvědomit, že zatial je takovýto screening prováděný mimo STK resp bez přítomnosti PČR nezákonný

Jandera

děkuji za minus – zřejmě máte pocit, že tím se mění vyhláška, že ?? 🙂

Y.K.

Můžete tu nezákonnost nějak podložit?
Pochybuji, že by se Praha nezeptala právníků.

Jandera

neexistuje platná právní úprava, která by tuto pravomoc delegovala na radnice, magistráty nebo např. jimi najaté firmy….

Y.K.

Takže to není zakázané. Ono Praha má i vlastní policii.

Jandera

STK se jakožto povinné „vyšetření stavu vozu“ řídí náležitostmi danými zákonnou úpravou – nelze (bez novelizace) akceptovat aby městapáci očuchávali vejfuky

Jandera

joa ještě toto – Praha má městské strážníky – tzn osoby v zaměstnaneckém poměru, jejichž pravomoci jsou oproti policistům (příslušníkům PČR ve služebním poměru) dost omezené, – přesně dle zákona…

Y.K.

Jenže oni auta nechtějí zastavovat. Pak si ho můžou změřit jak chtějí. Sice s nepřesnostmi, ale na vychytávání SPZ a statistiku dostačující.

Jandera

naposled a jen pro vás – BEZ ÚPRAVY/NOVELIZACE STÁVAJÍCÍ PRÁVNÍ ÚPRAVY JE TO NEZÁKONNÉ

Jan Sova

Ne nutně nezbytně. Pokud dělají vlastní screening a nepoužívají z toho data (lustrace RZ apod.), tak pro statistické účely to mít mohou. Otázkou pak vyvstává, jestli jsou města tak „bohatá“, aby si takovou statistiku mohli dotovat…

Tomáš679.2

„Například v roce 2018 bylo průměrné stáří aut v Česku na kontrole emisí 13,03 roku, emisním testem neprošlo 2,27 procenta aut. Naopak v Německu ve stejném roce bylo stáří vozidel 8,9 roku, neprošlo 6,61 procenta vozidel.“ A není to náhodou tím podstatně mladším vozovým parkem? 1.Dnes není nic ani zdaleka tak kvalitní jako tomu bylo dříve. 2. Jezdí se daleko více a ty mladé vozy mají najeto nesmyslné počty kilometrů a motory vlivem opotřebení pak nemusí splňovat přísné normy. Navíc v novějších autech jsou EGR, které k dlouhodobě dobrému technickému stavu motoru a nízkému opotřebení nepřispívají. 3. Starší vozy musí… Číst vice »

Zrzek

A není to také způsobeno tím, že novější auta jsou složitější a je tam víc věcí, které se podělají.

Jandera

starší vozy prostě musejí jezdit, protože lidé v Česku většinově na nová auta nemají…. tak se to řeší jak to jde…. osobně s tím nemám problém – na rozdíl od STK bych nějaké emise vbůbec neřešil

Tomáš679.2

Tak řešit emise správné je. Je potřeba zajistit, aby vozidlo splňovalo to, co mu bylo „dáno do vínku“. A pak řešit ta vozidla, která opravdu vykazují enormní kouřivost. Neviděl jsem snad nikdy Peugeot 307 SW, aby při jízdě po dálnici rychlostí 120km/h hulil jak dýmovnice. Až do dneška.

Kosmik

Něco je dobré, něco špatné, ale být pirátem tak dělat věci aby v příštích volbách propadli dává otázku jestli vůbec něco tuší.

Tomáš679.2

Praha. Upřímně řečeno situace katastrofální. Kterýchytrák změnil cedule tak, že jsou hůře viditelné (bílé s černým textem) a dále značení neobsahuje ani zdaleka dálkové cíle?
Takhle cedule vypadala:
https://mapy.cz/zakladni?x=14.4705910&y=50.0399980&z=19&pano=1&q=praha&source=muni&id=3468&pid=56098930&yaw=1.535&fov=1.257&pitch=0.170&ds=2
Dnes je na ní jen Hradec Králové a Spořilov. Kde je informace o tom, že je to směr i na D10 a tedy Mladá boleslav příp. Turnov a Liberec?
To samé při příjezdu do Prahy po D1 absolutně chybí info o směru Na D10:
https://mapy.cz/zakladni?x=14.4938632&y=50.0307492&z=17&pano=1&q=praha&source=muni&id=3468&pid=70293700&yaw=5.927&fov=1.257&pitch=-0.041&ds=2

Nebo toto místo. Kdo vymyslel to, že cedule označující výjezd je dlouhou dobu krytá protihlukovou stěnou? Potmě vážně super viditelná.
https://mapy.cz/zakladni?x=14.5660257&y=50.0046489&z=18&pano=1&q=praha&source=muni&id=3468&pid=69876105&yaw=2.266&fov=0.878&pitch=0.009&ds=2

Tomáš679.2

Tak to by mě zajímalo co chtějí odhalit u 30 let starého auta s naftovým motorem, které o nějakém filtru pevných částic nikdy neslyšelo.

Ivo

Takže jestli to chápu správně, benzíny bez filtru jsou ok i když toho produkují x krát tolik?

Gwann

atmosférické neprodukuji. oturbene už je tuším mají nové taky.

V. F.

40 milionů za technologii, díky které budou moct řidiče, kteří si úmyslně vymontovali filtr pevných částic, upozornit na to, že v autě nemají filtr pevných částic? 😀
Smysl by to mělo pouze tehdy, pokud by ta závadová auta rovnou na místě šrotovali.

K.S.

Vaše myšlení je poněkud patologické, nezdá se Vám?

Zejména v ekonomicko-společenské situaci ve které ČR je právě z důvodu patologického myšlení a komplexů méněcennosti národa. Být Češi jednou osobou, asi by jí bylo doporučeno vyhledat pomoc odborníka.

Gwann

tak navrhovat srotovani je asi mimo. ale umělce bez filtru tak necháme v klidu jezdit proč?

Gwann

jen a jen pozitivní, ať už tihle podvodníci s odmontovanými DPF filtry dojezdí.

K.S.

A nebylo by spíš lepší se zaměřit na root cause? Což jsou buď dezinformace, nebo něco s těmi filtry samotnými.

Takovéto, s dovolením šmírácké, praktiky nemají, pokud chceme jednou dojít do stavu kdy budeme mít celkem soudržnou a odpovědnou společnost, v moderní době co dělat. Zbytečně vytváří kriminalitu, neřeší příčinu, jen následek a zbytečně vytvářejí pnutí ve společnosti.

Y.K.

To by jistě bylo, ale to není v kompetenci Prahy a ta to chce na rozdíl od MD řešit.

Šmíráckého na tom není nic. Na tom že auto plní zákonem dané limity není nic soukromého a je veřejný zájem, aby znečišťovatelé nejezdili. Nevím jestli máme odpovědnou společnost (abstraktní věc), ale určitě máme spoustu nezodpovědných jedinců (konkrétní lidi).

K.S.

I ta Praha může něco dělat s tou prvotní příčinou. Ona nějaká existuje, může to být hoax nebo i fakt z před i dvaceti let, který se ale mezi lidmi pořád šíří, byť je nepravda. Může se rozjet nějaký program podobný jako kotlíkové dotace, které odstartoval moravskoslezský kraj. Máme tu vozový park, pokud se pamatuji, se stářím vozů přes 15 let. Sice by to bylo asi složité, ale pokud by se podařilo u EU dohodnout modernizační dotaci která by umožnila i nákup ojetiny ne starší pěti let, pokud nahradí vozidlo starší deseti. To by byl dost velký posun. Jo, někdo… Číst vice »

Gwann

víte, mne by to ježdění bez DPF ani omylem nenapadlo. protože bych se cítil jako hňup. ale tohle je volba lidi, že kašlou na pravidla a omluví si, proč mají oprávnění na ně kašlat. kolega se nechce nechat očkovat. ok, jeho volba. do hospody chodit chce. takže nejprve si vyrobil nějaký kód sám…a teď s sebou nosí cizí očkovací pas….odůvodnit si to tím, že absurdní pravidla není nutno dodržovat. jak ho chcete dovést k zodpovědnosti a dobrovolnemu dodržování pravidel? tím, že různé tydyti nebudou volit ty či ony zloduchy? a budou se trestat hříchy blesky? ale to nikdy nenastane. stejně… Číst vice »

Tomáš679.2

K tomu kolegovi. Kolega asi neslyšel o starším případu , kdy dotyčný užíval falešné potvrzení o očkování, následně chytil covid a skončil v nemocnici, kde se přišlo na to, že očkován nebyl. A podobný, ale novější případ je zde:
https://cnn.iprima.cz/muz-s-covidem-predlozil-falesny-doklad-o-ockovani-priznal-se-az-kdyz-se-mu-pritizilo-52321

Takže jak se to říká s tou lží a krátkými nohami?

K.S.

Slyšel a slyšel jsem i o tom případu kdy kvůli tomu otec vystřílel rodinu a pak sebe ze strachu že mu vezmou děti. Víte co je společným jmenovatelem? Arogantní a nečestné jednání státu, který první řekne že je něco dobrovolné a pak z toho udělá něco dobrovolně povinného. Asi takto: „Ty jsi řekl že je to dobrovolné, ale pak mi nechceš dovolit ani obstarání si běžných potřeb*? Tak já si, ty nečestný, pořídím falešný certifikát. Neb pokud ty jakožto autorita se chováš nečestně, tak já vůči tobě mohu také.“ Lidi slyší dva roky nesplněných slibů, ze 14 dnů na „zploštění… Číst vice »

Tomáš679.2

Trochu jsme odbočili, ale budiž: Víte, od počátku minulého roku dodržuji vše. Ne proto, že to někdo nařídil, ale proto, že vidím potřebu. A vlastně se to vyplatilo a nakažen jsem byl až díky zastavení testování ve školách. Rovněž nesouhlasím s tím, že by očkování mělo být povinné. Za své zdraví si nese každý zodpovědnost sám. Nesouhlasím s tím, že by neočkovaní měli hradit zdravotní péči dokud je povinnost hradit zdravotní pojištění. A toho s čím nesouhlasím je více. To, jak je kdo čestný je osobní záležitost. Každý ať si jedná jak chce. Já budu jednat tak, abych nemusel mít… Číst vice »

Gwann

nějak vám nerozumím…

podvodníci automobilisté nebo přímo servisy údajně kuchaji filtry. kterou jsou, pravda předražené. co je za šmirackou praktiku je zkusit chytit? a proč se třeba musí dokladat OP ve sběrné či zastávárne? taky smiracka praktika?

když nějaky systém nefunguje, protože lidí podvádi…co uděláte? necháte ty podvodníky se poctivým „ovcim“ (jak jim rádi vykukove říkají) smát do ksichtu?

K.S.

A víte že s tím OP ve sběrně či zastavárně to šmírácké je? Ano, chápu že to má být ochrana proti trestné činnosti, ale nevidím důvod proč by měl mít stát přehled o obchodních a finančních transakcích soukromých osob. Proč stát předpokládá že člověk, který jde něco zastavit, nebo prodává materiál do sběrny jej má z trestné činnosti? Proč ke mě chce přistupovat jako ke kriminálníkovi? Proč bych měl věřit někomu, kdo je podstatně silnější a nevěří mě? Jinak šmírácké na tom měření je to že ke každému z uživatelů přistupujete jako k potenciálnímu pachateli. Představte i že k východu… Číst vice »

Tomáš679.2

Ti co mají filtry odmontované- jasně, je to zásah do konstrukce vozidla a stavu v jakém bylo dané vozidlo schváleno.
Ti co jezdí autem, které bylo schváleno a v době výroby byl takový filtr dalekou budoucností mohou být v pohodě. Juchůůů

none

Teoreticky se na takový přestupek má přijít při měření emisí.

Tak to jo. To je dobra informace 😀

Y.K.

Teoreticky tady máme spoustu věcí. 🙂

Teoreticky by se nemělo stát na zákazu zastavení nebo na chodníku. Teoreticky by buspruhem neměla jezdit auta. Teoreticky by tu neměla být auta s vykuchaným DPF.

ABC

Ani krást by se teoreticky nemělo. Natož vraždit.

Miky

Technický dotaz: Pozná tento pokrokový výdobytek auto, které nemá DPF z výroby od auta, které jej má nefunkční nebo vykuchaný? Z článku to není úplně zřejmé. Díky za odpověď.

Venca

No, asi by si měli zjistit kterou Euro normu plní? Jen jak? Při běžném zastaveni na silnici.

Filo

Ne… nemá šanci… Těžko dokáže zjistit tak nahned, jak je který kus homologován. A konkrétní model auta může mít klidně motory podle tří Euronorem u naftových s DPF i bez…

Roman Čadek

Snad to bude napojené na registr vozidel.

ABC

Tam je akorát emisni norma. Jasné že ho musí mít je až od euro 5.

Tomáš679.2

Podle mě nepozná. Musel by naměřené údaje porovnat s RZ vozidla aby se dostal k údajům o výrobci, typu a k normě, kterou vozidlo plní.

Blume

Jedinne, co to bude mit za nasledek je, ze pepici kourici kramy prodaji a ty pak budou delat tmu nekde na Vsetine.

Venca

Jediný výsledek bude, že spíše bude méně drobných živnostníků (co jsou do Prahy ochotný dojet), kteří už teď zákazníky v Praze odmítají kvůli parkování.

Gwann

tak hovádko, co jezdí s vykuchaným DPF filtrem, ať si čmoudí, kde chce. mimochodem do té Prahy nejezdí z altruismu, ale za prací…většinou i lépe placenou než na vidieku

K.S.

On může ale být problém v tom že lidi čekají za hodinu práce řemeslníka taxu jako před 10-20 lety. Nedávno o tom byl článek na Aktuálně (myslím). Takže vzhledem k velikosti republiky se někomu z prahy může vyplatit elektrikář z Mostecka byť mu dá třeba bokem na benzín.

Gwann

ale může se to vyplatit, ne že ne. ale tvrdIt, že v Praze nebudou řemeslníci…protože se budou kontrolovat auta s odmontovanym DPF…prosím tohle sežrat fakt nejde.

jaká je podle vás vhodná taxa za práci?

K.S.

Řeknu to takto, může si říct kolik chce, ale jestli si řekne za jednoduchou opravu zásuvky tisícovku, tak ho asi vyženu… Já si tak nějak uvědomuji že tam jsou nějaká rizika, že tam jsou odvody atd. takže pokud si řekne, podle typu práce, o něco v rozmezí 200-800 korun za hodinu, tak to i podle referencí a rychlosti jednání jako problém nevidím, nicméně vycházím z cen v okresním městě kdesi na Moravě a ještě když to sháníte přes známé, což je něco jiného než Praha a ta potřeba je asi tak jednou za tři, čtyři roky. Tu je ten článek… Číst vice »

Paja

Pobavil jste 🙂

Gwann

no, tak si čunek to taky pořídí, ne?

Jan Sova

Ten už na Vsetíně minimálně jednoho Peugeota kvalitně obouchal, co jsem slyšel…

Tomáš679.2

To by se vám líbilo. Jenže Pepíci a jiní své nezničitelné krámy neprodají. Obzvláště když zaplatili ekopoplatek za Euro 0 tak budou jezdit dokud STK dovolí. Emise se schvalují podle normy, kterou dané vozidlo plnilo v době výroby a víc nikdo chtít nemůže. Mimochodem ty staré krámy co plní Euro 0 mnohdy nekouří ani zdaleka tak, jako auta o mnoho mladší.

JiP

Me prijde ze se jedna zase o vyvadeni penez ze statu a objevovani jiz objeveneho. Ono by stacilo, aby POlicie na silnici nebyla slepa. Ty kourici naftove dymovnice, kterych je bohuzel na nasich silnicich opravdu dost a jsou videt a citit na prvni pohled, staci zastavit a nechat odtahnout na emise.

On první

Krásné snadné řešení,ale legislativně to tak snadné není a jistě nebude nadšený až Vás police odtáhne na ME a jak se nic nedokáže ale Vy do práce přijede o dvě hodiny později.

Venca

Máte pravdu. U spousty naftových aut jde jen a pouze o bohatou směs, pokud černě kouří a ke své ekologické normě může i poměrně v klidu projít. Bohužel někdy je to jen kvůli neodbornému chiptuningu.

Digi

Tak ale zase když ta krabička odhalí bezfiltráka tak není problém zjistit podle spz kde si dělal technickou kontrolu a pokud vyjde ta a samá firma u více aut… tak víte že je někde na stk nějaká chyba… ovšem nepředpokládám že se tak stane, to by chtělo součinnost města + minis. dopravy…

Původní Pražák

Sice by to stačilo, ale neděje se to a Praha nemá vůči státní policii žádnou pravomoc. Má tedy pořád jen čekat a doufat nebo modlit se?

ABC

ale nakoupením nějakých krabiček žádnou pravomoc nezíská

Y.K.

Získá data se kterými se lépe vyjednává.

Paja

Získá data pro vyjednávání … no to je pecka. Aby mohla zajít na MDČR a udělat „tytyty, ty na to tady kašleš zlé ministerstvo“

Y.K.

V podstatě asi jo, zatím jsou to souboje excelových tabulek „co by mělo být“, tvrdá data MD asi moc nepotěší. Není pro úřady nic horšího, než začít objektivně monitorovat realitu v ulicích. 🙂

Gwann

a co má dělat? nechat to být? tradiční český způsob…sedět u piva a brblat jak je vše na houby? ale každého kdo chce něco dělat, tak potupit?

K.S.

No spíš bych začal od identifikace proč tu je vozový park tak starý, a odstranil tyto příčiny.

Venca

Solidní diesel bohužel už dnes nikdo neprodává. Tím myslím V8. Zbylo pár V6, ale také už bez špiček. Volva své dokonalé pětiválce také nemají. Je to blbá doba, když pro delší cesty je to, to nejlepší z hlediska ekologie, co můžu pro planetu udělat. To, že v ČR je každá dálnice svedena do Prahy je problém, ale hlavně chybí vnitřní a vnější okruh. P.S. Vidím po silnici jezdit jezdit spoustu Euro 3 a ty opravdu většinou filtr pevných částic nemají. Krom toho, co takhle k pevným částicím přistupovat stejně i u elektromobilů? Váha, pneu, aktivní bržděňí ( nemyslím rekuperaci). Ono… Číst vice »

D.S.

K tomu dodatku o elektroautech…zrovna vámi uváděné argumenty jsou minoritní z hlediska automobilu jako celku a parametricky prakticky shodné u jakéhokoliv typu automobilu.

Venca

Tak moment. Máme v rodině elektroauto. Nic proti němu nemám, je to zajímavá věc. Vadí mi jeho tlačení jako ekologického celku. Jelikož váhou prohrává na celé čáře, pokud s tím jezdíte, tak úbytek pneu je opravdu morkantní oproti spalovákům ve stejné třídě. A co dělá každé auto při nouzovém brždění se z toho oblaku od brzd a pneu můžete přesvědčit sám.
Hledisko výroby a nyní výdrže baterii to ani nemá cenu řešit. Pro mě je zarytý „elektroprosazovač“ opravdu člověk, který nemá žádnou morálku. Nebudu čmoudit si v městečku, ale zdevastují celý svět!

On první

Bože to jsou kecy. Elektroauto je těžší o kolik? Cca 300 kg což je běžný rozdíl v rámci třídy a na pneumatiky to nemá zásadní vliv. Brzdy elektroauto využívá výrazně méně než klasické (kouzlo rekuperace) a nouzové brzdění je u normálního řidiče tak běžné jako úplněk. Elektroauto není dokonalé a nejspíš není ani nejlepší,ale není potřeba tvrdit totální nemysly.

Venca

Rekuperaci při nouzovém brzdění nemůžete brát v potaz, to už jsem psal. Dále 300kg je opravdu málo, to u těch aut které buď nejsou nebo existují málo. S autem, co má mít alespoň nějaký dojezd je to v rámci třídy 0,5t až 1,2t v rámci třídy.

Tom Matoo

Tesla 3 1844kg, Audi A4 1540-1615kg, tolik k rozdilu 1,2t. Nouzove brzdeni prumerny ridic pouzije jak casto? 1x za rok? „Nebudu čmoudit si v městečku, ale zdevastují celý svět!“ Nejlepsi spalovaci motory maji teoretickou ucinnost cca 40%, realne se dostanete okolo 20%, protoze motor casto nebezi v idealnich podminkach. Uhelna elektrarna jako nejspinavejsi zdroj elektriny ma ucinnost 42%, prakticky trvale jede jen v idealnich podminkach. Nehlede na o nekolik radu kvalitnejsi upravu zplodin u elektrarny nez u nejlepsiho auta. Navic nas energeticky mix je 53% fosilni zdroje, 41% jaderné a 6% obnovitelne. Reálně se využíváním EV dostanete ted v nasich… Číst vice »

Venca

Tak já jmenuji spíše opomíjené věci, ale nejzákladnější je výroba elektroauta a hlavně výdrž článků, pokud s nějakým jezdíte nebo ho máte na blízku a máte něco najeto, tak dost se jich mění v již záruce. To zrovna ekologické není.
Znám spoustu zelených mozku, ale na něco se také zapomíná, že benzín a nafta je odpadní produkt z ropy. Z ropy se vyrábí takových věcí, že se bez ní nevyrobí ani to elektroauto.

Tom Matoo

Zivotnost akumulatoru je velmi dobra, proto vyrobci davaji dlouhe zaruky, napr. 10 let a 80% kapacity. benzin a nafta nejsou v zadnem pripade odpadni produkty z ropy.. Odpadni produkt ropy je asfalt. Napriklad plasty dokazeme vyrobit a bezne se i vyrabeji napriklad z rostlinych skrobu.

Venca

Mám v rodině i ze servisu opačný pocit. Článků se v rámci záruky mění opravdu dost. Tak k té ropě. To si pište, že v současné spotřebě, je benzín i nafta odpad z ropy opravdu z dost velké casti. Představte si, že zcela určitě části ropných produktů oblékáte, a dokonce během jednoho roku i z části jíte. Podívejte se někdy kolik ropy je potřeba na výrobu běžného El. auta.

Tom Matoo

Napiste o jakou znacku vozu se jedna. Bezne existuji EV s najezdem 500 000 km a degradaci baterie okolo 20%.

Venca

Běžné, zrovna Tesla model 3 mají soused, ta má prakticky již všechny články nové a má najeto ani ne 100tus. V rodině je egolf, také v záruce měněn článek baterie, dokonce již na 40 tis.

Tom Matoo

„Podívejte se někdy kolik ropy je potřeba na výrobu běžného El. auta.“

A kolik ropy spotrebuje spalovaci motor za svou zivotnost?
Ja nejsem zadny dogmatik, nikde netvrdim, ze se dokazeme uplne bez ropy obejit. Ale operovat takovyma nesmyslama..
Na vyrobu EV se spotrebuje asi stejne ropy jako na vyrobu spalovaku, akorat ze u spalovaku jsme tim zacali a za prvni rok provozu ji dal spotrebuje radove vic nez k vyrobe a oproti tomu u EV jsme tou vyrobou zaroven se spotrebou ropy prakticky skoncili..

Venca

Ano, ale u El. auta je spotřeba ještě dalšího nerostného bohatství i k výrobě i jeho používání.

Venca

Vedlejší produkt to je, jen velmi žádaný! Takže nejvíce ropy se spotřebuje v dopravě.

Y.K.

Tvl. Vedlejší produkt je něco co vzniká mimochodem při produkci hlavního produktu. Primární využití je pálení, bohužel.

Vedlejší produkt to byl před stoletím.

Y.K.

Benzín a nafta odpadní produkt. Tak to je hláška roku. 😀

Gwann

cože to blábolíte o benzínu jako odpadním produktu z ropy?

a co to jsou ty primární produkty? těžká frakce, čili těžký topný olej aka mazut/asfalt?

Venca

Malinko jsem zapomenul, zapomněl jste, že u A4 jezdí i menší motory než 3,0 TDI či 35FSI. Nejsou to jen čtyřkolky a není to jen avant. Trochu lépe hledat. Zrovna Tesla i když má ohromné PR na mě působí dost papírově a hračkoidně. Není to dobře vyrobené auto.

Tom Matoo

Hmotnost motorizací Audi A4 Avant:
35 TFSI 110 kW FWD 1540 kg pohotovostní, 2070 kg celková
35 TFSI 110 kW FWD 1575 kg pohotovostní, 2100 kg celková
40 TFSI 140 kW FWD 1585 kg pohotovostní, 2115 kg celková
30 TDI 100 kW FWD 1610 kg pohotovostní, 2160 kg celková
35 TDI 120 kW FWD 1615 kg pohotovostní, 2165 kg celková.
Co tam mate dal?? Zatim vsechno co jste napsal je bud blud nebo vylozene lez..

Venca

Ano, hledejte lépe. Jsou tam i menší motory a nedělá se jen Avant.

Tom Matoo

Ono 35 TFSI neznamena ze to je 3,5l… Uz ten vykon 110kW dost napovida..
Rozdil mezi Avantem a limuzinou je maly. Spis byste mel zacit hledat vy auto okolo 4,7m delky a vahou 600kg..

Venca

A já říkám hledejte lépe. 35 TSFI, jsem nikde nenapsal, že 3,0. Ba naopak. Nehledejte jen Avant. Porovnejte i karosářský stejnou variantu.

Tom Matoo

35 TFSi je nejslabsi motorizace, 1490 kg u limuziny, na rozdil 1200kg na EV vam porad chybi zhruba 900kg

Venca

Nejslabší ovšem ne nejlehčí.

Tom Matoo

Je tam nejaky lehci o stovky kg? Ne, tak prestante trolit. Napsal jste uplnou kravinu vycucanou z prstu. Mejte se krasne..

***** Petr

Pěkně napsané ale zčásti vytukany nesmysl. Dvacet procent a víc vahy vozu je zasadni, v překladu jakoby bylo neustále naloženo standartní auto. Brzdy popisuje spoludiskutujici a mělo by se to řešit vysavavem. Ty emise se přesouvají jinam a při stávajícím rozvodů a za předpokladu 50% elektro aut by jsi nabíjel maximálně jednou týdne. Už první auto bylo na baterii a právě ta i přes pokrok dodnes nedovyvinuta do přijatelných rozměrů a vahy.Elektrickéé auta nepochybně mají svůj potenciál ale spíše zónové než masové . Navíc dle výzkumu doktorandské prace mezi elektrovozem a 2,3lt SUV , nájezdu 120 tisíc km a šesti… Číst vice »

Tom Matoo

20% vahy nehraje roli pokud ma elektromobil nasobne vyssi ucinnost. Resit to ze EV stejne skodi pri nouzovem brzdeni jako spalovak je nesmysl, protoze nouzove brzdeni je velmi vyjimecne. Oproti tomu bezne brzdeni ma EV vyresene rekuperaci, coz u spalovaku nejde.
Plest dusik a oxidy dusiku.., no nechapu.
Ja nikde netvrdim, ze EV jsou zazrak, nevyhod maji zatim dost. Pouze reaguju na zjevne nesmysly, pripadne 100x opakovane lzi typu: je jedno jestli kourim z vyfuku nebo o par km vedle z komina elektrarny.. nebo ze EV je tezsi o 1,2t nez obdobny spalovak atd.

***** Petr

Dusík s oxidem dusným ani oxidem dusitym si opravdu nepletu . Stejně tak jsem nepsal o nouzovém brzdění ale relativně běžném , provozním , prostě o brzdění ale brzdami. Doporučuji vyzkoušel mohelnický kopec dolu. A klidně i pluig in hybrid . Psal jsem dvacet procent nikoli nic přes tunu. Se v tom ztrácíš 😛 nejsem žádný ekofanatik ale elektro pro me využití mě už preslo a to mám za sebou výlet 1200 km. Zpět letadlo protože kolegové neverili jaká je to romantika s tím někam jet . Na potulku po městě a pro lempli s pizzou ale cajk . A… Číst vice »

Gwann

jo, tak mi napište, jak jde ten CO2 snadno jimat. prosím, podělte se.

k dusíku…nastudujte si rozdíl mezi plynem N2 (cili to co je ve vzduchu) vs. oxidy dusíku.

dále nemá smysl reagovat, nechápete, papouskujete

K.S.

Jenže na kola se z toho uhlí dostane jen cca 35-37 % podle počtu transformací a článků mezi kotlem a kolem. Dále pak roli hraje typ elektrárny, těch 4 % mají jenom super-ultra-nadkritické elektrárny, tedy s teplotou páry vysoko nad kritickým bodem, většina elektráren v ČR se pohybuje někde kolem 35 % pode roku výstavby. Líp jsou na tom PPE a PPE s integrovanou plynárnou (byť Vřesová ukončila provoz plynárny), tam se dostanete na +- 50-55 %.

Rudolf Tuček

Zajímalo by mě co je super ultra nadkritická elektrárna s teplotou páry vysoko nad kritickým bodem?
Z nafty nebo benzínu dostanete na kola taky jen kolem 30% energie v palivu obsaženém.

K.S.

Terminus technicus. Je to označení podle parametrů páry.

Voda, stejně jako všechny kapaliny, má kritický bod za nímž nemůže existovat jako kapalina za žádného tlaku. Elektrárny pracující pod touto teplotou jsou podkritické. Elektrárny které pracují s párou na prvním dílu turbíny nad touto teplotou jsou nadkritické. Jenže pak se dělal výzkum dál a teplota páry se zvyšovala, tak se pak přidalo další přídavné jméno atd. až jsme se dostali k super-ultra-nadkritické páře, což už je teplota k 760°C a tlaku nějakých 340 atmosfér.

Rudolf Tuček

Takže normální přehrátá pára jako na parní lokomotivě kde na 556.0 pri 18 atm se voda odpařuje pri 300 stupních celsia.

Gwann

nemám rád elektroauta. ale…půlka elektriny u nás je „bezemisní“. tedy čísla pak vypadají trochu jinak.

D.S.

Přesně tak, navíc elektroauta a akumulátory prochází masivním vývojem a lze očekávat, že hmotnost při stejném nájezdu půjde významně dolů.

Venca

Bohužel pokud nevyrobíte akumulátor bez kovů, kde je těžba opravdu ekologicky náročná tak vás o moc lehčí akumulátor nečeká. Krom toho u vývoje akumulátorů je jeden zásadní problém, kterým se všichni zabývají. Tím je jejich kapacita vs. spolehlivost a v neposlední řadě navazující cena, jak výroby, tak kupní.

Digi

+ tu je taky problem ekologické likvidace baterii, žádná totiž není… když už se bavíme o té ekologii

Venca

Řeči o ekologii jsou scestné u elektroauta. Je to zatím jen zajímavá volba do města na nákupy. Bohužel těch aut, které jezdí na baterky je na toto opravdu málo. A hlavně cena hrozná, že by to mělo být 3,4,5 auto v rodině. Každý kdo říká, že je El. auto použitelné vyzvu ke srovnání. Cesta Praha -Stuttgart, hodina ve Stuttgartu a zpět. Hodina spotřební 200 kč. A jsem zvědav, jak tyto auta na tom budou po těchto cestách, až budou mít najeto 200tis. Spalovaků bude asi zajetý, A možná drobná kosmetika, druhá sada gum 1x rozvody 3-4xdesticky a pár blbosti. Jak… Číst vice »

Lukáš F.

Baterie lze recyklovat. Buď se chemicky rozloučí, nebo roztaví (což zničí např. uhlíkové elektrody, ale kovy, jejichž těžba je ekologicky náročná, zůstanou).

Digi

Ja jsem mluvil o ekologické likvidaci.. Vy píšete: „Buď se chemicky rozloučí, nebo roztaví“
No jo ale co se s tím roztaveným zbytkem udělá?? jak se ekologicky využije? či s případným roztokem v kyslině.. co s tím?? jaká je uhlíková stopa likvidace těhle zbytků???

Např rotory větrnejch elektraren se celý zakopávájí do země… to není ekologie přeci..

Venca

A to je ekologické? Přečťete si znovu, co jste napsal? Pan má totiž v podstatě pravdu? Krom toho, kolik kovů z původního množství zbyde?

Tom Matoo

jasne kovy se vypari.., vetsina obsahu akumulatoru tvori lithium coz je jeden z nejrozsirenejsich prvku. Oproti tomu kobaltu je tam relativne malo a navic moderni typy akumulatoru se mu snazi vyhnout. Obecne je li-ion akumulator relativne dobre recyklovatelny, oproti treba plastum

Venca

Nevypaří, ovšem dochází částečně k jejich rozkladu a částečně neumíme je dostat zpátky v tom množství v kterém byli původně použity

Tom Matoo

Ten rozklad jste ted objevil nebo k tomu mate nejaky zdroj?

mimochodem

On ten oblak od brzd elektroauta je zpusobenej tim, ze vesmes brzdi rekuperaci.
Brzdy se moc nepouzivaji, takze zareznou.

To potom, kdyz clovek zas jednou po ctvrt roce slapne na brzdu, se strasne divi, ze to nebrzdi.

Neda se svitit, brzdu je potreba pouzivat.

Venca

Tak on ten oblak vzniká od gum a brzdových destiček u všech aut. Otázka zni, co to dělá při tom brždění , když se odrolí řez a pak se ten kotouč po dlouhé době zahřeje. To ta destička udělá hodně pevných částic. Ne? Krom toho, je vidět, jak jsou El. Auta pro běžný provoz nepoužitelná, když hodně dupnout na brzdu za běžného provozu dovolí jen jednou za půl roku.
Jinak chápu rekuperaci, když se to člověk naučí, je to super. Bohužel, když se někam potřebuje dojet, tak El. auto fakt nefunguje.

mimochodem

Nemam na mysli obycejny brzdovy prach, jak je vsude, ani to nevnimam jako nejaky problem.

Pisu to spise jako upozorneni pro uzivatele elektroaut, protoze je to neco, co neni na prvni pohled samozrejme.
Sam jsem si toho vsimnul vicemene nahodou na sluzebnim Citigo-e me lepsi polovicky.

Takze pokud mate elektroauto, proslapnete brzdu aspon jednou za cas, at se nedivite v okamzik, kdy to bude fakt nutne potreba.

Malé stydlivé prasátko

Já teda nevím, o jakých elektrických vozidlech mluvíte, ale zatím všechny modely, které jsem řídil, při dobržďování do zastavení použijí brzdové kotouče. Popojíždění v koloně dtto. Lze poznat jinou dynamikou zpomalovaní a často i skřípáním, které je pro brzdové obložení typické.

Adamgolias

Popisujete stav poloviny 20.stol. současné technologie( pokud si je zaplatíme ) umožňují brzdit jednou za měsíc se stejným účinkem . Keramické materiály nereznou.

***** Petr

Podle mě v nízkých rychlostech ela brzdí standartími brzdami a že brzdí jen nouzově nebo jednou za půl roku , případně měsíc určitě ano , ale jen za předpokladu , že stejně často vyjedete. A keramické brzdy jsou ve všech ela vozech 🙂 🙂 🙂 a hlavně nemusí být zahřáty a i za studena brzdí na 100% 🙂 🙂 🙂

MRC

Konečně v rámci ekologie něco smysluplného. Jen jsem zvědav jak to bude fungovat

Roman Čadek

Bez sankcí to bude bez přínosu a ty sankce nebudou, jak je uvedeno: „Chceme umět tyto vozy lépe identifikovat, jejich řidiče na to upozornit“.

Pepa

Jen at po tehle grazlech s pojizdnou rakovinou jdou

Martin

Můžou jít už nyní, ale mi přijde, že policie je slepá, přejede kolem auto, kterému se valí z výfuku černý dým a nic, nechají ho projet. Totéž se týká tuningových výfuků.

Pepa

Souhlas, stejne tak vic slapat po STK

Malé stydlivé prasátko

Ono mi obecně přijde, že naše drahá PČR už posledních pár let čerpá celozávodní dovolenou. Jak se dříve stmívá, je to samá „motorka“ s jedním funkčním světlometem. Dodržování bezpečné vzdálenosti stále přehlížený přestupek, vč. kradení „mého“ odstupu před sebou. No a kdybych měl každý den počítat, kolik aut vidím otočit se na křižovatce řízenou SSZ, tak mi prsty nevystačí.

Paja

O nepovoleném používání mlhovek, předjíždění přes plnou čáru nebo naopak ježdění v mlze a sněžení na denní svícení nemluvě.
PČR si bohužel vytkla že jediné s čím bude v rámci svých omezených možností bojovat je překračování rychlosti a na nic jiného jim nezbývá kapacita.

none

Evidentne to nikomu nevadi. Kdysi se psalo, jak je to strasne nebezpecny. A tim to koncilo. Pritom by stacilo v televizi ve zpravach obcas ukazat, ze probehla akce na kontrolu a jak nekomu na miste zabavuji technicak. Ono by si to par lidi rychle rozmyslelo vyjizdet.
Dokonce tenkrat prudce klesla cena tech filtru.
A co se deje pri technickych kontrolach vi asi krome uredniku kazdy, ze?

ABC
Paja

Stejně je sranda jak se malej českej člověk umí nechat naočkovat (samo že ne proti Covidu, to je fuj).
Desítky let tu jezdily sazomety jako Brejlovci, Bardotky, Sergeje, Vejtřasky nebo Avie a nikdo neřekl ani popel.
A najednou každej kdo má diesel Euro3 a nižší je grázl a vrah co zabíjí rakovinou a každej kdo má diesel Euro4 s DPF a vejš „ho má určitě vykuchanej“.
Ale nejsme v tom sami, vizte progresivní západní města, kterým je milejší jakejkoliv benzín (třeba Trabant) než diesel s Euro 6.

Jan Sůra

Stejně je sranda, že malej českej člověk nechce vdechovat svinstvo, který mu ničí zdraví.

Tomáš679.2

Největší sranda je to, že xy procent národa bude kouřit cigarety a zcela vědomě si zdraví ničit a na druhé straně bude volat po čistším ovzduší a tom, že mu zdraví ničí zplodiny z automobilů.

Jan Sůra

Jak jistě víte, počet kuřáků dlouhodobě klesá. Nevím, jaký je průnik mezi těmi, kdo kouří a volají po čistším ovzduší.

Y.K.

Kolik těch Brejlovců bylo? A kolik přímo pod okny? Ono jaksi miliony aut denně v ulicích jsou problém, v podstatě jediný a zásadní problém s kvalitou ovzduší ve městech a u silničních tahů, který lidem prokazatelně ničí zdraví.

Tomáš679.2

Neřešte jen Brejlovce. Byly zmíněny i Bardotky a Sergeje. A že zrovna T679.1 kouřila jak pohádkový drak a bylo jich tady nepočítaně. A když se podíváme trošku dále do historie, tak jsme zde měli přestavěné BR50 a BR 52 coby 555 a další, které spalovaly mazut a stejně tak tomu bylo i v jiných zemích. A k tomu ničení zdraví. Kouření cigaret také zcela prokazatelně škodí zdraví, ale lidé kouřit nepřestanou. V horším případě budou kouřit nějakou „elektronickou syntetiku“.

Y.K.

Tak jinak, nebudu marginalizovat jeden velký problém tím, že tady je/býval problém jiný. Kdysi v Londýně pomřelo sposta lidí kvůli emisím z topení a koncetraci CO tuším. Historie. Také byly silnice plné Ikarusů a jiných dieselů co čudily jak divé. Dnes už nejsou a čudidel i na dráze rychle ubývá, i tam platí emisní EURO normy. Navíc aut v ulicích je mnohonásobek oproti minulosti.

Kouření je poněkud mimo, protože nekouřím a zakouřeným prostorám se výhýbám, zatímco chůzi v Praze ( i jiném městě) na ulici se jaksi vyhnout nejde.