Příští zastávka: Charkov. Z Brna odjely první vyřazené trolejbusy

Nakládka trolejbusů 21Tr pro Charkov. Foto: DPMBNakládka trolejbusů 21Tr pro Charkov. Foto: DPMB

Na Ukrajinu zamíří postupně dvacet vyřazených trolejbusů.

Odebírat
Upozornit na
guest
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JanO

Je to „tady máte trolejbusy a nashle“ nebo bude nějaký komunikační most ohledně údržby a co s nimi?

Svojšín

Spolupráce Brno/Charkov už probíhá delší dobu, takže bych se nebál.

OndraS

Ano, ke to zajistěno. Proběhne i dodávka potřebných ND, což pomůže i nám, neboť se trochu uklidí v dílnách. Ohledně komunikace, máme „delegáta“, šikovného a velmi dobře česky mluvícího kolegu původem z Oděsy, ktery pracuje v ÚD a díky němu proběhlo i zaškolení na obsluhu a údržbu 21Tr.

Pan průvodčí

Tyto pozitivní informace ve mne vyvolávají jistý plamínek naděje, že to s námi není tak špatné a že prostě dutý sud nejvíc duní. Ať se spolupráce daří a vozům, řidičům i cestujícím mnoho dalších kilometrů bez nehod.

OndraS

Mají v plánu provozovat nejméně 15 vozů. Bohužel, řízením osudu se do dvacetikusové série zamíchal jeden atyp – IGCT 3062 – a ty dvě AC, které poslední dobou už dost zlobily; jako dárce ND jim také budou způlky neplatné.

Ares

Tak ještě že na Buse panelech není nápis kovošrot, to by zas někdo outlocitnej nerozdejchal..

Pavel Vavříček

Spíš byly nahrazeny vozy 32Tr než vozy TNS12. Těch TNS12 není ani ještě polovina z celé smlouvy

noerf

A rozdíl je jen v názvu. Karoserii v obou případech dodavá Sor, elektrovýzbroj Škoda Electric

Tomáš N.

Výzbroj do TNS12 dodává RAIL Electronics CZ

Studý Chudent

Pomoc napadenému státu, kde Rusové ničí vše na co přijdou, by měla být samozřejmost, Charkov je navíc partnerským městem Brna. Snad trolejáky dobře poslouží.

Pro hejtry:
Jde o vyřazené vozy, co maj nalítáno okolo 1,2 milionu kilometrů a nevyhovují českým standardům. Vozy maj zůstatkovou hodnotu 40 000Kč/kus, DPMB si dar pro humanitární účely určitě může odepsat na daních. Podle smlouvy platí transport ukrajinská strana, není důvod jim to nedarovat.

Daniel Jablonecký

Tak to je samozřejmé. Pomáhat je potřeba a je dobře, že pomáháme.

noerf

Já myslím, že převoz těch trolejbusů bude stát násobně více než zůstatková cena trolejbusů. Pomoc díky výraznému majetku je vždy dobrá.

Studý Chudent

Je možný, že převoz půjde do stovek tisíc. Tyhle náklady jdou ale za Charkovem (případně nějakou charitativní organizací, co to pro ně zajistí).

Nose Peak

Já mám obavu, aby ty vraky nezmrzačily víc lidí, než ta rusácká pakáž – dron sestřelíš, ale urvaná náprava je urvaná náprava…

Hoermalmeister

Jako zas tak hrozné nejsou, já jsem s nimi vyrostl a nikdy mi špatné nepřišly, až na tu jednu nehodu na Křence

Goša

V Rivne donedávna jezdily staré české trolejbusy (občas tam byl nějaký český nápis). Dost rád jsem jimi jezdil, zdály se mi udržované a neměl jsem pocit, že by mi hrozilo nějaké nebezpečí .Na rozdíl od jiných věcí například starých sovětských atrakcí v parku.

https://www.cs-dopravak.cz/historicky-trolejbus-skoda-9-tr-v-rivne/

OndraS

Na problém s nutností hlídat dotčený šroubový spoj byli upozorněni, stejně jako na nutnost jej opravovat podle dokumentace a za použití kvalitních komponent.

Nose Peak

To zní dobře. A ještě líp zní, že “tu maj na někoho telefon”. Díky za informace!

Dejf

Rád bych viděl tu kouzelnou statistiku, kde se na Ukrajině utrhne náprava trolejbusu 50x za den a dron se ukáže zhruba jednou za dekádu…