Příští zastávka: Charkov. Z Brna odjely první vyřazené trolejbusy
Nakládka trolejbusů 21Tr pro Charkov. Foto: DPMB

Na Ukrajinu zamíří postupně dvacet vyřazených trolejbusů.
Na Ukrajinu zamíří postupně dvacet vyřazených trolejbusů.
Pár dezocévek praskne. 🙂
Je to „tady máte trolejbusy a nashle“ nebo bude nějaký komunikační most ohledně údržby a co s nimi?
Spolupráce Brno/Charkov už probíhá delší dobu, takže bych se nebál.
Ano, ke to zajistěno. Proběhne i dodávka potřebných ND, což pomůže i nám, neboť se trochu uklidí v dílnách. Ohledně komunikace, máme „delegáta“, šikovného a velmi dobře česky mluvícího kolegu původem z Oděsy, ktery pracuje v ÚD a díky němu proběhlo i zaškolení na obsluhu a údržbu 21Tr.
Tyto pozitivní informace ve mne vyvolávají jistý plamínek naděje, že to s námi není tak špatné a že prostě dutý sud nejvíc duní. Ať se spolupráce daří a vozům, řidičům i cestujícím mnoho dalších kilometrů bez nehod.
Mají v plánu provozovat nejméně 15 vozů. Bohužel, řízením osudu se do dvacetikusové série zamíchal jeden atyp – IGCT 3062 – a ty dvě AC, které poslední dobou už dost zlobily; jako dárce ND jim také budou způlky neplatné.
Je to určitě velký posun vpřed. Před nějakými 8-10 lety jsem byl na exkurzi v dopravním podniku v Žytomyru, kde tou dobou bylo plno 14Tr a 15Tr z druhé ruky, jak z Vilniusu, tak z mnoha měst v ČR. Člověk, který mě tam prováděl se mě ptal, zda mám či mohu sehnat dokumentaci k těm trolejbusům, že k tomu vůbec nic nemají a opravují to stylem pokus omyl. Tehdy si to DP/město kupovalo vlastními prostředky, nebyly to dary, ale bylo stále daleko levnější než pořizovat nové vozy, takže braly co kde bylo k dispozici, snad až příliš horlivě. Ale nějak… Číst vice »
Tak ještě že na Buse panelech není nápis kovošrot, to by zas někdo outlocitnej nerozdejchal..
Soudě dle mínusů je tu těch citlivek víc než dost :))
…dělá vám to dobře… …dělá že jo?
To jen všichni diví tomu, že se svojí hloupostí ještě veřejně chlubíte.
Spíš byly nahrazeny vozy 32Tr než vozy TNS12. Těch TNS12 není ani ještě polovina z celé smlouvy
A rozdíl je jen v názvu. Karoserii v obou případech dodavá Sor, elektrovýzbroj Škoda Electric
Výzbroj do TNS12 dodává RAIL Electronics CZ
Pomoc napadenému státu, kde Rusové ničí vše na co přijdou, by měla být samozřejmost, Charkov je navíc partnerským městem Brna. Snad trolejáky dobře poslouží.
Pro hejtry:
Jde o vyřazené vozy, co maj nalítáno okolo 1,2 milionu kilometrů a nevyhovují českým standardům. Vozy maj zůstatkovou hodnotu 40 000Kč/kus, DPMB si dar pro humanitární účely určitě může odepsat na daních. Podle smlouvy platí transport ukrajinská strana, není důvod jim to nedarovat.
Tak to je samozřejmé. Pomáhat je potřeba a je dobře, že pomáháme.
Já myslím, že převoz těch trolejbusů bude stát násobně více než zůstatková cena trolejbusů. Pomoc díky výraznému majetku je vždy dobrá.
Je možný, že převoz půjde do stovek tisíc. Tyhle náklady jdou ale za Charkovem (případně nějakou charitativní organizací, co to pro ně zajistí).
Já mám obavu, aby ty vraky nezmrzačily víc lidí, než ta rusácká pakáž – dron sestřelíš, ale urvaná náprava je urvaná náprava…
Jako zas tak hrozné nejsou, já jsem s nimi vyrostl a nikdy mi špatné nepřišly, až na tu jednu nehodu na Křence
V Rivne donedávna jezdily staré české trolejbusy (občas tam byl nějaký český nápis). Dost rád jsem jimi jezdil, zdály se mi udržované a neměl jsem pocit, že by mi hrozilo nějaké nebezpečí .Na rozdíl od jiných věcí například starých sovětských atrakcí v parku.
https://www.cs-dopravak.cz/historicky-trolejbus-skoda-9-tr-v-rivne/
V Rivne dojížděly v pravidelném provozu snad poslední 9Tr vůbec. Nicméně starých českých trolejbusů tam mají stále plno, většinu vozů tvoří různé varianty 14Tr. Když jsem tam byl naposledy, tak se chlubili, že si vše sami opravují, rekonstruují a ještě nevyřadili žádnou čtrnáctku, protože se o ně tak dobře starají. Při aktuálním pohledu na seznam jejich vozů to vypadá, že to je stále pravda.
Na problém s nutností hlídat dotčený šroubový spoj byli upozorněni, stejně jako na nutnost jej opravovat podle dokumentace a za použití kvalitních komponent.
To zní dobře. A ještě líp zní, že “tu maj na někoho telefon”. Díky za informace!
Jo, na mě 😀
Rád bych viděl tu kouzelnou statistiku, kde se na Ukrajině utrhne náprava trolejbusu 50x za den a dron se ukáže zhruba jednou za dekádu…
Vím, že to nemyslíte zle, ale to je opravdu nešťastný příměr.
kolik těch náprav v ČR bylo? 3? Ze sta vyrobených vozů?