dkv_obrazok

Přísně tajné. SŽ odmítá říct, za kolik nakupuje pražce. Poláci se zveřejněním problém nemají

Zkouška betonových pražců. Pramen: VUZZkouška betonových pražců. Pramen: VUZ

Výrobce označil cenu za obchodní tajemství.

Odebírat
Upozornit na
guest
50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mgr.pavel

Firma mající monopol na pražce se odvolává na obchodní tajemství – to aby nepřišla o ten monopol, že?

Toto by mělo státu vadit hned třikrát. Jednak by neměl dopustit ani podporovat monopolní chování – to je porucha na trhu která škodí všem kromě toho dodavatele. Dále by se měl stát chovat jako řádný hospodář a nekupovat zřejmě předražené výrobky. A do třetice by měl stát transparentně zveřejňovat ceny, aby tlačil na cenu.

Franta Chcípák

Jsou chvíle, kdy by jeden docela malý únik důvěrných informací do médií udělal neocenitelnou službu…

Frantisek

Takze po vsech tech iniciativach a programech, jako treba Innotrack porad jsou prazce jako komodita a tady v CR potrebujeme nejaky special co nikde jinde neumi? Jo aha … takze to je mimo soucasne vedecko-technicke poznani lidstva, tech penez na vyzkum bylo malo?

Abych ale nebyl jen proti zeleznicim, tak ocividne viko od kanalu zarovnany s vozovkou je taky mimo nase vedecko-technicke moznosti a okolni staty si to tajemstvi chrani jako oko v hlave.

Franta Chcípák

§1a Vždycky se to tak dělalo.

Kubrt

K dodávkám soudobých betonových pražců připouští SŽ aktuálně tři firmy, krom zmíněných ŽPSV a Track tec ještě německou firmu RailONE.

Franta Chcípák

A v pozadí se vepřové hlavy z České Třebové, Žiliny a Pardubic na golfu chectají, až se jim laloky třesou…

Ivan_pha

Protože by se zajistilo, že ne všude nakupují tak, že musí dodavatel počítat s desátky, nebo spíš a desítkami procent na úplatu vedení SŽ .

A co se týče vyhazování peněz obecně, jak tu někdo psal, tam by se dalo ušetřit. Včetně na počtu zaměstnanců na GŘ, OŘ.

Martin

Jak je možné že tady nejde praktikovat výraz že musí fungovat s péčí řádného hospodáře?

Vojta

Tak první, co mě napadá je, že zisk firmy je cca 15 % tržeb. Což je ve stavebnictví, kde dobrý výsledek je třeba kolem 5 % (pokud se nepletu), dost a ŽPSV se tak řadí k ostatním monopolistům jako AŽD a EŽ. Ti mají také mezi 15-20.
Za druhé mluvit o obchodním tajemství, když chci peníze ze státního rozpočtu, je drzost.
Za třetí Svoboda na ministra dopravy je velmi špatný vtip.

trafopajka

Zas kdyby škodil na ministerstvu, mohl by se do čela SŽ konečně dostat někdo schopný.

Vojta

Myslíte, že, když bude celé dopravě šéfovat ten méně schopný a na SŽ přijde schopny, bude to lepší? 🙂

trafopajka

asi ne, ale já jsem svým založením optimista, tak můžu aspoň doufat

David

Tolik peněz do různých železničních výzkumáků a nemají pražec v nějaký volný licenci? To jsou borci

Dr.Amiodaron

Děláte dobrou práci. Jen je tepejte dál!

Franta

U SŽ je spousta rezerv pro úsporu. A tím nemyslím na lidech. Tam odteče takové množství peněz za blbosti, že si to běžný podnikatel vůbec neumí představit. Dalším tragickým prvkem je zkostnatělost a byrokracie. Jako když by kdokoli soudný udělal audit čehokoli, nepřestane se divit.
Jenže ono se nechce… Všichni se tam klepou o svá korýtka a jisté mzdy.

Jirka

U ČD to je myslím velmi podobné.

Franta Chcípák

Však je to taky jedna verbež, která si pravidelně uhání žlučníkové záchvaty na formálmních i neformálních akcích, kde se dojatě vzpomíná na staré časy v České Třebové a Žilině.

Franta Chcípák

Však jsou z jednoho vrhu.

Franta Chcípák

Jediná úspora, kterou je chamraď z Dlážděné schopna realizovat, je vyhodit jednu vyděšenou úřednici v předdůchodovém věku a její práci hodit na hrb té zbývající. Přičemž polovina ušetřené částky samozřejmě bude rozdělena mezi vepřovou hlavu, která ten vyhazov podpíše a její kroužek análních speleologů.

Franta Chcípák

Hlavním posláním SŽ a firem holdingu ČD je, slovy někdejšího insidera, „generovat křesla, která lze používat jako platidlo v obchodech s mocí a vlivem“. Tím je řečeno vše.

David

A šéf této organizace má dělat ministra. To jsme to dopadli

Pavel Skládaný

To je nesmysl, jako nový ministr se plánuje Tomio Okamura. Už připravuje zavedení shinkansenů v ČR.

Emil

Tak toto je více než výsměch. Snad se i na železnici povede udělat pořádek. Držím v tomto ohledu příští vládě palce. I když si iluze moc nedělám.

Kubrt

Pokud opravdu bude Svoboda ministrem dopravy??

Soudný znalec

(d)opravy

Milan2

spíše popravy (české železnice)

Emil

Nechme se překvapit kdo nakonec bude ministrem. Ať to bude kdokoliv tak mu držme palce aby nejen na železnici udělal pořádek.

gringoAD

Co tak vlastně může pražec obsahovat vevnitř ? Beton, železné dráty … tvar je jasný .. vždyť to snad může vyrobit každej … tak co je na tom tak tajné ?

Jakub

Pak se může každý divit, že ŘSD až na některé závody ( Praha, Brno) funguje a SŽ je odpadní společnost, kterou by stát měl totálně překopat…

Vladimír

Za tvrzeni statniho úředníka, ze je to obchodni tajemství bych jej vyhodili na hodinu. Neni jediny duvod abych ja i vy jako danovy poplatnik nemeli pravo vedet jak se nasimi penezi hospodari, potazmo plytva. Je na case abychom jako spravny hospodar delali verejne vyberove rizeni na dodavetele prazcu a zacali se starat o panize danoveho poplatnika jako o sve.

MartinS.

I ve veřejné zakázce se bude soutěžit nějaký objem pražců různých typů…

MartinS.

Pardon, poslal jsem to omylem dřív. Takže stejně se bude hodnotit celková cena a ne jednotkové. A zákon umožňuje dodavateli označit některé části smlouvy za obchodní tajemství. Jestli je to oprávněné by mohl rozhodnout jedině soud.

patology_chef

Podrobný profesní životopis pana Nejezchleba by mysĺím některá tajemství objasnil.

Ivan_pha

Nejen pana Nejezchleba. Co čekat od podniku s 17000 zaměstnanci, který řídí bývalý výpravčí a titul si zaplatil kdoví kde?

Ne nadarmo se říká, že ryba smrdí od hlavy. Jeho náměstci a různí ředitele jsou všichni stejní.

Kubrt

Evropský polytechnický institut v Kunovicích 😉
Vím, že člověk může být dobrý manager i bez formálního vzdělání, ale nemám dojem, že je to případ pana Svobody.

Petrrr

Děkuji zdopravy.cz že se tímto zabývá!

Glados

To je dobrej nesmysl, určitě to nenaplní pojmový znaky obchodního tajemství. To jako spržel nemá právní oddělení? Tady by je soud hodně rychle pakoval za neposkytnutí informace.

Radek

Dobrá sviňárna.. Pod obchodní tajemství se dá schovat úplně cokoliv. Od takového dodavatele by státní firma, instituce a pod. neměla mít právo odebírat.

Hans N.

Přesně tak. Nezveřejníš? Nedodáš. Pražec není vojenský materiál.

MartinS.

Ale zákon to umožňuje. To by někdo musel u soudu namítat, že o obchodní tajemství nejde a potom by se vidělo, jak by se k tomu soud postavil.

První Jiří

“Není schopen identifikovat, jestli daný pražec je z technického hlediska srovnatelný, příp. jestli je vybavený stejnými komponenty. Srovnání cen by mohlo být tudíž zavádějící,“

Co kdyby totiž plebs zjistil, že české pražce jsou dražší a vydrží méně? Rybníček si vypustit nenecháme…

Emil

Svatou pravdu bratře díš. Kapři si sami rybník nevypustí.

Martin

Každý pražec je plný hromady elektroniky. Je tam procesor, ram, paměť, beton, železo a vyrábí se půl roku a pak musí ještě několik let zrát ve sklípku 😄

Jiří Šrámek

….zavěšený ve vlažném kouři z hořících větviček kvetoucího Jasmínu. To dá přeci rozum.

Apex

K čemu pak máme ten registr smluv, když si tam mohou zveřejňovat, co chtějí, resp. nezveřejňovat, co nechtějí? Pokud si nějaká společnost chce sáhnout na veřejné peníze, tak by prostě neměla mít možnost odvolat se na obchodní tajemství. A pokud má problém, tak ji přece nikdo spolupracovat se státem nenutí.

MartinS.

Ptejte se v poslanecké sněmovně. Prostě teď to v zákoně je, tak se to používá.

Alanis

To je jak z jedné nejmenované reklamy na čistič septiků… Smrdí, smrdí, toto smrdí.

David

Pořád se jim tam hlásí tak keden dodavatel, protože pražec je super-high tech komponenta, kterou nikdo jiny na světě tak neumí?

Jakub

ještě je to tak malá společnost, kterou nemůžeš srovnávat se zahraničím typu polského výrobce i když má německou matku, to je bizár takové vyjádření