Přípravy nové silnice I/35 mezi Turnovem a Jičínem pokročily, v celé trase běží geologické průzkumy

Vizualizace nové silnice I/35 kolem Rovenska pod Troskami. Foto: ŘSDVizualizace nové silnice I/35 kolem Rovenska pod Troskami. Foto: ŘSD

Aktuální plán počítá se zahájením stavby v roce 2029.

123 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepa

Tak to je vrcholna perverze ceskyho dopravniho inzenyrstvi. Namisto stavajici rovny silnice vznikne klikatici se monstrum na estakadach, ktery zaplacne uplne celej krajinej koridor. Ideologie okruhismu dovedena ad absurdum. Nechapu ze nejsou v rozpoctu prachy na skoly nebo vedu, ale jsou na kazdou sebeperverznejsi iracionalni zrudnost dopravnich projektantu. Jak muze tohle nekdo videt a neplacnout se do cela ze uz to stacilo?

jirik.e

Kde máte tu stávající rovnou silnici? Vím o pouhých dvou dlouhých rovných úsecích současné I/35 – od Radvánovic po Borek (tudíž třikrát v obci) a z Kněžnice do Podůlší (tři horizonty a železniční přejezd).

Gryf

Při pohledu na tu mapu je jedno jasné – měl to být od začátku supersever. Klidně i tři pruhy, ale supersever. Kroužení kolem Karlovic a klikatá spojka na Semily celkem vůbec nic neřeší..

Trumway

Jenže ta by byla extrémně náročná a tedy i drahá. Je snadnější stavět prakticky na rovině a na povrchu než překonávat kopce pomocí tunelů a údolí pomocí mostů.

Trumway
Kanil83

Tady si dovolím oponovat. Jako znalec místního reliéfu 🙂 z cca 255 mnm na 5 km vystoupá cesta na 5 km do 350mnm.. to mi zrovna jako využití rovinateho terénu nepřipadá . Stačí kouknout do mapy Turnov Benzina a Královice – Volavec.. a pak to zas sjede na 300mnm

Jarda

tím, že se emise z dopravy přesunou o petset metrů z obce neznamená, že v těch obcích bude situace lepší. Emise jako plyn se šíří do všech stran.

BND30

Samozřejmě. Protože když mám někde koncentraci např. 5% špíny, tak na těch pětistech metrech od zdroje směrem k obci bude vždy koncentrace 5% tuna špíny…a vůbec se to nerozptýlí.
Jako eko je fajn, ale zkuste Jardo zapojit občas rozum, když už ne elementární fyziku a chemii…. jo ono se to nedá okecat…tak to souhlas.

Trumway

Spíše se podívejte na obrázek nebo na mapu. Zjistíte, z velké části povede ta silnice na mostech nad zemědělskými pozemky.

Milan

posledni vetou znacne degradujete vyhruzku z uvodniho tvrzeni. Ale mate pravdu emise se pouze presunou (ale o to jde)

Petr David

Jde o přesun emisí?

Zbyněk19

přesun zdroje emisí…
a tedy snížení koncentrace v aglomeracích. Navíc, pokud vozidla pojedou ustálenou rychlostí a motory budou pracovat v ideálních otáčkách, budou i emise nižší…. 🙂

Petr David

Nová silnice natáhne mnohem více aut. Ale v konečném důsledku nejde o emise, protože největší zátěží pro okolí je beton. A beton, to v žádném případě nejsou jen nové komunikace. Zvýšení provozu si vyžaduje prakticky všude parkoviště, odpočívadla a obří logistická centra. Takže voda letí z krajiny rychlým odtokem a stejně rychlým odpařováním. Na druhou stranu nechci šířit paniku, ta voda se dá po nových komunikacích dovážet. Asi to tak má být.

Trumway

Hele, o betonu to zase až tak není. Spíše bych se zaměřil na to jak se bude ta silnice udržovat v zimě. Na těch mostech asi nebude možnost kam odhrnout sníh do příkopu a ty mostní konstrukce budou snadno promrzat. Bude se proto muset ve velkém solit (nepředpokládám, že by se udělaly ty mosty vyhřívané) a pak ta slaná voda bude muset někam odtéci.

Petr David

Že není hafo betonu? A kde ta auta a kamiony stojí? Muzea, školy, památky, prostory před paneláky, odstavné plochy, nemocnice, markety, fabriky, výstaviště, před nádražími, u letiště, u kanceláří… Neměl jsem raději napsat Fšude? Neříkejte, že to nevidíte, vždyť už se mnohde nedá přecházet. Navíc auta poslední dobou bobtnají a zmíněná parkoviště přestávají stačit, na řadu přichází i louky. Toto je pravý ekologický problém aut a kamionů, to nevyřeší žádný elektromobil.

Trumway

Ne, není hafo betonu protože pod každou plochou kterou automobily používají není beton.

Petr David

A co tam je?

Zbyněk19

kuřáci by tedy dle vaší teorie měli mít možnost kouřit v restauracích, dětských pokojích atd. Plyn se přeci šíří všemi směry, že?
U emisí jde o koncentrace, dále je zde hluk a především dopravní frekvence a s tím související nehodovost. Lidé v dopravou zatížených obcích by mohli vyprávět

Václav

Pokazde kdyz jedu kolem Jicina tak mi prijde ze vetsina aut na krizovatce smer Turnov a MB jede smer na Boleslav. Dokonce mam pocit ze pri scitani dopravy byl vetsi provoz na useku Jicin-MB nez na Jicin-Turnov.

Jarda

to není jen Váš pocit. Skutečně co se týká nové silnice tak zkapacitnění rozhodně není žádná ekologie, jak si tu v článku představují, ale degradace přírody ve jménu větší dominance osobní a nákladní dopravy. Tedy zkapacitnění zároveň přitáhne spousty dopravy, která by tam jinak nejela.

Kebab

Přitáhne spoustu dopravy, která by jinak jela delší cestou okolo. Pořád win.

Petr David

Nebo nejela vůbec. Pán se vám snažil vysvětlit, co je to dopravní indukce.

SYN

Tak snad si to sám přečetl dobře… třeba to o tom že „za jistých okolností…“ takže ta věta ani podle autorů rozhodně neplatí vždy a všude.

Trumway

Příkladem budiž taková neděle odpoledne. Většina aut jedoucí z hor jede na Boleslav a malá část to bere přes Kopidlno na Poděbrady a dále po D11. Stejně tak na začátku víkendu, ale to je proud vozidel opačný. Proč asi?

Radek Havran

Hlavně Jičín-MB byla koncipována jako 4-proudová silnice do budoucna. Její výstavba je samozřejmě levnější než zbylé 2 varianty.

jirik.e

O tom dost pochybuji. Kdyby tak byla koncipována, musela by tam být územní rezerva ve všech obcích, skrz které ta I/16 vede – připomínám, že ta modernizace a zkapacitňování proběhlo převážně v půlce 80. let. Ohaveč, Ohařice ani Obrubce nemají nikde ani přípravu na obchvat, a připravit čtyřpruh skrz vesnici byl nesmysl už tehdy.

Tomáš R.

Konečně! Ten pohled z Trosek nebo Hrubé Skály směrem na Kozákov je dneska vysloveně nudný a nedokonalý a je báječné, že konečně získá nějakou pěknou betonovou dominantu!

Trumway

Předpokládám, že se jedná o ironii. Ono i pohled z druhé strany třeba z Kozákova směrem k Hruhé Skále nebo od Bezděčína přes Veselou k Rovensku a Troskám je nudný a je třeba to „vylepšit“ nějakým mostem.
https://mapy.cz/turisticka?pano=1&pid=91524878&newest=1&yaw=4.065&fov=0.791&pitch=0.107&x=15.3057405&y=50.5503380&z=14

Jarda

v podstatě ani nic jiného neumíme, než prznit krajinu beronem. Člověk moudrý, zblbnul.
Sázíme beton na úkor polí., přeju dobrou chuť a upozorňuju, že beton se blbě tráví, ale co kdo zasadí, to sklidí.

Petr

Tak pojďte bydlet k stávající komunikaci, možná změníte názor

Petr David

Nebo omezme stávající dopravu. To máme v moci každý z nás.

Trumway

Jak říkám, chápu lidi u současné silnice, ale přivést dopravu a vést tuhle komunikaci oblastí kde jsou ovocné sady?
Nezbývá než zvolat Ať žije ekologie a popřát dobrou chuť

Petr David

Nejdůležitější je jezdit a kupovat šunty na jedno použití. To, co tady necháváme dětem je podružná záležitost. Mínusy moje slova potvrzují.

El Barto

„Mínusy moje slova potvrzují.“

Ne. Mínusy opravdu nejsou neprůstřelný důkaz pravdivosti vašich slov, či slov kohokoliv jiného. Mínusy slouží k vyjádření nesouhlasu s příspěvkem, nic více, nic méně.

Petr David

Máte pravdu.

Trumway

Říká se, že tady se mínusuje i za počet příspěvků, takže nelze říci, že by to hodnocení mělo nějakou velkou výpovědní hodnotu co se týče souhlasu či nesouhlasu s myšlenkou obsaženou v příspěvku. Ale díky Bohu všichni tady nejsou stejní.

Trumway

Já bych řekl, že nejdůležitější je dnes rychlost jakou lidi mohou jezdit sem a tam. Stejný příběh jako ten o Kardanové Lhotě na 66ce. Tak snad budou lidé z měst kterým takové komunikace umožní rychlou cestu z města rádi, když jiným usnadní zase cestu do jejich města. Dojíždět z tohoto regionu za prací třeba do Liberce nebo Hradce bude zase o něco snažší a proto by už se na to měli připravit.

Trumway
Petr

Já mám nemovitost těsně vedle stávající komunikace, a je velmi nepříjemné, když projíždí spousta vozidel, ten hluk a otřesy jsou neskutečně obtěžující, nemovitost mám popraskanou a přes noc tam nikdo nedodržuje rychlost, tato dálnice měla stát už před 15 Lety a byl by klid

Trumway

Každý kdo bydlí někde ve městě nebo vesnici u hlavní silnice je s tímto problémem konfrontován. Ano, vy co bydlíte u současné silnice budete mít možná klid (možná, ale spíše bych tomu nevěřil), ale co lidé, kteří doposud žili v klidu někde v údolí a nyní se jim nad hlavou a barákem postaví most? To, že se nedodržuje rychlost a
následně vzniká v přímě úměře větší hluk a vibrace je věc jiná.

Hans N.

Jel jsem tudy naposledy v pátek. V obcích po trase se nedala přejít silnice, padesátka fakticky od Turnova do Jičína (čest několika výjimkám) a hustý provoz v obou směrech, kdy se nepředjíždeš. Tu tam potkáš vedle po trati poskakující Regínu. Prostě moderní doprava a šťastni lidé (ironie).

Vytlačení silnice do polí za obce je jedině ku prospěchu všech zúčastněných, tedy místních i projíždějících. Čím dřív, tím lépe. Nebýt „bojovníků“ za lepší a zelenější příští před dvaceti lety a jejich kouřových clon v podobě Super severních děsů, mohli jsme nejspíš dávno jezdit.

Trumway

„V obcích po trase se nedala přejít silnice, padesátka fakticky od Turnova do Jičína (čest několika výjimkám) a hustý provoz v obou směrech, kdy se nepředjíždeš“ Přejití vozovky nebylo možné? Proč? Protože řidiči chodce na přechodech ignorovali aby náhodou neztratili nějakou tu vteřinu drahocenného času nebo pár deci paliva navíc kvůli zastavení a rozjezdu? Nebo to myslíte tak, že na této silnici v některách obcích je přechodů jako šafránu? To je ale věc jiná. 50ka skutečně není celou cestu z Turnova do Jičína protože zas tak na husto ty obce nejsou a jestli je někde 60 , 70 nebo zákaz… Číst vice »

SYN

Achjo, evidentně ignorujete že jestli se na daném úseku pohybovala skutečně „hustá“ kolona tak její rychlost je typicky daná nejpomalejším vozidlem a úsekem… mimo obec se obvykle mírně rozjede, ale ani zdaleka se neblíží k max. povolené rychlosti.

Dalnice

Kez by ten tripruh byl aspon postaven s rezervou na budouci dostaveni na 4pruh. I kdyby to melo byt neco na zpusob upgradu byvale R48 s lanovymi svodidly uprosted a MPR treba 100.

Petr David

Málo. Vybetonovat celou krajinu. Majitel auta by ušetřil za navigaci, kompas je mnohem levnější.

Jiří Kocurek

To chtějí jenom někteří, aby dokázali světu, že ti druzí jsou špatní: Důkaz křivým obviněním.

Petr David

Snažil jsem se za pomoci ironie dát názor, že lidstvo plundruje krajinu, nic víc.

Trumway

A já s Vámi musím souhlasit. Sice chápu, že tato silnice uleví obyvatelům vesnic kterými prochází současná silnice Turnov-Jičín, ale bude to za cenu narušení krásné krajiny která zde je.

Trumway

Dobře, tak je to stejné jako by ve Francii postavili silnici takového formátu přes bojiště bitvy u Kresčaku.
https://mapy.cz/zakladni?l=0&q=Bitva%20u%20Kres%C4%8Daku&source=osm&id=1117420908&ds=1&x=1.9133877&y=50.2606045&z=15

Kebab

Krajina už je narušená současnou silnicí.

Trumway

Ne, krajina třeba mezi Železnicí a Zámezím kde se říká Na Hvozdcích a kudy nová silnice povede opravdu není narušená žádnou silnicí. Jediné co tam vede je železnice a o té vlastně skoro ani nevíte když vede po vrstevnici a tím zraku skrytá.

Trumway

Těm kdo mi dali mínus doporučuji zajet si tam. Ideálně někdy v podvečer. Budete se moci pokochat nejen úžasným klidem, ale zcela určitě budete mít štěstí a naskytne se vám pohled na stádo srnčí zvěře čítající desítky a desítky kusů.

Petr

To je pravda, navrhuji zrušit stávající silnici

Petr David

Problém je úplně jinde, přesouvání dopravy ani rušení nic neřeší. Základní problém je ve stále stoupající spotřebě a tedy i v dovážení všeho možného.

Jarda

na marnotratnisti nic dobrého není.

Dalnice

Uklidnete se. Pokud vas beton vzrusuje, muzete si vybetonovat vlastni zahradku.

Petr David

Podle mínusů to nejsem já, kdo je v neklidu.

SYN

Jistě, většina z nás touží ušetřit jednotky korun „neošoupáváním“ vestavěné GPS v mobilu… to je laciný bonmot od vás.

Petr David

Tak třeba většina z vás mohla pochopit, co jsem napsal a proč jsem to napsal. A jakou že to většinu vlastně zastupujete?

SYN

Ne, většina lidí to nechápe, jak někdo může mít tak extrémní názor… takovým lidem se říká extrémisté, a je mnohem častější že se mýlí než že mají pravdu (i když, zcela vyloučené to samozřejmě není).
Takový Lenin byl taky extremista, a fakt ale fakt to myslel dobře!

Petr David

Hlavně vy nechápete nadsázku.
Co komu říkáte, jakou komu dáváte nálepku je pouze ukázka, že nemáte koule na argument k věci.
Pochopitelně, že nikdy nedojde k plnému vybetonování krajiny je jasné, ale že tady dětem nechá mnoho lidí kvůli své nenažranosti dluh jak barák, možná dluh nesplatitelný, je pravděpodobné. Co je na tom extémního, netuším.

SYN

Sice souhlasím, ale na mostech/estakádách to je trochu problém… buď se musejí už teď udělat „zbytečně“ široké (tak aby pojaly aspoň 2+2 bez odstavného prohu a s minimálním dělícím) anebo se budou v budoucnu obtížně rozšiřovat (nejspíš dostavěním sruhého stejného vedle) což zase nebude vůbec „minimální“ potom…

Jarda

další betonář se ozval.

Dalnice

Zaskuhral ekopolpotovec. Kdyz uz tedy nalepkujeme…

Kanil83

Když už to nakreslili tak blbě ze se bez estakád neobejdeme , tak ten pruh na vic z pohledu “betonoveho” loby nic nemění. A dávalo by to smysl.. než 1+2 je lepší nechat to být jak to je .. ikdyz je to na pytel a na kole se tam nedá i35 kloudne ani přejet

Radek613

Ten tři pruh je blbost. Měli tu D35 celou udělat ve čtyř pruhu. A vůbec nejlépe by bylo kdyby zvítězila superseverní varianta.

thebearspook

Hlavně je příjemné to napojení Semil, teď je to jak výlet na jinou planetu.

Trumway

Tak jestli tam mají aut nyní málo tohle zkapacitnění jejich nárustu jistě napomůže.

Hans N.

Tleskat nové silnici budou nejen v SM, ale hlavně v centru Turnova a na náměstí odkud by mohla/měla zmizet tranzitní doprava. Podobně jako v obcích pod Kozákovem kudy se dnes jezdí do SM či na Lomnici.

Trumway

Ale např Hořensko na tom prodělá, protože část jidí nepojede od Turnova přes Kozákov a část přes Háj, ale všichni pojedou přes Háj a pak údolím Hořenského potoka.

Kamil

Tak co si budeme , v Semilech krom Krematira , obchodních provozoven a státní správy nic není .. tedy nad ŽB přehrada a k policii na kopci provozem.

jirik.e

Právě kvůli té mizerné dopravě. Před třiceti, čtyřiceti lety tam bylo průmyslu dost, ale kdo se bude kodrcat těmi šílenými a nepřehlednými druhotřídkami podél Jizery a Olešky nahoru dolů doleva doprava, když si může najít novou lokalitu poblíž mezinárodní silnice?

Kanil83

Tak já jezdím Královice ~ Volavec ~ zelený háj a je to lepší , než přes město a špici

Jaaa

Tam jako plánují takové obří estakády, jo? Protihluková opatření nula, jo?

Kde je cost/benefit analýza?

Trumway

Bohužel ano. Takové mostní stavby se plánují .

Trumway

Ne, ony se takové mostní stavby neplánují, že za ten příspěvek dostávám mínusy ? Kdo mi ty mínusy asi tak dal? Lidi z měst kterým vadí auta ve městech, ale není pro ně problém, že se staví další silnice? Nebo to byl někdo úplně jiný ?
https://youtu.be/HVreUGcwr3k?t=339

Jaaa

Sáhl jste jim na jejich boha. Jezdit se musí, i kdyby na chleba nebylo. Co chudáci lidi, kterým “se” teď jezdí kolem baráku! A nezapomněli jste na děti?

Dascher

Tohle než někdo postaví, většina z nás tady dávno nebude !

Trumway

Tím bych si v tomto případě nebyl tak jist, ale kdyby se mělo jednat o dříve zamýšlenou variantu superseverní tam bych souhlasil.

David Franěk

Nebyl by lepší vlak? Tedy chápu, že Jičín a Turnou mají žel. spojení na muzejní úrovni.

jaroslav-toman

No konečně, Mátl je bouchač, prolomil na mnoha místech bariéry, které vzdorovaly desítky let.

Jan

Průzkum zbytečný, pískovec, pískovec, pískovec. Tady postačí dostatek krumpáčů a lidských zdrojů v:-)

V. P.

Hlavně udělat precizně průzkum mezi Pelešany a Mašovem. Tam by to mohlo „klouzat“.

kix

ano tam to vede sesuvným územím

Trumway

Průzkum zbytečný a ideálně tady žádnou silnici vůbec nestavět.
„Oba spojenecké sbory započaly u Jičína, na linii Ohaveč – Horní Lochov – Prachov – Podůlší – Zámezí – Železnice, budovat obranné postavení, aniž by věděly o rozkazu vrchního velení soustředit všechny rakouské armádní sbory v prostoru Hořice, Miletín a Josefov.“
„V bitvě u Jičína ztratil rakouský I. a saský armádní sbor celkem 210 důstojníků, 5280 mužů a 222 koní. Prusové měli ztráty 71 důstojníků, 1485 mužů a 56 koní.

https://www.liberecky-kraj.cz/dr-cs/5731-naucna-stezka-bitva-u-jicina-29-cervna-1866.html

PvvS

No a ?

Trumway

NO A?

Trumway

Ale když jinak nedáte
https://mapy.cz/turisticka?vlastni-body&ut=8%20prusk%C3%BDch%20a%2036%20rakousk%C3%BDch%20voj%C3%A1k%C5%AF&ut=Bo%C5%BE%C3%AD%20muka%20s%20hroby%20voj%C3%A1k%C5%AF%20c.k.18.%20pe%C5%A1.pluku&uc=9ijCrx-HAb5B4e6W&ud=50%C2%B028%2726.414%22N%2C%2015%C2%B021%2733.177%22E&ud=50%C2%B028%279.329%22N%2C%2015%C2%B022%2713.394%22E&x=15.3568583&y=50.4733585&z=15

Poněvadž v den bitvy a ve dnech po ní následujících panovalo vedro byli ihned po bitvě padlí obou stran co nejrychleji pohřbíváni. Poněvadž padlých bylo mnoho nemeškalo se se snášením mrtvol. Kde jednotlivé padlé nalezli tam je pochovali, třeba uprostřed pole nebo do příkopu. Jen kde byly nalezeny skupiny padlých, byli tito pohřbeni do společné šachty. Do tří dnů byli všichni padlí pohřbeni.

Nové silnice jen ve 2 + 2

Tři pruhy jsou zvěrstvo a snad vyhraje rozum a budou čtyři!

Miloslav

Souhlasím, celá trasa až na Moravu bude čtyřpruh a v tom kousek třípruhu, nechápu.

JGR

v tomto absurdistánu jsme byli a jsme experti na kočkopsy

Jan

Ne že bych s vámi nesouhlasil, ale myslím si, že se jednalo o kompromis, aby to prošlo přes MŽP a přes místní obyvatele.

kix

nejproblematičtější byl úsek od Turnova do Rovenska, co se odporu týká, který ten 4 pruh mít bude, jako je to kousek, takže i kdyby se jelo půl trasy za kamionem 80km/h, tak se v podstatě nic nestane a trasa se prodlouží o 2minuty, ale známe naše sebevrahy na silnících, kteří i kvůli (ne)ušetřené vteřině předjíždí nebezpečně za každou cenu

V. P.

Snad zvítězí zdraví rozum a bude to čtyřpruh až do Úlibic. Takhle by tu vznikl špunt na celém mezinárodním tahu E442. Až Němci dodělají B178, tak se dopravní intenzity ještě zvýší. Dodělání na čtyřpruh bude pak dražší, než když ho udělají najednou.

PetrN

B178 ale jen tak mimochodem od Lobau po Zittau je také jen 2+1, pak tu máme prujezd kouskem Polska 1+1 s kruháčema …
Jinak právě úsek Turnov-Ulibice bude vždy z celé trasy D35(I/35) Liberec-Lipník ten nejméně zatížený i v případě nárůstu tranzitní dopravy. V Ulibicich se proud od Hradce bude klidně z poloviny směřovat na Mladou Boleslav… ten 18km třípruh to v poho zvládne, ale samozřejmě 2+2 by bylo hezčí

FrenkyUL

Co dát tak 4 km pod zem. Nebo tam dát 2+2+2 pod zem. Příroda bude zachována a čtyřpruh může být.

jirik.e

Tunel oproti pozemnímu řešení je odhadem pětkrát dražší na výstavbu a odhadem desetkrát dražší při samotném provozu.

kix

ona by to zvládla i současná silnice..ale je otázkou jestli, když se staví taková stavba se to má stavět ve stylu „to se zvládne“, sice ten úsek bude skutečně patřit k nejslabším, to naprosto souhlasím, ale i tak může být dost vytížený a hlavně bude zároveň i patřit k úsekům s vyšší nehodovostí..i když možná okolo Hodkovic to překonat nezvládne

SYN
SYN

A podle té fotky z obchvatu Lobau, tak je ta 2+2 dost minimalistická (tam kde není odbočovací/připojovací pruh vidím 2 jízdní pruhy každým směrem, oddělené cca. 1,5m středním s obyč. svodidly a odstavný pruh na každé straně cca. 0,5m… kéž by i u nás byla odvaha stavět takovéto úsporné 2+2…

Alibaba

A co takhle jen dvoupruh? Protože stávající silnice je taky dvoupruhová a snášet se nebude.

Kamil

Pro ty , kteří tvrdí betonové loby .. 2+1 nebo 2+2 rozdíl minimální . A pro ty co říkají ze to ničí přírodu , výhledy atp. Tak těch par km o které se jedna , by slo dat “pod zem” tedy silnice na to betonový kryt a na to hlína .. jako tomdelaji v Rakousku a bylo by tomu cajku

Sova

Jsem příjemně překvapen, že tahle stavba postupuje. Sice ten třípruhový kus je nekoncepční a do budoucna asi bude problém, ale v tomhle úseku jsem vůbec nečekal, že bude možné něco nového postavit.

Marcel

Co jsem koukal na vizualizace, tak průchod tím nejsložitějším územím 4 pruh bude. Zbytek snad pak nebude těžké rozšířit, až se za deset, patnáct let se šokem zjistí, že kapacita nedostačuje

Jaaa

One more lane, bro!

El Barto

Ohraná písnička. Navíc často nepravdivá.

kix

ono se to možná zjistí ještě dřív, jestli Úlibice-Hradec a pak následně zbytek I/35 na Moravu bude dřív alespoň z velké části hotov, tak ten provoz mezi Turnovem a Jíčinem bude neúnosný a třeba to ještě někomu včas dojde. Už dnes, kdy je od Plotišť do Ostrova D35 hotová, se doba jízdy Liberec-Brno vyrovnala časově s jízdou přes Prahu a je to cca o 70km kratší, jak budou další úseky D35 přibývat začne se to více vyplácet jezdit po I(D)35 a ani dokončení pražského okruhu to už nedokáže zvrátit.. Při dokončení celé D35 od Úlibic a výstavbě I/73 ten prim… Číst vice »

V. P.

Úplná pravda. Nechápu, kdo Vám mohl dát mínusy. Asi nějaký „dopravní odborník“.

Marcel

Přece ti, co nechtějí zaasfaltovat celou zemi!

Cikcak

To jsou kecy furt dokola. Mantra všech zaklínačů silniční dopravy.
Rozsah asfaltu silnic I, II a III třídy + místní komunikace mnohonásobně převyšuje plochu všech dálnic v ČR včetně těch nevybudovaných.

Jaaa

A to je přesně argument k čemu? Zavírat I, II, III a místní komunikace? Nebo proč to zmiňujete?

kix

ono jestli to zasflatování dálnicí není nakonec k té přírodě šetrnější než ty pole vedle..tam se veškerá nežadoucí vegetace likviduje chemií, půda se udusává těžkými stroji..

Trumway
SYN

Zmiňuje to proto že argument zaasfaltování/zabetonování CELÉ (naší) země tímto tempem hrozí asi tak za 1000 let, když tedy připustíme že by někdo třeba i jen teoreticky byl schopen+ochoten tak velkou plochu udržovat. Takže je to od samého počátku neplatný argment (možná obrovským způsobem přetažená hyperbola).
Vy zřejmě bojujete za „zničit každý metr asfaltu“ že??

Jaaa

Pojem “fragmentace krajiny” vám zjevně nic neříká. Takže zjevně nelze mluvit normálním jazykem, protože na něj nereagujete.

SYN

Jistěže… a přesně k tomu tady moc nedochází, vzhledem k častým úsekům na mostech/estakádách zůstává prostupnost území celkem nezmenšená…

Petr David

Tak pochopitelně, že na zdevastování životního prostředí není potřeba porýt betonem celou zemi. Už dnesjsou problémy s odpařováním vody, s jejím odtokem, s pohybem živočichů, s přirozenou regulací teploty. Mnoho lidí to z auta nemůže postřehnout, protože musí spěchat. Jde o minuty.

Gregyros

Nemůžu se dočkat, nejhorší úsek celé I/35 s poměry jak silnice 2. třídy

kix

ta silnice není tak špatná a když na ní není provoz, tak je to pohodová cesta

Gregyros

Jel jsem na ní v době sedla,kamion vlečící se 60km/h nejde nikde bezpečně (+legálně) předjet..

zbytek I/35 byl nějak narovnán(Svitavy-Mohelnice atd..)

Jaaa

A tak budete v cíli o pět minut později. Neskonalá katastrofa biblických rozměrů.

jirik.e

Pokud při jízdě ignorujete takové drobnosti, jako jsou obce, horizonty, železniční přejezdy, odbočující vozidla, úsekové radary apod., pak je to opravdu pohodová cesta. 😀