Příprava železničního muzea: Parní lokomotivy z plastu musejí vypadat jako kovové
Parní lokomotiva, ilustrační foto. Autor: České dráhy
Tendry parních lokomotiv budou mít aranžovaný, realisticky vypadající, náklad černého uhlí. Ten bude vyjímatelný.
A nechtějí je udělat rovnou nafukovací?
U daných strojů se používalo uhlí převážně hnědé…
Ono asi v jaké době a na jaký výkon. Táta topil letmo v letech 1950- 1952, dostal se tedy na většinu mašin na Masaryčce. Vyprávěl, že pokud jel Krasin za 475.1 na osobáku Praha- Česká Třebová, zbrojili černé uhlí a jeli ve dvou topičích. Prý to stálo za prd, protože kuchyň byla malá a ten, co zrovna přikládal, si neměl pak kam sednout. O tom, že Krasin přikládajícího pálil do zadku a na ruku je zase jiný příběh.
Hologram + VR brýle 😁
Mělo to udělat jako soutěž a výherce by měl tu čest, že by mu to tam vystavili
Zajímalo by mě proč zrovna tento výběr.
476.0 Nebyla zrovna extra významná lokomotiva.
https://www.youtube.com/watch?v=pL3nIbxirIY
https://www.youtube.com/watch?v=rZG5SaVFw48
Mimochodem maloseriový model v měřítku 1:87 H0 se dá pořídít za 42000Kč
Pravda, ani žádný 456.0 „Krasin“ se nedochoval.
Ten se dá sehnat v 1:87 za 40000Kč.
Mě osobně by však když už jsme u toho zajímala 456.1 „Unrra“ (S160 Consolidation ) z poválečných dodávek UNRRY
https://youtu.be/c0_VJmmZSLQ?t=78
https://www.poptavky.cz/poptavka/874351-vyroba-modelu-3-kusu-kolejovych-vozidel
CO ŽE? To je vtip? Tak to ať si je opravdu pořídí v měřítku 1:87. Na to jim ty peníze budou stačit a ještě jim zbyde třeba na tu UNRRU (teda když se jim jí podaří sehnat)
No…, bohužel postupující věk je na houby, takže spíše nepřesně. Je to už nějaký pátek, ale viděl jsem (nevím zda Modelář, nebo dokonce in natura) velký kovový model „375“: Asi větší než 1:22,5 [G]. Byl drahý, psalo se něco o 300t v těch letech, ale byl fakt fantastický. Samo celý ruční práce a myslím, že funkční, nebo alespoň částečně. Dělali to nějací chlápci z Brna, či okolí. Takže, když NTM by chtělo, tak za větší peníze by dostalo noblesní věc a ještě dalo vydělat domorodým fachmanům.
Tyhle modely 1:10 rozhodně do železničních muzeí patří. Prohlédnout si že všech stran lokomotivu, která navíc už neexistuje je velké lákadlo. Akorát ten plast mě trochu děsí, ale doba a hlavně 3D tisk pokročili, proč ne. Ale stojí to šílený peníze, tak nevím kolik se k ním v Chomutově najde prezentovatelných vozidel 1:1.
Prohlédnout si lokomotivu ve skutečné velikosti je něco jiného než koukat na model 1
:10. V přépadě, že už takový stroj neexistuje postačí fotodokumentace.
Jako dítě by se mi samozřejmě líbil i model 1:10, ale co si budeme ve skutečné velikosti bych z ní byl hotový, stejně tak i teď by se mi líbil více
A myslíte, že jim je někdo za 200 000Kč v tomhle měřítku vyrobí?
S prvni vetou souhlas.
V Chomutovském depu mají zastrčené historické rarity, v Praze bude plastové béčko…
Dobrý nápad. Chtělo by to také modely lokomotiv, které jako první přijely z Olomouce do Prahy.
Obrázky nestačí?
V knize jiste, v technickem muzeu ne.
A vidíte? Jsme u toho jak to vypadá, když se bezhlavě likviduje . Jako 476.0 byly vyrobeny jen 4 kusy z nichž jeden se daroval a zůstaly tři. Žádná hitovka to nebyla a tak byly přestavěné. Krasinů bylo vyrobeno 27 a poslední vařazen 1972 a rovněž se žádný nedochoval.
To si toho koně neumí objednat? http://www.roxyrental.cz/stitek-produktu/kun-v-zivotni-velikosti/
Za 120 000 Kč se dá koupit maketa koně v životní velikosti a jako bonus má na hlavně lampičku. Aneb předražený nevkus z rozpočtu školství: https://twitter.com/cfrketx/status/1491013780666712073?lang=cs
Vidíte jak je to drahé? Proto si myslím, že jim těch odhadovaných 200 000Kč stačit nebude.
Kdyby jim to někdo vyrobil za 200 tis., tak bude mít tak pět korun na hodinu. Sám jsem modelařil, takže vím, co to obnáší.
No a oni to odhadují na 200 000Kč viz můj příspěvek výše
Za tu sumu by jim někdo mohl vypracovat tak akorát studii.
Mě z pana Ksandra s prominutím jebne. V Chomutově mu mašiny hnijí, vymontované rozvody, neschopné alespoň pasivního pohybu a v Praze bude dělat modýlky. Proboha. NTM má šefovat člověk formátu Ing. Zeithammera a pak by to vypadalo zcela jinak. Jdu blejt, vašnosti
Plastové modely 1:10 jsou zcela neporovnatelné s náročností opravdových železných lokomotiv.
OK, ale taky je to o něčem jiném to vidět. To je jako když ve Vegas koukáte na maketu Eiffelovky a když v Paříži vidíte originál. Ano, je hezké vidět jezdit H0 model Big Boye, jak se mu otáčí přední podvozek, ale když pak vidíte originál, tak Vám spadne čelist.
Myslíte, že „člověk formátu Ing. Z.“ by šéfoval NTM lépe? To já se ovšem obávám, že by to musel být člověk úplně jiného formátu …
No, někdy v roce 1972(?) se mi moc líbil plastový model „parního stroje“ s pohonem tuším na nafukovací balonek, který jsem coby dítko dostal… Průhledné části, funkce stroje názorně vysvětlující – ve výrobní ceně cca 1,- tehdejších Kčs…Nějak (nejen poslední dobou) NTM (nejenom) v tomto přístupu nechápu. Takových skutečných strojů, co by se dalo opravdu zprovoznit… Škoda.
Kolik normálních historických vozů by se dalo opravit za cenu modelu na míru ??
Apropo, třeba ve Švýcarsku se dají koupit krásné modely zahradních železnic, některé i opravdu parní… A cena bude urco i tak nižší než cena kusové zakázky, kterou tu navíc málokdo komerčně zvládne udělat….
Víte, to je zvrhlost dnešní doby, čím blbější nápad, tím snadněji se na to seženou peníze. Nám starším plastové modely 1:10 přijdou na hlavu postavené, mladá generace tomu bude nadšeně tleskat. A ideálně tam otevřít mcdonald, hamburgry, hranolky a popcorn , to je dneska in
Tenhle generační třídní boj si nechte na doma. Nápady jsou buď dobré nebo blbé, pohled jednotlivých generací na tom pramálo mění…
A že se třebas dotyčnej vůz/lokomotiva nedochovali, nevadí ? Furt lepší model 1:10 , než fotka.
Nejsem mladík, ale proti modelům nic nemám. Osobně si myslím, že měřítko 1:87 je tak akorát aby se na něm dalo zachytit hodně detailů. Dokonce může být funkční. Doba analogu je již dávno pryč a tak se takový model může pyšnit plynulým rozjezdem a plynulým bržděním, zvukem všech podstatných funkcí od kompresoru po přihazování lopatou a rovněž může být vybaven dynamickým kouřem. Takže proč koukat na sice velkou, ale nehybnou maketu když mohu koukat na sice menší ale pohyblivý model se vším co k němu patří?
Když nemůžou sehnat koně v životní velikosti, tak vůl by šel možná sehnat snáz…
Tam by nebylo třeba řešit cestou veřejné zakázky, úplně by postačovalo zajít do příslušné kanceláře v sídle potenciálního zadavatele a vzít to z vlastních zdrojů.
Parní lokomotivy z plastu v měřítku 1:10? To jako opravdu? Zajímalo by kolik tahle sranda bude stát.
Odpovím si sám
https://www.poptavky.cz/poptavka/874351-vyroba-modelu-3-kusu-kolejovych-vozidel
Rozkrádání státních peněz za bílého dne. Proč nepoužijí skutečné vlaky?
Ty by museli opravit do vystavovatelného stavu. Ještě líp do provozuschopného stavu. Ale to přeci nikdo od muzea nemůže chtít.
Třeba proto že ne vše co tam chtěj mít se unás dochovalo.
Pokud se v tom alespoň trochu orientujete a jen neplácáte nesmysly, tak jistě víte, že vozidla, která mají být v modelu zhotovena už ve skutečnosti neexistují. A snad ve všech muzeích najdete více, či méně exponátů v modelu.
Dokážete je vyrobit 1:1 levněji než ten model?