posily_do_teamu

Příprava východního obchvatu Olomouce pokročila, ŘSD vybralo projektanty

Začátek východního obchvatu Olomouce, napojení z I/55. Zdroj: Google Street ViewZačátek východního obchvatu Olomouce, napojení z I/55. Zdroj: Google Street View

Čtyřpruhová komunikace vyjde na tři miliardy, hotovo by mohlo být do pěti let.

Odebírat
Upozornit na
guest
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Xaver

Takže až zase stbák a pan nemajitel stane ve strakovce, celé se to zruší?

JirkaK

Rozumím, takže za zhruba deset let se bude dávat žádost o SP, hm. 🤭

bipe

A on se už problém se zdrojem pitné vody pro OLMU vyřešil?

mlokXCM

Nevyřešil. Na konci roku došlo k tomu, že vodoprávní úřad (Magistrát města Olomouce) zrušil stavební uzávěru, která v důsledku tohoto vodního zdroje tam byla. Dále tak pokračují projektové práce. Ve věci tohoto zrušení uzávěry se však vedou další řízení (u krajského úřadu).

Sáček

Prý to vyřeší jen 100 milionová dotace na inovativní linku na mléko.

Vladimír M.

Přeložka dává smysl až od MÚK Severní spoj na sever, kde odlehčí dopravě z centra města po Chválkovické. Od Přerova ani od D35 toho zas tolik nejezdí.

Marek

To nemyslíte ani vážně, že ne?

jiřík

Tak snad je z mapky jasně vidět, že je to napojení přímo na dálnici D55, i když označeno za úsek I/46.

SYN

Asi by se „severní“ úsek měl udělat první, ale „jižní“ je potřeba taky, a bude mnohem víc až bude stát D55 Olomouc-Přerov (a dál)…

Mech

Termínově je vidět, že tranzitní doprava skrz uvedené městské části zase až takový problém nebude. Správa Olomouc ŘSD má jako vždy na vše dost času, a netrápí to ani vedení města. Prostě takový ten olomoucký klídeček.

mlokXCM

A to soudíte podle čeho, že je to netrápí? Ještě není ani projekt, budou následovat povolovací řízení…To asi nestihne za rok.

Mech

Právě, ještě není ani projekt. Záměr projektu byl schválen v 8/2015, v srpnu tedy „oslavíme“ 10 let od ZP, nicméně plán na tuto stavbu je mnohem starší. Navíc na jiných stavbách jde vidět, že příprava jde zrychlit, když se chce. Na správě Olomouc se ale nechce, což je vidět na většině staveb, které chystá. Úplným pomníkem jejich „aktivity“ je UŽ realizovaná dostavba západního obchvatu Olomouce v kategorii R22,5, která absolutně neodpovídá významu D35 .
Takže toto jsou věci, z kterých usuzuji, že je to až tak netrápí.
Přitom situace na Hodolanské je tristní.

Marek

Jak úsek Mohelnice – Křelov, tak úsek Křelov-Slavonín, 1.etapa, je postaven v šířkové kategorii R22,5 . Až navazující úsek Slavonín – Přáslavice (-Lipník) je postaven v kategorii R26,5. Proč by se tedy měl stavět mezilehlej úsek širší, když zatím není jasno kdy a jestli vůbec se bude realizovat rozšíření v úseku Mohelnice – Křelov?
Na dostavovaném úseku bude v každém směru umístěno 5 bezpečnostních zálivů .

Ty by měly být vybudovány v budoucnu i v úseku Mohelnice – Křelov.

Mech

Třeba proto, že tu dálnici stavíme ne na 5 let, ale na 20 a už teď víme, že ta kategorie je nedostatečná? I v kontextu celé D35, která má ve většině trasy vyšší kategorii a předpoklad, že intenzity budou vysoké. Bezpečnostní zálivy jsou jen z nouze ctnost. Rozhodně je taky lepší, dělat věci pořádně a při jednom nepořádku, než pořád něco po pár letech přestavovat, i kvůli novému projednání vlivu na životní prostředí. Zrovna úsek Mohelnice – Olomouc je toho dobrým příkladem. Kdysi se ušetřilo, a o to to teď bude dražší. Nehledě na ten nemalý počet nehod, vzniklých v… Číst vice »

Sáček

To už snad bude rovnou spojeno se stavbou SMV Olomouc (Týneček)-Šternberk, která je taky v plánu. Ta má ÚR od 2022.

Dálnice

Stejně jako pod každým článkem o olomoucké východní tangentě na tomto serveru i zde je nutno redakci upozornit, že na snímku není silnice I/46… ach jo.

https://mapy.cz/s/cusocekado

Motýl Emanuel

Tak jest, výjezd z OL směr Samotíšky, zde s fotem směr příjezd do OL Chválkovic.

Petr Rumpertesz

Díky za upozornění. Měl jsem za to, že 46 vede v peáži od D46 přes dálnici, tak jsem si rozklikl mapy a ona vede v peáži opravdu „po staré“ přes město s D35.