Příprava spojky od Hlásné Třebaně k Pražskému okruhu se posunula. Kraj hledá projektanty
Křížení ulice Hlavní a Jinočanského potoka u Mirešic. Pramen: Středočeský kraj, dokumentace EIA

Přeložka má odlehčit dnešnímu krajskému tahu, který vede do Prahy údolím Berounky.
Není mi jasné číslování. Znamená to, že II/116 bude nově Jinočany-Nový Knín, zatímco úsek z Lán do Hlásné Třebáně bude převeden na třetí třídu?
Zajímalo by mě, do jaké míry to je koordinované se SŽ, zda třeba ten podjezd pod 173 bude rovnou připravený na druhou kolej. Plus snad kraj doplní tuto propojkou P+R ve Zbuzanech u železniční zastávky.
Dobré otázky. Ve Zbuzanech bylo nedávno parkoviště u nádraží zkulturněno a rozšířeno, jako P+R to samozřejmě slouží jen hodně okrajově. Ale s novou silnicí by tato investice asi nesouvisela, ta nemá umožňovat přímé spojení s nádražím ve Zbuzanech, dole u rybníka se to bude křížit mimoúrovňově. Takže by bylo nutné projet celé Zbuzany, to už je možná lepší projet Dobříč a zaparkovat u nádraží Jinočany, nebo ještě lépe pak postavit P+R na Stodůlkách na metru v pásmu P…
Edit: V plánu vidím i novou spojku mimo Dobříč přímo k nádraží Jinočany. Tak tím spíš budou jako P+R dávat větší smysl Jinočany.
Druhá kolej nebude, jen elektrifikace, a snad do pár let.
Což je škoda, protože zpoždění se tady (i kvůli rychlíkům) přenáší z vlaku na vlak neustále a nějaké dvoukolejné úseky by se hodily, zrovna tady by to bylo poměrně snadné. Po elektrifikaci by se dalo podle potřeby odklánět i něco ze 171, co se teď každou chvíli nahrazuje autobusem. Ale byla by potřeba i nějaká další výhybna mezi Řeporyjemi a Prokopským údolím, což nevím jak je reálné.
Další z řady skvělých zpráv. Nedostatek silnic je totiž ten nejzásadnější problém, který máme. Naštěstí už brzy bude dokončena tzv. základní dálniční síť a naši smělí plánovači již připravují další dálniční sítě, které odlehčí té základní síti. Většina obcí bude brzy obchvácena obchvaty a nepochybně brzy začnou vznikat i obchvaty těch obchvatů. Spojky, mosty, tunely, to všechno báječně zkulturní krajinu a až to všechno dostavíme, budeme konečně šťastni. Je mi líto, že se tohoto stavu všeobecného silničního blaha už nedožiju, ale jsem rád, že mé děti a vnoučata si ho užijí plnými doušky. A navíc si to můžeme dovolit i… Číst vice »
Pokud by jste ten region znal, věděl by jste, že dopravní situace je tristní. Páteřní silnicí je jedna rozmlácená okreska plná děr se značným množstvím železničních přejezdů, u kterých se postává celé dny. A co jiného má našinec k dispozici? Retro dopravu na trati 171, kde nemáte tušení kam kdy do Prahy dojedete. Myslíte si, že i kdyby byla nařízena všeobecná drážní povinnost a všichni se přemísťovali vlakem, že by to drážní doprava pobrala? Ani omylem. Drážní a silniční doprava budou stát vedle sebe. Bez tunelu Praha – Beroun buďme za tu silnici vděční.
To že je nějaká krajem spravovaná silnice rozmlácená se přece ale nevyřeší tím že bude mít kraj ke správě dvě silnice. Pokud nemá kraj ani na údržbu té jedné.
Je přísně zakázáno uvažovat o směrování byť i silnějších přepravních proudů na železnice, které dosud neměly to štěstí být zadrátovány, mírně směrově vylepšeny a dle potřeb a možností doplněny druhou kolejí, protože i to by si žádalo peníze na zřízení a údržbu, aniž by to ovšem umožnilo lidem projíždět se nakoupenými auty…
Přísně zakázáno. Aha.
Nezlobte se na mě, ale toto je zas něco hraničícího s konspiračními teoriemi. Opravdu to tady patří bez jakékoli konkretizace?
Jestli se neco v doprave da oznacit za plytvani, tak je to rekonstrukce zeleznicnich nadrazi a uzlu za miliardi a lokalni mezinarodni letiste – dalnicni sit a novy jednicky fakt ne.
Ano, je potřeba nádraží zbourat a koleje konečně vytrhat a nahradit cyklostezkami. Dopravu nově zajistí nejlépe miliony aut, kterýmžto postupným přidáváním pruhů (na úkor nejprve polí, pak lesů, pak domů…) zajistíme kýženou plynulost. 🙂 Dostatek ropy pro tento vskutku energeticky náročný způsob přeprav pak budeme vykupovat životy odvedenců do válek…
Opět, vágní řeči o jakýchsi protidrážních spiknutích a až násilného protěžování aut a silnic, samozřejmě bez udání čehokoli konkrétního. Jako bonus strašák válkou na závěr…
Zvykejte si:
https://www.lidovky.cz/nazory/green-deal-paradox-cena-nafty-draha-doprava-elektricka-zeleznice.A250420_172246_ln_nazory_halu
Zbytečná stavba. Silnic je kraji víc než dost. Chybí naopak cyklostezky, pak by lidi nemuseli tolik jezdit auty.
Jo, těch lidí co budou z Třeboně jezdit kazdy den na kole fo office parků na Stodulkach, Novych Butovicich a nebo Smíchově budou fakt mraky. Ideálně si ty fit maminy vezmou i cargo kolo, aby cestou rozvezly děti do škol a školek
175 km tam a 175 km zpet na kole da uz malokdo. 😀
Já teda do práce na kole jezdím, ale tuhle trasu bych asi nedával… Není to ani moc nová silnice, spíš přeložky stávající silnice mimo obce, plus přímé napojení na Poncarovu směr Stodůlky – aby auta neucpávala okruh, ořešskou náves a Chrášťany, když už Jinočany sjezd nechtěly. Ale je pravda že o víkendech je na té stávající silnici cykloprovoz silný, do údolí Berounky není moc kudy jet, takže snad to i tady trochu pomůže.
Ty silnice jsou cesty, které spojovaly vesničky a někdo na ně pak dal ve 20. století asfalt. Pro současný objem dopravy ani počet obyvatel nevyhovují, i když jich je „dost“.
Na kole můžeš jít příkladem a ukázat jak jezdíš 30 km do práce jedna cesta, ideálně duben-listopad.
Očekávám nějakou chytrou radu typu „Najděte si práci blíže domovu nebo na home office.“ nebo „Jezděte vlakem, co na tom, že to vyjde časově hůř než to kolo, dnes všichni pořád jen spěchají.“.
Pro současný objem dopravy v té oblasti nevyhovuje orientace na automobilovou dopravu ode dveří ke dveřím. Další lány silnic na tom nic nezmění, problém se jen přemístí, no možná chvíli nebudou tak biti ostatní uživatelé silnic, ale to je trochu málo.
Uplne si nemyslim ze je potreba cyklostezka od Berounky na Morinu a dal… Pro rodiny s detmi nebo rekreacni cyklisty ten kopec fakt neni a vykonostni cyklisti maji Morinu za ikonickou uz v soucasne podobe, stejne jako Revnicak na druhy strane. V udoli Berounky uz je to jina – tam by to naopak chtelo vyrazny investice aby se dalo bezpecne jezdit z Cernosic az do Berouna. Nechybi moc, ale zaroven toho neni malo…
Pokud tam nebudou kruhové obhezdy tak super ale jestli ano tak opět k ničemu
Bude to jen na 90 km/h v celé délce?
A proč by tam mělo být víc?!?
Kolik byste v té hustě osídlené oblasti chtěl jezdit?
A rozhodně by to měl být minimálně čtyřpruh!!
Osmipruh na 150 km/h tam nacpěte, ne? 😉
Ty vadí čemu?