Příprava spojky od Hlásné Třebaně k Pražskému okruhu se posunula. Kraj hledá projektanty

Křížení ulice Hlavní a Jinočanského potoka u Mirešic. Pramen: Středočeský kraj, dokumentace EIAKřížení ulice Hlavní a Jinočanského potoka u Mirešic. Pramen: Středočeský kraj, dokumentace EIA

Přeložka má odlehčit dnešnímu krajskému tahu, který vede do Prahy údolím Berounky.

61 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
guru

Houby ulehčení tranzitu od Berounky. Hlavně doufám, že pojme ten tranzit z D5 a D0. To je ten největší problém současného stavu. Vesnice mezi Loděnicí a Ořechem slouží jako třetí pruh dálnice.

Bob

Ta silnice má z velké části stát v trase současné cyklotrasy ze Stodůlek na Karlštejn, která je na české poměry celkem frekventovaná. Bude tedy podél silnice i cyklostezka nebo se tam nadále bude muset každých 200 metrů objíždět nějaký cyklista?

Jaaa

Praha děkuje za další auta. Máme jich málo!

Filip

Praha by mela hlavně dostavět městsky i dálniční okruh a bude mit klid. Výstavbou přeložky mimo obydlené území počet aut v Praze nestoupne.

Jaaa

Ale stoupne.

MartinS.

Praha dálniční okruh nestaví, ten staví stát.

Jirka Z

Nějak se ti lidi do Prahy dostat musí. Pokud nechcete auta, tak pomůže jedině kvalitnější MHD. Mimochodem, ta silnice by se hodila i pro přesměrování příměstských autobusů k metru do Stodůlek. Bylo by proto vhodné při její stavbě přemýšlet i nad autobusovými zastávkami na vhodných místech, především poblíž Jinočan a Zbuzan, případně i samostatným pruhem pro autobusy, a pak nad terminálem pro ukončení těchto linek u metra ve Stodůlkách.

Jiný

Není mi jasné číslování. Znamená to, že II/116 bude nově Jinočany-Nový Knín, zatímco úsek z Lán do Hlásné Třebáně bude převeden na třetí třídu?

Hamtak

Oni se asi spletli, kór když se hovoří o přeložce silnice kolem Berounky. Takže by to měla asi být II/115. Ale co pak že silnici na Černošice? Hodilo by se všechny zmíněné + nová byla alespoň silnice II. třídy. Jinak už teď silnice III. třídy přes Kuchař je dost hojně využívána z Let, Řevnic, Třebaně atd. místo II/115 přes Černošice. Bez přejezdů.

Merlot

Zajímalo by mě, do jaké míry to je koordinované se SŽ, zda třeba ten podjezd pod 173 bude rovnou připravený na druhou kolej. Plus snad kraj doplní tuto propojkou P+R ve Zbuzanech u železniční zastávky.

Twix

Dobré otázky. Ve Zbuzanech bylo nedávno parkoviště u nádraží zkulturněno a rozšířeno, jako P+R to samozřejmě slouží jen hodně okrajově. Ale s novou silnicí by tato investice asi nesouvisela, ta nemá umožňovat přímé spojení s nádražím ve Zbuzanech, dole u rybníka se to bude křížit mimoúrovňově. Takže by bylo nutné projet celé Zbuzany, to už je možná lepší projet Dobříč a zaparkovat u nádraží Jinočany, nebo ještě lépe pak postavit P+R na Stodůlkách na metru v pásmu P…

Twix

Edit: V plánu vidím i novou spojku mimo Dobříč přímo k nádraží Jinočany. Tak tím spíš budou jako P+R dávat větší smysl Jinočany.

MartinS.

Kde byste tak ve Stodůlkách, v docházkové vzdálenosti od metra chtěl postavit P+R? Z jedné strany sídliště Stodůlky, z druhé strany Britská čtvrť. Do obytné zóny nepatří P+R.

Twix

Třeba někde tady? Je to 150 metrů od vestibulu metra a dneska tam jsou taková punková parkoviště v hlíně a rumištích. To už by tam snad více sedlo to regulérní P+R. Ale samozřejmě neznám územní plán a nevím co se kde má stavět, jen jsem psal že by to bylo asi lepší než u nádraží Zbuzany.
https://mapy.com/s/jafukajovu

Jirka Z

Naopak, křižovatka Jeremiášovy a Poncarovy je těsně vedle stanice metra, s rychlým napojením ven z města i na pražský okruh, zatím mimo obytnou zástavbu. Ideální místo jak pro autobusový terminál, tak pro P+R, případně parkovací dům. A mohlo by to sloužit i pro zmíněnou Britskou čtvrť, bylo by to na jejím okraji, mezi ní a tou křižovatkou.

Janik

Druhá kolej nebude, jen elektrifikace, a snad do pár let.

Twix

Což je škoda, protože zpoždění se tady (i kvůli rychlíkům) přenáší z vlaku na vlak neustále a nějaké dvoukolejné úseky by se hodily, zrovna tady by to bylo poměrně snadné. Po elektrifikaci by se dalo podle potřeby odklánět i něco ze 171, co se teď každou chvíli nahrazuje autobusem. Ale byla by potřeba i nějaká další výhybna mezi Řeporyjemi a Prokopským údolím, což nevím jak je reálné.

Ústečan

Další výhybna v Prokopáku je neprůchodná, 173 nikdy nebude sloužit jako odklonová trať pro 171

Michal M

To nevadí, ale mezi Rudnou a Řeporyjemi (resp. kousek pod ně) je to rovná lajna po poli. Druhá kolej by se hodila i s vypuštěním Prokopáku – ze Smíchova pod viadukt a pak mezi Řeporyjema a Rudnou.
Konkurovat autům jednokolejkou NELZE.

Twix

Záleží co všechno se myslí těmi odklony, protože pro R26 a většinu turistických linek to slouží už trvale. Když tam bude drát, nebude problém tam posílat ty pozdně večerní R16, které se často nahrazují busem, o víkendech bych tam podle potřeby poslal i všechny R16 i za cenu mírného pokosení S6. Pak by se dvoukolejné vložky hodily, další celkem snadný úsek by byl z Nučic zastávky do Loděnic.

Tomáš R.

Další z řady skvělých zpráv. Nedostatek silnic je totiž ten nejzásadnější problém, který máme. Naštěstí už brzy bude dokončena tzv. základní dálniční síť a naši smělí plánovači již připravují další dálniční sítě, které odlehčí té základní síti. Většina obcí bude brzy obchvácena obchvaty a nepochybně brzy začnou vznikat i obchvaty těch obchvatů. Spojky, mosty, tunely, to všechno báječně zkulturní krajinu a až to všechno dostavíme, budeme konečně šťastni. Je mi líto, že se tohoto stavu všeobecného silničního blaha už nedožiju, ale jsem rád, že mé děti a vnoučata si ho užijí plnými doušky. A navíc si to můžeme dovolit i… Číst vice »

M1M2

Pokud by jste ten region znal, věděl by jste, že dopravní situace je tristní. Páteřní silnicí je jedna rozmlácená okreska plná děr se značným množstvím železničních přejezdů, u kterých se postává celé dny. A co jiného má našinec k dispozici? Retro dopravu na trati 171, kde nemáte tušení kam kdy do Prahy dojedete. Myslíte si, že i kdyby byla nařízena všeobecná drážní povinnost a všichni se přemísťovali vlakem, že by to drážní doprava pobrala? Ani omylem. Drážní a silniční doprava budou stát vedle sebe. Bez tunelu Praha – Beroun buďme za tu silnici vděční.

David

To že je nějaká krajem spravovaná silnice rozmlácená se přece ale nevyřeší tím že bude mít kraj ke správě dvě silnice. Pokud nemá kraj ani na údržbu té jedné.

Frantisek X

Je přísně zakázáno uvažovat o směrování byť i silnějších přepravních proudů na železnice, které dosud neměly to štěstí být zadrátovány, mírně směrově vylepšeny a dle potřeb a možností doplněny druhou kolejí, protože i to by si žádalo peníze na zřízení a údržbu, aniž by to ovšem umožnilo lidem projíždět se nakoupenými auty…

El Barto

Přísně zakázáno. Aha.

Nezlobte se na mě, ale toto je zas něco hraničícího s konspiračními teoriemi. Opravdu to tady patří bez jakékoli konkretizace?

Jaaa

Tak se zeptejte Sosny, proč se nic takového nepřipravuje a jsme pořád odkázáni na přepdpotopní trať přes Karlštejn.

Ono je to v hlavách, kdy se v určitých kruzích taková debata prostě nepřipouští.

Michal M

Jakože Studie proveditelnosti trati Praha-Smíchov – Rudná u Prahy – Beroun (var. Ele) se nerozpracovává do záměru projektu? Ani se nepřipravuje projektová dokumentace k tunelu, která se má letos podat na DESÚ?
Měl bys u vás na Správě asi líp sledovat nástěnky a intráč. Takhle jsi zase za zmateného strejce v zastydlém pubertálním odporu.

Jaaa

Tohle užs jednou zkoušel a opět je z toho zcela zřejmé, žes jednoduše obsah mého příspěvku nepochopil, zmatenej strejci.

Ani jedno neřeší předmétný směr od Mořiny.

Ale to ti vůbec nedocvakává.

SYN

Konkretizace je u těchto lidí „vždyť se na to podívejte, to musí vidět i slepej“…

Tomáš R.

Ten region znám velmi dobře, ovšem na rozdíl od většiny zde diskutujících z pěšího putování, ne zpoza volantu. Zničit tuhle krajinu, stejně jako mnohé jiné oblasti v ČR, další silnicí, je neodpustitelné barbarství.

Michal M

Z tvojeho pathetického příspěvku jsem nabyl dojem, že to povede přes Bubovické vodopády nebo Karlickým údolím. Ale ony jsou to přeložky okolo vesnic vesměs vedené po polích, u Trňáku prostorem po důlní činnosti.
Vedením přeložky po poli se zničí krajina? Víc než doly, kolektivizací a intenzivní zemědělskou výrobou, nebo výstavbou satelitů?
Jinak je to pozoruhodný vkus na výlety, protože tam vedou jen dvě turistické značky, soustředěné do jižní čtvrtiny. Dál na sever jsou to asfaltky mezi polema, tam jakože chodíš na špacír? To je nuda i na kolo a při intenzitě provozu trochu i o život…

Jaaa

Ano, chodí tam třeba na špacír. Tvoje komunistický kádrování toho co je jaký a co kdo je nebo není přesně ukazuje, co jsi zač.

David

Jestli se neco v doprave da oznacit za plytvani, tak je to rekonstrukce zeleznicnich nadrazi a uzlu za miliardi a lokalni mezinarodni letiste – dalnicni sit a novy jednicky fakt ne.

Frantisek X

Ano, je potřeba nádraží zbourat a koleje konečně vytrhat a nahradit cyklostezkami. Dopravu nově zajistí nejlépe miliony aut, kterýmžto postupným přidáváním pruhů (na úkor nejprve polí, pak lesů, pak domů…) zajistíme kýženou plynulost. 🙂 Dostatek ropy pro tento vskutku energeticky náročný způsob přeprav pak budeme vykupovat životy odvedenců do válek…

El Barto

Opět, vágní řeči o jakýchsi protidrážních spiknutích a až násilného protěžování aut a silnic, samozřejmě bez udání čehokoli konkrétního. Jako bonus strašák válkou na závěr…

Filip

Posmívat se zrovna téhle silnici je opravdu hloupé. Dopravní situace je zde nedobrá a chybí zde kapacita jak na silnici, tak železnici. Tunel byl pred 12 lety odložen. Ted se znovu připravuje. Z udoli Berounky na D4 jsou pres Brdy jen 2 silnice a z toho je jedna třetí tridy. Na druhou stranu na D5 jen trojky do Lodenic a Rudne a vse pres huste osidlena mista. Nemluvě o tom, že kapacita D5 je od Berouna vyčerpaná.

Jaaa

Ano, se vším máte pravdu.

Ale další silnice prostě nic podstatného neřeší a problémy v oblasti jen zhoršuje.

Georg

Zbytečná stavba. Silnic je kraji víc než dost. Chybí naopak cyklostezky, pak by lidi nemuseli tolik jezdit auty.

Frantisek

Jo, těch lidí co budou z Třeboně jezdit kazdy den na kole fo office parků na Stodulkach, Novych Butovicich a nebo Smíchově budou fakt mraky. Ideálně si ty fit maminy vezmou i cargo kolo, aby cestou rozvezly děti do škol a školek

Tomas

175 km tam a 175 km zpet na kole da uz malokdo. 😀

Dusanh

Ale pak by to byly opravdu fit maminy 😉

Twix

Já teda do práce na kole jezdím, ale tuhle trasu bych asi nedával… Není to ani moc nová silnice, spíš přeložky stávající silnice mimo obce, plus přímé napojení na Poncarovu směr Stodůlky – aby auta neucpávala okruh, ořešskou náves a Chrášťany, když už Jinočany sjezd nechtěly. Ale je pravda že o víkendech je na té stávající silnici cykloprovoz silný, do údolí Berounky není moc kudy jet, takže snad to i tady trochu pomůže.

Michal M

Ty silnice jsou cesty, které spojovaly vesničky a někdo na ně pak dal ve 20. století asfalt. Pro současný objem dopravy ani počet obyvatel nevyhovují, i když jich je „dost“.
Na kole můžeš jít příkladem a ukázat jak jezdíš 30 km do práce jedna cesta, ideálně duben-listopad.

El Barto

Očekávám nějakou chytrou radu typu „Najděte si práci blíže domovu nebo na home office.“ nebo „Jezděte vlakem, co na tom, že to vyjde časově hůř než to kolo, dnes všichni pořád jen spěchají.“.

Frantisek X

Pro současný objem dopravy v té oblasti nevyhovuje orientace na automobilovou dopravu ode dveří ke dveřím. Další lány silnic na tom nic nezmění, problém se jen přemístí, no možná chvíli nebudou tak biti ostatní uživatelé silnic, ale to je trochu málo.

Michal M

Ano, nebudou tak bití ostatní uživatelé silnic a o to tu asi hlavně jde. Významná je taky bezpečnost, ty okresky se sice už povedlo většinou přeasfaltovat, ale pořád je na nich spousta pastí a hnusných míst.

Filip

Však se opravují vsechny tratě v regionu a pripravuje se výstavba tunelu. Az se dokončí rekonstrukce a tunel, ma se vlak otacet v Dobrichovicich, Karlstejne a Beroune, což znamená 10min interval z Dobrichovic. Trat pres Rudnou ceka elektrifikace a Litenka se dockala navestidel a trat se kazdy rok modernizuje. Ted je vsak vlak zoufale nespolehlivý kvůli výlukám a opravám. Jezdime celá rodina o spoj dřív, coz je kolem šesté obzvlášť nepříjemné.

Jaaa

„Však se opravují vsechny tratě v regionu“

Pro příměsto v předmětné oblasti je to konzervace současného stavu, především z hlediska kapacity.

Rudenka se má dávno zdvojkolejňovat a narovnávat, trapná jednokolejná elektrifikace nic zásadně neřeší.

Berounský tunel řeší až vazby od Berouna dál.

Praha potřebuje síť S-bahnu.

looking4bucho

Uplne si nemyslim ze je potreba cyklostezka od Berounky na Morinu a dal… Pro rodiny s detmi nebo rekreacni cyklisty ten kopec fakt neni a vykonostni cyklisti maji Morinu za ikonickou uz v soucasne podobe, stejne jako Revnicak na druhy strane. V udoli Berounky uz je to jina – tam by to naopak chtelo vyrazny investice aby se dalo bezpecne jezdit z Cernosic az do Berouna. Nechybi moc, ale zaroven toho neni malo…

Tom

kopec jim nevadí ,nemají kola ,ale lemrošlapy

SYN

Většina cyklostezek mimo města je dnes využívána hlavně rekreačně…

Tomáš

Pokud tam nebudou kruhové obhezdy tak super ale jestli ano tak opět k ničemu

Tomáš

Bude to jen na 90 km/h v celé délce?

Bram

A proč by tam mělo být víc?!?

vojta.tydli

Kolik byste v té hustě osídlené oblasti chtěl jezdit?

Bob

Pokud bude po volbách ve vládě s Babišem Turek, tak tam bude aspoň 110 km/h, to zařídíme! A cyklisty tam zakážeme, tu cyklotrasu, která tam teď vede, zrušíme.

David

A rozhodně by to měl být minimálně čtyřpruh!!

Frantisek X

Osmipruh na 150 km/h tam nacpěte, ne? 😉

Zapa

Ty vadí čemu?

Olin

Plynulosti, rychlosti, snížení kapacitnosti, lokálnímu nárůstu exhalací, protože… Protože kruháče nejsou ze zásady zlo, jen jejich užití se musí dobře zvážit a ne je strčit na každou silnici. A to mám pocit se tady právě neděje, jedno zda na úrovni krajských silnic nebo ŘSD (tam to často tedy „bolí“ fest).