Příprava spojky od Hlásné Třebaně k Pražskému okruhu se posunula. Kraj hledá projektanty

Křížení ulice Hlavní a Jinočanského potoka u Mirešic. Pramen: Středočeský kraj, dokumentace EIAKřížení ulice Hlavní a Jinočanského potoka u Mirešic. Pramen: Středočeský kraj, dokumentace EIA

Přeložka má odlehčit dnešnímu krajskému tahu, který vede do Prahy údolím Berounky.

Středočeský kraj posunul po letitých peripetiích do další fáze přípravu nové silniční spojky od Hlásné Třebaně k Pražskému okruhu (přeložka silnice II/116). Poté, co plán koncem loňského roku prošel na třetí pokus posouzením vlivů na okolí (EIA), schválili krajští radní minulý týden vypsání soutěže na projektanta.

Předpokládaná hodnota zakázky na zpracování projektové dokumentace pro povolení stavby je zhruba 60 milionů korun.

Kraj patnáctikilometrovou spojku označuje za strategickou. „Je to komplikovaná novostavba, jejíž realizace se počítá následně na roky. Proto prosím o trpělivost, ale ve finále celému regionu značně odlehčí a zlepší dopravní dostupnost jednotlivých lokalit na trase,“ uvedl radní pro silniční dopravu Josef Pátek.

Začátek přeložky bude mezi Hlásnou Třebaní a Dobřichovicemi, na Pražský okruh se napojí v mimoúrovňové křižovatce s Poncarovou ulicí (Exit 21) u Jinočan. Tím se má odlehčit dnešnímu krajskému tahu, který vede do Prahy údolím Berounky (II/115, II/101) skrze hustě osídlené území. Na trase jsou například Dobřichovice a Černošice.

Nová silnice II/116. Foto: Středočeský krajUmístění nové spojky II/116 Hlásná Třebaň - Jinočany. Pramen: Středočeský kraj/dokumentace EIABudoucí spojka D0 a silnice II/116. Pramen: Středočeský kraj, dokumentace EIA

Trasa v některých úsecích využije vedení stávajících silnic III. třídy, které budou upraveny. Jiné budou naopak opuštěny. Odhad stavebních nákladů činí 2,5 miliardy korun. Jako o termínu zprovoznění se dříve hovořilo o roku 2030, aktuálně se odhaduje, že v tomto roce začne stavba první ze dvou etap. Etapy rozděluje obec Kuchař.

Stavba má zahrnout například 12 nových křižovatek, osm mostních objektů a tři ekodukty. Součástí plánů je i podjezd pod tratí číslo 173, která vede z Prahy přes Rudnou do Berouna. Kraj bude muset mimo jiné získat stovky pozemků, obce také budou muset aktualizovat své územní plány.

Přesnější vedení trasy je ke stažení v souboru pdf.

Tagy Hlásná Třebáň - Jinočany II/116 Středočeský kraj
17 komentářů