Příprava na zvýšenou zátěž po dokončení D1. Silničáři opraví úsek u Vyškova
Dálnice D1 u Vyškova. Pramen: ŘSD

K otevření posledního úseku D1 dojde 19. prosince. Stane se tak po 58 letech od zahájení stavby D1 u Prahy.

K otevření posledního úseku D1 dojde 19. prosince. Stane se tak po 58 letech od zahájení stavby D1 u Prahy.
Režim 1+1. To si děláte srandu.
Dokonce ani D1 neni Dálnici, ale jen silnicí 2+2? Něco jako odstavný pruh u nás neznáme?
Tok, že některé naše „pseudo-dálnice“ mají maximální rychlost 110 km/h ani nemluvě (D46).
Odstavný pruh nebude mít ani budovaná Praha-Ostrava (D35).
🙁
Těch opakovaných 58 let je dost zavádějících. Prostě se rozpadá „věčný“ CB kryt starý 20 let.
Šmarja pano, to už tady v tomto státě není normální! Nejezdí vlaky, protože se buduje VRT a teď i dálnici rozkopou, člověk aby si pořídil vzducholoď🤔
Stane se tak po 58 letech od zahájení stavby D1 u Prahy.
D1 se u Prahy začala stavět v roce 1939…..
To ovšem nebyla D1 ale „dálnice – národní cesta“. Jiný stát a jiné trasování od Brna na východ… Ale jako jo, pořád je to matka všech dálnic…
Stejně tak to z Přerova do Ostravy byla původně D47. Asi nemá smysl se o tom nějak hádat, většině lidí je to číslo víceméně jedno, nákladu dozajista.
Podobě také nebyla Šmejkalka součást rekonstrukce D1, že?…:-)
Nebo jako Ťok počítal opravu D1 jako výstavbu nové dálnice, aby měl lepší čísla…:-)
Človeče nešťastná, co to melete? Co má Burešovo šméčko společného s historickým vývojem označení a trasování D1?
od Brna na východ měla vést i už ta oficiálně označená D1, k přetrasování došlo až v 90letech
Takže dálnice, která někdy v budoucnu povede směrem Hitlerovy dálnice, bude mít začátek stavby 1938?
Je to dobře, že to opravují. Jen je mazec, že tento úsek byl otevřen v roce 2005, a provoz na něm dlouho nebyl nějak velký, pamatuji ještě deset let zpátky, že jsem po cestě potkal jen pár aut.
Bez Přerova po ni nebylo kam jet. Trochu to zlepšila D55 kdy dnes je občas stejně rychlá jízda do UH po dálnici jako přes Buchláky.
Je to celých 20 zim. Sice to není ani zdale tak rozbité jako D1 před rekonstrukcí, ale už je to i v autobusu znát. Provoz jedním pruhem v každém směru byl už dneska dopoledne.
„…tento úsek byl otevřen v roce 2005…“ no a teď máme rok 2025.
Která normálně pojížděná silnice vydrží být 20 let v dobrém stavu?
Myslím, že oprava úseku je logická, protože povrch silnice, bez ohledu na provoz, časem degraduje i vlivem povětrnostních podmínek.
Ale tam jsou ty betonove platy, co maji mit zivornost 40 let ne? Alespon to tvrdili pri rekonstrukci d1.
Životnost ale neznamená, že se na to 40 nesáhne. Když si koupíte nové auto, tak ho taky máte v zaruca, ale má oleje jezdíte ne?
BINGO! Škoda, že v podobné situaci jsou příznivci CB krytu tak zticha. Důvod vidím tento: už si nevystačí s vysvětlením, že „to je ten špatný před nebo těsně porevoluční beton, teď už se to dělá lépe“
Tak velká část CB krytu zůstane, jedná se jen o „blacktopping“
„Oprava spočívá v odfrézování stávajícího CB krytu v tl. 50 mm a pokládce nové obrusné vrstvy SMA 16S v tl. 50 mm a provedení lokálních oprav trhlin na odfrézovaném povrchu dle kontrolní prohlídky na místě.“