Příprava na 113 tisíc aut za den. ŘSD chystá rozšíření D10, na okraji Prahy chce až 12 pruhů
Nový most na D0 přes Chlumeckou. Pramen: ŘSD
Součástí miliardového rozšíření je i úprava křižovatky Radonice.
Součástí miliardového rozšíření je i úprava křižovatky Radonice.
To opravdu není už normální. Neustálé řeči o klimatu, grýndýlu a tady se vybuduje další dokonalý tepelný ostrov. a železnice so dále bude likvidovat, omezovat – TEDY TA, co zajišťuje každodenní dopravu osob v regionech a co má sloužit i nákladní dopravě namísto takových silnic. Prostě stále větší fraška, která ale nás všechny stojí peníze, ale hlavně zdraví! Navíc velmi silné pokrytectví! Co vlastně dělá MŽP, MZd, MD a další zainteresovaní a moudří?
V podstatě větší parkoviště. Hm, kolik bude hodinová sazba. A zdali budu moci vystoupit a vrátit se až zácpa pomine. Hmhm
Je to naprostý nesmysl. 1. Akorát dojde k dalšímu úbytku a zastavění zemědělské půdy 2. D10 stejně nemá dostatečnou kapacitu „Půjde o součást Pražského okruhu, který by v té době měl být již v ideálním scénáři dokončený. ŘSD s rozšiřováním D10 počítá na rok 2029–2030, náklady aktuálně odhaduje na 1,1 miliardy korun.“ Jako obvykle. nejdřív postavím 12 pruhů u Prahy až pak budeme čekat nejstli dojde na ideální srcénář a bude moci dojít k rozšíření dálnice. Pak je taky otázka jaká bude cena za těch x let atd. Je to asi jako nechat si přivézt vodu do bazénu a pak… Číst vice »
D0 mezi D10 a D11 se zkapacitňovat bude, akorát jsou schopný tam udělat maximálně 4+4 (včetně připojováků) na plánovaných 138 tisíc aut za den, takže tam i po zkapacitnění bude pořád parkoviště.
Hodit se to bude, snad letos začne stavba ale stavba ne archeologie nebo přípravné kácení atd, dalšího úseku D0. Z okruhu se potom stane dálniční uzel pomalu Evropy, většina dálnic jsou mezinárodní.
Takže na výjezdech a příjezdech na a z okruhu bude potřeba to z kapacitnit. Přibudou tam ještě auta co jedou z a do prahy a jejího nejblizšiho okolí.
O směr bez příměstské a také použitelné dálkové tratě jde jistě jen úplnou náhodou…
Ráno jsem tu psal o tom, že titulek je akorát clickbait, že těch 12 pruhů je nesmysl. On je to dokonce dvojí nesmysl, protože těch 12 nebude ani na jediném metru. Bude to když už, tak 11 pruhů. Nechápu, kde autor přišel ke 12. Nicméně okruh i D10 bude 3+3, takže korektní je napsat 6 pruhů. A co je ještě korektní, tak že mezi Chlumeckou a D11 a pak mezi D11 a Štěrboholskou bude 4+4, takže 8 pruhů (byť to budou přídatné v celé délce). Nicméně teď zpětně vidím, že titulek a velké mazání diskuse účel splnilo. Smyslem tohoto článku… Číst vice »
Výtečně. Tak se všichni vypsali. Teď už zbývá jen shrnout to přehledně do projektu a poslat odpovědným.
Zkapacitnění ničemu nepomůže, protože ta auta se nemají kde dál rozpustit. V tom je jádro celé debaty – včetně toho, proč chybí železnice. Musel byste rozšiřovat ve všech směrech od pražského konce, včetně vnitřní Prahy. Což už prostě fyzicky nejde.
Proto jde o vyhozené peníze.
Přesně. Zvedání kapacity řeší následek, nikoli příčinu.
Ehm, ne nemáš pravdu. Bude se stavět 511 a někdy snad i 520. Žádné rozpouštění aut není třeba. Pochop, že ne každé auto potřebuje do centra. A 2+2 jsou tady (i u Brna) prostě málo.
Just six more lanes bro.
Ten železniční most je čerstvě zrekonstruovaný, takže ideální čas ho zbourat. To samé most na MÚK Radonice.
7 pruhů na co? Stačí 2 průběžné, 2 od Liberce a 1 od Kbelské jako je to teď…
Docela pochybuji, že most v Bystré vydrží dalších 6-7 let…
Takže obchvat Prahy, který se totálně poddimenzoval a je pouze dvouproudý, každý den totálně zacpaný,ale na D10 budeme dělat 12 pruhů 🤣🙈
Nic se nepoddimenzovalo. Obchvat má sloužit tranzitu, ne dojížďce.
jenže tady nejde o název a zbožný přání, ale o faktický stav. A faktický stav je ten, že jeden z důvodů proč se cpe okruh do Prahy je aby kromě tranzitu natáhl co nejvíc aut i z Prahy, ale na odpovídající provedení aby to ty auta zvládlo pobrat už se kašle.
Zak schválně, co NEVEDE (resp. vede blbě a oklikou) z Prahy směrem Brandýs, Bolka, Liberec…
Ve skutecnosti je to naopak. RSD to tam chce zahltit 113000 aut denne a nalakat je ma tech az 12 pruhu…
Přesně jste to vystihl.
Ze tech 10-12 pruhu nestavi radsi nekde v polich dal od mesta, by tam pomoci dopravni indukce nalakali tak 100k aut a nedalekemu mestu by to pomohlo …
Třeba mezi Horní Dolní a Kozí Prdelkou v okrese Frýdek-Písek. Tam by nalákají klidně i desetkrát více aut….
Přesně a v Praze se to pak uvolní!
Ani tím byste obyvatele Dolní Spodní nepotěšil. Nezmůžete nic.
Už konečně chápu proč „nejsou lidi“. Všichni řídí auta. A sarkasmus je to jen částečně – teď je počet aut striktně limitován počtem disponibilních řidičů. A ten je téměř na hranici možného. Čili mi dává smysl konečně dobudovat základní dálniční síť (a našlápnuté to je dobře). Po dořešení autonomního řízení tento blokační parametr padne. Kolik pruhů pak;)
“ teď je počet aut striktně limitován počtem disponibilních řidičů. A ten je téměř na hranici možného.”
To je chybná úvaha, v okolí Prahy naroste počet potenciálních řidičů každých 10 let o třetinu.
Takže za nějakých 70 let bude v Praze žít celá ČR a zbytek země bude pustina? Protože Češi mají jaksi dlouhodobě nižší porodnost než úmrtnost…
Ano, v podstatě to tak zatím vypadá. Ten trend samozřejmě není lineární, ale prozatím se stále zrychluje – jsou vysávány nejen periferie, ale i ostatní jádra (Plzeň, Brno, Ostrava).
Je to tak, dřív lidi makali ve fabrikách, dnes během dne tvrdnou v kolonách a sledují na tabletu film nebo fotbal. Ono, když máte na každých 25tun šoféra a další půlka řidičů jede s prázdnou, pak ty lidi v průmyslu chybí.
Kde je prosím těch 12 pruhů? Já v dokumentaci všude vidím jen 3+3 pruhy, místy doplněné o 1 připojovací pruh na obou stranách.
Strana 14 dokumentace: Předmětem záměru je úprava MÚK Chlumecká a úseku Pražského okruhu (D0) mezi MÚK Satalice a MÚK Chlumecká (mezi úseky D0 510 a D0 520) na kategorii D34/130. Oproti stávajícímu počtu jízdních pruhů dojde k navýšení na úseku D0 mezi MUK Chlumecká a MUK Satalice ve směru MÚK Chlumecká – MÚK Satalice z 3 na 5 v km 60,053 – km 60,318 a z 3 na 4 v km 60,318 – km 60,734. Ve směru MÚK Satalice – MÚK Chlumecká dojde k rozšíření z 3 na 7 jízdních pruhů v km 60,053 – km 60,168, z 3 na… Číst vice »
To ale není D10…
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/673/infoletak_d10-satalice-%20radonice-A5.pdf?t=2024-06-26%2014:50:45.211
Tady na D0 viz dokumentace: https://ibb.co/zhJWwtX
jen v té dokumentaci je drobná chybka, ve směru Satalice > Chlumecká jich bude jen 6, celkem tedy 11 a jak odkazuje pan Sůra je vidět že se jedná takto o velmi kratičký úsek o délce cca 100 metrů (připojovák), pak 200 metrů 9-10 pruhů a celé se to za dalších 200m stáhne do 3+3
Toto působí jako takový ten projekt z kategorie „hlavně rychle utratit peníze, než nám je vezmou“, jenomže na toto určitě nebude evropská dotace, takže je s podivem, že něco takového přes centrální komisi MD vůbec projde.
Ale tak zase spontánně z toho vznikne záchytné parkoviště pro tisíce aut, byť velmi uživatelsky nekomfortní.
Vypusťte beton!
Já mávám, ty púšťáš…😀
Okolo Prahy je stále obrovské množství zbytečných polí, luk, lesů a podobných neužitečných ploch, které akorát produkují životu nebezpecné alergeny a jsou domovem agresivních a obtížných živočichů, třeba hmyzu. Je proto třeba co nejrychleji tyto plochy přetvořit v něco krásného a veskrze užitečného, což dálnice obecně splňuje. Přičemž platí pravidlo, že čím víc pruhů, tím půvabnější a zdravější místo pro život lidí vznikne. Za obrovskou chybu však považuji směšně nízké ambice autorů myšlenky. Jenom 12 pruhů? Proboha, proč?? Proč ne 24? Proč ne 36? Proč ne 48? Každý další pruh je přeci nezpochybnitelným krokem k dokonale šťastné lidské společnosti!! Já… Číst vice »
S tou ironií bohužel musím souhlasit. Kdyby se raději něco hmatatelného udělalo s železničním napojením Mladé Boleslavy, Turnova a Liberce na zbytek civilizace, tak těch aut tam jezdí půlka. Naopak kde bude potřebovat přidat jízdní pruhy a to je D11 směrem na Poděbrady, tak je ticho po pěšině.
„Mladé Boleslavy“ – za tohle prznění jazyka jste měl dostat výprask už v obecné škole
Pardon, stydím se. Asi jsem skloňoval Boleslav bez Boleslavy, jako žen bez ženy.
Všejanská spojka, se tomu říká. Ale také se říká, že SŽ je relativně neschopná organizace a tudíž to nebude asi nikdy.
Všejanská spojka je blbej nápad, ale asi nemá smysl to tady rozebírat…
VRT smer Podebrady, Hradec, Pardubice… Primesto na stavajicich tratich?
A nákladní doprava?
Jestli to nemyslíte ironicky ( doufám že jo) tak vás házím lvům.
Zvídavá otázka: vznikne-li u nás trochu delší souvislý úsek se 4 nebo více průběžnými jízdními pruhy, který z nich si vyberou naši bystří středoproudaři? Jak by bez těchto lidí bylo na světě lépe! 🙁
Na půl mezi druhým a třetím, to je snad jasný!
Optimisto! Vyberou si druhý zleva.
ale tady to žádný souvislý 4+4 pruhový úsek nebude 🙂 těch 11 pruhů před/za křižovatkou D0xD10 se v průběhu 500m postupně pospojuje do průběžných 3+3
A nebylo by lepší rozšířit železnici?
Do 2050? Asi ano…
A tohle do roku 2050 bude?
Rozhodně ano; vy to do Vánoc zvládnete?
aj, omyl, to patřilo jinam 🙁
Před nějakou chvílí sem někdo dával přímo obrázek z dokumentace, ale vypadá to že celé vlákno bylo smazáno. Nemohl byste to postnout znovu?
https://ibb.co/zhJWwtX
tohle je asi ono
Zkapacitnění křížení D10 a D0 fajn. 3+3 pruhy do Brandysa-SB fajn. Ale táhnout 3+3 pruhy do MB, to mi prijde zbytecne. To soucasne usporadani staci a stacit bude. Jedine co je potřeba je prodlouzit pripojovaky a vyresit zkapacitneni na peazi kolem MB. Ale jinak kapacitni problémy nikde nejsou, mozna s výjimkou navratu z nekterych spickovych vikendu. Ale kvůli puldni párkrát za rok nemá smysl stavet 3+3.
Teď
Vymirame, 6.5mio aut a řidičů už nemá kam moc růst…
čím dál, tím víc kokotů si ale vozí prdel autem pro rohlíky. spotřeba ropy v ČR roste. česká debilita může růst donekonečna.
Říká si Superhero, ale je to jenom dlaždič.
tam asi moc často nejezdíte..
Jezdim tam velmi casto.
a to vám opravdu přijde, že ta současná dálnice kapacitně postačuje? Mě teda nikoliv, ale problém je samozřejmě v absenci železnice, dobrá želežnice a současná d10 by mohal fungovat dobře
Pád do reality bude krutý, hodně krutý. Už se ví, že to bude špatně, protože to problém dopravy nevyřeší, jen ho dočasně zamaskuje a následně výrazně zhorší, ale vyhodíme z okna další miliardy a zničíme další kousky krajiny (jde i o nutné zdroje např. kamenivo vzdálené od stavby). Nikdo z vládnoucí třídy nemá odvahu to stopnout. Zase jsme o výrazný krok blíž k primitivismu. Skončí to nějakým Rajchlem, Macinkou, Okamurou a Babišem, kteří naslibují nesmysly. Ani z příběhu Velikonočního ostrova se nepoučíme. https://cs.wikipedia.org/wiki/Velikono%C4%8Dn%C3%AD_ostrov Vůbec by nebylo od věci, kdyby se stal povinnou četbou PONTING, Clive. „Zelené dějiny světa. Životní prostředí… Číst vice »
Zelené dějiny světa 🤣🤣🤣
Koukám, kvalitní oponentura. (ironie)
Vy jste knihu vůbec nečetl, že?
Chápu váš pohled, ale je osvědčené, že podobnym strašením se zrovna moc podpory nezíská. Zvláště v Česku.
Nejde o strašení, ale o fakta. Bohužel lidi v ČR mají raději “po nás potopa”.
Předpokládám, že to samé říkali na Velikonočním ostrově: Nestrašte lidi, dřeva bude dost.
To už se mělo dít i u Brna, ne ze současných 2+2 na 3+3, ale 4+4 u tak vytíženého místa.
Jasně, my tu republiku vyasfaltujeme celou, že ?
A jinde to dělají z hedvábí?
Ze železa, jmenuje se to vlak.
Vlaky ze železa nejsou…a ani koleje 💁♂️
Protože mezi 3. a 4. pruhem je vyasfaltovaná celá republika? Miluji tyto internetové chudáky, kteří nic než extrém neznají.
a nebo do Brna neposílat všechno i co tam vlastně jet nechce..což je stejný případ jako Praha
Aha, takže aby nemusela mít DO a dálnice okolo Prahy o 3 metry víc na šířku, tak radši vybudujeme další okruh, dálnici o délce třeba 200km? To bude lepší řešení
Ono by stačilo dotáhnout D35 od Jičína k Turnovu.
Stejně je zajímavé, jak zvládáme zkapacitňovat silnice, když je to třeba, ale u železnice to možný není a hádají se dopravci, kdo se bude muset omezit. Jasně, skrze města by se muselo bourat, takže nemyslitelne. Ale neříkejte mi, že by alespon trochu kapacity nešlo nabrat mezi nimi.
A nový hodiny by vám na zastávce nestačily?
Bohužel ne 🙁
jj… ale u zel. obecne to neni jen o pridani koleji, musi se postavit nove trate… vedou az k centrum mest.
Druha vec jsou lide, dnes dokonce i lide, kteri nikdy nejeli vlakem…
Tak konečně budeme mít u Prahy trochu té Ameriky.
.. dřív, než Amerika začne pruhy omezovat, protože pochopila, že neustálým rozšiřováním dálnic cesta nikam nevede..
To dřív zamrzne peklo, než v Americe opustí „one more lane“.
Až na to, že v USA to dávno takto funguje, nejvíce tam, kde mají těch pruhů klidně 16 – v Kalifornii. Protože ani tam fakt už jinam nemají. A tak dálnice i ruší bez náhrady.
:-D…. jo, v kolonach…
Pochopili to někteří, kteří si všimli, že přidávání pruhů zácpy nikdy nevyřešilo a ty stále trvají, nicméně dobrý boxík do volebních programů to stále je.
Jenže na rozdíl od Německa, u nás dálniční křižovatky a okruhy nemají tradici. Dálnice v původním českém pojetí je rychlostní silnice se dvěma pruhy v každém směru, která vede do Prahy a končí tam zaústěním do normální ulice. :-/
Kolik je v Německu okruhů? To je naše mánie vymýšlet všude okruhy a tvářit se, jako že je to ideální řešení. Přitom to v blízkém Německu můžeme dobře pozorovat, jak se to má řešit správně. Okruh je nesmysl, bohužel už není cesty zpět, bude se muset dodělat, lepší mizerný okruh, než nic.
Aha a jak to tedy řeší v Německu? Já když se podívám na každé větší město v Německu, tak má min obchvat, nebo alespoň dálniční průtah.
Otevřte si mapy a podívejte se. Obchvaty tam jistě uvidíte, okruhy nikoliv.
Okruh je takový dopravně-ideologický konstrukt, jako že přijíždějící ze všech směrů jsou si rovni (tedy pokud se ten okruh udělá okrouhlý), taková jakože dopravní demokracie. No a Němci místo ideologie budují praktická dopravní řešení.
Bez okruhů. Koukněte do map.
Praha je rozhodně městem, kde je okruh správným řešením. Protože je to hlavní a největší město uprostřed a krajská města okolo něj všemi směry. Takže okruh je správný a i jeho zkapacitnění je správně. Tím ale neříkám, že by neměly vzniknout i některé dálnice, které v určitých relacích umožní Prahu kompletně minout. Např. Plzeň-D4-D3-Humpolec. Pak i klidně Jihlava-D11-D10-D8. Ale okruh kolem Prahy je správné řešení. Jen je někde prostě postavený s málo pruhy.
Je šišatý, zvýhodňuje D1 a půl století nedostavěný. D1 je možné zvýhodnit, když se jeví jako nejdůležitější, ale současně je třeba zajistit i kvalitní spojení třeba ve směru D5-D11, což tento pražský paokruh nezajistí (ani po dokončení).
No chápal bych to poněkud , aniž bych se zastával výstavby dalších pruhů a silnic, tak nemám dojem, že v Německu je nějak rozbujelý tradiční český/československý systém, tedy ukončení dálnice na kraji města a začátek dálnice na dalších koncích města spojených jen silnicí první třídy skrz město…
Ale to je dneska už v podstatě minulost. Bývávalo, někde možná ještě, ale rozhodně to už končí. Vzpomínáte na mladá léta, že?
nevzpomínám, žiji na místě které je hojně používáno jako spojka tří dálnic a ještě slouží jako výpadovka na Kolín…
Výpadovka na Kolín není dálnice. Dálnice v jejím okolí jsou dálničně propojené a ještě se začíná dostavovat tuplované propojení přes D0. Kde je tam tedy ten váš případ, tj. nějaký vynechaný mezikus dálnice?
Stejné jako obvykle.
Rozšiřování silnic ani výstavba nových problém neřeší. Problém řeši opravit státní politiku pragocentrismu, a tím pádem zamezit dalšímu prudkému růstu obyvatelstva v Praze.
Prazaky vystehovat nekam jinam?
to mi pripomina trosku stalina.
„Zamezit dalšímu“ nerovná se „odbourat stávající“. Ona by stačila motivace, případně (v nejhorším) stimulace, vhodným nastavením podmínek. Bez násilí. V dopravě by pro začátek stačilo doplnit kapacity hromadné dopravy namísto roztahování silnic pro auta s jedním celým a třetinou dalšího člověka (obdobně případně s náklady).
nejlepsi by bylo vydavat povoleni na vstup do prahy, ze?
Jen v me rodne Opave jsou namatkou 3 firmy (Akzo Nobel, Teva, Opavia), ktere tam maji vyrobu a centralu pritom z nejakych duvodu (rekl bych pochybna prestiz) v Praze. Pak samozrejme chybi v regionech tato pracovni mista, kdyz si to vynasobite cca 80 okresy. To je pak jasny tlak na dopravu v Praze, ceny bytu, atd. Takze asi tak.
to je ten pragocentrizmus, lidi nechtějí bydlet na periferii, a firmy tam pak těžko seženou lepší pracovníky, takže všichni jdou do Prahy. Ale ono se snad časem trochu pořeší, málo, drahé a nedostupné bydlení.. hlavně ať to stát v Praze nepodporuje a nedotuje…
Daňové a finanční důvody. Sídlem v Praze mají mnohem menší frekvence kontrol z FÚ atd. Všeobecně rozšířený nešvar. Pokud to zákony umožňují resp. to podporují, tak proč toho nevyužít.
No a právě to je úkolem státu přenastavit takové nesmyslné pragocentristické zákony.
Respektive, mít zákony, kdy na každou firmu přijde daňová kontrola stejně často, bez ohledu na to kde má zapsané sídlo.
Letiště?
Tím to nebude. Máme v Mošnově a v Katovicích – bliž než Ruzyně.
O vystěhování nic nepsal.
Zkuste si trochu nastudovat Rudé Khmery, Ti stihli vystěhovat 2,5M obyvatel z Pnom Penhu během 24 hodin
Pokud by stát Praze nenadržoval v minulosti, lidé by se tam v takovém množství nestěhovali. Pokud by stát Praze přestal teď nadržovat, část obyvatel by se kvůli neúnosným životním nákladům rádi z Prahy odstěhovali. Žádné nucení není třeba, stačí přestat financovat ten současný umělý stav.
boze, ta zavist 🙂
jiné motivy než závist neznáš? to o tobě hodně vypovídá
Rozšiřování silnic skutečně nic neřeší, ale tuhle dopravu nemají na svědomí obyvatelé Prahy, ale právě ti, co v ní nebydlí a dojíždějí. Problém je tedy přesně opačný, Praha neroste, resp. ne dost, místo ní rostou střední Čechy.
Řešením je výrazně zahustit Prahu, která je v evropském kontextu extrémně řídkým městem. Je v ní obrovské množství volných míst a venkovské/maloměstské zástavby v těsné blízkosti již existující infrastruktury, včetně stanic metra, jejíž využití je hluboko pod jejími možnostmi.
NIMBY! Nastěhujou se sem cizí lidi, a zaberou MI parkovací místo!
Ne, je potřeba cíleně podporovat ostatní regiony, aby k zahušťování ani přistěhovávání nemuselo docházet. Počet obyvatel se nijak dramaticky nezvyšuje.
Je (i v dlouhodobém horizontu) levnější zahušťování velkých měst než podpora řídce osídlených regionů
O žádných „řídce osídlených regionech“ není řeč. ČR je silne urbazizovaná země. Má dvě dlouhodobě zanedbané polycentrické aglomerace přes půl milionu obyvatel (a právě jejich rozvoj je nejefektivnější) a sítí regionálních center kolem 100 tisíc obyvatel. Tři z těchto silně urbanizovaných regionů jsou na rozdíl od Prahy v blízkosti velkých aglomerací hned za hranicemi. Obecně sice platí, že rozvíjet velké město je relativně efektivní, ale Praha požírá nadměrně množství prostředků už mnoho desítek let, a proto je velmi daleko na křivce klesajících výnosů. Proto by řádně hospodářící stát teď investoval téměř výlučně mimo Prahu, a tím myslím nejen přímé investice,… Číst vice »
Zase stejná pohádka. Tady by pomohla trať do Brandýsa a pořádná trať do Liberce.
Ale z pohledu ŘSD se není čemu divit – oni tam mají moc aut, tak se rozšiřuje. Neviním ŘSD, ale spíš špatnou organizací MD.
Jen to nepomůže, protože se to stejně všechno zasekne na vjezdu do města. A co s tím budou dělat v Praze ani nechci vědět.
ono ideální tu trať spojit do jedné místo těch pokusů co se pořád vymýšlí..tuhle dáme spojku, tuhle něco narovnáme..tuhle postavíme novou lokálku někam k Brandýsu. Železniční spojení tímhle směrem Brandýs, Benátky, Boleslav a dál na Turnovsko a Liberecko je naprosto tragické či vůbec neexistující, takže je jasné jak tahle dálnice na tom je..
Proboha dostavte základní dálniční síť a hrajte si až poté.
to je sice super napad, nicmene nemuzou dalsich 20 let ignorovat to, co uz je. i na existujici siti je potreba reflektovat realitu
Co je to přesně ta „základní dálniční síť“? Co si kdo kde dosud namaloval? A nechtěli jsme příliš velké objemy zvláště pak příměstských a dálkových přeprav směrovat spíše na koleje?
Tak třeba tohle rozšíření může být mnohokrát užitečnější než třeba dostavba D6..
(být teda nevím,jestli je správně motorismus stavěním takovychhle x-proudych silnic podporovat,ale to je na jinou debatu)
jenže toto je plán, to bude dalších 10let papírování, v českých zemích je třeba začít hodně s předstihem ;-). takže 12 pruhů je cajk
Vnější okruh je taky dálniční síť. Dosavadní stav nutí k průjezdu Prahou.
Dostavte základní a kapacitní železniční a vykašlete se na dalnicet…
Dvanáct pruhů? A není to málo Antone Pavloviči?
Předběhl jste mě. Ale byla to první myšlenka při pohledu na titulek. 🙂
Ono se to nasčítá – úsek mezi blízkými křižovatkami. Český řidiči stejně nepoberou více jak jeden levý pruh. Tak je to jedno kolik jich tam bude.
Při vší úctě, tahle hláška už je na tomto serveru dost obehraná a nevtipná. A na všech ostatních taky.
One more lane will fix the traffic…
V pripade uzkeho hrdla ( ako napr. svetelna krizovatka alebo zbiehanie sa viacerych pripajacich pruhov do seba ) je toto tvrdenie ale pravdive
Pouze velmi omezená množina případů. – To není tento případ.
Další nesmysl a zbytečně vyhozené peníze….. k čemu to je pokud obchvat kolem Prahy má 2 + 2 pruhy. Je to krásně vidět každý den od tunelu Lochkov k D 5 a opačně, tam by se měl někdo zamyslet a rozšířit to na 3 + 3 pruhy….
Na okruhu bohužel zůstanou špuntem tunely ve směru k Vltavě, do nichž se 3 pruhy nevejdou.
Pak ještě rozšířit ty ulice v Praze, vybourat pár desítek bloků, aby tam ta velká část zátěže, která tam směřuje, měla kudy dojet a kde zaparkovat… Na co hromadnou dopravu, že. 🙂
ne všichni jezdí do Prahy! spousta toho je cest různě po republice 😉 Bohužel nyní cesta z D5 na D10 vede přes Prahu, už aby byl obchvat a dalo se jet mimo…
Měli by pro tebe udělat okruh který končí v Bohnicích….. Chápeš že ne všichni jezdí do centra města? Obchvat je právě pro to aby nemuseli centrem.
Nevím proč bych měl jezdit sockou do práce, když autem těch 25 km jedu 25 min za cca 1.5 Kč na kilometr, MHD za hodinu deset za padesát korun…. 🙂
Technická dokumentace přesně rozlišuje průjezdný, připojovací a odbočovací pruh. Běžný čtenář si v titulku přečte „D10 bude rozšířena na 10 pruhů“, bez jakéhokoliv rozlišení o jaké pruhy jde. To implicitně vyvolává mylný dojem, že jde o pruhy průjezdné. Také můžete mít článek, že na rekonstruované křižovatce dojde k výměně umístění značek P4 a P2, přesně jak je to v dokumentaci. Ale lidé to moc nepochopí, narozdíl od zprávy přeložené do běžného neúřednického jazyka, že se na křižovatce při rekonstrukci změní směr přednosti v jízdě! Právě vaší rolí jako novináře je (resp. by mělo být) přeložení onoho úřednického a technického jazyka… Číst vice »
Zrochu trapné… připojovací a průjezdná jsou přídavná jména.. podstatné jméno jsou pruhy… takže bude tam 12 pruhu z toho některé budou s přívlastkem…
Jenže v titulku jsou pruhy bez přívlastku, což implicitně je chápáno jako pruh průjezdný. QED
Pruh je pro mne pruh..značení toho pruhu se může změnit…tím se změní jeho funkce, ale furt to bude pruh..
pokud si tam sám dodáváte přívlastek tak to je váš problém za který redaktor nemůže…
“což implicitně je chápáno jako pruh průjezdný”
Což jste nedokázal, takže QEND.
ono samo je to chápano… Nechápete? 😀
napadlo někoho, že by místo bambilionu pruhu mohli přidat třeba 2 nebo i 4 koleje po stávající železnici do Prahy? měli by asi tak 20x vyšší dopravní kapacitu na 1/4 plochu
Copak by tam mohla jezdit auta? Člověče, tady jsou ještě devadesátky, jděte s dobou! 😀
Stavět se má zcela jednoduše to, po čem je poptávka.
Ano, jednoduchá řešení… Kam to vede, vidíme už poměrně dlouho dost zřetelně. A pak to budete nákladně „hasit“.
A co poptávka po zdravém vzduchu? Až budete po něm lapat?
Ano, a poptávka je po dopravě.
Jakože ŘSD má rozšiřovat železnici?
Tak přelomová myšlenka se nemůže vzniknout v hlavách našich předpotopníků. Ti ještě žijí v hlubokém automobilovém socialismu.
Tyhle plány na rok 2029 jestli vůbec jsou k ničemu, kdyby na těch 2,5km postavili třetí pruh, prodloužili odbočovací pruh na Radonice a z Radonic a přestavěli ty dva nadjezdy, tak by to stálo čtvrtinu a mohlo by to být do dvou let hotové.
Přemýšlel někdo, co se po zvýšení kapacity sjezdu z dálnice stane na navazujících komunikacích v Radonicich a Horních Počernicích? Pochopil bych prodloužení odbocovaciho pruhu, ale toto?
Jako upřímně mě více děsí úprava MÚK Chlumecká, kde se má rušit severní větev (zřejmě zvýšení kapacity mostu přes Chlumeckou) a sjezd má vést okolo jižní větve a nakonec křižovat Chlumeckou/Náchodskou. Jak bude řešeno toto křížení je mi stále záhadou (nikdo o tom nemluví) . Bude tam standardní křižovatka bez světel a (vzhledem k intenzitám dopravy na obou silnicích) se bude jeden ze směrů (ten který bude vedlejší) zasekávat, nebo zde bude semafor a bude to znamenat, že na nějakých cca 300 metrech (až na Chvaly) budou na Náchodské 3 semafory, z toho 2 na asi 40 metrech (mezi Hartenberskou… Číst vice »
https://opravujeme.to/action/1228/
Proč ne rovnou 20? To už dopravu jistojistě vyřeší. Aneb vyhánění čerta ďáblem po česku.
Spíš po americku 😀 Taky mne ten počet pruhů na české poměry zaskočil, ale uvidíme, co z toho vznikne.
Ještě jeden pruh a už ta doprava bude vyřešená.
Ne a ne a ne! My máme prostě svoji hlavu. Zkušenosti všech cizích jsou špatně, my prostě chceme vyhazovat peníze, nikoli řešit problémy. V daném směru je zjevně potřeba urychleně začít s kapacitní příměstskou dopravou, ale ministerstvo se Sosnou a celou centrální komisí jsou jednoduše neschopní idioti. Co na tom, že to jde proti všem poučkám, experimentům i reálným zkušenostem v dopravě a urbanismu – je stoprocentně jisté, že to absolutně nic nevyřeší, naopak se problém znásobí. Ale to budeme ignorovat, my jsme totiž nejchytřejší. Prostě jen další obrázek totální neschopnosti státních úřadů, od MŽP přes krajské úřednictvo až k… Číst vice »
Kterou kapacitní příměstskou dopravu máte na mysli? Tu provozovanou na konespřežné dráze Kolín-Praha? 🤣
BINGO.
Místo lití betonu na rozšíření dálnice (což posune kolonu jen kousek vedle a jinak nevyřeší nic) se měla postavit 4.kolej Kolín-Praha a má se dupat na VRT stejně, jako serozjela výstavba dálnic.
A jak to vyřeší problém na D10?
Třeba tak, že tam bude přijíždět méně aut, a tedy budou menší kolony..?
Jakože když bude lepší spojení vlakem do Kolína, tak lidi nebudou jezdit autem na Mladou Boleslav? 😆
Proboha, víte vůbec, o jaké komunikaci je tu řeč? To jako fakt myslíte, že dopravní indukce zafunguje tak, že si řeknu: „Chtěl jsem jet na víkend do Jizerek, ale do Kolína teď vede pěkná 4. kolej, tak kašlu na hory pojedu radši tam?“ To snad ne…
No, tady by úplně stačila druhá kolej do Liberce, plus nějaké ty zkratky/přeložky. Princip je v zásadě stejný. A když už se to hovoří i o okruhu a vedlejší D11, asi to svedlo k tomu Kolínu. Osobně si myslím, než tahat co nejvíce kolejí Polabím, že bude lepší posílit ty slabší směry přímo. Směr Kolín vypadl nejspíše právě z té „všepolabské“ vize VRT dělící se u Kolína do směrů sever a jihovýchod.
A vlečku do každé vsi a obsluhu 810 6 x denně 🙂
a tom jedinym spravnym svetonazorem se tedy ridi v evrope kdo?
ja jen ze dalnice se stavi a rozsiruji v evrope i nadale.
dopravni sit ke potreba rozsirovat jako celek, neda se rict “tak, a odted stavime jenom koleje”. to byste mel vedet, pokud si tedy hrajete na takoveho odbornika.
nicmene v jedne veci mate pravdu – smysluplne zeleznicni spojeni v tomto smeru chybi.
Ale my v okolí Prahy nestavíme vůbec žádné koleje, nanejvýš sem tam něco zrekonstruujeme.
No … bohužel, zkuste dneska někde postavit nové koleje.
Podívejte se do ústí, co tam vyvádí kvůli tunelu.
Dovedete si představit, že někde v okolí Prahy v současnosti postavíte aspoň něco? Já bohužel ne 🙁
Nejde o světonázor, pane politruk, ale o jasná fakta. A řídí se tím všude tam, kde nechtějí vyhazovat prachy z okna – od Švýcarska přes Německo po Čínu a USA.
Bohužel do těchto věcí velmi kecají diletanti, včetně lidí, co neznají jiný pohled než ten od volantu.
Dopravní síť rozhodně není potřeba “rozšiřovat jako celek”, ale “upravovat jako celek”. A samozřejmě “stavět jenom koleje” mi cpete do úst vy. Plošnou obsluhu území vlaky nezajistí, tohle ale není plošná obsluha.
Jo, a proto se nové silnice staví všude v evropě, že? .) nicméně podle pana JAAA prostě ne, nové silnice ne, protože je nikdo nestaví .. Aha 😀
Ano, máte pravdu o těch diletantech. Nejhlasitějšími propagátory greendealu jsou opravdu diletantni, kteří svým „apoštolstvím“ ostatní jenom naštvou a dovedou k tomu, že si o tom budou myslet svoje.
Bohužel jsou tito apoštolové často naprosto mimo, protože vidí jenom svoje dogma, a nejsou ho schopni zasadit do reálného světa.
Já vám něco cpu do úst? Vy jste tady jeden z nejhlasitějších odpůrců čehokoli, co má asfaltový nebo betonový povrch.
Ač jsem fanda železnice, tomuhle rozumím. ŘSD prostě řeší budoucí problém. Kdežto SŽ to nechala vyhnít až do toho problému.
Americký historik a urbanista Lewis Mumford v roce 1955 pronesl „Přidání jízdních pruhů pro auta, aby se vyřešily dopravní zácpy, je jako uvolnění opasku, aby se vyléčila obezita.
Na tento vstup do města a vůbec celý ten uzel nemůžete vztahovat jakousi obecnou tezi, ale vidět to v kontextu a trendech, které se odehrávají v celém prstenci okolo Prahy. Jsou neúprosné :/ a někdo, kdo trochu přemýšlí, se už vyděsil, a tak přichází s tímto projektem. Praha nezkolabuje uvnitř, ale nejprve právě na těchto vstupech. Navíc jde o směr, z něhož nemáte kloudnou železnici a dlouho mít nebudeme, ale to už je zas jiný příběh neschopného státu.
Trend je naprosto stejný úplně všude. Člověk nemá nikdy dost.
Což je správné, greed is good.
Hodnotit by to měly dalši generace, planeta není nafukovací.
Ano, Praha zkolabuje *nejprve* zde. Když tento kolaps mimo Prahu odvrátíte, kolaps se přesune do Prahy..
Řeší se následek, ne příčina. Sám to píšete, mizerná železnice je příčinou. Proč se krucinál nestaví ta?
Protože železnice je podle mnohých přece svět sám pro sebe, naprosto oddělený od státu a jeho dopravní politiky, který si za vše odpovídá sám. Myšlení je pak v této představě zabedněné, podle čehož to vypadá.
Praha uvnitř už totiž kolabuje pravidelně každý den.
A ty trendy nejsou neúprosné, jsou jen důsledkem naprosto chybné státní politiky.
Chceš li zhubnout, opasek utáhni, takže na D jen 1+ 1 pruh, basta fidli. 😀
přesně tak – to je maximální dieta a hned pro celý tloustnoucí národ – s kolabující dopravou začne kolabovat i ekonomika a lidi nebudu mít už ani na jídlo…
Ona ta dieta přijde tak, jako tak, jen si to málokdo přizná. Ale není to v žádném případě otázka pouze jednoho národa. Žádný strom neroste do nebe.
Doprava nejsou jen auta a hospodářství není jen vývoz a dovoz ze/do země. Odtučňovací kúra by, bohužel, velké části lidí prospěla. Jen se obávám, že v našem systému dopadne na ty nejméně potřebné.
Chceš li zhubnout, musíš změnit životní návyky a nevozit si zadek všude autem.
Pak zhubneš.
(platí pro osobu i pro společnost a její přeplněné silnice. Jiné řešení není..)
Fakt jo? A co když cvičím běhám netloustnu a autem jezdím proto abych to všechno stíhal. :))))
Pak jste neefektivní.
Krásné přirovnání!
Zbytečnost. Stačí 1+1, už 2+2 je luxus. Stejně nějakej strejc pojede v nejrychlejším pruhu smrtící rychlostí 120 (aby náhodou nedostal pokutu) a bude tvrdit, že je to ok, protože stejně nikdo jet rychleji nesmí.
Ano, víc jak 130 stejně jezdit nesmíte.
Smíš, zaplatíš…
Za určitých okolností ani nezaplatíte protože to může být zcela legální. A nikdo bez modrých majáků nemá možnost vědět ani právo posuzovat jestli v takové situaci jste.
Jděte to povídat těm každodenním letcům z Bolky, co lítají do Prahy za prací. Anebo lufťákům z Prahy, kteří v pátek s rodinkou spěchají do Jizerek nebo západních Krkonoš. To je jedno. Silná varianta Oktávky, výbava od Style nahoru, a 150 je pro ně minimum. Dohled nula. (Nejde o tu rychlost, ale nebezpečnost situací, které na ÚZKÉ a přetížené dálnici D10 vytváří, tzn. zejména lepení v tom hustém provozu.)
Pokud jsou předpisy v rozporu s realitou, pak není chyba v realitě.
On je poněkud značný rozdíl mezi předpisy a jejich vymáháním.
Vymáhání dodržování předpisů silou je chimérou těch, kteří sní o totalitě.
Předpisy mají být postavené na společenském konsenzu. Lidé je mají dodržovat proto, že jim usnadňují život a proto je dodržovat přirozeně chtějí.
Předpis, který nikdo dodržovat nechce a proto se musí plošně vymáhat násilím, je špatný předpis.
to je sice pravda, nicmene ani tou 130 v levym nesmite. levy pruh je jen pro predjizdeni / objizdeni apod.
… a jeste pro polovodice, kteri pouzivaji adaptivni tempomat v rezimu paranoik. Tedy situace, kdy tempomat zpomaluje uz pul kilaku od auta pred polovodicem), nacez se polovodic „odklidi“ vlevo, aniz by tam mel co pohledavat…
Safra, si ten kram budto spravne nastavte, nebo uplne vypnete, ale tydle elektronicky zlepsovaky jsou v kombinaci s ignoranci polovodicu des a hruza. Oboji zaroven.
Jojo, je zjevné, že na vás platí jenom bič.
Kdyby 120km/h, tak by to bylo zlatý. Ti pražští tajtrlici dali všude na začátku D10 a vysočanské radiále v polích jen stovku. To že ji tam skoro nikdo pochopitelně nedodržuje je jiná věc.
12 pruhů? není to málo?
já to vím že to jsou připojováky. 🙂 jen sem to myslel sarkasticky což z textu nelze poznat no.. ale jako jak se tam mají narvat ty 4 pruhy do dvou na běchovice to nevim nevim.. to bude zácpa každý ráno…