Příprava I/35 mezi Turnovem a Jičínem pokračuje, poprvé se do detailů zapojila veřejnost

Podoba budoucí křižovatky Ohrazenice. Foto: ŘSDPodoba budoucí křižovatky Ohrazenice. Foto: ŘSD

V porovnání s přípravou jiných nových silnic jde o nezvykle velké zapojení veřejnosti.

Odebírat
Upozornit na
guest
28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marcela Jandová

Ráda bych korigovala nesprávné znění článku. Jednání s obyvateli Naše město I/35 v Turnově, a to včetně veškerých přípravných schůzek, uspořádalo výhradně město Turnov ve spolupráci se společností Agora CE! Cílem bylo získat podněty od našich obyvatel pro další usnesení zastupitelstva i jednání vedení města Turnov s ŘSD. Prosím o opravu obsahu článku! Přesnější informace na https://www.turnov.cz/cs/aktuality/zdrave-mesto-turnov-a-ma21/setkani-obcanu-a-zastupitelu-na-tema-i-35-v-turnove.html
S pozdravem Marcela Jandová, tisková mluvčí

Lysimachia

Bingo ZDopravy, varianta v sekci Silnice:
* proč se nestaví čtyřpruh
* indukceee
* ekoteroristi
* proč stavět v takovém zapadákově dálnici
* ŘSD uměle nafukuje cenu za zakázky
* Mátl je bůh
* urychlení výstavby dálnice je jen kvůli volbám

Na něco jsem zapomněl?

Lysimachia

Ještě
* autíčkáři
* gumokolové

🦃 Krocan

Všechno nahovno. Stavět třípruh znamená jako když jsem bohatý a hloupý Albánec a můžu si v restauraci dát drahý biftek, ale stejně zaplatím několikanásobek za to, že mne číšník přemluví na grilovaného psa, kterého cestou do práce ulovil. Protože ty tři pruhy budou i s pozemky stát tolik, jako šest pruhů kolem Paříže i s vrtaným tunelem.

MP22

Jasně, 11 metrů silnice vs 26 metrů dálnice je to stejné… Zkus matematiku Albánče a na té vzdálenosti si spočítej, o kolik M2 pozemků se ušetří a pak si to zkus dát do kalkulačky a dej tam dvojnásobek tržní ceny těch pozemků…

Aquinas

Jak kde. Na mnoha místech má silnice pokud vím vést po mostních objektech takže v poli nebo louce jen pilíře. To je pokud se nepletu třeba záležitost okolí Rovenska pod Troskami.
https://www.idnes.cz/liberec/zpravy/rovensko-pod-troskami-tunel-most-cesky-raj-silnice.A211207_100845_liberec-zpravy_jape

🦃 Krocan

Ale podstata všeho je, že přestože vykoupí pozemky laciněji, stejně bude kilometr komunikace stát více, než kilometr tunelu v Norsku. Vyprojektuje to firma, která vyprojektovala křižovatku, na které immerwehre někdo vjížděl do protisměru a místo funkční úpravy doslova za pár korun furt dumali o tom, že řidiči jsou kreténi. A místo aby, když chtějí šetřit, spojili A35 s nutnou A16 iniciovanou někde u Bakova, tak námitka je, že to prodlouží o 20 km trasu. Ale zúsporní a zrychlí provoz, navíc taková řešení jsou i v CZ, např. Pražský okruh, Průmyslová…a v cizině jich znám vyšší desítky. Každý referent v Octávce… Číst vice »

🦃 Krocan

Tak mi teda povídejte o tom, jak se takovým šetřením dostáváme k tak vysoké ceně komunikací ve srovnání s ostatními evropskými státy? Vy metře čtvereční.

Dálnice

Že jste hloupý vám upřímně věřím. Albáncem si nejsem jistý…

Aquinas

„V porovnání s přípravou jiných nových silnic jde o nezvykle velké zapojení veřejnosti.“ A tak by to mělo být u všeho co se má dotknou životů lidí žijících v dané lokalitě. A němělo by to být jen u podobných dopravních staveb, ale veřejná diskuse by měla probíhat zejména u staveb které má používat široké spektrum veřejnosti. Veřejnost by měla mít možnost seznámit se s projektem, s vizualizací a měli by mít možnost se k zamýšlenému provedení vyjádřit. Není nic horšího než když se s veřejností nekomunikuje, nikdo neví jak má výsledná stavba vypadat protože vizualizace neexistuje a ani jak jí… Číst vice »

neřidič

Nejen „u staveb které má používat široké spektrum veřejnosti“, ale u všech staveb, které mají na to „široké spektrum veřejnosti“ nějaký významnější dopad – viz třeba velké fabriky, skladové komplexy, apod., a to i když třeba ani nemusejí ve finále vyvolat trvalý nárůst dopravy.

Aquinas

Tuhle ze života znáte? „Zakázka byla rozdělena na dvě části. Investorem demolice a výstavby nového mostu byl kraj. Město investovaly do výstavby chodníků, osvětlení a SCHODIŠŤ tak, aby mohli chodci po mostě přecházet co nejbezpečněji.“ Nikdo se nikoho na nic neptal, vizualizace neexistovala, diskuse o řešení s cílem zjistit jaké řešení by bylo co nejvíce lidem vhod neexistovala…a tak se postavilo něco co je a nebo teprve bude pro zlost. No, postavilo. Stále ještě není hotovo a stavba třeba těch zmíněných schodišť stojí. Nikoho nenapadlo, že by bylo třeba dobré, aby maminka s kočárkem procházející se po nábřeží mohla z… Číst vice »

V. P.

I/35 Ohrazenice – Úlibice bude mít dle schválené EIA čtyřpruh v úseku MÚK Ohrazenice – MÚK Žernov a vystřídaný třípruh v úseku MÚK Žernov – MÚK Úlibice. Nejedná se tedy o žádný „Čímyšl“.

ABCD

Mělo by se to projektovat tak, aby rozšíření na čtyřpruh v celé délce bylo v budoucnosti možné a to za rozumné náklady.

SYN

Otázka je jaký druh čtyřpruhu… zatím pokud vím by to mělo být v kategorii S15,25/110, což je směrově rozdělené „jen“ svodidlem, z toho by asi šlo udělat „něco“ v šířce 18,5m 2+2 rychlost 100-110kmh ale taková ta česká „klasika“ je minimálně 22,5m s travnatým dělícím pásem to by nebyla moc jednoduchá změna natož skutečně „plnotučná“ dálnice 🙁

_jan91

S22,5 už se dávno nepoužívá. Nově je možnost 21,5 nebo 20,75. Tady by stačilo udělat pro tuto kategorii nadjezdy a mosty a bylo by.

SYN

Hm, S 20,75 / 90, to je celkem „dílo“ s oboustranným odstavným pruhem šířky 2,25m… to stavíme luxusněji než ti Němci tu B178…
Pro lepší představu o uspořádání, třeba https://geoportal.kraj-jihocesky.gov.cz/portal/Media/Stary_portal/up_studie/us_severni_tangenta/b_00_navrh_reseni.pdf strany 9-11

neřidič

A lze vůbec realisticky očekávat, že tam někdy ten čtyřpruh v celé délce bude opravdu nezbytný? Vždyť tam přece zůstanou stále k dispozici i ta současná „jednička“ (byť jako nižší kategorie) i ostatní regionální komunikace, takže většina místní frekvence nebude mít ani žádný rozumný důvod tu novou silnici pro své potřeby používat – jediný skutečný význam bude snad mít pro Rovensko pod Troskami a jeho nejbližší okolí, ale z dalších obcí nelze na tu „dálnici“ ani smysluplně najet. Bude to skutečně silnice hlavně pro odstranění tranzitní dopravy z obcí, jiný význam to pro místní obyvatele nemá, a ten tranzit je… Číst vice »

SYN

Využitelnost rychlostní komunikace s můk pro lokální dopravu je poněkud omezená zejména tím že můk se budují s citelným rozestupem několika kilometrů… ale ano od toho zůstává původní komunikace (jako doprovodná, mj. pro vozidla která na rychlostní nesmí).

Jarda

Kdyby raději udělali dálnici nebo aspoň 4 pruh v celé délce.

Dálnice

V ideálním světě ropného emirátu, který neřeší peníze a odpor proti vedení trasy asi ano. V našich podmínkách je 2-3 pruh v části trasy únosný kompromis. Obě ramena JIčín-MB a Jičín Turnov dopravu unesou i na 2pruhu. Navíc ten sekundární SZ-JV tah nemá ve své německé části na B178 také 4pruh…

V. P.

Na B178 je čtyřpruh od Löbau směrem na sever k A4. Ten bude i na jediném chybějícím úseku. Jinak od hranic D/PL je vystřídaný třípruh. U nás je z MÚK Bílý Kostel nad Nisou sice dvoupruh s jízdním pruhem pro předjíždění pomalých vozidel, avšak od této MÚK po Hrádek nad Nisou je rezerva na čtyřpruh.

SYN

No ten třípruh na DE mezi hranicí a Lobau má docela slušných 26 kilometrů, takže o kousek víc než tento projednávaný úsek na české straně… navíc je o trošku „chudší“ má užší vozovku, nemá střední dělení žádné a je určen pro rychlost 100kmh…

Koro

Už aby se začlo…

Jan Kavan

Co se pak stane se stávajícím dálničním pahýlem?

Petr

V současnosti je to normální čtyřpruhová silnice. O dálnici nejde.

Hans N.

Co je dálniční pahýl? Průtah Turnovem?

SYN

A co byste s tím úsekem délky nějakých 1,5km navrhoval udělat? „Přesunout“ to jaksi nejde…