Příprava I/35 mezi Turnovem a Jičínem pokračuje, poprvé se do detailů zapojila veřejnost
Podoba budoucí křižovatky Ohrazenice. Foto: ŘSD

V porovnání s přípravou jiných nových silnic jde o nezvykle velké zapojení veřejnosti.
Musíme si všichni uvědomit, že tahle stavba uleví D1, rychleji se dostaneme z Liberce do Hradce Králové a Pardubic, do Olomouce. Je to v zájmu téhle země, také to pomůže tranzitní dopravě. Na druhou stranu, musí se snížit i hluk.
Chci zdůraznit, že nejsem na straně odpůrců – za mě nová silnice Jičín-Turnov smysl má, ale p. Mátl z ŘSD, kterého jinak uznávám, zjevně neříká pravdu. Když se totiž podíváte do inf.letáku, tak úsek I/35 Ohrazenice – Valdštejnsko před překročením železniční trati skutečně skrz CHKO Český ráj vede.
Současně si ale taky řekněme, že z D6 či D8 známe, že i dálnice mohou vést přímo v CHKO.
Co furt máte s tím čtyřpruhem? Podle sčítání dopravy projede po této silnici necelých 10 tis. aut denně. Třípruh je řešení i s rezervnou do budoucna a navíc kompromis, který u ekologů a místních tento projekt po letech odporu odblokoval. Teď je jen úkol vidinout na ŘSD a projektanta dostatečný tlak, aby byla komunikace co nejlépe umístěna a odhlučněna. Rozdíl v šířce mezi třípruhem a dálničním čtyřpruhem je deset metrů. To není málo.
*vyvinout
Co se týká kapacity, tato silnice je možná na vyšších kapacitách než některé úseky D6, D7 a dalších podobných dálnicích. Pak je tu otázka průměrné rychlosti na třípruhu je to nějakých 80 – 90 km/h (odhadem) na čtyřpruhu 100 – 110 km h (osobní vůz, ale i autobusy nejsou bez relevance atd.). Je to dálková trasa Liberecko (+ německé přihraničí) směrem na HK, PU, OL, Ostrava atd. Takže proto ta diskuze o čtyřpruhu.
Je to víc, než jenom Liberecko. Je to i lepší alternatíva pro všechny, kteří jedou z/do cílů po německé A4 a severněji (D, NL, B, GB, S, N) do/z LBC, H.K., OL, Brno, ale i SK, HU a Balkán.
Právě, že není, protože prochází Českým rájem. Jeden z argumentů ekologů pro třípruh byl, aby na mapě nesvítila tato trasa, jako nejkratší dálniční spojení Hamburg – Istanbul.
Však by také neměla vést po probírané variantě, ale jižně. Aby nešla CHKO, nešla Turnovem, nešla blízko dotčených obcí, nebyl potřeba tunel, mosty, protihlukovky. Tím by problémy vymizely.A nezlobte se na mne, ale máme nejtragičtější silniční komunikace v bývalém RVHP. A dohadujeme se, zda dálnici (stejně bez LKW parkáre) za ceny kosmického programu, nebo třípruh, který vygeneruje řadu problémů dopravních i společenských v ceně za km srovnatelné s budovaním tunelu v Norsku.
A těch 6 tisíc aut na Semilsko, kterých se chchete zbavit z Turnovského náměstí vyřešíte jak?
Jako 6.000 aut za jak dlouhou dobu?
problém by se jižní nevyřešil, pouze přesunul na druhou stranu a současná silnice byla dále přetěžovnaná
Jenom si tak říkám, navigaci měl každý už tak před deseti lety. Opravdu to ty navigace nenajdou?
To neřešte, pan je trołl®.
Bude to jako v Simpsonech: Nalevo od vás je …. nic.
A co je lepší a výhodnější – 90km/h, 110 km/h nebo 130 km/h? Jezděte denně Liberec – Hradec Králové a věřte, že za kamionem je to tady peklo. Rychlost dodržuji nejen ve služebním autě (je monitorováno GPS).
Ráda bych korigovala nesprávné znění článku. Jednání s obyvateli Naše město I/35 v Turnově, a to včetně veškerých přípravných schůzek, uspořádalo výhradně město Turnov ve spolupráci se společností Agora CE! Cílem bylo získat podněty od našich obyvatel pro další usnesení zastupitelstva i jednání vedení města Turnov s ŘSD. Prosím o opravu obsahu článku! Přesnější informace na https://www.turnov.cz/cs/aktuality/zdrave-mesto-turnov-a-ma21/setkani-obcanu-a-zastupitelu-na-tema-i-35-v-turnove.html
S pozdravem Marcela Jandová, tisková mluvčí
Dobrý den, plánuje město Turnov podobná setkání i pro další dotčené obce?
Bingo ZDopravy, varianta v sekci Silnice:
* proč se nestaví čtyřpruh
* indukceee
* ekoteroristi
* proč stavět v takovém zapadákově dálnici
* ŘSD uměle nafukuje cenu za zakázky
* Mátl je bůh
* urychlení výstavby dálnice je jen kvůli volbám
Na něco jsem zapomněl?
Ještě
* autíčkáři
* gumokolové
Doplním:
-proč se staví D6/D7, větší intenzity má kdejaká jednička
-proč nevede středočeská D3 na Mirošovice
-na Moravě se nic nestaví, všechno v Čechách
-v Čechách se nic nestaví, všechno na Moravě
-proč už D1 v Brně nedělají rovnou 4+4
-proč nevede D55 na Reintal
Všechno nahovno. Stavět třípruh znamená jako když jsem bohatý a hloupý Albánec a můžu si v restauraci dát drahý biftek, ale stejně zaplatím několikanásobek za to, že mne číšník přemluví na grilovaného psa, kterého cestou do práce ulovil. Protože ty tři pruhy budou i s pozemky stát tolik, jako šest pruhů kolem Paříže i s vrtaným tunelem.
Jasně, 11 metrů silnice vs 26 metrů dálnice je to stejné… Zkus matematiku Albánče a na té vzdálenosti si spočítej, o kolik M2 pozemků se ušetří a pak si to zkus dát do kalkulačky a dej tam dvojnásobek tržní ceny těch pozemků…
Jak kde. Na mnoha místech má silnice pokud vím vést po mostních objektech takže v poli nebo louce jen pilíře. To je pokud se nepletu třeba záležitost okolí Rovenska pod Troskami.
https://www.idnes.cz/liberec/zpravy/rovensko-pod-troskami-tunel-most-cesky-raj-silnice.A211207_100845_liberec-zpravy_jape
Ale podstata všeho je, že přestože vykoupí pozemky laciněji, stejně bude kilometr komunikace stát více, než kilometr tunelu v Norsku. Vyprojektuje to firma, která vyprojektovala křižovatku, na které immerwehre někdo vjížděl do protisměru a místo funkční úpravy doslova za pár korun furt dumali o tom, že řidiči jsou kreténi. A místo aby, když chtějí šetřit, spojili A35 s nutnou A16 iniciovanou někde u Bakova, tak námitka je, že to prodlouží o 20 km trasu. Ale zúsporní a zrychlí provoz, navíc taková řešení jsou i v CZ, např. Pražský okruh, Průmyslová…a v cizině jich znám vyšší desítky. Každý referent v Octávce… Číst vice »
V podstatě úplně všechno, ale v tomto stavu si už asi musíte pomoci sám. Jen se zeptám: „Vyprojektuje to firma, která vyprojektovala křižovatku, na které immerwehre někdo vjížděl do protisměru a místo funkční úpravy doslova za pár korun furt dumali o tom, že řidiči jsou kreténi.“ .. Kterou křižovatku myslíte?
V podstatě úplně všechno…Tak si něco z toho vyberte a napište jak to má být dobře.
Na druhou část vaší otázky znáte odpověď?! Pokud ne , proč to rozporujete?
S tebou je teda opravdu diskuse jako s krůtou.
No tak něco z toho, co jsem napsal, rozporujte a napište, jak byste si to představoval vy a proč. Já svoje napsal.
Nechci hodnotit jestli tato silnice ano nebo ne protože se mě to tak nějak netýká. Někdo bude rád že bude a jiný ne. Pokud bych měl mluvit sám za sebe tak tato silnice ne a to z mnoha důvodů kdy jedním z nich je, že mi nikdy nepřišlo, že bych se někam nedostal a potřeboval bych takovouhle silnici. Hodnotit jestli 4 pruhy nebo 3 pruhy … přijde mi, že by stačily naprosto v pohodě dva. Stejně v jednom směru (Turnov – Úlibice pokud se nepletu) mají být dva a ve směru opačném má být jen jeden. Když už má být… Číst vice »
Děkuji za Váš konstruktivní post. Budu o tom přemýšlet a pak odpovím.
Není zač. Tato silnice bude pro některé lidi třeba zrychlením jejich cest a některým lidem bude vhod protože odvede dopravu od jejich domu a oni si budou moci za teplého dne otevřít okno aniž by je obtežoval hluk a smrad. Bohužel jiným tu dopravu k baráku přivede a to třeba i nad jejich dům. Přispěje dle mého názoru také ke koncentraci dopravy do těchto míst protože jí začnou využívat i ti, kteří by dnes jeli jinudy třeba i za použití silnic nejnižší kategorie a místní doprava se tak měla možnost rozmělnit. Jestli to bude přínost třeba pro IZS těžko říct.… Číst vice »
bych doporučil trochu nastudovat problematiku a trasování obou variant, pak pochopíte, že jižně v trase I/16 je to úplná pitomost
Tak mi teda povídejte o tom, jak se takovým šetřením dostáváme k tak vysoké ceně komunikací ve srovnání s ostatními evropskými státy? Vy metře čtvereční.
tady nebude 11 metrů, ale 15,25 a 26 taky není potřeba, půlka trasy bude 21,5, takže na tom zbytku se bavíme o rozdílu 15,25 vs 21,5, což není tak velký rozdíl jako vašich 11 vs 26
Že jste hloupý vám upřímně věřím. Albáncem si nejsem jistý…
„V porovnání s přípravou jiných nových silnic jde o nezvykle velké zapojení veřejnosti.“ A tak by to mělo být u všeho co se má dotknou životů lidí žijících v dané lokalitě. A němělo by to být jen u podobných dopravních staveb, ale veřejná diskuse by měla probíhat zejména u staveb které má používat široké spektrum veřejnosti. Veřejnost by měla mít možnost seznámit se s projektem, s vizualizací a měli by mít možnost se k zamýšlenému provedení vyjádřit. Není nic horšího než když se s veřejností nekomunikuje, nikdo neví jak má výsledná stavba vypadat protože vizualizace neexistuje a ani jak jí… Číst vice »
Nejen „u staveb které má používat široké spektrum veřejnosti“, ale u všech staveb, které mají na to „široké spektrum veřejnosti“ nějaký významnější dopad – viz třeba velké fabriky, skladové komplexy, apod., a to i když třeba ani nemusejí ve finále vyvolat trvalý nárůst dopravy.
Tuhle ze života znáte? „Zakázka byla rozdělena na dvě části. Investorem demolice a výstavby nového mostu byl kraj. Město investovaly do výstavby chodníků, osvětlení a SCHODIŠŤ tak, aby mohli chodci po mostě přecházet co nejbezpečněji.“ Nikdo se nikoho na nic neptal, vizualizace neexistovala, diskuse o řešení s cílem zjistit jaké řešení by bylo co nejvíce lidem vhod neexistovala…a tak se postavilo něco co je a nebo teprve bude pro zlost. No, postavilo. Stále ještě není hotovo a stavba třeba těch zmíněných schodišť stojí. Nikoho nenapadlo, že by bylo třeba dobré, aby maminka s kočárkem procházející se po nábřeží mohla z… Číst vice »
I/35 Ohrazenice – Úlibice bude mít dle schválené EIA čtyřpruh v úseku MÚK Ohrazenice – MÚK Žernov a vystřídaný třípruh v úseku MÚK Žernov – MÚK Úlibice. Nejedná se tedy o žádný „Čímyšl“.
Mělo by se to projektovat tak, aby rozšíření na čtyřpruh v celé délce bylo v budoucnosti možné a to za rozumné náklady.
Otázka je jaký druh čtyřpruhu… zatím pokud vím by to mělo být v kategorii S15,25/110, což je směrově rozdělené „jen“ svodidlem, z toho by asi šlo udělat „něco“ v šířce 18,5m 2+2 rychlost 100-110kmh ale taková ta česká „klasika“ je minimálně 22,5m s travnatým dělícím pásem to by nebyla moc jednoduchá změna natož skutečně „plnotučná“ dálnice 🙁
S22,5 už se dávno nepoužívá. Nově je možnost 21,5 nebo 20,75. Tady by stačilo udělat pro tuto kategorii nadjezdy a mosty a bylo by.
Hm, S 20,75 / 90, to je celkem „dílo“ s oboustranným odstavným pruhem šířky 2,25m… to stavíme luxusněji než ti Němci tu B178…
Pro lepší představu o uspořádání, třeba https://geoportal.kraj-jihocesky.gov.cz/portal/Media/Stary_portal/up_studie/us_severni_tangenta/b_00_navrh_reseni.pdf strany 9-11
Tak ono by stačilo , nažrat vlka a nechat kozu prozatím celou . Kdyby alespoň hrube terénní úpravy byly na 2+ 2 aby byl dělicí pás … na kritických místech po te potřebné straně hliněný vyl z odtěžené zeminy – na který kdyz z te správné strany vysází stromy , nebude ta vozovka za par let vidět .. kdyz je úsek Turnov -Rovensko 2+2 , mohl byt 2+2 i úsek ulibice – Libun . A ta poslední třetina 1+2 by se dala uz přežít s možností rozšíření v budoucnu
A lze vůbec realisticky očekávat, že tam někdy ten čtyřpruh v celé délce bude opravdu nezbytný? Vždyť tam přece zůstanou stále k dispozici i ta současná „jednička“ (byť jako nižší kategorie) i ostatní regionální komunikace, takže většina místní frekvence nebude mít ani žádný rozumný důvod tu novou silnici pro své potřeby používat – jediný skutečný význam bude snad mít pro Rovensko pod Troskami a jeho nejbližší okolí, ale z dalších obcí nelze na tu „dálnici“ ani smysluplně najet. Bude to skutečně silnice hlavně pro odstranění tranzitní dopravy z obcí, jiný význam to pro místní obyvatele nemá, a ten tranzit je… Číst vice »
Využitelnost rychlostní komunikace s můk pro lokální dopravu je poněkud omezená zejména tím že můk se budují s citelným rozestupem několika kilometrů… ale ano od toho zůstává původní komunikace (jako doprovodná, mj. pro vozidla která na rychlostní nesmí).
Je to zkratka z mimoúrovňová křižovatka, takže MÚK, nikoliv MŮK. A za domácí úkol si zkuste dohledat, jaký je rozdíl mezi ú a ů a kdy se které u píše…
Ale k věcí – myslím, že dost těch, co v těch vesnicích, kudy současná silnice prochází a využívají ji na cesty třeba do Turnova nebo Jičína, opravdu nebudou toužit dál vymetat všechny vesnice na trase, takže jakmile by měli možnost co nejdřív na novou komunikaci najet, tak to udělají…
Jo, ovšem to už není místní doprava ale zdrojová/cílová… z regionu ven.
Kdyby raději udělali dálnici nebo aspoň 4 pruh v celé délce.
V ideálním světě ropného emirátu, který neřeší peníze a odpor proti vedení trasy asi ano. V našich podmínkách je 2-3 pruh v části trasy únosný kompromis. Obě ramena JIčín-MB a Jičín Turnov dopravu unesou i na 2pruhu. Navíc ten sekundární SZ-JV tah nemá ve své německé části na B178 také 4pruh…
Na B178 je čtyřpruh od Löbau směrem na sever k A4. Ten bude i na jediném chybějícím úseku. Jinak od hranic D/PL je vystřídaný třípruh. U nás je z MÚK Bílý Kostel nad Nisou sice dvoupruh s jízdním pruhem pro předjíždění pomalých vozidel, avšak od této MÚK po Hrádek nad Nisou je rezerva na čtyřpruh.
No ten třípruh na DE mezi hranicí a Lobau má docela slušných 26 kilometrů, takže o kousek víc než tento projednávaný úsek na české straně… navíc je o trošku „chudší“ má užší vozovku, nemá střední dělení žádné a je určen pro rychlost 100kmh…
Už aby se začlo…
Co se pak stane se stávajícím dálničním pahýlem?
V současnosti je to normální čtyřpruhová silnice. O dálnici nejde.
Co je dálniční pahýl? Průtah Turnovem?
A co byste s tím úsekem délky nějakých 1,5km navrhoval udělat? „Přesunout“ to jaksi nejde…
na části toho (jak výše pan Kavan píše) „pahýlu“ vede tah na Harrachov (I/10), pak je most přes jizeru a muk sjezd Turnov (židovský hřbitov) a končí na kruháku obchodní zóna. nemyslím si, že by se toto mělo zlikvidovat; rozhodně na tom zůstane místní dopravní obslužnost.