Příprava D35 dál pokračuje, ŘSD začne s archeologickým průzkumem u Litomyšle

Silnice I/35 v Litomyšli s již neexistujícím nadchodem v této podobě. Foto: Litomysl.czSilnice I/35 v Litomyšli s již neexistujícím nadchodem v této podobě. Foto: Litomysl.cz

Průtah Litomyšlí čeká příští rok rekonstrukce.

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zbyněk

do teď se tedy dle vyjádření mluvčí řsd, průtah Litomyšlí opravoval pouze provizorně. Takže se dopravní omezení řešilo pro provizorní opravy a příští rok se obdobná dopravní omezení budou dělat kvůli řádnější opravě toho stejného úseku?
To nešlo udělat rovnou řádnou a ne provizorní opravu? nebo tuto řádnou opravu, která čeká již roky, začít řešit až po dokončení dálničního obchvatu…..?

Petr

Škoda že úsek Džbánov Litomyšl končí asi 5 km před Litomyšlí. Do Litomyšle přijede akorát víc aut.

Jiří Kocurek

Že by se auta hromadila na Moravě? Že by jako lidi jezdili jenom tam, protože před Litomyšl vede dálnice, ale zpátky už ne, protože v opačném směru do Litomyšle dálnice nevede?

Petr

Dva úseky okolo Litomyšle se bude stavět jako poslední. Takže auta se budou hromadit ve směru z Čech i ve směru z Moravy.

FrenkyUL

Obraťte se na město, zastupitelstvo, tam bude důvod proč budete poslední.

Daniel Bečvář

Paráda, poprvé to vypadá, že je D35 opravdová priorita a že se jí během následujících pár let dočkáme. Držím palce a jen tak dál!

Jan

Na Moravu se z vých. Čech prostě normálně nedostanete! Průjezd Litomyšlí bude zhruba půl roku omezen, tam je to v háji i bez omezení, 3/4 roku letos byla tradičně uzavřena Hřebeč, o dalších obstrukcích kolem Zámrsku a Svitav ani nemluvě…

L. Paluzga

A ve směru Morava – Praha obecně přidejte most Šmejkalka a hlavně rozšiřování D1 v Brně na šestipruh, které má podle současných plánů ŘSD začít v příštím roce a skončit 2031.

Prostě místo toho, aby udělali pořádnou přípravu a totální Mordor pro řidiče na 2-3 roky, tak to budou rozkopávat postupně a ten jiný Mordor, ale stále Mordor, tam bude osm let, možná déle.
Paráda, vivat Mátl…!

Jiří Kocurek

6e by to jako 2 až 3 roky bylo kolem Brna neprůjezdné úplně a ze všech směrů? Tak to by vám poděkovali.

L. Paluzga

Termín zahájení stavby dle letáků ŘSD:
v roce 2019 to byl rok 2022
v roce 2020 to byl rok 2023
v roce 2021 to byl rok 2023
v roce 2022 to je rok 2024

Taková typická prioritní stavba všech vlád v posledních 30 letech, že ANO pane Kupko…?! Neboli za rok „ministrování“ tohoto naprosto nekompetentního jedince vyrobilo MD pouze další rok zpoždění.

RHh

Jakože věříte Havlíčkovu odhadu zahájení? 4 roky na to nešáhli, jen posouvali datum

L. Paluzga

Nejde o to, čemu nebo komu věřím, ale co publikuje MD přes ŘSD v jejich oficiálních dokumentech, což ty letáky rozhodně jsou.

Na Ťoka jsme nadávali nebo si z něj dělali srandu, Havlíček nám nestál ani za to, ale co předvádí ten Kupka je prostě vrchol tragedie. Za rok „ministrování“ této osoby nezrychlila příprava jediné infrastrukturní stavby byť o jediný den!

ZdendaP

A za Havlíčka a Ťoka jako příprava nějaké stavby zrychlila. Jo?

BTW: Když přebíral Kupka 18. prosince 2021, už mohlo být jasné, že se v roce 2023 nic stavět nezačne.

L. Paluzga

Já něco takového tvrdím? Asi máte problém s chápáním psaného textu. Pouze už po x-té opakuji to samé: Kupka je pro řízení tak důležité organizace jako MD naprosto nekompetentní osoba. Kde je to loňské povolební Fialovo „Toto je změna, my jsme změna, vy jste změna“? To první a jediné, co Kupka (100% s požehnáním Fialy a důležitých kmotrů) po nástupu do funkce udělal, že na ŘSD posvětil a zakonzervoval stav, který tam po Babišově osmileté vládě převzal. Proto ještě jednou: kde je ta slibovaná změna? A BTW. Proč by mělo být 18.12.2021 jasné, že se stavba v roce 2023 nezačně… Číst vice »

Jiří Kocurek

A jak byste řešil výkupy pozemků vy, když byste neměl v parlamentě většinu, abyste v parlamentu protlačil změnu zákona, který zařídí rychlejší vypořádání pozemků?

PS: 50. léta nikdo nechce a ani tehdy se moc nestavělo, jen si někteří léčili bebí tím, že úspěšné sportovce pošlali do otroctví v uranových dolech.

L. Paluzga

Kdo že nemá v Parlamentu většinu?! Fiala a spol? To jako vážně?

Takže ještě jednou:
vůbec by nebyl problém a stávající legislativa to nezakazuje, aby se výkupy pozemků připravovaly už od okamžiku schválení projektu, nejpozději během procesu ÚR tak, aby druhý den po získání ÚR mohly opravdu začít. Ale vzhleddem k tomu, že to tady pod různými články opakuji po nevímkolikáte, tak je to pro vás evidentně nepochopitelné a nevysvětlitelné.

Jiří Kocurek

v roce 2019 to byl rok 2022
v roce 2020 to byl rok 2023
v roce 2021 to byl rok 2023

A za tohle může Kupka, nebo dvojministr Havlíček? Nebo si pán nepamatuje, kdy byly volby?

L. Paluzga

Asi „omylem“ vám vypadl poslední řádek.

Já se stále dokola ptám, kde je ta Fialou slibovaná změna, když se vše zdržuje a protahuje úplně stejně, jako v minulosti.
Jste schopen mi na tu jednoduchou otázku odpovědět? Kde a včem má být ta změna?

pankos

Já osobně předvolební sliby beru s velkou rezervou. S volbama se změnili jenom ksichty na ministerstvech, nic jiný (a tak to dopadlo pokaždý od doby co to sleduju). Před volbama jsou to vždycky silný řeči a pak skutek utek. Na to aby se udělali změny a začali se projevovat nestačí jedno volební období a už vůbec ne pár měsíců. Zároveň by asi nebylo od věci kdyby práce nové vlády navazovala na práci té předchozí, určitě by se to někde projevilo. Tímhle nechci hájit předchozí ani aktuální vládu, jenom tím chci říct, že je úplně jedno kdo zrovna vládne, pokud jejich… Číst vice »

Změna

Kdyby byla změna jen to, že vládu neřídí estébák stíhaný za dotační podvody tak to stálo za to.

Jan

Zajímavé, že v r. 2021 zapomněli přihodit další rok, asi kvůli covidu 🙂

kodl

Jen tak dale! Plny plyn na cele D35 prosim, at se skutecne nejpozdeji do konce roku 2029 jezdi az do Olomouce!

Otakar

Nevěřím roku 2029, budeme rádi, když to bude do roku 2032.

L. Paluzga

Optimismus je hezká vlastnost, ale tohle je bez šance.

ŘSD plánuje výstavbu Opatovec – Staré Město – Mohelnice na čtyři roky, což je nesmysl. Ten tunel Dětřichov se bude stavět pět let, když vše půjde dobře. Zkušeností od nás, ale i z okolních zemí, mluví jasně.
Navíc jsou ty dva úseky naceněny na cca 29 mld. Kč, které nebudou. Takže se nabízí pouze PPP, ale to potrvá nejméně dva roky.
I kdyby zítra Fiala Kupku (a Mátla) vyhodil a začalo se na tom opravdu PRIORITNĚ dělat, počítejte s otevřením nejdříve v 2030.

kodl

Rozumim, docela pesimisticky odhad, ale pochopitelny. Jeste dotaz, proc by se mel vyhodit Matl? Na mne dela dojem, ze mu vystavba skutecne lezi na srdci.

L. Paluzga

Protože tři roky od získání ÚR do zahájení výstavby je u tak prioritní stavby (jak všichni tvrdí) naprosto neakceptovatelné.

Víte, jak vypadá priorita? Polská dálnice S7 Krakov – Varšava, obchat Miechowa. Byly obrovské problémy získat EIA, i v Polsku mají své dědky Dvořáky. Ale:
16. dubna 2020 získána EIA
29. dubna 2020 (!!!!) vypsáno VŘ na zhotovitele v rámci ZiZ, neboli vyprojektuj a postav
8. února 2021 podepsána smlouva
16. září 2022 začaly stavební práce

Dva roky a pět měsíců od získání EiA ke kopnutí do země včetně vypracování projektu. Co na to mínusáří sezhora? Nějaký skutečný protiargument by byl?

Kodl

Tak to je samozřejmě naprosto utopická rychlost pro český stát. Bohužel…

Vojta Pí

To bude nejspíš o tom od jakého roku je to priorita a kdo to tvrdí 😉 Také o legislativě a penězích, na což má podstatný vliv vládnoucí garnitura 😉 Na pana Mátla bych to neházel…

U tohoto úseku konkrétně:
EIA 10/2013
ÚR 04/2020
SP 07/2022
ZS 2023

Z milníků přípravy stavby mi vychází jediné. Kdo tu vládl od roku 2014 do roku 2020. Co vím, tak Kupka ve vládě určitě nebyl…

Jura

Za rok legistativu na tu Polskou nezmenite. Tohle jde za Babisem (resp. predchozi vladu).

dizgrafyq

Z té mapky mi není úplně jasné, jak se na ten úsek bude najíždět ve směru od Mýta. Zapomněli tam zakreslit provizorní nájezd nebo to musí být zprovozněné spolu s obchvatem Mýta?

jkjk

S předchozím úsekem (tedy obchvatem), ten by měl být hotov o rok dřív. Ale i reálně je napřed, už má pravomocné stavební povolení.

Standa

Těším se Až se začne .. hlavně ty průběžný záběry z dronů potom… Znám to tam jak svý boty od mýta po Opatovec. Sice už bydlím jinde, ta změna krajiny bude ohromující ale doprava bude konečně na úrovni. Nevi někdo zasvěcený jak to vypadá s kruháčem u Korada v Třebové? Nebo obchvatem Semanína?

Vrtal

Kruháč u Korada spí sladkým spánkem. A obchvat semanína zmitel z planů po té co byl z plánů vyškrtnut MÚK Litomyšl sever….

standa

aha takže obyvatelé semenína budou muset trpět aby k tý múk došlo…. no nic bude to ještě sranda až se to dostaví. to pak na to přijdou….

Vrtal

Tak největší bojovník proti MúK Litomyšl sever je ex strosta Litomyšl Kortyš. Nyní náměstek hejtamana pro dopravu v Pardubickém kraji a zároveň senátor… Tvrdím že po dostavbě dálníce stoupne provoz okolo Litomyšlského zámku takovým stylem že bude vedení Litomyšle brečet aby ten technický sjezd který v místě původní MúK Litomyšl sever stejně je namalovaný byl předělán na plnohodnotný….

OndraG

Už, aby to bylo! Každý kilometr dobrý!!!!

Vrtal

Ilustrační fotku označit jako historickou nebo archviní. Už tam tento most není.

smart

A ta podepsaná smlouva na ZAV Mýto -Džbánov je prosím kde? Vítěz ještě vybrán není: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0003026/zakazka/538547

smart

Ano, ale to jsou jen zemní práce, nikoliv samotný ZAV. A v článku máte toto: Jen před pár týdny ŘSD vybralo zhotovitele archeologického průzkumu pro úsek Vysoké Mýto – Džbánov. Eurovia vyhrála i zakázku na zemní práce pro výzkum ve stejném úseku.