Příprava D35 dál pokračuje, ŘSD začne s archeologickým průzkumem u Litomyšle
Průtah Litomyšlí čeká příští rok rekonstrukce.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) udělalo další krok k pokračování dálnice D35. V nejbližších týdnech začne záchranný archeologický výzkum pro úsek Džbánov – Litomyšl. Přesuny ornice z této akce už slouží i pro samotnou budoucí stavbu.
ŘSD již uzavřelo smlouvu na provedení výzkumu: zakázku za 144 milionů korun získala společnost Eurovia CS ve sdružení se zapsaným ústavem Archaia. V úseku budoucí dálnice se tak poprvé objeví bagry a další stavební technika. Jen před pár týdny ŘSD vybralo zhotovitele zemních prací pro archeologický průzkum pro úsek Vysoké Mýto – Džbánov. Eurovia vyhrála i zakázku na zemní práce pro výzkum ve stejném úseku.
Celkem 7,6 kilometru dlouhý úsek má již pravomocné územní rozhodnutí. Probíhá zpracování zadávací dokumentace stavby a majetkoprávní příprava. Jsou vykoupeny již tři čtvrtiny pozemků. Byly podány žádosti o stavební povolení na vedlejší části hlavní stavby. Příští rok chce ŘSD získat stavební povolení i vypsat soutěž na zhotovitele, počítá s náklady 4,8 miliardy korun.
Řidiče a cestující v Litomyšli naopak příští rok čeká další omezení na průtahu městem. Nový povrch získá úsek od světelné křižovatky silnice I/35 s komunikací II/358 až po konec města směrem na Svitavy. Cena prací se odhaduje na 50 milionů korun bez DPH, průjezd Litomyšlí bude zhruba půl roku omezen, uvedla ČTK. „Průtah je ve špatném stavu. Tato část se v minulosti opravovala pouze provizorně. V minulosti se v roce 2018 opravila předchozí část úseku po světelnou křižovatku,“ řekla ČTK Petra Drkulová z pardubické správy ŘSD. Práce by měly začít příští rok v dubnu a skončit v září. Řidiči se budou muset připravit na půlroční komplikace v dopravě. Provoz na frekventované silnici I/35 zůstane při stavbě zachován, sníží se ale počet jízdních pruhů ze dvou v každém směru na jeden.