Příplatek až 400 korun. Leo Express odhalil, na kolik vyjde místenka s OneTicket
Jednotka Stadler Flirt dopravce Leo Express ve stanici Olomouc hlavní nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Mezi Prahou a Ostravskem nyní uznávají v komerčních vlacích OneTicket všichni dopravci.
Mne by jenom zajímalo, jak by se čistě hipoteticky řešila v LEO situace, kdy bude LEO naprosto kompletně na místenky vyprodán (vzhledem k tomu, že LEO přeci jen není přiliš kapacitní vlak), a do toho by nastoupili k přepravě další cestující z OT, kteří by si chtěli za tu 50,- koupit u stevarda místenku.., tak kam je posadí? Co jim prodá? Co s nimi v reálu udělá? Je to nějak ošetřeno?
Poplatek za nástup do povinně místenkového vlaku bez místenky. V ceně o něco větší než místenka.
„Systém zaručuje ochranu práv cestujících, včetně garance dojetí do cíle cesty i při nenadálých událostech.“
Tomuhle se bohužel musím smát. OT se ohání, jak to zaručuje práva a přitom v případě zpoždění tupě trvá na minimální ceně jízdného pro nárok odškodnění. Přitom ostatní dopravci od toho u svých tarifů dávno ustoupili, minimálně u online dokladů. Nehledě na automatické vyřízení.
Musím se fakt pousmát, že One Ticket dokázal takovou věc po takové době. Takže s integrací autobusů to vidím tak ještě na 15 až 20 let.😀
Nezlobte se na mne, ale vyžadovat za economy 50 korun místenku, když máte koupenou jízdenku, kterou si platíte jízdu, to je fakt mimo. K čemu je síťová jízdenka, ještě tak drahá na rok, když si pomalu zaplatím jízdenku druhou v rámci místenky. Nechci služby, toto je šílený. Respektuji místenky, ale mělo to být jako u in 100, zdarma. Max vybrané speciální vlaky třeba 35, ale dát možnost cestovat i s místenkovými vlaky zdarma. Achjo, jednou mi in 100 i celá síť ČD bude moc chybět, díky konkurenci paradoxně cestování hodně zdražuje. A stát asi zájem o to, aby cestování bylo… Číst vice »
A stát asi nemá zájem o to, aby cestování bylo levné. *
Ten vlak je ale soukromý. Můžete jet letadlem
Je to jak píšete… Bohuzel se furt dokola omýlají jen pozitiva liberalizace.
Omýlají? 😲
omylují 😀
Existuje situace, kdy se nedá použít jiný vlak, než komerční LE? (Jaký je největší rozestup LE od jiného vlaku, když v idosu zakážu le, co se mi posune o celou hodinu?)
Když vezmu šotoaspekty jednotky 680, taky je nicmoc (holt devadasátá léta jsou znát) ale SC Pendolino je „prémiový produkt.“ Stejně tak 480 je tramvaj, ale „prémiová.“
Možnost koupit si místenku pár minut před odjezdem i o vánoční špičce, to prostě jinej dopravce nemá, tak to stojí i tisícovku. Komu se to nelíbí, pojede na stojáka nebo si měl včas vzít místenku do něčeho jiného.
Situace existuje, protože přímé spojení Prahy se Studénkou a Suchdolem moc dopravců nenabízí
Nechápu souvislost s IN 100, což je nabídka jediného dopravce, a jednotlivou jízdenkou na One ticket. Prakticky všude, kde si kupujete dlouhodobou časovou jízdenku tak nemáte nárok na rezervaci místa zdarma, ale musíte si ho dokupovat. A v Německu máte běžné jízdenky placené zvlášť, ne jako u nás zdarma v ceně jízdenky.
Ano, jsou to vybrané speciální vlaky. Týká se to jen Leo Expressu a Regiojetu. Tam je ovšem cena za místenku nižší.
Týká se to i Českých drah (Pendolino v kategorii SC).
Ceny a podmínky musí být nastavené tak, aby to mělo šanci fungovat, ne níž.
Leo má systém cenotvorby nastaven tak že když si koupím lístek třeba měsíc dopředu tak mě vyjde Ústí Praha na 130kč když si ho koupím hodinu dopředu tak ten samý stojí klidně 700kc podle vitizeni.
To pak cena 50kc je směšná ne?
Vyžadovat platbu za místenku mimo opravdu není, zvlášť u povinně místenkového vlaku.
Díky konkurenci cestování nezdražuje, to jen vám se zdá, že si najednou „musíte koupit“ ještě místenku. Když si srovnáte cestovné třeba Praha – Ostrava před nástupem konkurence a dnes, tak vidíte, jak zvláště v sedle jdou ceny dolů.
Já už jsem se lekl, že zavádí nějaké dynamické ceny (jako třeba night jety). Ale jestli je to doplatek do premium class tak v tom nevidím problém. Základní padesátka je to, co nijak nevybočuje z normálu.
Jenom pokud jsou ty místenky povinné, tak to trochu nabourává tu jednoduchost, která má (za OT cenu) být, protože cestující musí řešit nejen kterým dopravcem, ale i kterým konkrétním vlakem pojede a nějak si tu místenku opatřit (nebo je to za tu padesátku i u obsluhy vlaku; a co místenka ke stání, existuje, nebo musí člověk řešit vyprodanost spoje?).
https://www.leoexpress.com/cs/nase-sluzby/jizdenky-a-tarify/jizdenka-oneticket
Místenky můžete zakoupit přes webové stránky OneTicket nebo přímo u personálu na palubě vlaku.
Vyjma místní šoto komunitu si uplne nedokážu představit, že by dneska ještě chtěl celou davkovou cestu stat v uličce a nebo sedět na schodech u záchodů …
Oneticket ma smysl pro lokální spoje, který úplně kapacitní problémy nemají
Přesně tak, jsou to dálkové vlaky – tam jako cestující opravdu nestojím o někoho, kdo se mi budetři hodiny motat kolem sedadla a bude překážet v uličce
Jo a nebo stáním v uličce bude blokovat vozík s občerstvením, sedět z Olomouce do Prahy v jídelním voze u jednoho kafe, takže si tam pak nedáte ani jídlo… úplné požehnání pro všechny ostatní s místenkou.
Nedávno jsem v Koreji jel cestu Pusan – Soul a jediná jízdenka, co mi den předem na pokladně prodali byla k stání. Nechtěl jsem to mu věřit, ale ještě víc jsem nechtěl aby mi uletělo letadlo a tak jsem si jí koupil s tím, že jsem naštěstí sehnal sezení na vyklápěcí sedačce na chodbě a těch 2,5 hodiny naštěstí uteklo celkem rychle
Letěl jsem to jedním směrem letadlem, protože VRT byla vyprodaná. Mají podstatně horší kapacitu než Taiwan, kde prodají lístek 10min předem (oddíly s rezervací nebo bez).
V lokálních spojích si s výjimkou Jihočeského kraje koupím integrovaný lupen za třetinu ceny 😀 Nebo dva, když je to na rozhraní krajů.
Třeba Praha-Ostrava stojí OneTicket 725 Kč + 50 Kč místenka. Tj. celkem 775 Kč.
Když to koupím přímo přes LeoExpress, tak na dnešek jsou tam některé vlaky za 1.269 Kč.
Takže OneTicket může být někdy i levnější.
A pokud máte síťovou OT, třeba kvůli dojíždění do práce, je to celkem 50 Kč vs 1269 Kč. A to už se vyplatí 😉
Leo prostě nepatří mezi nejlevnější (možná tak first minute nabídky jsou levné). Ale tak tohle se podle mě časem usadí, pokud tady máme strop v podobě regulované ceny OT, tak tržní ceny nebudou vyšší.
Vlaky obecně nepatří mezi nejlevnější. Jsou štědře dotovány a ještě tvrdě zkasírují cestovatele přímo.
To jsou dost přestřelené částky. Už aby byla D35 hotová, železnici ubydou zákazníci a třeba se vzpamatuje.
Víte, já bych tu D35 zas až tak nepřeceňoval. A to píšu jako řidič.Proč by měli železnici úbývat po jejím dokončení cestující?
Protože vznikne vlakům smysluplná alternativa. Zejména jízdné je v posledních letech předražené a jet vlakem ve více lidech je z finančního hlediska nesmysl.
Příliš mnoho krátkých vlaků… Ale je to přesně tak, ve čtyřech autem je to prostě mnohem levnější a za mě i méně pohodlné
Započítejte si reálné náklady na auto se vším všudy, ne jen na benzín a bude to mít opět smysl. Stejně jako ten vlak nejezdí jen za cenu elektřiny. Bohužel finanční gramotnost zdejších cestujících je dost slabá.
Pokud to auto už člověk má, tak ty náklady se vším všudy platí ať je auto zaparkované u domu nebo jede…
Bohužel finanční gramotnost zdejších cestujících je dost slabá.
Jak který, spousta věcí na autě má životnost „danou“ časově i kilometricky, takže je to případ od případu, co se uplatní. nejsou to tedy ani fixní náklady, ani klasický variabilní, ale něco mezi.
Stejně tak zůstatková hodnota klesá jak stářím, tak najetými km.
Spočítat to pro konkrétní auto v podstatě ani nejde, každopádně určitě to není jen čistý palivo, na druhou stranu ani to nebudou úplně všechny náklady, tam část opravdu fixní je. Bude to něco mezi.
Spousta lidí má pracovní auto k soukromému užití a tam kromě fixní částky z platu (kterou by platil vždy) zaplatí pouze pohonné hmoty, takže se to láme někde na ceně pod 2 kč/km. Pak se vlak fakt nevyplatí, navíc pokud necestuji přímo do místa, kam vlak zajíždí tak stejně musím řešil dopravu poslední míle a ta může být dost drahá.
S náklady na auto je to podobné, jako argument pana graylag se síťovou OT.
Ono je spis auto pro uzivatele nesmyslne levne.
Obávám se, že na ten vlak za 1269 už samostatná místenka za 50 asi nebude dostupná…
Takže co to je za bordel?
K OT by mělo být zakázáno místenky vyžadovat.
Bez místenek ale neudržíte kvalitu služby, cestování ve voze napěchovaném stojícími cestujícími opravdu není fajn. Nemluvě o tom, že to dost komplikuje kontrolu jízdenek.
Myslím si ale, že si pletete způsob využití téhle služby. Snad nikdo si nebude kupovat OT+místenku na jednorázovou cestu. Na druhou stranu ale máte docela dost lidí se síťovou nebo traťovou OT a pro ty to je naopak velmi zajímavé, protože najednou mají nárok jen za cenu místenky na to, na co dosud museli kupovat celou jízdenku.
OT jízdenka + místenka může být levnější než jízdenka dopravce. Viz můj předchozí příspěvek.
Zkoušel jsem si koupit OT OVA – PHA s místenkou na LE, ale nepodařilo se mi najít spoj prodávaný u LE za těch 1270 (jestli by to šlo koupit). U spojů za 799 (u LE) OT koupit jde, s místenkou je to za 775 a kvůli tomu (rozdíl je pouhých 24 Kč) asi LE nějaké vlny dělat nebude.
Tak by mě teda zajímalo, až bude zase někdy spoj za těch 1280, jestli na něj půjde koupit na stránkách OT místenka (rozdíl je 500 Kč a to už by za nějaký opruz asi stálo :-)).
A jak zabráníte nastoupit stojícím cestujícím, pokud vím, tak Leo ani žádný jiný dopravce nemá nějakou tu děžurnou, která by to třídila hned u dveří. Už jsem viděl místenky ke stání v Regiojetu, to když si nějací japonci popletli datum, dostali za nějaký peníz nové jízdenky i s místenkou ke stání (myslím že předpisy vylučují vyhodit cestujícího za jízdy).
Rozhodne neni c uajmu jakehokoliv dopravce nekoho vysadit ať na peron nebo na koleje tedy pokud si to nevyzaduji okolnosti a chovani daneho cestujiciho. Mistenka na stani urcite funguje ale neverim tomu ze byl vlak na 101% obsazen a ze se nenaslo misto k sezeni i za cenu rozpisu kdy, kde a kdo, chapejme jako kde Jakem useku je dana sedacka volna.
Nezabráníte, ale můžete mu dát takovou pokutu, že si jich to většina příště rozmyslí.
Pokutu za co? Že stojí? Myslete trochu.
Pokutu za nástup do povinně místenkového vlaku bez místenky. Třeba za socialistických ČSD to bylo 40 Kčs.
A pppozději to byla stovka
Za to, že nastoupil do povinně místenkového spoje bez platné jízdenky.
Jestli při kontrole stál, seděl nebo ležel na podlaze by mělo být jedno. Aspoˇm mě tehdy při mém prvním a posledním pokusu o cestu do Ostravy LE nic neřekli, když jsem půlku cesty seděl na zemi na místě pro kočárky, protože na místo, kam jsem měl místenku, se mi prostě nevešly nohy.
Sice ano (minimálně u ČD) ale až po vyprodání kapacity, na hlášenku za 1500, při zaplacení ve stanici za 500 a ve vlaku za 250
Místenka je doklad o zajištění místa ve vlaku: je rozhodně sporné, zda „místenka k stání“ smí vůbec existovat jako placená záležitost, když žádnou rezervaci místa (ani konkrétního místa k stání) ve skutečnosti nezajišťuje.
Už za bolševika s tím byly nějaké právní problémy, a tak se v případě vyprodání všech míst k sedění občas vydávaly jakési „povolenky k použití povinně místenkového vlaku“, ale zda a jak byly placené, to už si nevybavuji -byla to ovšem stejně spíše mimořádnost a rozhodně nijak extra rozšířená.
Není to tak dlouho, co takto u ČD fungovaly místenky do lanovky na Ještěd. A nešly koupit v e-shopu.
Právě pro síťové OT. Jakékoli místenky = vlak pro operativní využití nepoužitelný. Což zejména při zpožděních nebo ujetých přípojích je pro veřejnost psychologicky ničivé, vidět jak si musejí nechat ujet potenciální náhradní vlak.
Za mě vlaky, neumožňující přepravu lidi aspoň v půlce soupravy bez místenek, nemají na přetíženém koridoru co dělat.
Tahle nesmyslna zeleznicarska pohadka o mistenkach odrazujicich cestujici. Ve skutecnosti cestujici daleko vice odrazuji precpane vlaky a obava z nich.
Ó, jak rád vzpomínám na studentská léta devadesátá a narvané vlaky …
Hodně dlouho trvalo, než jsem se k vlaku občas vrátil, když už jsem měl k dispozici auto. A přiměl mě k tomu ten „fujfuj“ žlutej, povinně místenkovej vlak… Přitom dneska už dám částo přednost ČD, když je na výběr…