Priorita SŽDC? Závory. Do roku 2023 mají být na všech „jedničkách“
Přejezd Heřmaničky, když zde ještě jezdily vlaky. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Všechny železniční přejezdy na silnicích I. třídy mají být do konce roku 2023 osazeny závorami. Výjimku má mít pouze pár
Proč ustupujeme hloupým? Když neumí vyhlášku, tak ať jezdí s kačerem jako zamlada. Stačilo by na přejezd dát kameru a policie by posílala řidičům fotky jako z D1 a ukáznili by se! Ono zaplatit 10 000 Kč a být 1/2 roku bez papírů by byla motivace.
To je málo, nafilmovat a doživotně zabarvit všechny papíry vyžadující spolehlivosti! Aby si ten blbec nadosmrti uvědomil, jakou pitomost udělal!!!
Jak to chcete udělat, když to má za sebou? Už to zpět nevrátí!
Za prvé nedal přednost vlaku a za druhé při pohledu na houkající lokálku zpanikařil a zastavil přímo na kolejích. Jeho spolujezdec ještě stačil vystoupit, ale pak už je vlak smetl.
Zdroj: https://klatovsky.denik.cz/z-regionu/u-nyran-se-srazil-vlak-s-autem-pro-vazne-zraneneho-letel-vrtulnik-20190718.html
Akorát, že se už nějaký rok nejezdí podle vyhlášky, ale podle zákona. 😀
Ocekaval bych spise neco jako RSD a SZDC se dohodly a uzavrely verejnopravni smlouvu, v niz se zavazaly do roku 2034:
– nahradit veskere prejezdy na silnicich 1. tridy nadjezdy ci podjezdy.
Nasledne by se k nim musely pripojit kraje a zavazat se do roku 2039:
– na veskere prejezdy na silnicich 2. tridy nainstalovat zavory,
– veskere prejezdy na silnicich vsech trid a ucelovych komunikacich, kde je NTR alespon 120 km/h ODSTRANIT a ponechat na provozovateli vozovky, zda chce realizovat nadjezd / podjezd nebo ta vozovka tam byla jen z historickych duvodu a lidi to objedou…
Taky dobrý nápad. Havarijní přejezdy prostě zablokoval betonovým panelem a když jsou řídící taková hovada, ať si nadjedou třeba i 100 km !!!
“ nahradit veskere prejezdy na silnicich 1. tridy nadjezdy ci podjezdy“
I při křížení silnice 1. třídy s regionální tratí? To snad ne, to by byl další argument pro jejich zrušení.
Nic proti bezpečnosti, ale pokud se pořád budeme přizpůsobovat těm hloupějším, tak to moc daleko nedotáhneme. Jsou i tací, kteří říkají, že plná čára na silnici není zeď. Je to stejné jako s maturitami – není možné snižovat jejich úroveň, aby prošli všichni. Pokud je někdo takový tupec, že se nedokáže soustředit na přejíždění přejezdu, ať vrátí řidičák. Bez výjimky. Neznalost neomlouvá a opatrnost se vyplácí.
Máte sice vesměs pravdu, ale oni to pak odskáčí ostatní, tudíž si myslím, že se vyplatí investovat, protože se určitě zvýší šance, že blbec před závorou zastaví, jelikož si nechce odřít svůj nablejskanej bourák.
Blbce nezastaví ani ty závory.
Ano, zejména ne polské řidiče kamionů. „Závory byly nahoře, tak jsem jel, a najednou šly dolů. Nebyla to moje vina.“
Je zajímavé, že nikdo nenavrhuje úpravy světelných křižovatek! Takové, aby tam bez problémů projeli i tupouni. I tam se stávají dopravní nehody, i když většinou ne tak drastické jako na přejezdech. A právě v tom asi bude jádro pudla – ve vnímání tohoto rizika širokou veřejností. Před každým přejezdem ve vzdálenosti 80, 160 a 240 m řidič postupně mine 3 výstražné tabule. Na přejezdu se světelnou signalizací bez závor při výstraze střídavě blikají 2 červená světla. K tomu jako doplňková funguje akustická výstraha (zvonce). Mnoho přejezdů je navíc vybaveno závorami. A teď to zkuste srovnat se světelnou křižovatkou: Červená, neblikající… Číst vice »
Takhle k tomu nelze přistupovat. Maturitu nemusí složit všichni, ale přes železniční přejezd přejít nebo přejet mají možnost (téměř) všichni. I ti v dané chvíli roztržití, nesoustředění… Věděli to i naši předci, co stavěli železnici, a když dělali zabezpečený přejezd, tak udělaly závory přes celou silnici. Nestačila jim třeba vedle silnice umístěná dopravní značka „Stůj. Pojede vlak!“, která by se mechanicky odkryla nebo natočila místo sklápění závor. Kdyby byla pravděpodobnost přehlédnutí výstražných světel třeba 1 ku 10000, tak těch „tupců“ je celkem málo, ale riziko nehody velké.
.
Jako proč ne, ale chtělo by to při projektování trochu přemýšlet. Nedávno doplnili závory na přejezd na silnici I/68 ve Stříteži a aby tam mohli dát závory, tak k přejezdu postavili technologickou budku, která zhoršila už tak špatný rozhled řidiče. Abych se jako řidič mohl přesvědčit že vlak nejede, musím zastavit před kolejemi. Současně musím doufat, že ten za mnou to ubrzdí, protože na silnici I. třídy není zvykem zastavovat na přejezdech.
Na jednu stranu máte pravdu, na druhou by byl za případný střet vinnen řidič druhého vozidla, že nedobrzdil, tudíž nepřizpůsobil jízdu provozu.
A to vam pak pomuze jak?
To je bohužel nyní taková klasika, že nová přejezdová budka velmi často velmi zhoršuje rozhledové podmínky.
„Ideální“ je, aby u takového přejezdu chyběla pozitivka – bílé světlo. A křoví až k silnici. Výhled na trať 50 metrů. Osobák to stihne, traktor s vlečkou nikoliv.
Na tomto přejezdu, alespoň jak to vypadá podle aktuálních dostupných map a záznamu googlu, jsou rozhledové poměry oproti některým jiným přejezdům spíše lepší, než horší. Technologický domek je pro činnost přejezdu nutný. Možná spíše vadí objekt autobusové zastávky a řidičům sedícím nízko v osobním autě taktéž informační tabule města s mapou.
Kdyby policajti místo rychlosti na bezpečných úsecích hlídali jízdu přes přejezd na červenou, tak by těch nehod ubylo výrazně více. Jenže by za to ttaky museli být jiný tresty. Kvalifikovat to jako obecní ohrožení a brát řidičák na několik let.
Já si jen kladu otázku , proč je to tak drahé ?
Stačí se podívat na počet dodavatelů této technologie v ČR.
Zrovna přejezdy mají šanci mít víc dodavatelů – i ŽSR úspěšne vyzkoušelo za zavedlo do výzbroje nějaký chorvatský. Přejezdy umí překvapivě i Siemens…
Mít ekosystém konkurujících si dodavatelů je základním úkolem strategického nákupu, ale poměry v SŽDC asi v tomto ohledu budou něčím odlišné… 🙂
Len v ČR sú myslím 4 dodávatelia, ďalší sa chystá, možno bude aj to AltPro a vôbec, neviem o tom, že by niekto aktívne bránil komukoľvek vstúpiť na trh. Naviac nezabúdajme, že aj také AŽD je v rámci európskych pomerov trpaslík.
Myslíte, že třeba v Německu nebo v Rakousku to stojí mnohem méně? Já nevím, jenom se ptám.
Ten přejezd musí poznat, že se k němu blíží vlak. No a musí to poznat dostatečně daleko. Takže dostatečně daleko od přejezdu dáme „detektor přijíždějícího vlaku“. Na obě strany, vlaky jezdí z obou stran. No a máme kilometr kabeláže ve výkopu.
A co mimoúrovňová křížení? SŽDC zdá se dost zaspalo.
MÚK jsou v majetku správce komunikace. Proč by je mělo stavět a platit SŽDC a pak je předat do majetku správce komunikace? Nelogické ne?
Myslíte jako třeba když ŘSD postaví most přes dálnici a předá ho městu, protože jde o účelovou komunikaci?
Protože jí určitě jde o bezpečnost železnice. Na druhou stranu peníze stejně půjdou od ministerstva dopravy potažmo ze státního rozpočtu.
Aby to bylo všude , na to nikdo nemá. Každé mimoúrovňové křížení už není o jedné desítce mil CZK , ale o x desítek mil. CZK. Kdyby se podařila mimoúrovňová křížení alespoň na všech tratích , kde se jezdí 120 km/h a více , považoval bych to úspěch. Jinak , pokud je někde nějaká vedlejší , nelokálková trať , kde se jezdí 100 km/h , frekvence na trati jeden vlak za hodinu a na této trati přejezd mezi vesnicemi , kudy projede 20 aut , proč zde budovat mimoúrovňová křižování ? Nebo přejezd zrušit. Aby lidi po silnici místo 10… Číst vice »
Všude samozřejmě ne, ale někdy silnice kličkuje přes dráhu, takže kratší přeložka by třeba odstranila dva přejezdy, jindy by se dalo využít konfigurace terénu pro snadné přemostění. Udržovat se musí jak mosty, tak PZZ, tam to vyjde podobně. Ale připadá mi, že životnost mostu je přeci jen násobně delší než u přejezdu s PZZ. Takže i násobně vyšší cenu bych považoval za únosnou. A samozřejmě začít od těch přejezdů s velkým dopravním momentem a s vysokou rychlostí, jak píšete. Pořád jich máme po republice skoro 8000, to je práce na století.
Podle mě by se mělo začít podle velikosti dopravního momentu. A začal bych nějak systematicky koridory.
Ano, „lokálky“ do stovky s malým momentem nemá cenu systematicky nahrazovat přejezdy nadjezdem/podjezdem.
Ty ceny PZZ jsou přímo klausovské, až se z nich zatočí hlava. Nebyl by levnější domeček se závorářem a závory na kliku? 🙂 Ne, samozřejmě žertuji…Prioritou by neměly být jen přejezdy se závorami, ale mimoúrovňové křižování všude tam, kde to je možné. U nás se v tomhle dost zaspalo, nelze to svádět jen na nedostatek peněz!
Jenže ta mimoúrovňová křížení jsou ještě výrazně (dokonce asi i řádově) dražší než přejezdy se závorami …
Milion za PZZ. Jistě. Takže Závorářovi dáme kolik? 15 superhrubé, tedy asi 11 až 12 čistého? Po pěti letech jste ten milion zaplatil na mzdách. –> Nojo, ale on ten závorář tam bude 40 a ne 168 hodin týdně. Takže závoráře dva. Takže ta úspora za PZZ se rozplyne za necelé tři roky. –> Nojo, ale ten závorář za 11 až 12 čistého jaksi není. Takže 30 superhrubé. Tím se ta úspora rozplyne do dovou let. –> Nojo, ale co když tam vlaky nejezdí 06:00 až 22:00 PO-PA, ale po celou dobu? 4 závoráře. Do roka je ta úspora v… Číst vice »
Čichám čichám výrazné zpomalení tempa zřizování nových PZZ tam, kde jsou dosud jen kříže, aby u blikačů mohly ve větší míře být ještě závory. A s tím spojené zdržení odstraňování souvisejících omezení rychlosti pro vlak.
Já bych u přejezdu za 10 mil. prostě dneska čekal nějakou chytřejší variantu.
Minimálně s kamerovým systémem, nejlevnější dnes stojí cca 20 000.
Nebo lépe s automatickým kamerovým chytající hříšníky.
Nebo s měřením rychlosti.. Nikdo přes to nejezdí 50 jak by se mělo..
A znova, tyhle věci má třeba camea jinde zcela zmáknuté.
K tomu třeba detekci překážky.
Zajímalo by mě, kolik lidí to projíždí na červenou.. Protože chodit potom jako strojvedoucí s holýma rukama, nejlépe s baterkou k těm mluvícím gulášům. To musí být strašné..
Pokiaľ má ten systém byť čo k čomu (teda z tej fotky nestačí poznať auto, musí byť poznať vodič)´, tak nebude za 20k.
Já si myslím, že od toho je tady sněmovna a legislativa aby byla jasná odpovědnost majitele vozidla. A ať si řídí třeba santa klaus nebo pes..
Otázka je, jestli ta padesátka je zrovna nutná. Řada přejezdů, kór na jedničkách se dá přejet klidně 80. Tenhle předpis je zrovna anachronismus…
Ta padesátka tam není proto, že by se ten přejezd nedal přejet rychleji…
Ta padesátka je tam kvůli tomu, aby se dalo včas zastavit. A to i v zemích, kde jsou v dobrém stavu přejezdy nejen na jedničkách.
Opravdu? V Německu, v Rakousku ani v Holandsku tohle omezení nemají a platí tam obecně stejná rychlost, jako jinde na té komunikaci. Když je potřeba zpomalit, dají tam značku.
Nemáte někde odkaz?
Zastavit před čím? Než se spustí výstraha? Než proběhne vyklízečka? U přejezdů, který jsou v rovině, mají závory, pozitivku a je na ně vidět 2 km?
Spíš bych to viděl, že si někdo potřeboval ulehčit práci, protože komu by se chtělo dávat jiný značky před přejezd na který vidět není a na přejezd, který je naprosto bezproblémový.
Sikana ridicu je vasim cilem? Mate s auty nejaky problem?
Já s auty problém nemám. Ale je jasně dané v legislativě, že na červenou se stojí a přes přejezd se jede 50. Je takový problém pochopit, že některá pravidla by se v ČR dodržovat mohla?
Některá pravidla by naopak stálo za to změnit.
Já si naopak docela myslím, že to pravidlo má svůj smysl. Podporuje to totiž to, že přejezd je posvátná kráva. Ke které je třeba jezdit s úctou. Tedy ty první značky řidiče varují, že bude přejezd a že má zpomalit a má se zaměřit na světlo. Například nyní ta nehoda s dodávkou byla na přejezdu částečně za horizontem. Tedy pokud řidička ignorovala první značky a jela německy dále 90. A „neznámý“ výstražník se světlem přehlédla, koleje byly za horizontem.. Navíc u nás je další specialita, že jsou někdy výstrahy částečně schované za větví stromů a pod a jsou vidět až… Číst vice »
Policie ma na starosti dulezitejsi veci, nez sikanovat ridice za nedodrzovani preziteho zakona o prejezdech, ktery jak uz tu napsal pan Tri tecky, v jinych zemich neexistuje pro nesmyslnost. Vasi frustraci z automobilu si budete muset vylit jinde.
Frustrace to není, jen si občas, co třeba 50km máte přibrzdit na 50. To je problém, co.. Problém je , že podle české legislativy je povinnost pak tyhle pitomce a i různé sebevrahy co skáčou pod vlak, nebo se nechají přejet „zachraňovat“. A kdo „zachraňujícím“ zaplatí újmu. Nikdo.
No pane … tohle v zákoně rozhodně napsáno není.
A závory taky na světelné křižovatky do měst!!!
Těžko rozeznat sarkasmus a realitu… 🙁
Vždyť má pravdu- jaký je rozdíl mezi červenou na křižovatce a červenými blikajícími na přejezdu? Oboje může ignorant projet a způsobit nehodu.
Veliký. Až 2500 tun. Ono když na červenou pojede cyklista nebo plně ložený nákladní vlak, tak hádejte, která rána bude devastující.
Teda naopak: Když do jedoucího na červenou narazí cyklista nebo plně ložený nákladní vlak.
Někdy by to bylo potřeba. 😀
Docela mě překvapuje mezinárodní srovnání v rámci Evropy. A v tom dopadáme velice špatně. Třeba Němců je 8x více, mají jen 2x víc přejezdů, ale skoro stejně mrtvých jako v ČR… Viz kontrolní závěr NKÚ 17/33 https://www.nku.cz/assets/kon-zavery/K17033.pdf
Z porovnání typů přejezdů (závory, blikače, výstražné kříže) to vypadá, že u blikačů je nejvíc nehod, ale závory jsou fatálnější (tzn. když už se někomu podaří je překonat, či se jimi nechat zavřít uvnitř, tak je smrt pravděpodobná).
Ještě se tam odkazují na „CDV: Analýza řešení krizových situací na železničních přejezdech“, ale od té se mi podařilo najít jen tiskovou zprávu https://www.cdv.cz/tisk/zeleznicni-prejezdy-vime-kde-byly-nasledky-nehod-nejfatalnejsi/ Je někde dostupná celá?
Ten počet nehod na přejezdech je bohužel jen odraz dnešní „výchovy“ řidičů v jakémkoliv věku, kdy silnice je místo, kde se určitá skupina navzájem nesnáší (auta VS autobusy, kamiony vs auto, motorky vs auta). Je to vidět na těch silnicích dennodenně. Zákony dodržuje 1/5 řidičů, mezi řidiči panuje nerespekt, arogance, myslí si, že jim silnice patří a že můžou všechno… Do toho ještě typický spěch, co kdyby přijel domů o 2 minuty později?
Samozřejmě bych nerad házel všechny řidiče do jednoho pytle, ale stačí vyjít ven a člověk hned zjistí, že tohle je smutná realita.
Naprosto s vámi souhlasím. Lidské ego a jeho dopady na respektování zákonů jsou něco, čemu bohužel nepomůže ani nadjezd.
Poděkujte těm kdo to tu zaseli ve 48.
Možná je těch 20% řidičů dodržující zákon, moc optimistické.:-(
No dobře, ale obecně v nehodovosti na tom nejsme tak špatně (žádní premianti, ale ani na dně). Kdežto v nehodách na železničních přejezdech jsme skoro nejhorší. A řidiči jsou titíž, tak proč zrovna na přejezdech jsou tak nemožní?
Proto by soudy v rámci generální prevence měli ukládat tak vysoké tresty, aby to případné hlupáky odrazovalo…
A vy si myslíte, že hlupák čte rozsudky??? Jel na kole přes vlečku, potom co projel posun, ale ještě to blikalo. 500.000 pokuty!!!!!!!!!!!
Ano, bylo by záhodno vyzkoušet bariéry, které se vysunou při vyzvánění PZZ. To by byl velmi účinný trest, mít zdemolovaný přední blatník…
20% řidičů je velký optimismus, já bych se nedivil, kdyby to bylo 5%. Včera jsme jeli z Plzně, a všichni po D5 žádných 130 – ale 160, možná i víc.
Podjezdy se hodí všude u velkých stanic(s posunem) nebo tam, kde jsou více než 2 koleje.
To nie je cesta, také zariadenie je krajne nespoľahlivé (tam, kde sa používa, musí byť väčšinou pod dozorom obsluhy) a keď už na to dôjde, býva častým následkom utrhnutá náprava a nepojazdné vozidlo doplachtiace priamo na koľaje…
Ty bariéry neselhávají, neselhávají, neselhávají https://www.youtube.com/watch?v=mxzYAH91e_I
2x vic prejezdu na metr ctverecni? Nebo celkove?
No právě, že celkově! Dle https://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/doc/2016/sc2/ECE-TRANS-SC2-2016-id05e.pdf Figure 1 má v Evropě (rok 2014) nejvíc přejezdů Francie (16 000, z toho 12 500 zabezpečených), druhé je Německo (14 000, zab. 10 000), třetí Polsko (13 500, zab. 5 000) a na čtvrtém místě Česko s 8 000 přejezdy, z toho zabezpečených zhruba 4 000. Podobně jako my je na tom ještě Švédsko.
Takže zatímco my mám průměrnou vzdálenost mezi dvěma přejezdy jen asi 1,2 km, tak v Německu je to dvakrát tolik (Fig. 2) a v Bulharsku či Španělsku čtyřikrát víc.
Tak kdyz udrzujeme kazdou pripitomnelou lokalku, kde se vozi akorat vzduch sem a tam.
Počítal bych to jinak. Totiž podle dopravního zatížení – auta x vlaky přejezdu. Jak časté je v Německu to, že silnice s 18000 vzidly za den má na 20 kilometrech 3 železniční přejezdy přes tu samou dvojkolejnou trať?
Může mi, prosím, někdo vysvětlit, co na DOVYBAVENÍ přejezdu závorami stojí jednotky milionů? Břevna + sklápěcí mechanismus + pohon+ kabeláž+ovládací elektronika by vzhledem k typizaci těchto prvků a opakované výrobě měly být spíše desetitisícové položky. Sloupy výstražníků i domky pro elektroniku jsou snad standardně na doplnění závor připraveny – tedy žádné velké výkopy a kilometry kabelů. I s projektem bych čekal tak nižší statisíce za obyčejný přejezd.
Nebo se mýlím?
Je potřeba změnit předzváněcí doby aby byl čas na spuštění závor. To znamená přemístit KO/počítače náprav atd.
Tipuji, že SŽDC – ta nejlepší správa používá jen ultraprémiové komponenty od dlouhodobě prověřených a osvědčených dodavatelů. Za kvalitu se prostě musí platit. Mimochodem, a to s tím samozřejmě vůbec nesouvisí, třeba takové AŽD musí živit kolem 1700 hladových krků, což fakt není sranda 😉
Tipoval bych, že to je průměr, kde jsou jak ty statisícové náklady v případě lehkého upgrade, tak mnohem větší náklady v případech, kdy se ten přejezd de facto musí postavit znovu, protože nejde nebo už nedává smysl ho rozšiřovat ve stávající technologii (většinou se pak i rekonstruuje vozovka, případně přidá další výstražník…). Ono to naskáče.
Priecestie so závorami sa zatvára (výrazne) dlhšie ako priecestie bez závor. Takže musíte posunúť spínacie prvky. A to sú práve tie výkopy a kilometre káblov… A nedajbože aby Vám tie spínacie prvky vyšli do stanice. Priecestie je „pripravené“ podľa typu. Niekedy musíte vymeniť prakticky celé napájanie vrátane bateriek (za silnejšie). No a sme na dráhe, takže so všetkým je fúra papierovania. Projekt, zameranie pozemkov (+ prípadný výkup), stavebné povolenie, výluka, v prípade potreby úpravy ďalších zariadení, od všetkého protokoly… Ono to niečo stojí.
No a pokud je to náhodou přejezd typu VÚD, tak ten musíte nahradit, protože „véúdéčko“ šraňky neumí. Nicméně VÚD se teď stejně ruší ve velkém z důvodu morální zastaralosti a špatné dostupnosti náhradních dílů, byť je to škoda, protože jsou to nejméně poruchová PZS.
V dnešním srovnání jsou VÚD nejvíce poruchová PZS. Diody v kolejích, galvanicky neoddělená venkovní a vnitřní část, tím při každé bouřce odcházející vnitřní výstroj…
Ono by stačilo, kdyby začali dávat závory, tam kam jim to napíše DI ve zprávě z MU. Např. P558.
Ono by stačilo, kdyby nebyli lidé ignoranti věcí důležitých…
Poslední víkend byl tragický především pro autíčkáře. Přejezd osazený celkem třemi přibližovadly a blikačem se zvonkem je naprosto dostatečná ochrana. Nehody na přejezdech jsou fatální především pro řidiče, takže nevidím důvod proč by jim to SŽDC měla na svoje náklady usnadňovat.
A co obvyklý šoto argument používaný třeba u protihlukových stěn? Troufnu si tipnout, že u drtivé většiny přejezdů na silnicích 1. třídy tam ta silnice v podobě nějaké formanské cesty byla dříve.
Argument ,,bylo/nebylo dříve,, u přejezdů neobstojí: tady jde o fyzikální zákony.
A určitě z peněz SŽDC a ne ŘSD, co?
Stát z levé nebo pravé kapsy. To je zásadní rozdíl.
Je i není. Samozřejmě peníze jsou oboje „státní“. Ale peníze, které mohla železnice využít do modernizace použije na přejezdy. Takto by si holt snížilo peníze na modernizace ŘSD. Opatření jsou především kvůli řidičům, kteří nedodržují pravidla, tak bych jako logické viděl, že se to bude platit z peněz určených ŘSD.
A ŘSD zodpovídá za řidiče, kteří nedodržují předpisy?
Ja bych radeji videl, aby RSD pokrocilo v tom, ze na jednickach nebudou ZADNE (urovnove) prejezdy.
Stačí před přejezdem přeznačit na dvojku a za přejezdem zase zpět na jedničku. I/30 v úseku kde nevyhovuje parametrům jedničky, byla také přeznačena na II/118. A přeznačení rychlostních silnic na dálnice, pamatujeme všichni. 🙁
A SŽDC v tom, aby přejezdy nebyly ani nikde na koridorech. Na dálnicích taky nemáme přechody pro chodce (tedy kromě lokality Na Padesátníku v Ruzyni). 🙂
Ten na Baních (D4) už zmizel…?
D4 začíná až za Jílovištěm
Vidíš, na přechod pro chodce ve stoupání na Cukrák jsem zapomněl. To je taky kuriozita.
D4 začíná u Jíloviště (nejen kvůli tomu přechodu)
tak někteří jsou i přesvědčeni že by se z té pravé kapsy mělo platit do levé kapsy „odškodnění“ za tu lokálku nad D8….
Ano. Stejně jako třeba dítě rodičům zaplatí (nebo nedostane kapesné od rodičů, vyjde to nastejno), když něco rozbije.
nebo vám třeba manzelka zaplatí za opravu auta co rozbila že jo 🙂
U 5 letych deti bezna vec, rodice mu to, az dospeji, strhnou i s uroky? Prejezdy jsou majetkem SZDC, takze necht je plati SZDC. Ze je majitelem SZDC je logicke, vlaky maji prednost pred auty a obvykle je to zeleznice, kdo to obtizne objede jinudy a je tak v jejim zajmu mit navrch. Takze je nesmysl, aby se prednost pro vlaky hradila z penez na silnice. Ac by se to nekterym libilo. Ale nikdy se to nastesti nestane.
Strhnou i s úroky? Z čeho?
V Německu se náklady hradí půl na půl. Půlka z rozpočtu správce dráhy, půlka z rozpočtu správce silnice. Protože se jedná o křížení komunikací dvojího typu. Takový přístup mi přijde spravedlivý,.
Souhlas: železnice přece ty přejezdy pro sebe k ničemu nepotřebuje, naopak jí jen komplikují život, takže když aspoň polovinu zaplatí správce silniční komunikace, je to stále ještě spíše méně než by platit měl, a tedy vlastně i jakýsi projev určité „dobré vůle“ ze strany železnice, že za to, že na své teritorium silnici vůbec pustí, jetě i něco zaplatí.
A kdo tam byl drive, zeleznice nebo cesta pro pesi a povozy? Zeleznice akorat omezila provoz na puvodni ceste a vytvorila barieru v krajine. Takze at plati ten, kdo prisel druhy to je jedine spravedlive. V naproste vetsine to bude zeleznice. A pak je tu uz zmineny faktor toho, ze oboji je ze statni kapsy. A je otazkou, zda nektere trate vubec jeste ma smysl zabezpecovat.