Příměstskou dopravu v okolí Berlína čeká za měsíc velká proměna, ODEG a DB Regio vyjedou s novými vlaky
Siemens Desiro HC pro dopravce ODEG pro provoz v Berlíně a Braniborsku. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Měsíc před startem provozu získal Siemens důležité typové schválení jednotek pro ODEG, mají české sedačky.
Moc pěkný design, barvy i celé vozidlo… mnohem čistější než škodovácký panter… 🙂
Tyto vlaky mají českou stopu mnohem větší, než sedačky. Velká část vývoje včetně projektového vedení probíhá v rámci českého inženýringu.
Fotky interiéru Desira HC poloitalského dopravce ODEG
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/D/ODEG_462.php
V segmentu německé kolejové vlakové dopravy kumulovaně v jednom provozu asi nejvíc najede berlínský S-Bahn. Nyní probíhají 2 soutěže na část linek, jedna 14 mil. vlkm, druhá 16 vlkm. Třetí soutěž dopadla od 2021 na 15 let (9,7 mil. vlkm).
Největší jednotlivou zakázkou byl Mnichovský S-Bahn = po navýšení provozu to bude 29,1 mil. vlkm ročně.
https://beg.bahnland-bayern.de/de/pressemitteilungen/1-m%C3%BCnchner-s-bahn-vertrag
Nebude to mít nižší kapacitu než stávající patrové push-pully?
Dnes už druhá zpráva zde o tom , že to může fungovat ke spokojenosti všech. Kéž by to byl standart 👍
kam pujdou ty současné soupravy? Víte někdo?
Axel ich kupuje pre ČD, lebo ČD nemajú peniaze…
Takže RegioAxel? 🙂
Nene, Axelovi dráhy 😀
Možná vypnout z provozu. Podobně jako zhruba 300 dvoupatráků, uskladněných zejm. v Mukranu a v Engelsdorfu.
No vida, Němcům maximální rychlost 160km/h u kategorie RE, které jezdí na tratích umožňujících 200km/h stačí, MD u stejné kategorie vlaků požaduje 200km/h, tak doufám, že to myslí s tou VRT opravdu vážně.
Existuje vůbec varianta Desira HC na 200km/h?
Existuje ve verzi 190km/h, o verzi na 200km/h nevím.
ano https://www-mobility-siemens-com.translate.goog/global/en/portfolio/rail/rolling-stock/commuter-and-regional-trains/desiro/high-capacity.html?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc
Ano, existuje. Projekt Franken-Thüringen Express. Oproti klasickému Desiru HC se odlišuje tlakotěsností – dveře, HVAC apod.
Doteď jsem měl pocit, že RE (regionalexpres) jsou spíš spěšňáky než rychlíky.
Ta hranice Sp a R v ČR je daná objednavatelem (kraj, ministerstvo), nikoliv četností zastávek. Takové Sp Vrchlice a R na „motorákových“ tratích se četností zastávek nijak neliší (a díky infra je ten Sp reálně rychlejší, než řada R).
Definoval bych to spíše jako něco mezi osobním vlakem a spěšňákem.
Například z Elsterwerdy do Berlína vlak RE zastavuje v každé zastávce.
To samé je z Wismaru, přes Ludwigslust a Wittenberge do Berlína. Také každá zastávka. Až v intravilánu Berlína jsou některé zastávky vynechané. Ty obsluhují Regiobahn. Např. Nauen – Berlin (Ostkreuz).
Po zrušení značky IRE (Interregio) se RE používá pro vlaky, které jezdí z jedné spolkové země do druhé, eventuelně i do třetí.
„Po zrušení značky IRE (Interregio) se RE používá pro vlaky, které jezdí z jedné spolkové země do druhé, eventuelně i do třetí.“
Chybí Vám tam písmeno (slovo) i. Protože většina RE jezdí v rámci jednotlivých zemí, jen některé jezdí i do jiných.
Ano chybí. Děkuji.
Linka z Wismaru ale pak vynechává část zastávek mezi Berlínem a Cottbusem, takže v tomto úseku o „Sp“ vlak skutečně jde.
MD to požaduje u vlaků které mají jezdit po trati na 320 km/h. Tam němci chtějí taky minimálně 200, viz třeba NIM.
Obecně souhlas, ale není NIM na 189 km/h?
Na trati Berlin – Hannover, v úseku Wustermark – Rathenow, je Vmax=250 km/h a jezdí tam Regionalexpres Stadler Kiss na 160.
Jasně a teď ještě to sladké tajemství jaká je konkrétně v tom úseku osová vzdálenost kolejí ?:-))