Příměstskou dopravu v okolí Berlína čeká za měsíc velká proměna, ODEG a DB Regio vyjedou s novými vlaky
Měsíc před startem provozu získal Siemens důležité typové schválení jednotek pro ODEG, mají české sedačky.
Cestování do Berlína ze tří spolkových zemí čeká od prosincové změny jízdního řádu velká proměna. Provoz v souboru Elbe-Spreenetz převezmou podle nové smlouvy společnosti Ostdeutsche Eisenbahn (ODEG) a DB Regio.
Svým rozsahem jde o největší kontrakt v historii německé dopravy v závazku veřejné služby: celkem 28 milionů kilometrů ročně. Dopravci podle smlouvy nasadí většinou úplně nové jednotky, DB Regio na některých trasách vozy po modernizaci.
ODEG tento týden představil zásadní posun s náběhem nového provozu. Siemens Mobility získal typové schválení pro jednotky Siemens Desiro HC od Evropské železniční agentury (ERA). Schválením prošla zatím tři referenční vozidla, zbývající z celkového počtu 29 objednaných by mělo být schváleno už během několika dní. Do zahájení provozu zbývá 38 dnů. Vozidla mají i českou stopu: sedačky jsou od společnosti Borcad.
„Je to pro nás zásadní zpráva, protože s vlaky můžeme nyní počítat, že je nasadíme včas podle smlouvy. Jednotky nastavují nové standardy v regionální dopravě s obrovským komfortem pro cestující,“ řekl šéf ODEG Lars Gehrke.
ODEG so objednal jednotky ve verzi se čtyřmi a šesti vozy. Novinkou bude například speciální fólie na oknech pro lepší příjem mobilní sítě, širší dveře. Zobrazovat budou také reálnou obsazenost vlaku.
Šestivozové soupravy mají jezdit na páteřní lince RE1 z Magdeburgu do Cottbusu přes Berlín a Frankfurt nad Odrou. Soupravy mají pojmout až 637 sedících cestujících. Čtyřvozové jednotky míří na na linku RE8 z Wismaru do Wittenbergu a RB17 z Wismaru do Ludwigslustu. Detailněji jednotky popisuje ODEG na svých stránkách.
Dalším velkým změnám v tomto provozním souboru se budeme věnovat v příštích dnech.