Přímé vlaky z Hodonína do Myjavy na osm měsíců skončí, čeká se na ETCS
Jednotka Stadler GTW společnosti Arriva vlaky v Hodoníně. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
V Rohatci budou kvůli přestupu výjimečně zastavovat rychlíky.
V Rohatci budou kvůli přestupu výjimečně zastavovat rychlíky.
Takže jestli to chápu správně, po lokální trati, která na to není uzpůsobena a kde už dnes vznikají zpoždění při čekání na křižování, bude skoro devět měsíců jezdit dvakrát více vlaků? Pochopil jsem to správně? Nebylo by jednodušší a levnější zavést NAD Hodonín – Strážnice k vlakům v současné poloze a nedublovat většinu vlaků?
Poslední věta = sugestivní otázka v očekávání vaší vytoužené odpovědi.
Mmch. proč jste vynechal variantu jízdy vlaků nadále do Rohatce a NAD jen Rohatec – Hodonín?
A to „neuzpůsobení“ vypadá jak, když si vezmu, že nejde o trať s tel. dorozumíváním, natož aby tam byla D3 apod.
Protože NAD Hodonín – Rohatec by nic neřešila. Frekvence se láme ve Strážnici. Tam nejvíce lidí vystupuje a nastupuje a je to tak logické místo, kde ukončit vlaky od Veselí a autobusy od Hodonína. Navíc je tam autobusový terminál. V Rohatci nic takového není a autobusy by tak parkovaly všude možně po okolí. A nejsem železničář, takže termínům jako tel. dorozumívání, nebo D3 nerozumím. Ale jsem cestující a proto vidím, že každý den vznikají na této trati obousměrná zpoždění kvůli čekání na křižování. Pokud těch vlaků bude na trati dvojnásobek, tak si neumím představit, jak se bude dodržovat jízdní řád,… Číst vice »
Však i tak to vyřešeno bude tak, že v Rohatci žádný bus parkovat nebude.
Já taky nejsem železničář a termínům jako tel. dorozumívání/D3 rozumím. Takže – ve všech mezistaničních úsecích mezi Rohatcem a Veselím je traťové zab. zař. Žádné „odhlášky za vlakem“ atd.
Kvůli čemu je nyní problém dodržovat JŘ? Kde to zpoždění vzniká?
Ano, v Rohatci žádný autobus parkovat nebude, zato ale budou lidi přestupovat na nádraží, které k tomu není uzpůsobena. Jedná se o koridorové nádraží bez ostrovního nástupiště, kde jsou jen dvě nástupiště. Navíc v místě, které není vůbec logické z hlediska lámání frekvence. Tím by byla Strážnice. Což každý, kdo má alespoň obecné povědomí o provozu na této trati, musí vědět.
A nevím proč vznikají zpoždění. Jak říkám, nejsem železničář. Nerozumím tomu, nevidím do toho. To se zeptejte lidí z provozu proč ta zpoždění vznikají.
Víc vlkm, víc vydělají.
Ano, NAD Hodonín – Strážnice by byla levnější, jednodušší a ještě měsícem prý byla nachystaná a zařízená. Ale pak nastal během svátků zvrat, někdo zavelel a rychle se chystala změna JŘ, že prý NAD jezdit kvůli ETCS nemůže.
Zavelel ministr😀
Pritom by stačilo vlaky v useku Hodonín – Stražnice viesť úvraťou cez Holič a Skalicu
To prý, co se ke mě doneslo, bylo první zvažované řešení. Jenže v době, kdy by JMK potřeboval vést své vlaky, jak na potvoru jezdí slovenské vlaky a oboje zároveň se jaksi na tu trať nevejde a protože je to slovenské území, tak Slovenské vlaky mají logicky přednost. A nemám slovenské straně rozhodně za zlé, že si hájí svůj GVD. Má na to plné právo.
To je pozoruhodné, jak i taková prostá slovenská Myjava kilometr za hranicí a nějaké tři zastávky dokáží spustit hromadný vláčkařský tridentský koncil.
Myjava není 1 km za hranicí.
Omlouvam se za otazku trochu mimo tema, ale proc nemuzou spoje z VnM resp. Hradiste nebo Myjavy zajizdet az do BV, kde je komfortni prestup do Brna/Prahy, Vidne a Blavy? Chapu, je tam elektrika, ale to tomu snad nebrani? Dekuju mistnim znalcum za objasneni.
Protože spoje z Hradiště do toho Brna dojedou přímo a v Hodoníně je zcela stejný přestup na spoje do Brna. Komerční vlaky opravdu Kordis ani jiný koordinátor do svých přestupních vazeb nezahrnuje.
A podle toho to pak na té železnici vypadá, když osobák (kterému lidi zamávají v Břeclavi na přednádraží) ujede před nosem zpožděnému RailJetu a lidi pak musejí čekat hodinu na další vlak. Zpoždění onoho Os by bylo jenom pár minut, které by při té vatě co po trase má bez problémů dohnal. A to tady mluvím o vlacích stejného dopravce. Síťovost železnice byla její největší devizou, než do toho kraje a Ministerstvo dopravy, neschopné se navzájem domluvit na přípojích, začali házet vidle. A pak se někdo diví, že lidi raději jedou autem, i když uvíznou v zácpě, ale do cíle… Číst vice »
Jen pár minut a další přestupní vazby vás nezajímají. Ta údajná síťovost mnohdy nefungovala. Stopadesát výjimek, na to, aby člověk věděl zda přípoj vůbec počká bylo třeba si pořídit jízdní řád, což byla taková velká papírová bichle, která po pořízení již v září stejně již nebyla zcela aktuální. A na mezinárodní spoje stejně málokde kdy co čekalo a navazovalo. Právě po zavedení IDS začal zase stoupat počet cestujících ve veřejné dopravě. Za časů té vaší síťovosti jen klesal a klesal.
Ten vlak má první přípoj až v Hodoníně a to právě ten, který jsem potřeboval chytit, protože byl ten den poslední mým směrem. Nechytil jsem a tak jsem musel platit taxíka domů. V minulosti se nestávalo, že by v Břeclavi ujížděli Os dálkovým vlakům. Když bylo nejhůř, stačilo říct průvodčímu a vlak většinou opravdu počkal. Teď s příchodem toho vašeho IDS vám průvodčí řekne, že to zkusí, ale s největší pravděpodobností to nevyjde, protože jde o regionální vlak placený krajem a ten čeká jen na přípoje kraje a to ještě ne všechny. Takže ano, za mě dříve návaznosti fungovaly mnohem… Číst vice »
Hloupost, přípojné vazby mezi vlaky jednoho dopravce v Břeclavi normálně fungují bez ohledu na IDS. To o tom, že regionální vlak čeká jen na jiné regionální, taky není pravda. Mohlo se jedině stát, že byla překročena čekací doba (obvykle 10 minut). Zajímalo by mě, co za vlaky to bylo, protože ten railjet musel mít zpoždění vyšší než půl hodiny.
Ano, měl zpoždění téměř hodinu. Bylo to kvůli zablokované trati z důvodu nehody jiného vlaku na přejezdu. A vzhledem k tomu jsem rád, že jsme měli „jen“ hodinu zpoždění, protože některé vlaky se ten den úplně rušili. Takže ano, nakonec jsem rád, že jsem dojel alespoň do toho Hodonína, i když na dopravu domů jsem si pak musel vzít taxíka. Ale to nic nemění na tom, že ten Os mohl těch pár minut počkat.
Tak jako tak i kdyby linka zůstala ČD tak Regionovy by tam taky jezdit nemohli. ty taky ETCS nemají.
Mohla by tam teoreticky jezdit řada 842, která je vybavená ETCS.
Jestli se nepletu ČD nabízeli nové jednotky. Takže tenhle problém by asi nenastal.
Nastal, protože by je Pesa nestihla vyrobit. Smlouva na tento soubor se uzavírala v roce 2023, podle rámcové smlouvy má Pesa na dodání od objednávky přes dva roky. A do toho jistě znáte dodržování termínů Pesou.
To bude legrace, až se ta půlka vlaků ze Strážnice do Veselí bude zase rušit přesně ve chvíli, kdy si na to lidi zvyknou…
Ještě teď není znám jízdní řád
https://www.idsjmk.cz/lockouts/detail/3222
Co tomu říkáte pane hejtmanem Jihomoravského kraje?
Tomu je to jedno. On si vozí zadnici autem…
Co to kecáte za nesmysly? Pan hejtman Grolich právě využívá veřejnou dopravu, stará se o veřejnou dopravu fakt úžasně. Proto taky Jihomoravský kraj má nejlepší veřejnou dopravu v ČR. Tohle je fakt minimální problém, asi jako když se zavede výluka. Přestaňte už prosím na pana Grolicha a Jihomoravský kraj plivat, přál bych vám zažít Červíčka (který teda už u nás v Královéhradeckém kraji naštěstí skončil), abyste si pana Grolicha začali konečně vážit!
Zrovna ty bezkonkatní terminály ve vlacích mně nepřijde jako dobrý krok.
Tak IDS JMK je spickou ve verejne doprave minimalne deset let. Nezavisle na krajske garniture.
Byl. Posledních pár let, jak na potvoru zrovna od doby, co je ve vedení kraje Grolich, to jde s IDS JMK od deseti k pěti. PID už je dnes lepší, než IDS JMK a ODIS k tomu taky pomalu směřuje. A dokonce i v tom Zlínském kraji to už začíná fungovat lépe, než v JMK. A to už je sakra co říct!
14. 12. 2024 prokazatelně vlakem jel.
Vsadil bych se, že autem pan Grolich jezdí maximálně když jede něco zařizovat do Prahy, že po JMK jezdí všude vlakem a autobusem.
Úplná blbost, tak si nedomýšlejte, když ty lidi neznáte. Vlakem jel 14.12. možná prokazatelně, ale asi i poprvé (myšleno regionálním v JMK, teda když nepočítám prezentační jízdu novou Moravií).
Naopak hetman Grolich nemá s úrovní veřejné dopravy v JMK moc společného.
Asi… Tak si nedomýšlejte. 😉
Už tam ty jízdní řády byly přidány pro linky S91, S9 a R13.
Podle https://hodoninsky.denik.cz/zpravy_region/nova-vyluka-hodonin-rohatec-osobni-vlaky-aktualne-kordis-jmk-jizdni-rad.html :
Výlukový jízdní řád zatím není k dispozici. Kordis čeká na data od Správy železnic a v úterý, den před zahájením výluky, by měl být jízdní řád dostupný na webu IDS JMK.
https://content.idsjmk.cz/jrady25/250108/S91.pdf
Už před pár hodinami k dispozici byl.
Ale ve vyhledávačích 8. ráno pořád po staru
Dobrá správa ale tvrdila, že „ETCS lokálky neohrozí“ právě proto, že bude možné dojet do přilehlé stanice.
Už ale neuvedla, že někde (kromě Rohatce např. v Třebovicích) to nestačí.
https://www.spravazeleznic.cz/digitalizace/etcs/caste-dotazy škoda že stránka už není dostupná
A co je Rohatec nebo Třebovice? Přilehlá stanice do které je zaústěná lokálka. Nikdo neříkal, že si motoráky bez etcs budou vesele drandit po koridoru. Diskutujte až budete znát fakta.
Zarážející je, že to objednavatel dopředu věděl a přerušení provozu akceptoval již při vyhodnocení VŘ.
V obou případech: Přilehlá stanice bez významu z hlediska cíle dojížďky = nevhodná pro ukončení vlaků z lokálky (a v posledních přinejmenším 25 letech tam vlaky jedoucí oním směrem jízdu nezačínaly/nekončily).
mmch. že jsem dnes ráno byl zvědav, jestli už o tom je nějaké info (+ jak to bude reálně vypadat; srov. s příspěvky pod jinou diskusí, kde bylo psáno, že NAD bude už ze Strážnice + že Dobrá správa bude ignorovat i obsazení Sudoměřic výpravčím) a… i v tuto chvíli to na webu Arrivy vypadá takto https://www.arriva.cz/cs/info-na-cestu/dopravni-aktuality/vlaky tzn. zatím bez informace o tomto opatření
Tak pardon, pořád je to dostupné zde https://etcsinfo.cz/faq
Škoda, že je ETCS taková novinka a že se to nevědělo pár měsíců dopředu 🙂
Čtěte, než okolo sebe začnete plivat. V textu je to jasně uvedeno: „… byla nabídka společnosti Arriva natolik výhodná, že ji Jihomoravský kraj vybral i přes to, že se nebude osm měsíců mezi Hodonínem a Rohatcem jezdit.”
Otázkou je zda nebyla výhodná jen proto, že neuvažoval s ETCS, kdežto ostatní s ním uvažovali. A jestli bude tak výhodná i po dodatku na dodávku ETCS, pochybuju že to Arriva zaplatí že svého, jestli ano tak pak to opravdu bylo výhodné.
Co si zkusit přečíst ten článek ještě jednou? Pak třeba nebude potřeba vytvářet falešná dilemata. 😉
A proč se to řeší až na poslední chvíli.
Jak to mám vědět? Nejsem KORDIS. Asi před Vánoci úředníci potřebovali řešit dárky nebo co. To se v článku nepíše.
Zaměstnanec SŽ? 😉
Panebože, tady je to jak v čekárně na lobotomii. Fakt už. Vy jste úplný rádia, jak jste chytří. Nic o tom nevíte. Jsou situace , kdy ani prachy mít na to připravené, ani vědět 2 roky o termínech nic neřeší. Když to prostě výrobce nedodává ani v přibližném počtu, když nejsou montážní kapacity ( lidi nejsou prostě nikde ) tak co se s tím dá asi tak dělat? Pro Siemens není cesky trh nic. Nebo chcete Kuruce z Alstomu veřejné na náměstí komentovat???? Fakt někteří mlčte a dal si v garáži leštěte jednickový Oktávky. Hazite v diskuzích miliardami a jinak… Číst vice »
Montážní kapacity jsou omezené to ano, ale zrovna pracuju ve firmě, která dodává drážní elektroniku a nějak to zvládáme. Když je ETCS nadnárodní projekt, tak by to chtělo koordinaci třeba v rámci ministrů dopravy a průmyslu, aby to odsejpalo. Chápu že u nás je zvykem že rok nebo dva zpoždění není žádná míra, ale nemělo by to být standardem.
Jak se budou řešit Sv přejezdy mezi tratí Zaječí-Čejč-Hodonín a Veselím (na údržbu apod.), když Stadlery tedy nebudou nějakou dobu moci jezdit po koridoru?
Přes Slovensko.
Že by to jezdilo z Hodonína přes Holíč a Skalicu?
Ano, přesně tak – z mutěnky budou jezdit Sv vlaky Hodonín-Holíč nad Moravou – Skalica na Slovensku-Sudoměřice nad Moravou-Veselí nad Moravou, kde se vyčistí, nazbrojí a pak je pošlou zpět. Z Břeclavi přes Lanžhot-Kúty- Skalica na Slovensku atd.
Holič nemá výpravčího.
Stejně to ale v Hodoníně bude muset někde přejet přes ten koridor, když příjezd od Mutěnic je na severu a odbočka na Holíč na jihu (např.: https://mapy.cz/s/jolocujeta ). Leda že by se tam kvůli tomu postavilo mimoúrovňové křížení … 😉
No ty brdo, tak to bych se snad i na reaaktivaci useku Skalica – Sudomerice sel podivat na vlastni oci….
Přetah lokomotivou s ETCS?
A má takú arriva ?
Tak si ji pujčí. Nejmenovaný nákladní dopravce ruší ve velkém motorové výkony, takže traktorů s ETCS bude k dispozici dost a každá práce dobrá.
Dostatek dieselů s ETCS nemá žádný dopravce.
To zveřejnění den před platností je teda hodně velké selhání. Ovšem jestli bude v Rohatci vazba na R13 od Brna, tak to může pro část cestujících (včetně potenciálních) zlepšení proti stávajícímu stavu – dnes je mezi příjezdem R13 do Hodonína a odjezdem S91 na Veselí 43 minut – při hodinovém taktu ve špičce to skoro nemůže být horší.
Jestli bude v Rohatci časově rozumný přestup z/na R13, tak na Myjavu určitě opět pojedu. Pro nás brňáky je to super spojení. A CHKO Bílé Karpaty stojí za návštěvu.
I když bude v Rohatci rozumný přestup, tak budete zase čekat půl hodiny ve Veselí na přípoj na Myjavu. Jedťe raději přímým Sp z Brna a ušetříte si přestup.
Proto já nesnáším soukromé dopravce. Takový šlendrian. Pro pár ušetřených chechtáků takový bordel. Nechápu…
To je fakt, sice problémy s včasným nedodáním modernějších vozidel, viz. například zpoždění s nasazením regiofoxů mají i ČD, ale tam to vůbec nevadí
Najdi si kolik těch „pár chechtáků“ je…
jak za to muže Arriva, snad JMK si je vybral ne ?
Přesně tak, pokud to bylo transparentně popsáno v nabídce, tak to rozhodnutí šetřit na úkor cestujících jde za krajem.
Holt když s modernějšími soupravami ještě ušetříte, je to deal breaker. Viz můj příspěvek níže
Vy je nesnášíte zjevně z jiného důvodu, když ten samý jev u ČD vám nevadí
Jak už tu bylo řečeno, v případě vítězství ČD by nastala úplně stejná situace, neboť Regionovy ani hydry ETCS nemají, a nasazení 847 s ETCS bylo nabídnuto až je ČD objednají a Pesa je vyrobí a dodá.
Čd na Pardubicku taky mají problémy zajistit dostatek motoráku z etcs.
To opravdu nechápete. Vybíral a rozhodoval kraj, soukromník v tom nehraje žádnou roli.
Česká Třebová – Třebovice v Čechách – Moravská Třebová
podobný problém, jen pod hlavičkou ČD
Kdyby tam byly ČD s Regionovami, tak by to dopadlo jak?
Asi tak jak v Třebovicích pro vlaky ČD do M. Třebové?
Nomen omen.
Samozřejmě to není ideální stav, ale zajímavé je srovnání reakcí třeba s Pardubickým krajem. Tam ČD nezajistila Rollmaterial s ETCS, a proto je několik linek zkráceno, ale tam je to podle čtenářstva chyba SŽ, protože jde na všechno moc hrr. Tady je to sice podobná situace, ale může za to podle čtenářů Arriva a/nebo JMK. Musíme se podívat i na tehdejší nabídku ČD pro tento provozní soubor. Nové vlaky od 12/2026 do té doby stávající vozba- 854 do Znojma, 814 a 810 na Hodonínsku. Tyto vozy ETCS nemají a ČD ani nepočítá s jejich vybavením, tudíž by to bylo stejné… Číst vice »
duležiteé je, že by měly modrou barvu, když to jede arriva je to špatně………..
Navíc v Pardubickém kraji je to v rozporu se smlouvu, zde ne.
Haha, tak to je třešnička na dortu. Já jsem si myslel, že pardubickému kraji je novodobá železnice tak jedno, že na to dobrovolně přistoupili
Opravdu smlouva v Pardubickém kraji neumožnuje přestup mezi 2 soupravami, přece jen je to něco jiného než NAD?
Jak vůbec mohla být nabídka od arrivy přijmutá do VŘ, když neodpovídala zadání?
Protože to nebylo VŘ, ale poptávkové řízení.
Tedy kraj se zeptá: „Co nám můžete nabídnout?“ a dopravci něco nabídnou.
Doporučoval bych se podívat na to, co nabízely ČD, viz můj příspěvek výše
Jsem zvedavy na ten jizdni rad, ktery se ma uverejnit zitra a platit od stredy. To vypada, ze to nebylo moc planovane. Hlavne bych pral ten radnim, co to schvalili, aby si zkusili dojizdet ze Straznice do Hodonina s temito prestupy (muj odhad je, ze jizdni doba bude delsi nez u busu). Jak toto mohl nekdo schvalit, nechapu. Ale hlavne, ze se par korun usetrilo.
Šťastné řešení to určitě není, nicméně v kontextu desetiletého provozu je půl roku jako nic, a rozhodně ta úspora není pár korun. Mohlo se samozřejmě objednat dráž a jezdilo by toho míň.
No a jednak žádný dopravce na toto motoráky nemá. Smlouva z března 2023, takže i Regiofoxy by sem mohly jít jen pokud by ČD porušily smlouvu s jiným krajem, jinak by se nestihly dodat. Leda poskládat soupravu se syslem na obou koncích a brejlovce uprostřed 🙂
Raritní souprava se syslem na obou koncích a brejlovcem uprostřed by zcela jistě přilákala velké množství nepravidelných zákazníků za účelem čumendy a focení.
Nelze vyloučit ani zájemce z blízkého zahraničí.
Jak sám píšete, jezdí i bus. Jízdní doba je i dnes kratší jen z nádraží do nádraží, jakmile počítáte jízdní dobu z místa pobytu do místa potřeby, obvykle vám bus vyjde rychleji. 😉
Obzvlášť pokud člověk v Hodoníně bydlí či pracuje na sídlišti u nemocnice, nebo Jihovýchod 😉
takže kraj bude kvůli svému lowcost přístupu odnaučovat lidi jezdit vlakem, bezva. jinak na trati z Veselí na Myjavu by měly jezdit spíš rychlíky Brno–Trenčín, ideálně v nějaké kombinaci objednávky kraje a dvou MD…
A máte jistotu, že jiný dopravce by měl dostatek vozidel schopných jet daným úsekem pod ETCS?
Třeba ČD aktuálně cca na půl roku nejezdí většinu spojů v Pardubickém kraji mezi Moravskou a Českou Třebovou přímými vlaky, ale spoje z této tratě končí/začínají v Třebovici, kde musí cestující z/do České Třebové přestupovat – https://fb.watch/wXv8a21vI7/ 🙂 🙂
ono je jaksi rozdíl když vysoutěžíte dopravce bez ETCS a vyberete dopravce s ETCS a jemu se zpozdí instalace na straně dodavatele 🙂 takže snaha pěkná, ale bohužel 🙂 nevyšlo to.
Vždyť to se ale přesně stalo, zpoždění v instalaci, naprosto stejná situace
nestalo, Arriva si ještě ani nikoho nevysoutěžila 🙂
To se nestane ani v těch nejbujnějších snech. Jediný rychlík, který v části této trasy jezdil, byl Děvín sestavený z lůžkových a spacích vozů. Jezdit do Trenčína by bylo spíš lepší po vláře.
A to ten Devin tam jezdil z nekolika duvodu:
1) natahnuti jizdni doby, aby Praha-Bratislava byla relace pro nocni vlak
2) uklizeni vlaku z hlavniho tahu do Blavy, aby na nem bylo volno pro nakladni dopravu
3) navoz odborniku z EGP, UJV, UJP, EGU pro stavbu a udrzbu elektrarny v Jaslovskych Bohunicich.
Zapomněl jste na Mamaiu, která zde také jezdila .
Raději zrušit autobusy, tam kam vlak nejede? Ať si lidi raději projdou na vlak? Nepojedou pak spíš autem? Na Trenčín přes Myjavu? 😀 A co to bude jezdit? Regiomouse nebo pro velký zájem Regionova? 😀 Ne, vláčky nejezdí pro potěšení šotoušů, ale stejně jako jiné dopravní prostředky k tomu, aby vozili lidi z jednoho místa na jiné. 😉
Pokud by se trať Veselí nad Moravou – Nové Mesto nad Váhom podařilo elektrifikovat (v návaznosti na již dávno slibovaný úsek Brno-Veselí), pak by rychlíky Brno – Trenčín nebo i Brno – Žilina tudy byly velmi elegantní. Trať má solidní směrové poměry a skoro žádné přejezdy, trasa je bez úvrati. Nakonec i spojení do Nitry by se nabízelo, i tam by to díky čachtické spojce šlo bez úvrati.
Pro nákladní asi dobré, pro osobní to je trasa místy, kde se vyhýbá větším sídlům.
Aneb ušetříme za každou cenu… Jsem měl za to, když už se vybral nový dopravce, že to bude vyřešené…
Na cestující se očividně kašla. Hlavně, že kraj dostal výhodnou nabídku.
To je fakt, měli radši vzít daleko dražší nabídku ČD, kvůli vyšší ceně zdražit jízdné cestujícím a potom je nahnat do úplně stejné situace, protože se jim opozdí dodávka regiofoxu a zbytek trasy budou jezdit regionovy bez ETCS
Když by se chtělo, určitě by se to vyřešilo. Koneckonců do dodání nových vozidel tam mohla jezdit řada 842, případně regionovu zapřáhnout za nějakou mašinu co etcs má… Ale jo, ztížit lidem cestování je levnější
A proč tento model nejde u výkonů Česká Třebová – Moravská Trebova?
Modla nízkopodlažnosti?
Někdo tomu říká modla, někdo standard regionální veřejné dopravy 21.století.
Nízkopodlažní jednotka tažená lokomotivou přestává být nízkopodlažní nebo jak to mám chápat?
A ono by se chtělo? 😉 😀 Ano, ztížit lidem cestování by bylo levnější. 😉
Fuj, to co jste to prosimvas vyplodil? Za dražší nabídku tak klidně mohli dát ještě horší vozbu než dosavadní a byli bychom spokojení? Mimo to, kde byste chtěly ty 842 s ETCS sebrat? Ani pro Vláru jich není dostatek. Zapřáhnout Regionovu za nějakou lokomotivu s etcs… Ukázal byste mi prosím nějakou takovou zrovna nepotřebnou? Tohle lidem přidá jeden přestup, cestovní dobu to zvýší minimálně, na některé relace ji dokonce zkrátí (přímý přestup na R13), tak jaké pak copak
Regína se s ničím nespřahá, to by byla svatokrádež….
Mimo téma, ale připomnělo mi to tuto fotografii:
https://trainweb.cz/foto/lokomotiva-m-262-1183-814-054-3-914-054-2-velke-porici-nachod-male-porici-19714
máte štěstí že už je to promlčené…
Posouváme se ze století páry. –Bc. Nejvyšší Svoboda MBA (I když zde má máslo na hlavě víc asi JMK.)
Zde má máslo na hlavě pouze JMK – peníze nadevše.
Jo, měli vzít dražší nabídky a pak zjistit, že si předplatili ty pokuty, co by jim dopravci platili 😀 Nebo jste opravdu tak důvěřivý, že věříte, že by ostatní dopravci měli zajištěny vozy s ETCS?
Jelikož druhá nabídka byla od ČD s 847, tak ano, měli zajištěny vozy s ETCS 🙂 dokonce už z výroby 🙂
Jo ale od kdy? 😀 Aha
A kde máte tu jistotu, že by 847 byly dodány do 12/2024? Poslední objednávka 2023, dodání 2026. Všechny drive zasmluvnene jsou do smluv s jinými kraji.
Přesněji řečeno nabídnuto bylo pokračování stávající vozby s 814 a 854 s tím, že někdy časem dojde k nahrazení 847, které by byly objednány až po podpisu smlouvy.
Stejně zajištěny jako v jiných případech? Takže by si to kraj předplatil ty pokuty.
Máslo na hlavě má JMK, ale v tom smyslu, že realizoval výběr dopravce natolik pozdě, že už nikdo nedokázal nabídnout vozidla vybavená od 1/2025 ETCS.
Kdyby výběr dopravce realizovali minimálně o rok dříve a celý proces neskutečně neprotahovali, mohlo to být bez problémů.
1,5 roku je strašně dlouhá doba, možná by se na dráze mohli všichni zamyslet proč tam všechno tak trvá.
Jo, dopravci totiž netušili, že na trať budou takové vozy potřeba a vůbec nepočítali, že na trati někdo chtít provozovat vlaky. A za to může jihomoravský kraj, protože dopravci se do výběrek hlásí z ryze altruistických důvodů a není to jejich podnikání. Nebo jak jako? 😀
Jako že si někdo pořídí vozidla a vybaví je ETCS, aniž by pro ně měl zakázku?
Ukažte mi takové sebevrahy.
Jako že, někdo se přihlásí k zakázce o které ví, že nabízí něco, co zřejmě nesplní a tak nadsadí cenu na případné pokuty? Jediná Arriva pochopila, že tahat druhé za nos se nevyplácí. A ne objednavatel není povinen platit víc, nechat si nakukat, že to určitě ostatní stihnete, a pak si z toho co zaplatil zbytečně navíc část nechat zaplatit zpět. 😉 Lhát se prostě nesmí vyplácet. 😉
Zkuste mi jmenovat jednoho dopravce, který mohl nabídnout ( a může nabídnout) k 1/2025 dostatečný počet vozidel s ETCS pro zajištění provozu Hodonín – Myjava…?
V kolik?