Přímé vlaky z Brna na vídeňské letiště dojezdily, v Rakousku pro ně není místo
První vlak z Brna na vídeňské letiště. Foto: Zdopravy.cz
Dopravce nasazuje místo vlaků náhradní autobusy.
Dopravce nasazuje místo vlaků náhradní autobusy.
Je to velká škoda, že vlakové spojení z Brna na vídeňské letiště s odjezdem 2:15 bylo zrušeno. Byl to ideální spoj na brzké ranní lety. To stejné platí i v opačném směru. Když letadlo přistálo cca ve 23:00, tak odjezd vlaku do Brna ve 23:30 byl naprosto ideální. Co je ale nejdůležitější, tak to je rychlost – délka jízdy 1 hodina 50 minut. Kam se hrabou ostatní dopravci s autobusy s délkou jízdy cca 2,5 hodiny. Pokud je pravda to, co se píše v jiném komentáři, že za zrušení této vlakové linky může de facto RJ, tak to pak jasně… Číst vice »
autobusy jezdí od Grandu každou hodinu
Takže 2 500 000 měsíčně, cca 81 000 denně? To na každého cestujícího vychází dotace něco přes 400 Kč…
Bingo
Tzn. dotace 2,6Kč na osobu a km
Takže když dáte do autobusu 60lidí a někdo vám dá na každého 400Kč tak si nemusite brát leasing na autobus protože než bude splatna faktura za autobus tak bude vyděláno
Halooo Šotouši zase blbost jak Zvon
Což je na kilometr míň než je průměr u ostatních dotovaných vlaků
Nějak nechápu, proč Brno dotuje spojení Brna s vídeňskym letištěm. Chápu, že je třeba dotovat vnitrostátní veřejnou dopravu, ale proč spojení Brna s Vídní to ne.
Jediné větší letiště v okolí. A nevede k němu dálnice.
Dálnice tam vede, jen se musí jet přes Bratislavu. Je to sice o pár km dále, ale dojezdový čas na letiště je prakticky stejný
A proč ne? Pokud teda nechcete na hranicích tak, postavit velkou zeď a hranici uzavřít. Proč dotovat spoje do Prahy a do Vídně ne? Spousta lidí rádo cestuje a když jim jako kraj takhle napomůžete a poskytnete benefit, tak zatraktivníte i kraj a lidi budou mít zájem tam žít. A nebo se na to vykašlete, ale pak se nedivte, že se stěhují třeba právě do té Vídně
No je to dilema. Je dotace základní infrastruktury??? Nebo dotujeme lidem dovoleno a firmám služební cesty.
Podle mě je to blbost, ale jsme dost hloupá země na to, aby to bylo možné. Hlavně politika je tak krásná věc a voliče je možné si koupit tolika úžasnými způsoby.
Ale v Rakousku by pro ně místo bylo. Jen Žlutomíři jako trucpodnik, že tu linku dostal Gepard, doprasili přidělování trasy.
Aj nám prezradíš ako by to Žlutomíři mohli dosiahnuť?
Jednoduše: 1) po tenderu vyhrožovali souběhem autobusu za dumpingové ceny, odvrátil to jen pronájem soupravy od RJ za miliony. Tím jim šla linka do ztráty a RJ mělo zisk 2) vozy RJ často vyřazoval vozmistr OBB (dveře se otevírali za jízdy, vozy bez RIC, kabely trčeli z vozu atp) proto RJ přišel s nabídkou zajištění Rakouska 3) RJ pak nepožádal o trasy ani v pozdním termínu ale až na konci října. Trasu i přesto dostali přidělenu ale odmítli plnit smlouvu s tím že údajně po nich OBB infra vyžaduje dvě lokomotivy. To ale OBB nevyžaduje – ověřeno v Rakousku. Jako… Číst vice »
Je pre mňa veľmi ťažko predstaviteľné ako tam mohla nebyť kapacita uprostred noci kedy tie vlaky jazdili…
Boli tam odstavené RailJety…..
U nástupišť určitě ne.
A to píšu jako osoba, která ten vlak loni v létě ve Wien Hbf. asi 3x viděla (i když teda je fakt, že to bylo v těch 23 nebo kolik h a ne při cestě zpět z Brna ještě dřív).
Kapacita na nádraží není, dálnice pro autobusy taky není,….
Ale pořád je to nejrychleji dostupné „normální evropské“ letiště z Brna.
akurát z tama lítá kulové, jenom zájezdy v létě.
Doporučuji si ještě jednou přečíst na co reagujete.
Kromě trochu extrémní časové polohy to bohužel nevycházelo většinou ani cenově oproti busům…
V nočních hodinách přeplněná kapacita ve Vídní? To mi trochu nesedí, hledal bych problém někde jinde.
Ty počty cestujících budou asi trochu nasazené. Vlak jsem použil 2x a bylo nás tam do Vídně cca 15 a zpět tak 40. Několikrát jsem ho také viděl v Břeclavi a byl poloprazdny.
15 a 40 nejsou žádný slavný čísla ani na autobus…
co jsem jel já tak byl vlak plný
Prosím Vás, kaž až sahají Hujerovi? 😀
co já jsem jel, tak ve vlaku tak 150lidí
Je to skoda, vlakove spojeni jsem vyuzival. Jen prichod na nastupiste pri uzavrenem vestibulu byl celkem trikovni, hlavne pro cizince…