Přímé vlaky z Brna na vídeňské letiště dojezdily, v Rakousku pro ně není místo
První vlak z Brna na vídeňské letiště. Foto: Zdopravy.cz

Dopravce nasazuje místo vlaků náhradní autobusy.
Dopravce nasazuje místo vlaků náhradní autobusy.
No tak že jim v Rakousku nepřidělili kapacitu v těch časech, to spíš bude výmluva
Náhradním autobusem z Brna do Vídně jsme jeli koncem listopadu. Taková herka , kterou nasadili nejezdila ani začátkem devadesátek. Řidič začal topit asi 5 km před letištěm a diferák měl snad koupenou místenku. Raději se na to vykašlete. To je zoufalství a ne podnikání v mezinárodní přepravě.
Už na podzim bylo jasné, že se dojezdilo.
Problém byl v tom, že RJ podal příliš pozdě žádost o trasu pro grafikon 24/25.
RJ původně informoval GE, že žádost prý podal, ale později se ukázalo, že tomu tak nebylo. Když se tím GE začal zabývat, bylo bohužel už příliš pozdě.
Spíš vše vypadá na to, že se RJ, s kterým Gepard na lince spolupracoval, chtěl linky zbavit.
To už vypadá trochu pravděpodobněji. Je-li to ovšem pravda, tak lze asi čekat nějakou soudní dohru…?
Ze strany GE byl definitivně zájem s provozem pokračovat.
Jak už tu někdo psal, s vozy RJ byly často problémy. Rakouští vlakvedoucí ani dispečeři neměli linku v oblibě.
Osobně na soud nevěřím, ale nechám se překvapit!
Proč bych měl letět na drahou dovolenou z Vídně, když mám Brno za rohem?
Jen nabídka cestovek, tak bude asi dražší….
Protože když nejste koupák, ale běžný cestující, který se potřebuje dostat do destinace XY, tak jsou Tuřany docela na prd.
představte si, že existují lidé, kteří potřebují létat i za jiným účelem než válení se u moře … a pro ty nabízí brněnské letiště co?
Mylite se dokonce i s těmi cestovkami, o běžných letech ani nemluvě. A vzhledem k právnímu prostředí v ČR bývá výhodné cestovat s německými a rakouskymi cestovkami. Zejména, když se stane nějaký malér, tak se vždy o své klienty postarají… Naopak české, a ještě více moravské cestovky vás v tom nechají. Osobní zkušenost.
Meli jsme letet s nemeckou cestovkou v dobe bomboveho utoku v Turecku a neletelo se nikam a vratili jen polovinu penez.
Ve světle výše dotace této ne úplně smysluplné linky je dosyp Jihočeského kraje do jejich letiště vlastně docela láce…
No, fakt nevím,zda dosyp JC kraje na CB letiště je „vlastně docela lace“. Je spíše potřeba zamyslet se co nejdrive nad existenci brněnského a českobudějovického letiště… Vyhozené miliardy… za nic… Čím dříve tyto černé díry na peníze skončí, tím lépe. Po vylepšení železničního spojení mezi Pardubicemi a Brnem (které teď je mizerné, uznávám), nebude mít brněnské letiště mezi Vídni a Pardubicemi žádný smysl. Všimněte si, že v Bratislavě už to davno pochopili.
No uff gratuluji.
Začátek února a už tady máme blbost roku.To že fandíte PCE tak z něho nikdy neudělá letiště….
V listopadu 24 si říkám pojedu pohodlně vlakem a na vlakovém nádraží v Brně mi nikdo ani neprozradil odkud bude odjezd – náhradní. Tato společnost už v té době působila že je k ničemu protože místo vlaku používá autobusy a není na ní žádný spoleh.
Už bych s nima necestoval ani za nic. Proto na zpáteční cestu z VIE jsem raději jel bezproblému žlutým.
ach jo, a já si říkal, že na nějaký ranní odlet je to úplně ideál a chtěl ho využít
Dá se s Flixbusem.
Fixbusem? Jízdenka pro jednoho za 1028 CZK bez všech těch jejich servisních příplatků … přitom Bolt nabízí odvoz za 2500 CZK
Dá se koupit určitě levněji.
369,- + servisní poplatek d e v ě t korun;)
Nebo do téměř vyprodaného spoje pár hodin před 529,-
Je to škoda…
Nevěřím, že by tam reálně nebyla v noci (!) kapacita. To bude nějaký administrativní problém, nebo obyčejná výmluva. Bylo by zajímavé zkusit se novinářsky pídit po realitě…
Koukám že železničáři jsou všude stejní…když nejezdí vlaky je to špatně a když vlaky jezdí tak je to taky špatně.
Čekal někdo něco jiného? Vždyť je to BRNO.
A kdyby to byl vlak z Prahy, tak za to může Vídeň, že?
Z Prahy vlaky na letiště hned tak nepojedou…
No, úředníci pražského magistrátu navázání na pražské taxislužby dělají vše pro to,aby opravdu vlaky z Masarycjy na Letiště VH hned tak nevyjely, to je fakt… Když jsme u toho, oba i tram z Kulataku by to v pohodě také zvládla a byla by daleko levnější než vlak. VH je malé letiště…
Ta kapacita je krycí manévr, někde v rozhovoru několik dní nazpět bylo řečeno ani ne radním Kratochvílem, ale radním pro investice Černým, že potřebují peníze na dotování linky do Amsterdamu. A pak ohlásili konec do Vídně. Nikde nebylo citováno, proč. S kapacitou pak přišlo idnes…
Na co brněnští radní potřebují spojení do Amsterdamu? Já bych čekal spíš někam do Kolumbie, nebo tak…
Z Amsterdamu do Brna je to blíž než z Kolumbie, dovoz Kol – Ams funguje bez problémů
Coffee shopy v Amsterdamu by mohly Vaňkové stačit 😉
Je to velká škoda, že vlakové spojení z Brna na vídeňské letiště s odjezdem 2:15 bylo zrušeno. Byl to ideální spoj na brzké ranní lety. To stejné platí i v opačném směru. Když letadlo přistálo cca ve 23:00, tak odjezd vlaku do Brna ve 23:30 byl naprosto ideální. Co je ale nejdůležitější, tak to je rychlost – délka jízdy 1 hodina 50 minut. Kam se hrabou ostatní dopravci s autobusy s délkou jízdy cca 2,5 hodiny. Pokud je pravda to, co se píše v jiném komentáři, že za zrušení této vlakové linky může de facto RJ, tak to pak jasně… Číst vice »
Ty noční vlaky byly jediné, které by mělo smysl zachovat. Ale prý v nich cestovalo pár lidí a dotace na jednoho cestujícího byla snad 400? To mi už nepřijde jako efektivní vynakládání veřejných peněz..
autobusy jezdí od Grandu každou hodinu
přes noc? 😉
Takže 2 500 000 měsíčně, cca 81 000 denně? To na každého cestujícího vychází dotace něco přes 400 Kč…
Bingo
Tzn. dotace 2,6Kč na osobu a km
Takže když dáte do autobusu 60lidí a někdo vám dá na každého 400Kč tak si nemusite brát leasing na autobus protože než bude splatna faktura za autobus tak bude vyděláno
Halooo Šotouši zase blbost jak Zvon
Což je na kilometr míň než je průměr u ostatních dotovaných vlaků
Nějak nechápu, proč Brno dotuje spojení Brna s vídeňskym letištěm. Chápu, že je třeba dotovat vnitrostátní veřejnou dopravu, ale proč spojení Brna s Vídní to ne.
Jediné větší letiště v okolí. A nevede k němu dálnice.
Dálnice tam vede, jen se musí jet přes Bratislavu. Je to sice o pár km dále, ale dojezdový čas na letiště je prakticky stejný
Ten kousek z Pohořelic do Mikulova nebývá obvykle problém
No a? Nelze snad zajistit spojení za tržní jízdné?
A proč ne? Pokud teda nechcete na hranicích tak, postavit velkou zeď a hranici uzavřít. Proč dotovat spoje do Prahy a do Vídně ne? Spousta lidí rádo cestuje a když jim jako kraj takhle napomůžete a poskytnete benefit, tak zatraktivníte i kraj a lidi budou mít zájem tam žít. A nebo se na to vykašlete, ale pak se nedivte, že se stěhují třeba právě do té Vídně
Město Brno nebo kraj dotuje spoje do Prahy, nebo dokonce na letiště Praha?
Není důvod stavět zeď okolo Česka. Dotace do veřejné dopravy v Česku jednak vedou k vyšší mobilite v Česku a do určité míry snižují použití automobilové dopravy. Ale dotovat dopravu z Brna na letiště do Vídně je něco podobného, jako bychom dotovali zahraniční zájezdy Čechů.
No je to dilema. Je dotace základní infrastruktury??? Nebo dotujeme lidem dovoleno a firmám služební cesty.
Podle mě je to blbost, ale jsme dost hloupá země na to, aby to bylo možné. Hlavně politika je tak krásná věc a voliče je možné si koupit tolika úžasnými způsoby.
Protože stát nebyl schopný za 30 let postavit dálnici do Vídně
Ale v Rakousku by pro ně místo bylo. Jen Žlutomíři jako trucpodnik, že tu linku dostal Gepard, doprasili přidělování trasy.
Aj nám prezradíš ako by to Žlutomíři mohli dosiahnuť?
Jednoduše: 1) po tenderu vyhrožovali souběhem autobusu za dumpingové ceny, odvrátil to jen pronájem soupravy od RJ za miliony. Tím jim šla linka do ztráty a RJ mělo zisk 2) vozy RJ často vyřazoval vozmistr OBB (dveře se otevírali za jízdy, vozy bez RIC, kabely trčeli z vozu atp) proto RJ přišel s nabídkou zajištění Rakouska 3) RJ pak nepožádal o trasy ani v pozdním termínu ale až na konci října. Trasu i přesto dostali přidělenu ale odmítli plnit smlouvu s tím že údajně po nich OBB infra vyžaduje dvě lokomotivy. To ale OBB nevyžaduje – ověřeno v Rakousku. Jako… Číst vice »
Že mě to nepřekvapuje. Podníkaní této firmy je dost nechutné
Dle článku došlo k nárůstu počtu autobusů…
Proč Gepard nejezdil se svojí soupravou?
Proč by RJ žádal o přidělení trasy, když nebyl dopravcem?
Kdyby Gepard jezdil se svou soupravou, musel by ji držet ve Vídni, nebo mít dva prázdné přejezdy. Podle časů jízd se totiž jedná o trasu Vídeň-Brno-Vídeň, a tak využil soupravu Regiojetu, která měla v noci ve Vídni prostoj
Proč to tedy Fikáček nejezdil s jinou soupravou když s RJ nebyl spokojený?
Bez ohledu na to, jak trpím mučením českého jazyka,, dočetl jsem tento příspěvek až do konce. A nestačím se divit. Takže když to shrnu, Regiojet tu dostal kšeft bez rizika, ale dokonalým konspiračním jednáním si ho pokazil.
Jo, to dává modrý smysl, protože Regiojetu vůbec nezáleží na tom, jakou má v Rakousku reputaci, neposílá denně vlaky na Vídeň a dál do Budapešti.
Těším se na ten pěkný soudní spor 😉
Jestli se konspirace Regiojetu vyplatila nebo ne nevím.
Mohu však potvrdit, že RJ nepožádal o trasu v termínu, i když Gepardu sdělil pravý opak, a také časté problémy s vozy.
Je pre mňa veľmi ťažko predstaviteľné ako tam mohla nebyť kapacita uprostred noci kedy tie vlaky jazdili…
Boli tam odstavené RailJety…..
U nástupišť určitě ne.
A to píšu jako osoba, která ten vlak loni v létě ve Wien Hbf. asi 3x viděla (i když teda je fakt, že to bylo v těch 23 nebo kolik h a ne při cestě zpět z Brna ještě dřív).
Kapacita na nádraží není, dálnice pro autobusy taky není,….
Ale pořád je to nejrychleji dostupné „normální evropské“ letiště z Brna.
akurát z tama lítá kulové, jenom zájezdy v létě.
Doporučuji si ještě jednou přečíst na co reagujete.
Kromě trochu extrémní časové polohy to bohužel nevycházelo většinou ani cenově oproti busům…
V nočních hodinách přeplněná kapacita ve Vídní? To mi trochu nesedí, hledal bych problém někde jinde.
Ty počty cestujících budou asi trochu nasazené. Vlak jsem použil 2x a bylo nás tam do Vídně cca 15 a zpět tak 40. Několikrát jsem ho také viděl v Břeclavi a byl poloprazdny.
15 a 40 nejsou žádný slavný čísla ani na autobus…
co jsem jel já tak byl vlak plný
Prosím Vás, kaž až sahají Hujerovi? 😀
co já jsem jel, tak ve vlaku tak 150lidí
Zdravím.
Já tím jel šestkrát v období 10/2022 – 08/2024.. v různých dnech v týdnu..
A nestačil jsem se divit, jak hodně obsažené to bylo.. pondělí či pátek, sobota či svátek..
Hrubý odhad . 70 % kapacity vlaku..
Je to skoda, vlakove spojeni jsem vyuzival. Jen prichod na nastupiste pri uzavrenem vestibulu byl celkem trikovni, hlavne pro cizince…