Přímé spoje do Bavorska, konec přestupů u lokálek. Plzeňský kraj chystá další soutěž
Součástí nabídkového řízení budou i osobní vlaky z Klatov do Železné Rudy. Na snímku vlaky s lokomotivami 754 v čele. Foto: České dráhy
Plzeňský kraj spustil přípravy poptávkového řízení na dopravce, kteří budou po roce 2021 nebo 2022 dalších deset let provozovat vlaky
Ty brutto smlouvy, já nevím, ale řekl bych že tohle nijak nemotivuje dopravce být lepší, na rozdíl od netto smlouvy. Dopravce udělá jen nutné minimum vycházející ze smlouvy a jinak nic, protože kolik lidí s ním pojede je mu vlastně jedno.
Proč vakuové WC? Mně se líbí, když to padá dolů.
Pane, vy jste fajnšmekr 🙂 Máte nějaké zalíbení ve volně dostupných septicích?
Ten pocit, když člověk nechává exkrement v dáli za sebou, je nepopsatelný. Je v tom velký kus železniční romantiky.
Pochůzkáři s vámi asi nebudou souhlasit…
to je možný , no ale ten pohled dolů na ubíhající pražce je skvělý , no ne? 🙂
Copak asi bude s Nepomuk-Blatná? Plzeňský kraj se o ní nikde nezmiňuje a to už vytendroval skoro všechno. Cyklostezka by zde mohla být řešení, pokud o trať nebude jevit zájem ani Jihočeský kraj. Pokud se vezme celý systém tzv. „blatenek“ (i do Březnice a Strakonic), tak by vznikl v regionu unikátní a luxusní systém pohodlných (nekopcovitých) cyklostezek, který by do kraje mohl přitáhnout spousty turistů a oživení (nic obdobného by nikde v ČR nebylo). Což se současným skomírajícím a draze dotovaným lokálkám nikdy nepovede. Nemám projeto Nepomuk-Blatná, ale minimálně úsek Blatná-Strakonice má mnoho zářezů a náspů a okolní krajina je… Číst vice »
O dopravci na trati Nepomuk – Blatná rozhodoval Jihočeský kraj a budou tam jezdit i nadále ČD.
Jihočeský kraj dlouhodobě nerozhodl.
Obsluhu tratě Nepomuk – Blatná bude od prosince 2019 zajišťovat Jihočeský kraj, jízdní řády jsou na jejich webu.
Tuto vizi narušuje existující nákladní doprava, zejména sklad Čepra v Bělčicích.
Dle trolla Soupravy bude každý cyklista vybaven na cestu kanystrem. 😉
V těch německých vlacích budou uznávány jízdní doklady ČD, síťové jízdenky , nebo to zase bude nějaká krajská prasečina typu krajského tarifu a člověk bude moci využít jen každý druhý spoj, kde pojede normální vlak ?
Je to brutto soutěž dle nových parametrů EU, takže tarif kraje, nikoliv tarif dopravce. Samozřejmostí je ukončení platnosti všech režijek, protože to je brutto-soutěž a ne brutto-přímé zadání.
Nemáte náhodou režijku?
Pro mezinárodní cestující, kteří nemají režijky ani FIP, je dobrý jakýkoliv jiný dopravce kromě ČD, protože tam neplatí extrémně předražený tarif NRT.
Zrovna přes Alžbětín je to dost jedno, protože tam neexistuje přeshraniční mezistaniční úsek. Prostě si člověk koupí českou jízdenku do Alžbětína a německou z BE.
Sorry jako, ale co je mi do mezinárodních cestujících? Jsem myslel, že plzeňský kraj soutěží dopravu v ZDO( placenou ze státních peněz) především pro vnitrostátní dopravu, pro vožení svých občanů do práce, do školy, …… Těch přeshraničních cestujících bude pár procent. Když nechcete platit “ předražený “ mezinárodní tarif, nic vám přece nebrání v Železné Rudě vystoupit a přejít hranici po svých . A o režijně jsem nenapsal ani čárku, ony existují což je možná pro vás novinka i síťové a traťové jízdenky. Jízdenku, kterou si musím koupit předem na konkrétní vlak , nebo v Klatovech v jiné pokladně pro… Číst vice »
můžete prosím trošku mírnit svůj slovník? děkuji.
A jéje, to už tady dlouho nebylo, všichni jezdí z Mostů u Jablunkova do Nemilkova a musí si koupit víc jízdenek a jsou tak ochuzeni o blahodárný vliv kilometrického tarifu ČD, nejlepšího na světě
V Ž. Rudě by vystoupil a nastoupil do toho samého vlaku, státní hranice je v půli nástupiště…
Přímé vlaky kdysi jezdily. Plattling – Špičák, uvažovalo se prodloužení do Klatov. Na polovině spojů měli jezdit CZ žraloci, na druhé polovině spojů 2x D regioshuttle. Čili obnova původních plánů. Vlaky ŽR/BE – Plattling provozuje Laenderbahn, čili ta samá firma, se kterou ČD spolupracují na Ex vlacích Praha – Mnichov. Zde vidím teoreticky možnost spolupráce a výhody ČD před jinými dopravci.
Já si raději koupím čtyři jízdenky tří různých dopravců, než abych musel platit mezinárodní výpalné NRT.
Nehledě na to, že dost lidí jezdí do práce přes státní hranici. Občas, když jedu rychlíkem Ostrava – Žilina, tak ve vlaku potkávám Slováky, co pracují v třineckých železárnách. Ti mají to štěstí, že v rychlících platí jízdenky MPS, a jsou zvyklí tuto nabídku využívat. Ale kdo neví, jak to koupit, musí platit výpalné.
Znovu: V případě jízdy přes Alžbětín nemusíte platit NRT ani teď s ČD. Jízdenku lze rozdělit v Alžbětíně – na český úsek českou, na německý německou.
Máte pravdu. Já si ty ceny umím najít, dokážu zjistit, že úsek Klatovy – Železná Ruda-Alžbětín je za 80 Kč a Bayerisch Eisenstein – Plattling za 16,90 €.
Ale jak to má hledat normální cestující? V e-shopu ČD tato kombinace není. Místo toho mi to automaticky nabídne cenu 564 Kč (NRT). Sice je to jen o 30 Kč dražší než lomení jízdenek, ale je to jen proto, že neexistuje přeshraniční úsek. Kdyby existoval, zase to bude stát příšernou sumu.
A to prý ČD odstranili od 1.2. nutnost lámání jízdenek a nejvýhodnější jízdné spočítá jejich eshop sám…
Tagesticket der Waldbahn kostet 8,50 €.
Takže když ČD nabízejí jízdenku za čáru (jízdenku jiného dopravce), tak je to špatně, ale když tam bude jezdit soukromník, u nějž jízdenku na vlak jiného dopravce nekoupíte vůbec, tak to najednou bude supr?
Raději si koupím víc jízdenek levně než jednu předraženou. V praxi takto mohu ušetřit i tisíce korun.
No a ještě doplním, že jízdenky NRT bývají nejen předražené, ale často k ničemu. Třeba v Polsku. Všechny dálkové vlaky jsou povinně místenkové. A e-shop PKP IC mi neumožňuje zakoupit rezervaci samostatně. Musím si zakoupit i jízdenku.
Rezervaci samostatně je možné zařídit pouze na pokladně v Polsku. Ale na to se spoléhat nemůžu. Co když ten vlak bude již vyprodán? To je v Polsku poměrně častý jev.
Ve Francii pak jízdenky NRT neplatí ve vlacích TGV. K čemu pak jsou? K ničemu. Regionálních vlaků TER je v některých oblastech poměrně málo, takže leckdy nezbývá než využít TGV.
https://www.cd.cz/typy-jizdenek/mezinarodni-jizdenky/-27108/
On je hlavně předražený i samotný tarif ČD, tam kde není konkurence (komerčních vlaků nebo autobusů), cestující nemusí nutně jet přes čáru. A i pouze při využití vlaků ČD se vyplatí kombinace IDS tarifů a pak nějaké superakční jízdenky (nebo jak se to tento měsíc jmenuje), jen v tom nesmí být kilometrický tarif ČD.
Samozřejmě, když nastoupí jiný dopravce, tak je to ještě lepší, ten zpravidla nemá mentální problém s přednostním nabízením IDS jízdenek, popř. nevymýšlí obstrukce, typu IDS lístek si na zastávce v polích nekoupíte, neoznačíte a průvodčí vám ho neprodá.
Kilometrický tarif ČD chápu jako vyjádření maximální možné ceny za daný úsek.
Mně ovšem vadí tarif NRT proto, že bývá zpravidla ještě dražší než prostý součet kilometrického jízdného v obou zemích.
A jen na okraj. Rezijka bude i nadále, a vy s tím nic nenaděláte , můžete se třeba stavět na hlavu a odrážet ušima. Akorát to nebude rezijka ČD, ale SŽDC a budou ji muset uznávat všichni dopravci v závazku veřejné sluzba. Pravděpodobně bude vycházet z jednotného státního tarifu.O to už se odbory postarají, ministr, který šáhne na rezijky končí, to vám garantuju…
30.000 lidí (ČD,ČDC,SŽDC+ dceřiné firmy ze skupiny) , to už je ne úplně zanedbatelná sila.
Železnice je strategická pro stát a pokud se týden nepohne na dráze ani kolo, to si stát nemůže dovolit….
Když bude stát kraji platit za každou načtenou režijku ztrátu do výše jeho tarifu, není problém. 😉
Jen ho nechte, ať si to opakuje před spaním, jinak z toho neusne a dojdou mu prášky.
Kraj je stát. Furt je to jedna hromádka peněz. Takže ano stát může platit sám sobě z jedné kapsy do druhé.
Nebo taky říct, že neoddělitelnou součástí licence na provozování drážní dopravy na státních kolejích je uznávání režijních jízdenek správce kolejí a majoritního státního dopravce. Ber nebo nech být.
A že to doteď stát neudělal. 🙂 🙂 🙂 🙂
Hele, proč nejdete do vlaku RJ a nezačnete tam mávat režijkou, že vás musí odvést zadarmo a pak nám tady nenapíšete, kde vás vysadili? RJ prý rád vysazuje černé pasažéry na Bezpráví, protože široko daleko nic není. 🙂
Protože se Žlutým Šmejdem nejezdím z principu.
A zatím naštěstí ani nemusím, i na tom koridoru se ještě pořád dá jet normálním vlakem, když tam výjimečně zavítám.
U nás v regionu ještě máme krajské radní skoro normální a żlutého šmejda tu ještě naštěstí na koleje nepustili. I do té Svobody nad Úpou se lze dostat normálním vlakem, i když jen jednou týdně…
Aha, tak už chápu Váš postoj k mým názorům. Jeden soukromý dopravce provozuje sezónní vlaky do Polska, tarif NRT neuznává, uplatňuje vlastní mezinárodní tarif, který je cenově velmi přijatelný.
No a protože je to soukromník, tak je to podle modrogumní logiky vlastně špatně a jediný správný mezinárodní tarif je NRT, protože platí ve vlacích jediného správného dopravce.
No a protože mezinárodní vlaky provozuje soukromník, je třeba ho přestat dotovat, protože soukromník přece nemůže být lepší než jediný správný dopravce, že… Buďto ČD, nebo nikdo!
Jo, chápu.
Víte vůbec, jak NRT vzniklo?
Ano, je právně postaven na úmluvě o mezinárodní přepravě COTIF někdy z roku 1980 (?), kterou podepisoval Gustáv Husák.
Jinak pokud jsem nezmínil něco podstatného, sem s tím. Zajímá mě to.
Ale zase za Gustáva Husáka byly jediné správné ČSD a žádný fuj, fuj soukromník.
To jezdíte denně ze vás tak štve NRT?
Většinu cestujících nějaký mezinárodní tarif vůbec nezajímá , protože vlakem jezdí jen po ČR .
A když zcela výjimečně jedu do Tater na dovolenou,tak jednou za rok fakt neřeším jestli bych nemohl mít jízdenku o dvacku levnější .
Podstatně více mi vadi,ze musím v Hlinsku naprosto zbytečně přestupovat , protože regionální dopravu neobjednává stát ale kraje a každy si hraje na vlastním písečku
Mezinarodni vlaky jsou ideální kšeft který bych naopak zcela přenechal soukromníkům . Pokud v konkurenci letecké a IAD obstojí mají svoje místo na trhu
Já jsem věděl, že se najdou pomatenci, kteří mají neskutečnou radost z toho, že se po dvaceti letech mohou svézt vlakem z Trutnova do Svobody nad Úpou, byť jen o víknedu:-):-):-).
Ten vlak jezdí až z Prahy. A jezdí o vikendu, protože ten jeden motorak GTWT by těžko pobral všechny lidi s lyžemi nebo kolem z Prahy a Hradce . Svoboda nad Úpou je totiž dosti významné zimní sportovní středisko a v létě tam taktéž míří spousta lidi.
Tak předně nejezdí z Prahy, ale z Hradce a v praxi to funguje tak,že do Svobody jede prázdná 854 (a vlek nechá v Trutnově), která má míň místa k sezení než 810 resp. 816.
Stát to doteď neudělal, protože kvůli tomu jednomu patlalovi z Brna na komerční lince to nemělo smysl
Když mi bude zaměstnavatel dávat místo rezijky příspěvek na dopravu, budu jedině pro. Zatím je to pro mne jen omezení, protože když jedu služebně na Moravu, musím jet s ČD…
Není problém statu, že Žlutej parazit neuznává režijky.
Pro služební cesty máme u SŽDC nařízeno využití vlaků ČD z důvodu režijky. Jízdenku na RegioJet mi bohužel neproplatí. Oproti jiným zaměstnavatelům, kteří prostě proplatí jízdenku Praha – Brno a je jim jedno, jestli člověk jede s modrým, žlutým, zeleným, puntíkatým. Dokonce bych neměl ani nárok na proplacení jízdenky ČD, když bych náhodou neměl zaplacenou prolongaci. Takže i kdybych se rozhodl, že se mi režijka finančně nevyplatí (1100 / rok ne každý projede, pokud k nim do vsi nejezdí vlak), mám prostě smůlu a pracovní cestu si zaplatím ze svého. I těch 1100 Kč musím dát ze svého, i kdybych… Číst vice »
Plzeňský Kraj zvyšuje, JMK snižuje, o železnici ani nemluvě, od prosince 2019 zruší některé spoje i na hlavních tratích. O víkendu se jezdí autobusem testovat, co je rychlejší, nakonec se úkáže, že ten autobus šlapá o 4 minuty rychleji, přijde špička pracovních dnů a je to. Kolona, takže přidáme pěkných +20 minut a máme rychlejší cestu, že? Trať Hrušovany n. Jevišovkou-Miroslav-Brno
Jsem asi nepochopil, co jste napsal. Rozumím tomu dobře, že chcete, aby z Hrušovan do Brna byl páteřní vlak a ne autobus?
Stačí se podívat na nick. Prostě fanatik.
Tak JMK a obzvláště Brno to je případ sám pro sebe. To není město, to je diagnóza….
Obnova vlaků ze Staňkova do Horšovského Týna je naprostý úlet. Tahle trať už měla být dávno zrušena a změněna na cyklostezku. Ve světle nastupující ekonomické krize to kraj jistě přehodnotí, tenhle materiál vznikal ještě před tím, než se kraj dozvěděl záměr státu výrazně omezit Memorandum. Výměna Regionov na tratích z Domažlic ho Horažďovic či z Plané u Mariánských Lázní do Domažlic je snad ještě větší úlet než Horšák. Vzhledem k tomu, že zde je umění vytížit i 810 víc než 5-10 lidmi (očekávám, že šotoušci přiklušou s tvrzením, že zrovna oni tam potkali 2 velké skupiny turistů a tak je… Číst vice »
Tak tak.
To samý se dá říct o úseku Mirošov město – Nezvěstice.
(A taky o 191 a 203, ale ty jdou mimo tenhle krajskej soubor).
Moc taky nechápu ty spoje Klatovy-Plattling. Už vidim ty davy, co tim přes jezděj přes čáru.
Mno, na druhou stranu aspoň nenavrhujou obnovení Mladotice – Kralovice a Svojšín – Bor. 😀
Když tak brojíte proti vlakům do Plattlingu, tak mě napadá, jestli nechcete zase zadrátovat hranici a zakázat nám vycestovat?
Vycestuje si kam chceš, v tom ti nikdo nebrání. Ale nějak mi uniká smysl platit v režimu ZDO vlak do Německa.
Tohle je záležitost pro soukromníka s komerčními spoji, pokud je o tu linku takový zájem, tak se jistě uživí bez státní objednávky.
Tak za prvé, nejde o objednávku státní, ale krajskou.
Za druhé – Plzeňský kraj nebude platit vlak v Německu, ale každý objednatel si zaplatí provoz na svém území – Plzeňský kraj do Alžbětína a Bavorsko od hranice. Společným postupem objednatelů se to možná podaří provozně propojit a vznikne přímé spojení, snad bez větších nákladů než při existenci dvou oddělených ramen. Co je jako na tom špatně?
Stát nebo kraj, z hlediska peněz to je úplně jedno, kraj žádné svoje peníze nemá, dostává je od státu.
Tyhle hrátky s kraji jsou stejně nanic, co to dělá se železnicí, když si každej vidlák z větší vesnice hraje na politika Vídně názorně Fragmentace, štěpení, vymýšlení nesmyslů. Trocha centralizace by nezaskodila, nejen dopravu má řídit a platit stát, svoji státní firmě. Tečka….
Jako na Slovensku?
Jen to ne, proboha. Na Slovensku je železniční doprava v hluboké krizi.
Jako v dobách ČSD…
Díky za věcný příspěvek do diskuze, drahý -TR-
Co pořád máte s těma cyklostezkama?
Nevlastníte náhodou firmu, co tyhle předražený nesmysly staví a každou pěšinkou zalévá betonem?
Nebo jste si pořídil moc těsnou přilbu na kolo a tlačí vám na mozek?
Zkuste se někdy projet po železničnch cyklostezkách a pochopíte sám, proč se to líbí nejen majitelům stavebních firem. 😉 Doporučuji např. luxusní stezku z Haidmuhle do Waldkirchenu (zde jen kolo, nelze inlajny – šotolina v celé trase) v nádherné šumavské krajině a nebo po domácí cyklostezce Přibyslav-Sázava, která je sice krátká (jen 10km), ale též moc pěkná a vhodná i na brusle (asfalt). Až uvidíte, jak krásně se tam jede, tak pochopíte v čem je to kouzlo. A u té „české“ cyklostezky můžete přijet klidně vlakem. Vede kolem celé stezky, neb vznikla z bývalé tratě, která byla přeložena do nové… Číst vice »
Starou Tisnovku znám. Toho betonu co do toho úplně zbytečně vyteklo jsem viděl osobně….
Si tak říkám, motoristé si silnice platí ve spotřební dani, kolik za zničení Tisnovky betonem platí cyklistické, co akorát všude dělají bordel?
Kolik platí pěší za používání chodníků, cest? A cyklista vypije více vody a piva než motorista, takže platí víc v DPH, také víc sní, neb šlapáním pálí kalorie, takže i zde zaplatí. Jinak ale sranda… fakt bych vás chtěl vidět, jak zpoplatňujete cyklisty. To budete cyklostezky obehnávat ostnatým drátem, posílat tam policajty dělat kontroly (jak smysluplné využití policie) a co uděláte s pěšíma a bruslařema, jak zpoplatníte ty? A kolik pěší zaplatí za použití silnice, kde motorista platí tu spotřební daň? Btw – jakou spotřební daň platí motorista s elektromobilem? Máte to nějak promyšlené, nebo jen hloupý šotovýkřik do prázdna?
Pěší nemá na silnici až na vyjímky co dělat. A ta silnice je pro všechny účastníky silničního provozu, tedy i pro cyklisty. Nějak nevidím důvod jim stavět separátní silnice jenom pro ně. Cyklisté jsou z pohledu zákona účastníci silničního provozu a řídíči nemotorového vozidla, takže chlemtat pivo nesmí ani na té cyklostezce ( pořád to je veřejná komunikace). V době satelitů a GPS by se zpoplatnění formou “ mýta“ dalo udělat velmi snadno, kdyby se chtělo. A minimálně obdoba povinného ručení a „řidičák na kolo“ měla být už dávno, většina cyklistů jezdí hlavně po městech jako prasata, a předpisy jim… Číst vice »
Jak nemá co dělat? Chodec nesmí jen na D a R. Jinak chodec může po okraji (levém) i pod vlivem.
Pouze tam, kde není chodník A ano za krajnicí.
Ten matroš, který dostáváte na školení ROH teda stojí za to…
Po cyklostezce Přibyslav – Sázava jsem jel, žádné davy se nekonaly, tudíž je zralá na zrušení. Navrhuji asfalt vybagrovat, položit koleje a jezdit ve štyndlich taktu osmsetdesítkou.
140 míst směrem na Železnou Rudu je málo. Skončí to podobným průserem, k jakému došlo na Šumavě – a to bez ohledu na dopravce.
Dopravce, ať už modrý, oranžový, žlutý nebo úplně jiný, dodrží to, co si kraj objednal. Všechno ostatní je dobrá vůle, která není povinná.
Podle mě zbytečně přepálené požadavky na vozidla. Pak zase kraj zjistí, že na to nemá. Na co má být maximální rychlost na těch lokálkách 100 km/h? Stejně tak k ETCS si možná za spoustu let tyhle soupravy čichnou v Plané, ale ani tak ne všechny. Vyřazením Regionov se zbytečně cena posune mnohem výše, přestože na tokovýchto prdelních lokálkách by ještě řadu let stačily. Obnovení provozu Staňkov – Horšovský Týn jsem trochu čekal v souvistlosti se zastavováním Ex v Holýšově – kombinace Os do Holýšova a dále Ex by totiž byla atraktivní. Nedokážu pochopit, proč se sice obnoví provoz v pracovní… Číst vice »
Také na ty parametry koukám a nevěřícně kroutím hlavou.Pomineme-li dnes obvyklé požadavky ,jako WiFi,zásuvky,nízkopodlažnost(tam je požadavek na 2 schůdky u nízkopodlažních dveří),zarazí to ETCS pro všechna vozidla a zejména požadovaný výkon (píšou trakčních motorů) hodnoty 7,5 kW/t při 80 procentech sedících a 80 procentech stojících cestujících.To nesplňují ani starší Desira ,Žralok to splňuje s malou rezervou.Ani jedno vozidlo nemá schůdek pro nástupiště 550 i200 mm(to má např.Panter).Taktéž přechod na druhé staniviště za 3 minuty bude na hraně(zvláště s ETCS).
No uvidíme,která repasovaná vozidla do tohoto výběrka dopravci nabídnou.
Od toho jsou předběžné konzultace, aby se soukromníci ozvali, když budou mít vozidlo s trochu jinými parametry. Regionova bude roce 2021 totální přežitek.
Alespoň nebudou České Dráhy ve výhodě, toho šrotu 814 mají spoustu. Pokud zakázku chtějí, budou muset taky hledat v jiných státech.
Ten šrot je starý nějakých 15 let. Je to defacto zánovní vozidlo, z původní 810 tam moc nezbylo
Na tehlech lokálkách provozovat cokoli většího je ekonomický nesmysl, ani klasickou 810 tam často nenaplníte.
Zánovní vozidlo? Náměstek GŘ ČD v roce 2007 uvedl (v podnikovém tisku), že životnost Regionov bude 15-20 let. Tzn. ty nejstarší z roku 2005 mohou být v době zahájení provozu už za hranicí životnosti…
Technická životnost je 30-50 let.Pan kravatak zřejmě mluvil o “ morální zivotnosti“ tedy ze je po teto době bude třeba zmodernizovat
I Hurvínek ze čtyřicátých let je technicky schopen provozu v roce 2019, takže patnáctiletá životnost železniční ho vozidla je kravina.Bobina nedávno oslavila šedesátku a vídám ji denně tahat autovlaky z Kvasin ke spokojenosti provozovatele
Některé ty Rakovnické 814 jsou v takovém stavu, že nevěřím tomu, že budou jezdit 30 let od vyrobení.. Srovnávat elektriku a motorák je vcelku mimo, hlavně když spousta těch Bobin právě už taky kvůli stavu nežije, jezdí jich jen zlomek ze všech vyrobených.
Jestli náhodou to ETCS (nebo i výslovný požadavek na TRS) není následek nehody u Křemže. Zejména odpůrci nového dopravce na Šumavě kolem toho vyvolávali velkou paniku a přinášeli různé „zaručené“ zprávy o příčinách nehody, takže je možné, že se toho chytli i krajští úředníci.
Přitom zpráva Drážní inspekce ještě stále není dokončena.
Doplnění – je možné, že se toho chytli krajští úředníci, přestože třeba ani neví, co TRS je.
Konec kontraktu bude cca 2032, do té doby bude pravděpodobně hotová Domažlická trať a ETCS nutnost.
Hahaha, možná bude 159. studie neproveditelnosti. A i kdyby, proč není požadavek na doplnění ETCS až od zprovoznění traťové části?
Jinak regionova bude přežitek podobně jako provoz na těchto tratích. Provoz čehokoliv jiného je ekonomická sebevražda.
Problém je časová poloha Ex v Holýšově. Kvůli ní není možné vyjezdit dvouhodinový interval na trati 182 s jedinou soupravou. A i kdyby jezdily dvě soupravy, tak by to nevycházelo, protože mezi Staňkovem a Horšovským Týnem není možné křižování.
O víkendu se tam plánuje čtyřhodinový interval, takže tento problém odpadá.
Dále je otázkou, jestli opravdu není lepší vázat raději na Os, protože mnichovské Ex jsou krajně nespolehlivé (viz současná NAD Domažlice – Schwandorf z důvodu nedostatku lokomotiv).
V ranní špičce je to celkem jedno, protože žádný Ex bohužel stejně nejede (tohle by podle mě měl kraj nějak zalátat). Ale odpoledne si klidně dokážu představit jednostranné vazby od Plzně do Horšovského Týna, s tím, že opačný směr nějak vyjde. Vazba na osobáky už jednou chcípla pro nezájem, a to byla tehdy ve Staňkově dokonce skupina. Spolehlivost v sudém směru není zas tak špatná. Řešit dopravu na 10 let dopředu podle jednorázového výpadku považuji za nevhodné.
praděpodobně se v Horažďovicích počítá primárně s přestupem na R, tak jak je to v současném konceptu, akorát přínos, který může přinést navázání na R (tj. rychlejší cesta), se částečně anuluje prostojem 20 minut při přestupu od Plzně
Nebude ale možné cestovat např. z Pačejova do Sušice s přestupem na předměstí, jako je to možné dnes. Takže osobák z Plzně tam přijede úplně do prázdna. Ani do Strakonic nic nenavazuje a nejspíš ani nebude navazovat, pokud JIKORD nepřidá vlaky (a to vidím jako velmi nepravděpodobné).
Možností je nahradit Regionovy ojetými soupravami ze zahraničí. Bude tam klimatizace a nízká podlaha Nové to být nemusí, tak co…
Jakými? I Regionova je na mnoha tehlech lokálkách zbytek kapacitní a jezdí tam prostě proto, že nic menšího ČD nemají. To je jedna z nevýhod RegioNovy, sou to fyzicky dva vozy 810/809 a jezdí i tam, kde by stačil jeden. Regína se ovšem rozpojit samozřejmě nedá. Sem by mnohdy stačila RegioMouse.
Tak malé motoráky jako byly 810 dnes neexistují,a to ani jako ojetiny
Tak když už nic, tak KSČ si může připsat alespoň jedno mladé ucho, které jí bude volit, jen si nejsem jistý jestli to bude stačit. Protože říkat šukafonu regiomouse nikdo 20+ nemůže.
REGiomouse je oficiální obchodní název motoraku 811, vzniknuvsiho modernizaci 810. Dostal nový motor a převodovku, čalouněné sedadla z 854ky , byla snížena kapacita a tudíž zvětšena roztec sedadel, mírně posunuta vnitrni přepážka takže se získalo o trochu více prostoru pro strojvůdce . U nás jezdí pokud vím dva v Najbrtovi
https://www.vlaky.net/zeleznice/kratke-spravy/21325-Z-nesmrtelneho-orchestrionu-bude-RegioMouse/
Děkuji za kompliment, na jaře mi bude jedna čtyřicet. A těší mne ze podle vás jsem mlád …
Teď jste nám to osvětlil.
Dle občanky stár. Dle rozumu velmi, velmi, velmi mlád. 😉
Nikde jsem opět nenašel informaci, jak budou především v zimni sezóně posilovány spoje, když např. Letos bývá i 6 vozů málo a jezdí se na stojaka.
Nijak. Protože soukromník. Nemá kde vzít další vagony,protože je nemá .
CD vzdycky vytáhnou z kopřiv nějaké vozy i kdyby to měli být koženky, nebo originální 810tka.
Prostě proto, že je to velký síťový dopravce, co vždycky nějaké rezervy někde vyškrábe.
A pokud potřebuji dojet, je mi celkem jedno , že ta záloha bude žehlička s dvěma koženkami, nebo souprava 810+809. Lepší než drátem do oka nebo sedět dvě hodiny na nádraží a čekat na další spoj
Soukromník by měl vagóny, pokud by si kraj příslušnou kapacitu objednal a zahrnul do smlouvy. A pokud kraj uzavře smlouvu s ČD a ta smlouva nebude řešit posilování, tak nemusí posilovat ani ČD.
Přesně tak, ČD v kolika případech vůbec není povinná posilovat, ty vagony tam přihodí, protože tak nějak stejně na tom nádraží nějaké nevyužité stávají, ale tohle taky v budoucnu nebude muset být pravda.
To pravda není, každý vagon v soupravě navíc stojí peníze a jen tak z plezíru ho tam žádný dopravce nedá.
Jistě že s ním jsou nějaké náklady, ale jsou vlaky, které jsou posilovány i jen podle uvážení a možností ČD, když nějaké to staré Béčko nebo Bdt stojí po ruce a objednavateli se to neúčtuje.
Nebyly by povinny posilovat , ale přesto posiluje. Pokud má dané depo čím posilovat.
Potom ovšem slyšíte spoustu blbejch keců, že si v pátek na rychlík na Moravu dovolili připojit navíc pár koženek. Místo aby byl substrát rád, že má vůbec čím jet, nadává, že nemá kafe, klimu a wiffi…
V těch krajem zveřejněných materiálech chybí k tomuto okamžiku domažlická část tratě 185 (linka P23), resp. je tam dvakrát soubor s horažďovickou částí tratě 185 (linka P11). Zvláštní, že to ten, kdo to zbvěřejňuje, to po sobě nezkontroluje, a že se dosud nikdo neozval, když už to tam visí od 31.1.2019…
Má to být dnes doplněno. Visí to tam kratší dobu, mají špatně datum:-)
No celkem pěkně se to čte, ale s tou Železnou Rudou je to doufám jen hrozný omyl. Takhle se budou o přípoje na sudou ve Zwieselu „prát“ osobáky s rychlíkama, zatímco ke Zwieselu v lichou nepojede vůbec nic! Výsledkem budou zbytečně špatné proběhy Os (o R nemluvě) a zároveň zablokování možného rozvoje přímých R16. Přitom kde je například odvoz z ubytování kolem 10. dopolední, tj. přesně to, co má ve vztahu k dálkové dopravě turistů největší smysl? Mnohem lépe by bylo ty osobáky o hodinu posunout. Pak by to mířilo systematicky ke Zwieselu v lichou, dvouhodinový takt Os by nebyl… Číst vice »
Asi tady diskutují odborníci, ale já jako běžný „spotřebitel“ se ptám, proč skončila spolupráce s Němci na trati Platling – Špičák? Fungovalo to myslím, že dobře , několik let a pro turisty z obou stran to bylo vyhodné. Dneska už vše končí na hranicích a čeká se cca 3/4hod. na přípoje na obě strany.
O víkendech vyjížděl ze Špičáku v 7,30, pak už jen z B.Eisenstein a teď už i B.E. o víkendu první až
v 8,40 – to je pro turistu, který by chtěl třeba do Pasova pozdě.
Nezni to blbe, jen mi vadi, ze dieslove vlaky budou jezdit naelektrifikovanych tratich
Nektere z tech ramen je komplet pod draty?
Už existují hybridní vozidla, i na železnici 🙂
Ale ty neexistují ojetá.Nová vozidla kraj platit nechce(protože navíc nejméně 50 Kč/km).
Hybridní vozidla jsou v současné době velká neznámá a kraj evidentně nechce být tím prvním „pokusným králíkem“. Repasy na 10 let jsou dle mého názoru ideální, nová naftová vozidla by zde musela jezdit cca 30 let, bo odpisy a je otázkou, co bude s naftou za 30 let.
Je u osobních vlaků důležitější, aby vozily co nejvíce cestujících (když už se tedy kraj rozhodl je objednávat i na tomto rameni), a nebo aby co nejlépe využívaly přítomnou infrastrukturu?
Pár motoráčků až tak nevadí, bylo by drobré se ale zaměřit na soukromé, zejm. polské, nákladní dopravce, kteří jezdí třeba přes Prahu, tj. plně elektrifikovaných koridorových tratích s několika spřaženými brejlovci, hektory atp. – nejčastěji AWT, Unipetrol
Co má být cílem vypuzení dieslů z elektrifikovaných tratí? Zpruzení dopravců? Přesun zboží na silnici? A jaké prostředky bys k tomu použil? Použil bys je i na jiné než vyjmenované dopravce?
Vůbec nehodlám diskutovat a argumentovat na dotazy typu „proč by na elektrifikovaných tratích měly jezdit elektrické lokomotivy“.
Tak hlavně v Praze máme napájecí stejnosměrnou soustavu. A zrovna 3kV na tak silný provoz už nestačí. Ono je i možná dobře, že pár dopravců jezdí s diesely pod dráty. Nevím, co je lepší, jestli jezdit s elektrickou mašinou starou cca 50 let, která maří 80% energie v teplo nebo s brejlovcem, který „hulí pod dráty“ . Když máte před sebou takového elefanta a nejde bože ještě bobinu, a vidíte na voltmetru, že je v troleji 2,3 kV. V tuhle chvíli bych raději jel s brejlovce, než třeba s Traxxem, kde tohle nemusím řešit.
Teď se tvrdí, že 3 kV na současný provoz nestačí. A za socíku to stačilo? Nebo se jezdilo tak pomalu, že trať byla plná a přitom takového výkonu nebylo třeba? Šestikolák měl 3 MW, TRAXX má 6 MW… Nicméně před 20 lety jsem čekal, že jednotnou napájecí soustavu 25 kV AC bude tlačit spíš Francie, kde mají zemi taky rozparcelovanou na dva systémy, ale ten stejnosměrný je jen 1,5 kV. Copak tam jim to nevadí? Vždyť ty proudy tam jsou dvojnásobné!
Zjevně je to jen hledání nesmyslných pseudoargumentů a snaha obhajovat pár loserských polských přepravců, který zamořují okolí exhalacemi a hlukem a český stát tomu jen přihlíží.
Jenže AWT i Unipetrol jsou čeští dopravci, které někdo sice vlastní, ale mají českou licenci.
Oni by to i v elektrice jezdili, jenže u polských dvojiček (ET40/41) to zas moc nepobírají měnírny a ET 22 je šestikolo s přechodností 3 a to se zase na koridoru nelíbí SŽDC, protože jim to „narovnává“ tratě.