Primátor smetl botičkovou ofenzivu v Praze. Bylo by to drahé a neefektivní, vzkázal radním
Časomíra počítá dobu parkování. Foto: Praha 1
Nasazování botiček mělo pro řidiče podražit. Zamítnutí dle radních podporuje parkovací anarchii.
Co přesně by bylo drahé a neefektivní na tom, aby městské části mohly dávat botičky samy?
Uvedené rozhodnutí je naprosté zoufalství.
Kdo jste z Prahy, určitě si pamatujete na odtahové běsnění Prahy 7. Když jsem stěhoval přítulku z Letné, stál jsem v neděli večer, snad 15 minut v Muzejní a už se o mě zajímala odtahovka. Zhruba tak za čtvrt roku, nějáká Pí..a zaparkovala svého Mastodonta na ulici Milady Horákové, tak šikovně, že tramvaje neprojely. Kolaps MHD, tramvaje ve frontě až na Hradčanskou a odtah se nepodařilo sehnat. No a po roce jsem seděl v hospůdce na Letné a řidič odtahovky (SEZAM) bavil společnost svou pracovní náplní. Vozil celý den auta z modré zóny na sběrné parkoviště, bylo to tenkrát někde… Číst vice »
Dobrý den. Ano jsem Pražák, nesnáším systém parkování v Praze a pokud vím Praha na tom systému prodělává. Ha ha ha, důvodem bylo “ zlepšení ovzduší v Praze – kdysi jsem jel do centra Prahy a zaparkoval téměř ihned. Nyní jezdím cca 1/2 hodiny abych zaparkoval…. Promiňte chápu situaci v centru…. Ale já jakožto Pražák abych platil všude kde se pohnu v Praze nějaké poplatky za parkování??? Dovedete pochopit tu absurditu, že jedete z jedné městské části na druhou, cca pár ulic a musíte platit za to, že jste v jiné části? Moje řešení je jednoduché 1) pro pražany udělat… Číst vice »
tržní roční cena parkování je 72 tisíc korun, tudíž cena takového celopražského parkování začíná na minimálně takové částce, spíše vyšší
To právě nevíme, jaká je tržní cena v momentě, kdy o trhu nejde mluvit. Navíc bude dost variabilní v závislosti na lokalitě a čase
Pražský parkovací komunismus si rozvracet nenecháme!
Zelenka plácá nesmysly … sankcí je pokuta … a její zákonná výše, resp. rozpětí umožňuje přestupky postihovat více než dostatečně. Pokud by se samozřejmě chtělo.
Nasazení a sejmutí botičky je oproti tomu pouze úkon k zajištění vozidla a jako takový by měl být zpoplatněn adekvátně k reálně vynaloženým nákladům. Ne z toho dělat nějakou skrytou sankci II.
Řešení … nemáme koule na to napálit pokuty, ač ze zákona můžeme, ale zkusíme to nějak očůrat poplatkem za botičku, bo to pak vypadá, že za to vlastně nemůžeme a nařídilo to město … to jsou rovnáky na vohejbáky jak vyšité.
Podívejte se za kolik peněz jezdí komerční odtahovky. Pokud vozy města nejsou schopny jezdit za stejné peníze, je někde chyba. V tomto případě je nutno začít od Hřiba.
A vozy města byly pořízeny z peněz daňových poplatníků, plat řidiče vozidla také. Proč by si poplatník služby již jednou zaplacené měl platit znovu? 🙂
Proč bych jako daňový poplatník měl přispívat na odtah někoho, kdo nedodržuje pravidla? Ať si to zaplatí sám.
A seznam toho, co vše si polovodiči údajně platí z daní, utěšeně narůstá. 🙂
„Primátor v dopise připomněl, že od loňského srpna funguje na magistrátu skupina pro zefektivnění vymáhání pravidel v dopravě. „Ale i při jednání této pracovní skupiny bylo odborníky konstatováno, že se legislativní podmínky nezměnily tak, aby navrhovaný jiný systém ve vztahu k technickým prostředkům k zabránění odjezdu vozidla byl efektivnější než ten stávající,“ uvedl Svoboda.“
Netvrdil pan primátor, poslanec, sloužící lékař a možná i něco dalšího, že udržení poslaneckého mandátu má aby mohl podávat a prosazovat změny legislativy šité na míru Praze?
Proč museli toho staříka budit? Nemohli ho nechat spát?
Dopravě v Praze by ten návrh jedině pomohl.
A když už jej vzbudili, dali mu podepsat i alibistické tolerování hluku na Praze 1: https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/praha-1-zakaz-vjezdu-do-centra-v-noci_2407230500_kno
Dokázal Svoboda ve svém úřadu i něco jiného, než jen absurdní podporu živelného automobilismu ve městě?
To je tak, když se politik řídí ideologií namísto racionálních rozhodnutí na základě dat. Akorát mám pocit, že v ODS je množství těchto ideologů povážlivě vysoké.
Jj, ODS mentálně zamrzla v 90.letech minulého století.
(abych byl fér: pár dalších stran a hnutí zamrzlo ještě více v historii, ale to už bych byl dost off-topic)
Souhlas. Ještě jsem neviděl, že by někdo z ODS šel proti řidičům. Líné zadky jsou to.
Zase to pomůže těm, co parkují legálně…ale u magistrátu asi mají tuny vyhrazených míst a odtahují správně.
Co politik to průšvih. Snad se jednou obejdeme bez nich.
Bohužel neobejdeme,ale snad to bude lepší,on přece bojuje za občany Prahy 😂 (jen za některý)
Dneska jsem byl na Smetanově nábřeží. Anarchie. Auta v pruhu co zatáčí doleva jedou rovně aby předběhli kolonu, v opačném směru zákaz jízdy rovně také porušován. Tohle není jen o parkování, tady si každý dělá co chce
Možná proto, že nic nefunguje normálně.
Fungovalo by, kdyby lidi respektovali předpisy.
Kdybychom měli policii, a ne spolek písní a tanců, nedělo by se to.
Vim proc uz roky v Praze nevolim ODS a jentak se to nezmeni, pane doktore
To neni jen o panu docentovi. Kdyby ho na primatora strana nenominovala, tak primatorem neni. Slova pana docenta jsou nazorem ODS jako celku.
Určitě je lepší volit ekoteroristy v podobě Hřiba a jemu podobných, kteří dělají vše proto, aby osobní doprava v Praze byla co nejkomplikovanější, každý motorista byl vystavován perzekucím a následně byl nahnán do tramvají která tahle levičácká sebranka prosazuje.
No a jaké jsou teda Hříbove negativa?
Že to dělá v Praze a ne ve Slavičíně
Já myslím, že je popsal. Čtěte do konce.
O nic takového se Hřib nesnaží. Že je třeba zmírnit přebujelý automobilismus v Praze, je jasné každému rozumně uvažujícímu. To není o Hřibovi, ale o všech.
A co se podívat na podíl a-dopravy v Praze a jinde? Můžete to zkusit třeba tady … https://poladprahu.cz/wp-content/uploads/2019/10/PAnalyza_2017-08-10.pdf
Koukám, že pro vás je tramvaj třídním nepřítelem 😀
To mají s panem primátorem shodné.
No to je argument jak … ne že bych vám cpal ODS, já je nevolím taky, ale víc jak poslední dvě volební období zrovna ODS byla v opozici a že by to tu nějak vzkvétalo jsem tedy nezaznamenal.
Před naším domem ve Vršovicích jsou na jedné straně čtyři místa pro zásobování a naproti další čtyři. Všechna jsou trvalé obsazena osobními auty a když voláme městskou policii tak párkrát do týdne přijde a dá jim lísteček a tím to končí. Několikrát denně k nám jezdí dodávky a nikdy tam nemohu zaparkovat a nikdo to stále neřeší
A jak by pak pomohla bota?
Pomohl by odtah… Třeba na vrakoviště.
Nelze podle zákona
Tak bota pomuze v tom, ze si lidi priste rozmyslej tam zaparkovat. Cekat na sundani nikoho nebavi a nejspis si rozmysli to absolvovat pravidelne. Z listecku si vetsina lidi nic nedela, zvlast kdyz se pak ve spravnim daji sloucit..
Jinak odtah by byl asi jeste lepsu.
Nerozumíš kolik je lidí v Praze. Třeba ten jeden pokud je přesvědčen že botu dostane tak často že fakt se to nevyplatí přestane tam parkovat. Ale tam je další tisíc co ho nahradí a zaparkuje tam. Nápad dávat všude boty je úplně stupidita. Ať použijí zákon co je a dávají pokuty a vymáhání je. Ale možná že jsou moc neschopní na tenhle úkol? Pokud někdo dostane 2000kc pokaždé co zaparkuje kde nemá tak to přestane dělat. Sundat a nandat botu za tu dobu muže se projet 50 ulic a dat pokutu všem autům co špatně stojí. Bota je logická maximálně… Číst vice »
Jenze oni si to slouci do jednoho spravniho rizeni a tam je max. pokuta myslim 20k, coz se jim vyplati. Pripadne je z toho DASka nejak vyseka uplne az se to promlci.
Třeba tím, že dotyčný neodjede někam, kde potřebuje být včas a pro příště si takovou prasárnu rozmyslí?
To je jen hypotéza a věštění z koule, coby kdyby…
Opět jsme u toho, nemůžete obout a odtáhnout zásobování, na to jsou zákony. Zásobování nelze ze zákona odtáhnout a obout se sice může, ale i MP má své vedení a to je úkolováno radnicí, která si nepřeje, aby byly zásobování obouvána.
Takže prvně navštivte tajemníka MČ P10 a proberte to s ním.
Zásobovačí parkují nelegálně, protože jsou místa obsazená.
Ta auta, co tam podle stěžovatele stojí, přece nejsou zásobování – když vleze kráva do domu, taky to z ní člověka nedělá.
Heleďte, problém je v MP P10. Zkuste je přinutit řešit noční klid a zjistíte, že je pro ně po půlnoci nepřekonatelný problém vůbec vyjít z kanceláře.
Guerillove reseni je vylit pod to trochu oleje, nahlasit, ze tam je odstavene vozidlo, ze ktereho unikaji provozni kapaliny a do par hodin je pryc 🙂
To je asi poprvé od té doby co znovu úřaduje Svoboda, kdy čtu, že pražský primátor něco udělal. :-))
Neroznášel černý kašel nebo něco takového?
Tedy spis neudelal…
To jo, dejte MP další zbraň, už teď jsou drsný když chodí v taktických vestách a tváří se jak Čak Noris a dávají pokuty,.
V taktické vestě nikdo pokuty nedává.
U nás jsem tedy neviděl MP chodit, ti zřídka vůbec vylezou z auta.
A jak se v práci tváříte Vy?
Dobře že to šmejdské obcházení zákona neprošlo. To ani komunisti neměli tu drzost, aby substrátu účtovali půjčovné za použití vodních děl a obušků.
Proč obhajujete nelegální parkování zadarmo?
Já jsem pro přísnější tresty, ale při dodržení práva. Botičku si dotyčný neobjednal, není důvod mu fakturovat víc než náklady. A už těch nákladů je to na zvážení.
Co takhle raději zvýšit pokutu za špatné parkování
Tu výši pokuty určuje zákon, maximálně 1.500,-
Kde vidíte obhajobu nelegálního parkování?
Autíčkáři zákon obcházejí neustále. A nejen to, oni na něj naprosto kálí a ještě jim to přijde v pořádku. Ale ono se jim to vymstí. 😉
Boží mlýny melou…
No tak občan má jako nástroj obcházení zákona, protože nemá nástroj v podobě předložení novely zákona, jako praha. Jenže to by pro dříče na magoši zavánělo prací a to se jim nechce, tak radši zkouší co jim projde v podobě takovýhle malý levárničky.
Drahé a neefektivní je mít primátora, který není ochoten (a nejspíš ani schopen) vykonávat svoji funkci v plným rozsahu.
Co to mění na tom, že systém kde auto s kamerami nasnímá spoustu kilometrů a jeden úředník odešle desítky pokut za hodinu je efektivnější než když ke každému vozu pojede MP a ještě budou čtvrt hodiny montovat botičku
Jen reaguju na to, že zrovna Svoboda vykládá něco o efektivitě.
Bohatší řidiči to mají jako dražší parkovné a nijak zásadně je to vlastně neobtěžuje?
Naopak, jako levnejsi. Kdo nema rocni parkovne, pro toho jsou pokuty levnejsi nez platit od hodiny. A kdo se toho neboji, tak pokuty nezaplati a nestane se nic
Auto snímá pouze stávají zóny párkrát do měsíce, pokud stojíte mimo tuto dobu nebo stojíte v křižovatce, na chodníku a jinde na nelegálním místě, tak za to nemáte automaticky žádný postih.
To ovšem neřeší ani botičky, protože v těchto místech je vesměs nasazovat nebudou. Tam je na místě spíš odtah.
Na tomto místě se sluší poděkovat zejména zastupitelům za KDU a TOP, díky kterým ten děda dostal znovu řetěz na krk.
O kolik líp na tom pražská doprava mohla být, kdyby zůstali v původní koalici s Prahou Sobě…
S Topkou a KDU to holt nesmělo být, protože SPOLU. Ale za tohle můžeme poděkovat především Pirátům, kteří Prahu Sobě hodili sprostě přes palubu. ODS to s ANO upéct nemohla, Marvanová do toho hodila vidle. Takže ODS nezbývalo nic jiného, než se spojit s povolební koalicí PS a Pirátů, která měla stát při sobě a prosazovat zájmy pražanů. Piráti ale dostali nabídku, že když hodí PS přes palubu, dostanou více radních a trafik. Zvolili si variantu lepší pro sebe a horší pro obyvatele města. Kdyby do toho šli s PS, ODS by neměla rozhodující vliv v radě města. Piráti nemají… Číst vice »
Zdroj vašeho tvrzení o radních a trafikách a které to prosím jsou? Vyjednávání spíš šla v tom směru, aby ODS neměla absolutní většinu v radě, o což se dost snažili, ale neodpovídalo poměrnému zisku mandátů z voleb. Abych to uvedl na pravou míru, povolební vyjednávání se dostalo do patové situace, Piráti chtěli koalici s PS i STAN, ale ODS zas nechtělo PS, takže situace zůstala v mrtvém bodě. Menšinovou vládu by asi nikdo nepodpořil, takže po domluvě Piráti odstoupili od toho společného projektu a šli tvořit vládnoucí koalici, už tak to trvalo 4 měsíce a Hřib přesluhoval jako minulý primátor,… Číst vice »
Piráti byli vždycky v Praze anti ODS strana. To že to s nima dali dohromady, v podstatě porušuje smysl proč piráti vznikli
To je jednak příliš zjednodušující tvrzení, a hlavně pokud jsou tři největší strany ANO, ODS a Piráti a měli by být všichni proti všem, tak je to dokonale patová situace a bezvládí.
A oni by Piráti s Prahou Sobě měli nadpoloviční většinu? Neměli. A nikdo jiný se k nim přidat nechtěl. Chcete-li za každou cenu najít viníka, zkuste STAN. Kauza Doziometr jejich volební zisk proti předchozím volbám natolik umenšila, že předchozí koalice nebyla možná. A pokud by do toho nešli Piráti, dost možná bychom na magistrátu měli SPOLU s ANO.
Už jsme mohli všichni jezdit na koloběžkách
Fňuk