Příliv nových taxikářů je obrovský, říká Hřib. Nemluví česky ani anglicky, v Praze se neorientují

Naháněč taxislužby na letišti. Foto: Zdopravy.czNaháněč taxislužby na letišti. Foto: Zdopravy.cz

Podle některých řidičů jsou však změny v novele jen kosmetické a téměř nic neřeší.

Odebírat
Upozornit na
guest
51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
V. K.

Že za starých dobrých časů bossů v teplákách jezdili taxikáři podle předpisů nebo měli nová opečovávaná auta je fake news. Naopak kvalita služeb dost narostla, protože jí nemá pod palcem devadesátková mafie.

Fandík

Jako já klidně pojedu Modrým Andělem či AAA, ale budu chtít znát cenu dopředu. Za mě jsou taxametry už za zenitem….

Petr

Jakože chcete aby se Uber přejmenoval na AAA?

Ares

Taxametr je opravdu celkem přežitek, je jedno jak se to bude jmenovat..

Ja novy

A myslíte ze řidiče baví jezdit za ty směsné nízké ceny které tyto alternativní služby nabízejí? Vzfyt to nevydělá ani na nové auto. Áčka třeba jezdí na taxametr ale cenu plus minus odhadnou taky

Welbloud

Bohužel pan Hřib opět něco zanedbal. Hlavně , že má v Praze cyklopruhy s namalovaným náklaďákem.Pokud vím průkaz řidiče taxislužby vydává úřad. Pokud jim ty karty dají, tak ať se nediví. Striktně požadovat znalost českého jazyka a nejlépe k tomu jeden světový jazyk a byl by klid . Jenže lobby je lobby, že?

Petr

Cizinci

Priserak77

Každý má jinou zkušenost, já když vidím na silnici vozidlo s nápisem Bolt tak hned pryč. Jde o to, že řidiči takových vozidel opravdu neumí jezdit, nedodržují pravidla a dost často způsobují nehody. Ano asi budou levnější než regulérní taxi a někdo má prostě adrenalin rád.

kj2

Když jdu okolo Horno-Počernického nádraží vždy mě zaujalo to nabourané vozidlo, před pár dny tam přibylo další.

Průvodce původní Aleš

Doufám, že se nikdy nezblázním a nebudu muset využít služeb pana doktora Dushana 🙂

tarten

Znal jsem jednoho „lékaře“, co chodil do lékárny Na Růžku na čtyři léky. 😀

Uzbekboy

Určitě to chce změny. Boltu je plná Praha a spousta Uzbeku jezdí na poslký víza a nemají pracovní povolení. Prostě načerno práce i ty flotily jsou psané na pochybné firmičky. Rozjel se z toho velký kolotoč.

Tomáš R.

Skoro se mi zdá, že z příspěvků pana Dushana5 cítím ducha staré poctivé taxikařiny😆.

Dushan5

Curaci, nikdy nemeli dovolit Bolty a Ubery bez toho, aby ridici udelali mistopis. Navigaci zakazat, kokotum

MilanFox

Potrefená husa se ozvala.. 😃

Jiří Švácha

Ááá devadesátkovej zloděj/taxikář se ozval že…

SYN

A TO je právě ta nejzbytečnější kokotina z celého toho „licencovaného taxikaření“. Ještě jsem tam ochoten „slyšet“ na tu bezpečnost provozu (hm, žeby do taxivozidel mj. board jednotka a kontrolovat logy, jestli neporušoval vjezd kam nesmí a maximální povolenou rychlost?) ale místopis je PŘESNĚ ta věc co už je užitečná jak stírač na okno do ponorky…

Tomáš R.

Já jsem taxíky v „původní podobě“, tedy s oteplákovaným zlodějským pazgřivcem se zlatým řetězem za volantem, už desítky let programově neužíval. V posledních měsících jsem musel nájemných vozů užívat častěji a musím říct, že s využitím běžných aplikací to byly nebe a dudy. Až na drobné výjimky byl řidičem vždy cizinec, ale to považuju za výhodu. Základně anglicky nebo česky se domluvil každý z nich a díky jazykové bariéře nemají potřebu předávat zákazníkům svoji životní moudrost, což je super. Místní znalost není nutná, mají navigaci. A hlavně člověk ví dopředu, za kolik pojede a odpadá ta ponižující chvíle, kdy se… Číst vice »

Dushan5

Zastav se zitra u nas na klinice v Bohnicich.

Tomáš R.

Přijdu rád. Přinesu pomeranče a buchty. Na jakém oddělení ležíte??

Igelkott

Dushane, pojedu tam Boltem nebo Uberem. Taxikář v teplákach s řetězy na krku řídit nebude.

Dushan5

Ridic taxi, ktery potrebuje navigaci, je kunda.

Tomáš R.

To teda jo. Protože ta svině navigace ho ještě k tomu vede nejkratší cestou a to pak jeden houby vydělá. Z hlavního nádraží na Václavák to přeci dycinky bylo nejmíň 10 km.

Dushan5

Nikoliv, ale věřím ve své schopnosti a domluvím se s taxikářem profíkem na ceně a nebudu vkládat svůj život do rukou uzbeckých či jiných amatérů s pochybným řidičským oprávněním. A taxikář nejsem a nebyl. Jsem lékař.

Karel IV.

Vzhledem k vašemu vybranému slovníku výše odhaduji, že vaše lékařské zaměření je gynekologie.

Tomáš R.

Vystudovaná na Vysoké škole života…

rodilyslavkovak

spíš proktologie

Tomáš R.

To je novinka, dosud VŠŽ udělovala tituly pouze z politologie a ekonomiky a teď už teda i z medicíny. ŽMUdr.

SYN

A proč ta změna argumentace, kde zůstal zapomenutý místopis? Jo a okamžité intenzity provozu a/nebo nehody ty přijímáte asi přímo mozkem že?

Milan Demeter

Navigace už dávno nejezdí nejkratší cestou,to bys měl vědět. Nechápu že sem lezou lidi,který o problémech v taxislužbě nic nevědí.Lidi co v životě nejeli taxíkem protože to pro mě bylo drahý.Teď jsou tu ty alternativní přepravci co suplují MHD.To se jim líbí. Taxi bylo odjakživa nadstandard.

Jiri p

Tak s jet podívat na letiště nebo benzínky třeba Argentinska ,tam uvidíš Uzbeky a jine národnosti v teplakach někdy i celý soupravě . Kecáš kraviny běžný taxikář pod dispečinkem nesmeli nosit tepláky ani kraťasy dokonce podle magistratu to je zakázaný teda bylo Mimochodem ja nejsem taxikář ale párkrát jsem využil Bolt a uz fakt k nim nesednu.

Vašek

Za to uber nebrat Bolt mi někde nezklamal, ale Uber vůbec nepřijel a platbu se stranou, právě když jsme složitě našli jejich nějakou stránku z formulářem, vyplněnili oznámili problém, tak peníze vrátili na účet, když to Bolt se mě ptá jestli budu platit hotově nebo kartou a dá se i objednat dopředu na přesné datum. Někdy používám pražské taxi ale je dražší, ale solidní

TnM

Kde je poptávka tam je nabídka.
Do Prahy holt stále prilita obrovský množství vohnoutu zejména ze západního zahraničí, kteří si (a teď nehodnotím jestli bezdůvodně anebo ne) mysli, ze přijeli do nejake kafkovske stredovychodo-evropské země, kde jediný bezpečný vydobytek civilizace bude objednání ubru. Tímto rozhodnutím si paradoxně akorát navodí zážitek, který je utvrdi v tom, ze jsme postsovetska kolonie kde se mluví nějakým stredoasijskym jazykem, v lepším případě rusky.

Chtějí postsovetsky Disneyland, dostanou ho.

Průvodce původní Aleš

A jak si myslíte, že mluví spousta řidičů Uberu v USA? Taky asijským jazykem, třeba čínsky 🙂 Na Západě (v Evropě i Americe) jsou obecně zvyklí, že taxikařinu dělají velmi často čerství imigranti.

Clovek

Radši nemluvný Uzbek s nízkou cenou známou dopředu, než český turbo taxikář co mi cestou předá všechnu lidovou moudrost.

DavidS

Lidová moudrost a ještě vás vezme okružní jízdou

Karel.kub

Nevím, kdy naposledy jsem jel s klasickou taxislužbou. Desítky let byla Praha známá jako město nepoctivých taxikářů s turbotaxametry. A najednou jsou to služby, u kterých víte předem za kolik a za cenu, která vás přesvědčí, že je lepší než jet vlastním autem, hledat místo na parkování a platit za něj, vzít alternativní taxislužbu.
Její součástí je i používání navigace, kterou asi použije i domorodý řidič kvůli kolonám.
A že někteří jezdí jako prasata? Ano, ale toto by měla být práce dopravní policie a to u všech řidičů bez rozdílu.

Tomáš R.

Navíc klasičtí taxikáři taky jezdili vždycky jako dobytek, řekl bych že mnohem víc, než ti zahraniční.

Průvodce původní Aleš

Já jezdím jen s klasickými taxi, ale přes appku Liftago. Takže předem vím, za kolik a můžu si vybrat nejen podle ceny, ale i podle typu a stáří auta a podle křestního jména řidiče.

Tomáš

Řidičák udělat znovu a v češtině teprve pak to bude mít smysl

Petr

Přesně. A stejně tak až vy budete chtít jet do zahraničí – hezky si uděláte místní řidičák v místním jazyce.

Frantík

Hřib podobně „prozřel“ jako u ekoloběžek?

noerf

Na jedné straně má Praha uměle nízké roční předplatné pro MHD, na druhou stranu si náměstek primátora stěžuje, že je po Praze moc provozovatelů taxislužeb. To ekonomické levičáctví z pana Hřiba přímo tryská.
Nějak nechápu jaký je rozdíl mezi indickým řidičem autobusu a taxislužby. Buď je řidič dobrý či nikoliv, špatný se vyboduje či přestane mít zákazníky, protože bude mít v aplikacích špatné hodnocení.

TnM

Ekonomické levicactvi tryska ze všech politiku kteří se brani poplatkům za využívání infrastruktury (jako je parkovné anebo mytne v centru) a chtějí jezdit autem „zadarmo“

M19

Tak jistě. Většina lidí co přiletí do Prahy zná všechny taxikáře a hned ví, ke komu sednout a ke komu ne… Stejně tak všichni ví, kolik co stojí atd. Jo? Opravdu? To hned je z člověka cítit ekonomický ideologismus. Ne, Homo oeconomicus neexistuje, navzdory mnoha těm správným ideologům světa. 😉

noerf

Jsme ve 21. století a cenu zjistíte dopředu v aplikaci.

M19

A jakou to má souvisloist s tím, že cestující předem podle vás ví ke kterému taxikáři má sednout a ke komu ne? Jak to asi z aplikace zjistí? Prostě jen ideologicky plácáte.

Martas

Já spíš tvrdím , že Hřib s Bohoušem dávají dvacet spolu. Akorát Bohouš už jede bez přestávky a tenhle se ještě občas probudí a má potřebu něco říct 😀

Kozor24

Komedie pokračuje dál