Příliv nových taxikářů je obrovský, říká Hřib. Nemluví česky ani anglicky, v Praze se neorientují
Naháněč taxislužby na letišti. Foto: Zdopravy.cz

Podle některých řidičů jsou však změny v novele jen kosmetické a téměř nic neřeší.
K čemu potřebuje cizinec, co přiletěl do Prahy, aby jeho taxikář ovládal češtinu? Asi jako když já přiletim řekněme do Španělska, je mi španělština kohokoliv místního k ničemu, čestinu tam nikdo neovládá to je jasné, ale angličtina se hodí. Tohle neni řidič PID, kde neznalost češtiny je dost problém (a že jich takových jezdí). Chvíli mi trvalo, než jsem pochopil, že sórok nebylka nadávka ani poděkování, ale cena lístku (kterou dávám automaticky, protože vím, kolik mě to stojí). To mi připomíná, svého času s náma chodil na kurzy angličtiny nějaký rusák a ten někdy zmínil, že dělá průvodcovské zkoušky mj.… Číst vice »
Jen někteří Ukrajinci (spíš Rusíni) mluví česky a trochu i anglicky. Ti se ale s administrativních důvodů neuplatní. To je velká škoda.
Řekněme si to otevřeně na magistrátu našli novou dojnou krávu, která navíc dostává brutální a pokřivené evropské dotace kterým nemůže malý český živnostník absolutně konkurovat ten navíc s žádným v „všimným“ na magistrát nedorazí. Takže i když dennodenně tito alternativci páchají obrovské nehody přeplňují Prahu mnohdy nevyhovujícími auty(již nyní skoro nezaparkujete). Kvalita služby šla naprosto brutálně dolů tak to je úplně jedno. Hlavně že se má zase pár lidí dobře na úkor všech ostatních. Aneb Česká klasika. 🤷🏼 Bohužel to musí to tak být jinak tahle hrůza hraničící s vlastizradou(čecha za volantem vystřídal občan bývalé sssr a jiných spřátelených zemí)nevěřím,… Číst vice »
Ve filmu Noc na Zemi dělal newyorskýho taxikáře starý východoněmecký emigrant , terý taky neuměl pořádně řeč a řízení auta mu dělalo problémy .
Ten, kdo vydává povolení si stěžuje, že se jich vydává hodně. Kocourkov hadr.
Osobně radši pojedu třeba s Boltem, který řídí člověk neznající dobře město nebo řeč a mám jistotu ceny, než s vyčůraným místním taxikářem, který mne protáhne „zkratkami“ za výrazně vyšší cenu. Opravdu s řidičem mluvit nepotřebuju.
Já taxikáře nepotřebuji vůbec. Takže pro mně za mně, mohou být i němí.
No občas se taxík hodí (třeba od nádraží domu s kuframa z dovolené takhle v neděli, když nejezdí MHD). V Praze bych to nepodstupoval, ale v našem maloměstě je to celkem v pohodě.
Jednoduchý pravidla ,ŘP vydaný v CZ nebo EU ,cizí ŘP přezkoušení na magistrátu za poplatek,po jeho vydání teprve žádost o vydání krtičky řidiče TAXI a za poplatek min. 5000 ,to by byla čistka v taxislužbě
Ten, co nastavil současná pravidla, se zjevně minul povoláním.
Nemám problém ani s tím, dát jim povinnost umět aspoň základně česky a nějaké další věci. Klidně ať jezdí a vydělávají i cizinci, ale ať jsou stejně kompetentní jako čeští řidiči.
Ano. Měli by umět dovézt z bodu A do bodu B stejně jako čeští řidiči.
Konkurence sdílených taxi přinesla obrovské zkvalitnění služeb oficiálních taxislužeb. Já si to užívám! Vždy pro mě přijede perfektně česky mluvící a kultivovaný člověk. Ve slušném autě a v čas. Naloží zavazadla a za velmi přijatelnou cenu mě nejrychlejší cestou, beze snahy okrást mě, dopraví do cíle. Nebylo to tak vždy, ale dokud to tak bude – budu spokojený. Nějaké sdílené služby přenechávám dobrodružnějším povahám…
Já nejsem mrzák na nohy ani na zbytek těla. Pro své cesty po Praze si vystačím s MHD a pěšky. Zavazadla do centra a z centra rozhodně netahám.
Já jsi řidič MHD když vidím Bolta a jiné společnosti raději zastavují a čekám co vyvede.nejednou mi tento dopravní způsobil mnoho komplikací. Chybí regulace.temto jodrm je vše jedno..pane hřib toto stě dopustil vy!!!!
Ty bys taxikáře dělat nemohl.
Novelu o zrušení taxi zkoušek proloboval Babiš přes Prouzu na Ministerstvu Dopravy. Takže za marast v Praze s Mongolama může ANO a Piráti na Magistrátu, kteří mají erekci z každé „sdílené‘ služby. A pak po čase vyplave, že je to nějak dotované městem…
Tak když jich přibylo přes 10.000 tak to už zácpu udělá nemluvě o nemožnosti lidí doma zaparkovat. Nevím proč vůbec alternativce zaváděli a neponechali regulaci se zkouškami kde byl nejen místopis, také zkoušky magistrát nevypisovala donekonečna aby právě Prahu nepřehltil taxikáři, takže reguloval i vypisování zkoušek. Všechny velké taxislužby už před příchodem uberu boltu měli apky s předpokládanou cenou, jako levná alternativa tu byl nejlevnější Taxi (s čechem ne Uzbekem uvnitř) a vozový park perfektní. Že někdo asi že zjištných důvodů nechal pár jedinců okrádat cizince je druhá věc ale 98% taxi nekradla, protože jezdili přes apky a dipa a… Číst vice »
Druhotným jevem je obrovslé dopravní zatížení hlavně v centru Prahy, a to v kteroukoliv dobu.Postůjte chvilku třeba v Kaprově ulici nebo na Klárově.
A to magistratu nevadi to je zajimavi
Poslední dobou se zase rozmohly „official taxi“ na Wilsonu, a to do té míry, že už zase mají drzost překážet pohybujícímu se davu lidí a vnucovat „služby“.
S tím se bude dělat co/kdy…?
Ano nahoře u kopulí to provozují naší milovaný ukrajinci a nikomu to samozřejmě nevadí
Nelíbí se vám pravda mínusáři, tak se běžte přesvědčit. Na parkovišti u kopulí vládnou Ukrajinci ( auta s taxametrama) a ceny velmi předražené. A taxi team nekoná úplně stejně jako na letišti
Když to jsou Kazaši, tak to jsou cizinci. Když to jsou Ukrajinci, tak to jsou Ukrajinci.
Popravdě mě je to úplně jedno co je to za svoloč, každopádně okradají a město nekoná
To je takový problém, podmínit taxikářskou licenci znalostí češtiny, angličtiny a prokázáním místní znalosti a orientace v Praze?
A k čemu je v dnešní době dobrá „místní znalost“? V aplikaci stačí zákazníkovi zadat přesnou adresu, kam jede a vše ostatní jde samo., řidič přesně ví kam a kudy jet a zákazník s ním vůbec nemusí komunikovat.
Bez aplikace to znamenalo, že posledních pár minut jízdy musel zákazník stejně řidiče navigovat. Většina řidičů asi věděla, kde jsou Vršovice, ale nikdo nevěděl, kde je třeba Kišiněvská 12 (zcela náhodně vybraná adresa).
Žijeme v jiné době, technologie jsou v tomhle mnohem efektivnější, než člověk.
A proč to v Londýně smysl má, že taxikář musí znát město a instituce.? V Budapešti je taky zkouška z mistopisu a z madarstiny – takže tam nejezdí Uzbeci ale Maďaři. Problém je, že deregulaci je tady 16.000 taxikaru, asi o 5000 víc než v Londýně. Přetlak tlačí cenu dolů a lidi jedou radši za 70,- než za 40,- MHD.
Místopis není důležitý. Důležitý je, že se dokáže otočit správně, že ví, kde odbočit. Prostě, že má cit pro pražský provoz. Názvy a místa znat nemusí.
A teoreticky by mohli třeba 1-2h udělat přezkoušení – nějaké zkušební jízdy, co by si zahraniční žadatelé udělali na magistrátu a dostali by informace – prošel/neprošel, co zlepšit a případně doporučení do autoškoly.
Na objednávku nemusí znát místa, stačí že dojede kam sem udal (a je jedno, jak to udělá, předpokládám že navigací).
Ale pořád jsou „stopaři“, lidi co vylezou z nádraží na štatl, a ty by měl nabírat někdo, kdo jim bude rozumět. (Včetně hovorového označení pár pražských míst)
Tak to si tam, kam opravdu potřebuji dojet autem, raději dojedu sám, a pouze za cenu paliva.
Poslední kousek cesty je dobré taxikáře navigovat. Jasně nádraží je jasné, ale opačný konec, to chce vysvětlování, na to máme fígl, jeďte k hospodě ***, tam vám řekmene. (Nevím proč, ale ta hospoda u baráku je perfektní orientační bod pro taxikáře, lepší něž ulice a číslo popisné.)
Co třeba čeština, angličtina a žádné body za poslední rok?
Je samozřejmě fajn, když se s řidičem dá domluvit česky nebo aspoň anglicky, ale když funguje aplikace, tak to vlastně potřeba není. Já jsem ale nikdy nezažil, že by se s řidičem domluvit fakt nedalo, vždycky to nakonec nějak šlo.
A body? Mám dojem, že se způsob jízdy „alternativců“ trochu démonizuje. Taxikáři vždy byli známí tím, že jezdí jako dobytek a ti „noví“ v tomto rozhodně nejsou horší.
Co potřebujete řidiči sdĕlit nad rámec adresy v aplikaci?
Napriklad ze ked uz prisiel z opacnej strany, tak vystupim tu a prejdem k svojmu cielu cez prechod pre chodcov, a nemusi urobit dvojkilometrovu zachadzku, aby sa otocil do protismeru na najblizsej krizovatke, kde to ide.
Ja s nimi v Bratislave zle skusenosti nemam (Prahu neviem komentovat), naprosta vacsina su dnes Ukrajinci a ani nejazdia horsie, ako priemer na cestach, aj sa s nimi nejak dohodnut da, ked treba, ale ze tu nie je „doma“ proste citit a keby v tej appke bola volba „jazdi tu 10+ rokov“, asi by som bol ochotny si nieco priplatit.
Moc děkuju všem klasickým drožkářům, kteří se zapojili do této debaty. Dokonale mě zbavili pochybností o tom, zda proti nim nejsem někdy přece jen zbytečně zaujatý.
Dneska v Pařížské řval lokální týpek taxi v teplákách na nějakého Bolt řidiče co tam nakládal lidi docela peprné věci. Nervozita stoupá.
Když už musím, tak jedině Litago. Nedám dopustit. Vybírám si Premium a mám už i vytipované řidiče. Jo, je to dražší, ale člověk ví přesně za kolik a většinou to jezdí češi, nebo už delší dobu domestikovaný ukrajinci. Ani jeden zatím nejel jako hovado, všichni naprosto v pořádku. Ale do Bolta bych z důvodů, v článku popsaných, nesedl. U Liftaga je dobrý to, že člověk vidí i fotku a jméno řidiče. Zatím ani jedna chyba. Nezastírám, že si vybírám i dle svého oblíbeného vozového parku. Ale to je to, co mi právě vyhovuje, nepřijede 20 let stará, prokouřená a vytřískaná… Číst vice »
Taky preferuji Liftago, dokonce jsem na to přeorientoval americké kolegy z Uberu, protože třeba v Ostravě je Liftago mnohem spolehlivější.
Nicméně jsou místa – a to i některé části Prahy – kde klasické taxíky prostě moc nemají pokrytí. A tam pak Bolt nebo Uber docela bodne.
Reklama na Liftago
Rozhodně ne, jenže ten rozdíl tu fakt je. A citelný. A souhlas s Jurajem, v Říčanech jsem už s Liftem nepochodil. A bylo to celkem složitý (kór s invalidním vozíkem).
Proč je nejde vybodovat jako? Proč jsou tak privilegovaní před námi a je jim dovoleno mít v rukou naše životy? Co to je?
Asi nejdou připsat body do registru řidičáků v Indii.
Lokální zákaz řízení přeci může český soud vyslovit i Indovi. Jestli to správní orgány neumí, tak nakopat.
Mně je jedno jakou technickou výmluvu si kdo za tím najde.
Když já pojedu párkrát proti předpisům, posbírám 12 bodů a přijdu o řidičák. Když se úplně stejně bude chovat třeba Filipínec (o národnost mi fakt nejde), body nedostane a bude moct řídit dál?
Český stát je přísnější na vlastní občany, au.
Řešení je leda zavedení místopisu a jazyku. Osobně bych nejradši žlutou kartu dal teda v dané zemi jen těm řidičům, kteří získali řidičský průkaz v dané zemi. Pokud chce být řidičem z povolání, tak ať znovu udělá řidičský průkaz a má jen tři body na rok tak, jako všichni noví řidiči. Nechápu proč to mají tak neskutečně usnadněné a proč můžou mít v rukou naše životy…
Těm hotentotům nešly doteď připsat za přestupky trestné body? To se pak nedivím, že mají předpisy na salámu. Teda vlastně na kebabu.
To bych dost pochyboval. Body se zde evidovaly i cizincům odjakživa.
No taky mě to zarazilo, ale v článku píšou, že jim nově půjdou připsat body.
No tak přiznám jsem jako by cizinec a tak jezdil jsem tu na cizím řidičáku 17 let na návštěv, a tak 3 roky co jsem tu na trvalo se přistěhoval. Nakonec jsem konečně udělal Český řidičák, to bylo něco. Bohužel výměna nebyla možná, to bych musel žít v Rakousku nebo Německu kde mají dohodu z více zemí.
Třikrát jsem byl zastaven a když vydělí cizí řidičák tak mě poslali dál a nechtěli se mnou jednat.
Že za starých dobrých časů bossů v teplákách jezdili taxikáři podle předpisů nebo měli nová opečovávaná auta je fake news. Naopak kvalita služeb dost narostla, protože jí nemá pod palcem devadesátková mafie.
Kvalita narostla také proto, že obrovský podíl lidí dneska využívá aplikace, a to včetně Liftaga, které pokrývá klasické taxíky. Tam je mnohem snazší nejen udržet ceny v normě, ale také ohodnotit špatného taxikáře.
Je vidět že tomu rozumíš 🤣🤣🙈
Jako já klidně pojedu Modrým Andělem či AAA, ale budu chtít znát cenu dopředu. Za mě jsou taxametry už za zenitem….
Jakože chcete aby se Uber přejmenoval na AAA?
Taxametr je opravdu celkem přežitek, je jedno jak se to bude jmenovat..
Samozřejmě. Ale když někomu vyhovuje jezdit na taxametr s áčkama, ať tak jezdí. Kdo chce znát cenu předem, ten může jet Uberem. Všichni by mohli bejt spokojený.
Taxametr je jediné spravedlivé měřidlo, když zákazník zaplatí jenom to co si objednal a taxikář dostane to co odpracoval…
To by vylučovalo veškeré služby se smluvní cenou.
To by nesměli existovat věci jako turbo nebo taxikář který vás vezme na okružní cestu Prahou.
A proto taxislužbou téměř nejezdím, v životě jsem jel taxíkem asi 2x. Ono to městskou dopravou v Praze vždy nějak jde
Objednal jsem si cestu z A do B, maximálně minutku stání v A.
Ne okružní cestu Prahou (kilometry), ne stání na semaforu(při kterém se zapíná čekačka i bez turba).
Jo mít možnost fakturovat okružní jízdy, navigaci zákazníkem, se hodí, ale vesměs chci do pevného bodu za pevnou cenu.
Kde je problém se stáním na semaforu? Pokud auto stojí a kola se netočí, tak prostě taxametr automaticky nahazuje čekačku. To bys jako chtěl, aby se taxametr na křižovatkách vypínal nebo co?
Starý taxametry mají tři tlačítka (zapnout, vypnout, vyjet účtenku), novější většinou čtyři, jeden navíc na přehazování tarifů. Takže jak přesně to má ten řidič dělat – když zastaví na stopce, ukončit jízdu a znovu ji zahájit, až se rozjede? Nehledě na to, že většina taxametrů se musí spouštět a vypínat ve stojícím voze.
Ale já jako zákazník jsem si stání na semaforu neobjednal a nedomlouval. Já si objednal službu dovoz z bodu A do B na danou vzdálenost, a stání v bodě A po dobu minuty.
Jak to má dělat – to je otázka pro legislativu. Dovedu si představit, že na taxametru bude navíc pár tlačítek vypnout/zapnout čekání (řidič zapne když dojede na místo A a čeká na mě. Když v půlce cesty řeknu „zastav jdu na WC“ … Nechá vypnutý na červený.)
Pokud je cesta předem objednaná, teoreticky přeci není vůbec potřeba počítat najeté kilometry, může se fakturovat „km podle mapy*cena za km“ nebo z prstu vycucat „smluvní cena.“
A myslíte ze řidiče baví jezdit za ty směsné nízké ceny které tyto alternativní služby nabízejí? Vzfyt to nevydělá ani na nové auto. Áčka třeba jezdí na taxametr ale cenu plus minus odhadnou taky
Kdyz se jim to nevyplati, tak at to nejezdi.
všimněte si že většina řidičů jezdí pod nějakým s.r.o. čili tady viditelně někdo ojebava stát
Liftago jezdí za cenu jako řidič chce (vesměs se neliší od taxametru), ale pokud zákazník nezmění zadání, tak platí pevně uvedenou cenu.
Když vás to nebaví, tak to nedělejte. Taxikářů je dost.
A až ti řeznictví budou prodávat maso podle krejčovského metru, to se ti taky bude líbit za jednotnou a fixní cenu….
Jakože ve vašem řeznictví se cenu dozvíte až potom co si maso donesete domů a sníte ho nebo co?
Vždyť to.davno umi.Jezdim s modrým andělem za fixní cenu…..
Bohužel pan Hřib opět něco zanedbal. Hlavně , že má v Praze cyklopruhy s namalovaným náklaďákem.Pokud vím průkaz řidiče taxislužby vydává úřad. Pokud jim ty karty dají, tak ať se nediví. Striktně požadovat znalost českého jazyka a nejlépe k tomu jeden světový jazyk a byl by klid . Jenže lobby je lobby, že?
Cyklopruh s namalovaným náklaďákem ? Kde ? Odkaz?
Třeba na Evropské ve směru z centra, pokud tedy víte kde to je….
Evropská je sice na druhé straně Prahy ale znám docela dobře, tam není žádný vyhrazený cyklopruh ale taková obezlička zvaná „Ochranný cyklopruh“ což je něco jiného ale jak vidím, pro spoustu lidí “ španělská vesnice“ . Ono je to jednoduché a pro pochopení je piktogramem naznačeno, že auta, hlavně ta větší ,mohou cyklokoridor použít , přesně podle předpisu : Ochranný cyklopruh není nikdy značen svislou dopravní značkou. Po krajích má sice rovněž pruhy, ale symbol kola na vozovce není nikdy proveden v červené barvě. Ochrana cyklisty je v tomto případě menší, například širší projíždějící motorová vozidla do tohoto pruhu mohou… Číst vice »
Jak nemohou? Samozřejmě že mohou a někdy to i dělají… Ale dle zákona by neměla.
tak je to asi míněno “ neměla“
Podle poslední novely se holt do cyklopruhu může přesahovat úplně v pohodě. (Žádný žlutý maják, označení nadměrného nákladu,…).
https://images.app.goo.gl/gQ4dHbSSJDHRPiLJ7
Nejsem žádný expert, ale podle toho busu v pozadí soudím, že by se mohlo jednat spíš o Ostravu…
ono je to legrační , téma je taxikaření ale je potřeba do debaty zatáhnout hlavní nebezpečí pro turkovic, pardon pro Motoristovic tlupy , pardon hlavně žádná politika, tedy to shrnu pro ty tydýty kterým vadí cyklisté…
Ostrava úplně jistě Ostrava 🙂
Tohle ovšem rozhodně není v Praze!
Ano těžká lobby, tomu se tak říká korektně, nicméně jde tu o velké prachy – obrovské úplatky. To ani od Koukala do Béma nebylo, ti chtěli výpalné „pouhých“ 600 000 měsíčně…
Tohle ovšem rozhodně není v Praze!
Cizinci
Každý má jinou zkušenost, já když vidím na silnici vozidlo s nápisem Bolt tak hned pryč. Jde o to, že řidiči takových vozidel opravdu neumí jezdit, nedodržují pravidla a dost často způsobují nehody. Ano asi budou levnější než regulérní taxi a někdo má prostě adrenalin rád.
Když jdu okolo Horno-Počernického nádraží vždy mě zaujalo to nabourané vozidlo, před pár dny tam přibylo další.
Nás Bolt vezl do porodnice, protože nic jiného v okolí zrovna nebylo dostupné. Český řidič, cesta naprosto v pohodě.
Naopak loni s hokeje nás v Ostravě vezl klasický tradiční taxikář, a to byla teda jízda smrti.
Jestli ono nebude lepší řídit se podle hodnocení v aplikacích, než podle nápisu na autě.
Doufám, že se nikdy nezblázním a nebudu muset využít služeb pana doktora Dushana 🙂
Znal jsem jednoho „lékaře“, co chodil do lékárny Na Růžku na čtyři léky. 😀
Určitě to chce změny. Boltu je plná Praha a spousta Uzbeku jezdí na poslký víza a nemají pracovní povolení. Prostě načerno práce i ty flotily jsou psané na pochybné firmičky. Rozjel se z toho velký kolotoč.
Ta polská víza jsou problém obecně. Už sem na ně lezou i Indové a Pákistánci. Samozřejmě makají načerno a nejen v přepravě osob.
Problém je neschopnost orgánů Čé eR vydávat pracovní víza. Tak se to holt řeší takto. Otázka spíš je, proč máme tak neschopné orgány státní správy…
Skoro se mi zdá, že z příspěvků pana Dushana5 cítím ducha staré poctivé taxikařiny😆.
Smazáno martinknobli@seznam.cz
89.24.42.184
Potrefená husa se ozvala.. 😃
Ááá devadesátkovej zloděj/taxikář se ozval že…
A TO je právě ta nejzbytečnější kokotina z celého toho „licencovaného taxikaření“. Ještě jsem tam ochoten „slyšet“ na tu bezpečnost provozu (hm, žeby do taxivozidel mj. board jednotka a kontrolovat logy, jestli neporušoval vjezd kam nesmí a maximální povolenou rychlost?) ale místopis je PŘESNĚ ta věc co už je užitečná jak stírač na okno do ponorky…
Spíš je užitečnější vědět jak se chovat na oblíbených těžkých křižovatkách, než která ulice je která.
Já jsem taxíky v „původní podobě“, tedy s oteplákovaným zlodějským pazgřivcem se zlatým řetězem za volantem, už desítky let programově neužíval. V posledních měsících jsem musel nájemných vozů užívat častěji a musím říct, že s využitím běžných aplikací to byly nebe a dudy. Až na drobné výjimky byl řidičem vždy cizinec, ale to považuju za výhodu. Základně anglicky nebo česky se domluvil každý z nich a díky jazykové bariéře nemají potřebu předávat zákazníkům svoji životní moudrost, což je super. Místní znalost není nutná, mají navigaci. A hlavně člověk ví dopředu, za kolik pojede a odpadá ta ponižující chvíle, kdy se… Číst vice »
Zastav se zitra u nas na klinice v Bohnicich.
Přijdu rád. Přinesu pomeranče a buchty. Na jakém oddělení ležíte??
Dushane, pojedu tam Boltem nebo Uberem. Taxikář v teplákach s řetězy na krku řídit nebude.
Smazáno pro neschopnost vyjádřit názor slušně.
To teda jo. Protože ta svině navigace ho ještě k tomu vede nejkratší cestou a to pak jeden houby vydělá. Z hlavního nádraží na Václavák to přeci dycinky bylo nejmíň 10 km.
Nikoliv, ale věřím ve své schopnosti a domluvím se s taxikářem profíkem na ceně a nebudu vkládat svůj život do rukou uzbeckých či jiných amatérů s pochybným řidičským oprávněním. A taxikář nejsem a nebyl. Jsem lékař.
Vzhledem k vašemu vybranému slovníku výše odhaduji, že vaše lékařské zaměření je gynekologie.
Vystudovaná na Vysoké škole života…
spíš proktologie
To je novinka, dosud VŠŽ udělovala tituly pouze z politologie a ekonomiky a teď už teda i z medicíny. ŽMUdr.
A co obory jako vesmír, sport, armáda, dějiny apod? To je běžné učivo VŠŽ. Často vše dohromady.
A proč ta změna argumentace, kde zůstal zapomenutý místopis? Jo a okamžité intenzity provozu a/nebo nehody ty přijímáte asi přímo mozkem že?
Lékař? Jsem si nevšiml, že by jste někdy u florbalu používal titul. Takže od 19 předseda klubu, to je vám teď kolik? 35? Kdy jste to všechno stihnul?
Tak určitě…
Navigace už dávno nejezdí nejkratší cestou,to bys měl vědět. Nechápu že sem lezou lidi,který o problémech v taxislužbě nic nevědí.Lidi co v životě nejeli taxíkem protože to pro mě bylo drahý.Teď jsou tu ty alternativní přepravci co suplují MHD.To se jim líbí. Taxi bylo odjakživa nadstandard.
nejenom nadstandard ale také nad zákonem a nad obvyklou cenou
Tak s jet podívat na letiště nebo benzínky třeba Argentinska ,tam uvidíš Uzbeky a jine národnosti v teplakach někdy i celý soupravě . Kecáš kraviny běžný taxikář pod dispečinkem nesmeli nosit tepláky ani kraťasy dokonce podle magistratu to je zakázaný teda bylo Mimochodem ja nejsem taxikář ale párkrát jsem využil Bolt a uz fakt k nim nesednu.
Za to uber nebrat Bolt mi někde nezklamal, ale Uber vůbec nepřijel a platbu se stranou, právě když jsme složitě našli jejich nějakou stránku z formulářem, vyplněnili oznámili problém, tak peníze vrátili na účet, když to Bolt se mě ptá jestli budu platit hotově nebo kartou a dá se i objednat dopředu na přesné datum. Někdy používám pražské taxi ale je dražší, ale solidní
Asi tak, s taxametrem nikdy, chci vedet, kolik budu platit predem.
Tak u té angličtiny a češtiny bych doopravdy rád byl…. To se vám asi něco zdálo a nakonec jste se probudil zpocený a odkopaný s jednou rukou v nočníku a druhou na přirození…. Nechat se oškubat taxikářem? Já se nechci nechat okrádat takovou sociální luzou, jako jste vy. Já chci normální férovou cenu za svojí práci. Tu do konce spočítal magistrát. Říká se tomu magistrátní sazba a skládá se z nástupu-60 Kč, jízdného – 36 Kč za kilometr, provozního a běžného čekání – 7 Kč za minutu, (pro idioty jako jste vy je to 420 Kč za hodinu). A pokud… Číst vice »
Tak s vami doufam fakt nikdy nepojedu. A prave z duvodu existence individui vaseho typu jsem taxiky zacal jezdit az s Boltem.
(Ps: k nalepkam – je mi 42, u maminky nebydlim a zivim se jiz 19 let sam, dosud bez jedine navstevy uradu prace)
Kde je poptávka tam je nabídka.
Do Prahy holt stále prilita obrovský množství vohnoutu zejména ze západního zahraničí, kteří si (a teď nehodnotím jestli bezdůvodně anebo ne) mysli, ze přijeli do nejake kafkovske stredovychodo-evropské země, kde jediný bezpečný vydobytek civilizace bude objednání ubru. Tímto rozhodnutím si paradoxně akorát navodí zážitek, který je utvrdi v tom, ze jsme postsovetska kolonie kde se mluví nějakým stredoasijskym jazykem, v lepším případě rusky.
Chtějí postsovetsky Disneyland, dostanou ho.
A jak si myslíte, že mluví spousta řidičů Uberu v USA? Taky asijským jazykem, třeba čínsky 🙂 Na Západě (v Evropě i Americe) jsou obecně zvyklí, že taxikařinu dělají velmi často čerství imigranti.
Jen u nas v navaznosti na uchylky pozdniho bolsevismu, kdy nejvetsi „slechtou“ byl zelinar, reznik a taxikar, si ono posledni povolani stale mysli, ze je neco extra a ma narok na vysoke prijmy.
Nema.
Na druhé straně: člověk přijede na neznámé místo a potřebuje odvoz, tak ten Uber je často nejlepší možnost. Mám už aplikaci, mám zkušenost z domovské země, není problém s placením. Je to jasná volba. Sám jsem to hodněkrát využil, když jiná doprava z letiště buď neexistuje, nebo v daném čase není použitelná. Než zkoumat místní specifika, nebo se nechat okrást od lokálního taxikáře, toto je prostě bezpečná možnost. V Praze k tomu dost přispívá to, že třeba z letiště je MHD dost krkolomná a tarif ne úplně přehledný. Nedivím se svým zahraničním kolegům, že se jim nechce řešit jízdenky a… Číst vice »
Radši nemluvný Uzbek s nízkou cenou známou dopředu, než český turbo taxikář co mi cestou předá všechnu lidovou moudrost.
Vámi popisovaná situace se mi stala popravdě nulakrát.
Mně si jeden starý a kouřem od cigaret prolezlý taxikář stěžoval na současnou dobu, na vládu atp a myslím si, že mě k tomu ještě natáhl.
Bohužel ve městě, kde Uber ani jiná podobná služba není a kde taxikáři zrovna nevynikají neokrádáním turistů.
Tak jak, vždy vybíráte čecha anebo vás cizinec zavezl do protisměru? Obojí naráz se nedá…
Lidová moudrost a ještě vás vezme okružní jízdou
Nevím, kdy naposledy jsem jel s klasickou taxislužbou. Desítky let byla Praha známá jako město nepoctivých taxikářů s turbotaxametry. A najednou jsou to služby, u kterých víte předem za kolik a za cenu, která vás přesvědčí, že je lepší než jet vlastním autem, hledat místo na parkování a platit za něj, vzít alternativní taxislužbu.
Její součástí je i používání navigace, kterou asi použije i domorodý řidič kvůli kolonám.
A že někteří jezdí jako prasata? Ano, ale toto by měla být práce dopravní policie a to u všech řidičů bez rozdílu.
Navíc klasičtí taxikáři taky jezdili vždycky jako dobytek, řekl bych že mnohem víc, než ti zahraniční.
Člověk bych řekl, že klasický taxikář chce jet pomalu, aby ze zákazníka měl víc peněz, ale jezdí bezohledně a na přechodu by vás nejradši přejeli, jen aby nemuseli přibrzdit. To už i ten Bolt je ohleduplnější k chodcům.
Já jezdím jen s klasickými taxi, ale přes appku Liftago. Takže předem vím, za kolik a můžu si vybrat nejen podle ceny, ale i podle typu a stáří auta a podle křestního jména řidiče.
Řidičák udělat znovu a v češtině teprve pak to bude mít smysl
Přesně. A stejně tak až vy budete chtít jet do zahraničí – hezky si uděláte místní řidičák v místním jazyce.
Tak ono je asi něco trochu jiného, pokud tam člověk jede jako návštěva (ať už turista, nebo třeba pracovně), nebo jestli se někam člověk nacpe s tím, že si tam bude vydělávat jako „profesionální řidič“…
Protože když řidič hovado způspobí nehodu, tak je rozhodující za jakým účelem jel?
Hřib podobně „prozřel“ jako u ekoloběžek?
Na jedné straně má Praha uměle nízké roční předplatné pro MHD, na druhou stranu si náměstek primátora stěžuje, že je po Praze moc provozovatelů taxislužeb. To ekonomické levičáctví z pana Hřiba přímo tryská.
Nějak nechápu jaký je rozdíl mezi indickým řidičem autobusu a taxislužby. Buď je řidič dobrý či nikoliv, špatný se vyboduje či přestane mít zákazníky, protože bude mít v aplikacích špatné hodnocení.
Ekonomické levicactvi tryska ze všech politiku kteří se brani poplatkům za využívání infrastruktury (jako je parkovné anebo mytne v centru) a chtějí jezdit autem „zadarmo“
Tak jistě. Většina lidí co přiletí do Prahy zná všechny taxikáře a hned ví, ke komu sednout a ke komu ne… Stejně tak všichni ví, kolik co stojí atd. Jo? Opravdu? To hned je z člověka cítit ekonomický ideologismus. Ne, Homo oeconomicus neexistuje, navzdory mnoha těm správným ideologům světa. 😉
Jsme ve 21. století a cenu zjistíte dopředu v aplikaci.
A jakou to má souvisloist s tím, že cestující předem podle vás ví ke kterému taxikáři má sednout a ke komu ne? Jak to asi z aplikace zjistí? Prostě jen ideologicky plácáte.
Já spíš tvrdím , že Hřib s Bohoušem dávají dvacet spolu. Akorát Bohouš už jede bez přestávky a tenhle se ještě občas probudí a má potřebu něco říct 😀
Komedie pokračuje dál