Příliš krátké nástupiště v Duchcově. K chybě se nikdo nemá, prodloužení se nechystá
Rychlík v Duchcově, který se nevejde k nástupišti.Foto: Jan Kroupa
Některé vlaky se v Duchcově nevejdou k nástupišti, státní organizace se ale k přiznání chyby nemají.
To je jak u blbejch na dvorečku. Postaví nástupiště, ale nedá se na něm nastoupit, vystoupit. Cimrmanovská hospoda, kam chtěli chodit lidi je proti tomu žabařina.
Musíme si dát pozor. Až se neobjeví zpráva „vybudují se v Duchcově dlouhá nástupiště“ aby se nejednalo o Duchcov staré nádraží. S odůvodněním zadavatele stavby: chybka se vloudila.
Jak „nemá“? Na výkresech projektové dokumentace jsou právě z tohoto důvodu jména všech projektantů.
V registru smluv musí být napsané, kdo tohle schválil. Na zbytek je právo se doptat podle zákona 106.
Je třeba jít po těchto lidech a jejich nadřízených. Osobně. Management v těchto odborech na SŽ stojí za draka. Pište Andrejovi. Jinak se tenhle svrab šlompáctví nikdy nepodaří odstranit.
Jakože Správa železnice může za to že se při jednáních, když se rekonstrukce projednávala, nikdo neozval, že jsou nástupiště krátké? V tomto opravdu není chyba Správy železnice, bylo to tak naprojektováno, nikdo se proti tomu neozval, a ani nebylo nic porušeno.
„Jakože Správa železnice může za to že se při jednáních, když se rekonstrukce projednávala, nikdo neozval, že jsou nástupiště krátké?“
Spíše je pádnou otázkou „Jaktože napoprvé byla nástupiště naprojektována jen na těch 120 m?“.
To nie je o tom, že sa nikto neozval. Pri zadaní sa určite riešil strednodobý koncept dopravy z ktorého jasne vyplynulo, že tam nebude jazdiť nič iné než osobáky, u ktorých sa nepredpokladá viac než 120m. Takže MD muselo aktívne povedať, že to takto vyhovuje.
Až si tam někdo zláme haxny, odskáče to vlaková četa.
Má to ekonomicky důvod prodlužovat, má důvod tam vůbec stavět?
Má vůbec důvod a smysl cokoliv budovat, když to nějaké ,,tele“ vymyslí takto?
Zastavení v Duchcově rychlíky zdržuje. Ale tři zastavení na třech km ne? Myslím Jirkovi, Chomutov město, Chomutov.
Za to ze radne hospodaril a neinvestoval do pitomosti?
Vyhoďte prosím už konečně toho Svobodu a jeho poskoka na OŘ v Ústí.
Nějak mi to u investic financovaných státem a dalšími veřejnoprávními investory ani nepřekvapuje. 80 cm široký chodník od nádraží Veleslavín k metru, poté co pijavice z Prahy 6 nahnali řidiče ze středních Čech do vlaků a tudíž se cestující z vlaků na chodník nevejdou – ještě hůře, když tam jde matka s kočárkem. Řešení SŽDC – poštvat na cestující, co si zkracují jinudy cestu policii. Dále v metru výtahy, co několik měsíců po spuštění zastavil každý vlak metra svým průvanem. Schody vyspádované v metru Veleslavín tak, že jsou po každém větším dešti zatopené vodou. Proto Duchcov nepřekvapí. Nádraží v Duchcově… Číst vice »
Kdyby to bylo jenom tam. Ke stejné situaci došlo i na zastávce Kačice na trati 120. Po výluce je nástupiště o 100 m kratší a nikoho ze Správy Železnic to netrápí, změny nejsou nikde zavedeny, strojvedoucí nejsou zpravováni… Diletanti hadr…
„Důvodem pro systémový průjezd linky je napjatý čas … pokud by s tím nebyly spojeny investiční prostředky navíc , byli by jsme schopni ty 3 páry dálkové dopravy prozatím zastavovat i nadále“
Nebylo hlavnim duvodem zavedeni systemovych casu prave „aby se vedelo kde je potreba to zrychlit“? No jo jenomze vono se pak zjistilo ze hlani brzdou stavebnich praci neni to ze by se nevedelo kde je potreba to zrychlit. Nevi se jak to (kulaty razitko) zrychlit.
Jsem z Duchcova a tyhle řeči od stolu mě štvou. Z nádraží na kraj města je 700 metrů a každý to ujde pěšky. Když někdo rozhodl, že u nás nebudou zastavovat rychlíky, tak nám všem pěkně zkomplikoval život. A teď tohle? To je fakt sranda.
Myslím, že chtějí zrušit zastavovaní všech rychliků v Duchcově…pomalu a nenápadně…
Mě osobně zaujalo to, že na problém mohly upozornit České dráhy.A na konci článku se píše,že České dráhy nezpracovávají koncepci dopravy.Takže vlastně si toho v podstatě moc mluvit nemohou.
Aha ? Tak je minimálně projekt, kde je zakreslen požadavek včetně měr. Pak je nějaký stavební dozor v průběhu stavby a následuje nějaké převzetí díla , které případně převezmu, nebe ne. Nebo snad ne ?? Takže minimálně tři hrubé stupně kontroly. Tady se jedná o bezpečnost ve veřejné dopravě, až třeba večer někdo u posledního nezajištěného vozu udělá krok do neznáma.A to se jen omluví tím, že se k tomu nikdo nemá a jdeme dál. A mě když přijde na kolaudaci životem zklamaná a frustrovaná úřednice ze stavebního, tak se mnou cvičí kvůli jedné zásuvce, která je o pár cm… Číst vice »
Délka nástupních hran se volí dle požadavků objednatele dopravy. Pravděpodobně to tedy bylo tak, že MD si poručilo zkrácení nástupišť na 120 m a projektant to respektoval.
Nechápem o čom točíte. Projektant do projektu namaľoval, presne podľa požiadaviek, 120m nástupište, stavebný dozor kontroloval, že zhotoviteľ naozaj stavia 120m nástupište a pri prevzatí diela bolo skonštatované, že sa malo postaviť 120m nástupište, postavilo sa 120m nástupište, takže je to všetko v poriadku.
To akurát objednávateľ dopravy, ktorý celú dobu tvrdil, že nie je žiadny predpoklad na to, aby tam po skončení rekonštrukcie zastavovali vlaky dlhšie ako 120m, tam tie vlaky nakoniec zastavovať nechal.
Vše funguje takto, sejdou se ,,Ing,, něco vymyslí , nikoho neprizvou z provozu. Když je všechno rozhodnuto, aby se neřeklo pozvou se z provozu, ty řeknou své připomínky. ,,Ing,, moudré pokyvuji hlavou a řeknou , už se s tím nic nedá dělat.
Tak to mohu podepsat. Při přestavbách se začnou v kolejišti pozorovat podezřelé osoby s obrovskými papíry (plány) v ruce bez toho, aby se někomu nahlásili, kolem jezdící vlaky je moc nezajímají. Dopravní zaměstnanec je pozoruje, oni ho zaregistrují a oni hned na něj, kde jsou, kde je sever, co je to za kolej atd. A pak to třeba pokračuje, ty krávo ta návěstní lávka je hned za trolejovou bránou, to ty návěstidla nebudou vidět. To je jedno, uděláme výjimku, nějak to obejdeme. atd.
Já bych to nechal zpracovávat koloťuky se základním vzděláním. A VŠ se můžou zavřít, inteligenci tady nechceme. Ani montovny.
Zdravím,
Pane Kocourek, jak to myslíte koloťuky že základním vzděláním?
SŽ rozhodně za nic nemůže, protože ani neexistuje. Dle včerejších interpelacích v PS se Bureš vyjádřil, že SŽDC byl navýšen rozpočet. Takže tak.
Ostrava – Stodolni funguje jak?
A zná autor vyhledovy stav dopravy v předmětné stanici?
RJ se tam nevleze, ale vzhledem k jejich srandovnímu vypravování vlaků je to stejně ten menší problém.
Vlakvedoucí zavře dveře, zkontroluje a dá fírovi signál. Dveře zavře normálně tlačítkem, ne že by běhal okolo soupravy, divil by se že dobíhači otevírají,…
hmm, realita je taková, že tam všichni stevardi na sebe zmateně mávají, pobíhají a hulákají. Pak někteří nastoupí, po chvilce se celkem náhodně ostatní přidají. Tzv. vlakvedoucí (odpozoroval jsem, že vždy stojí u 1. vozu) zapíská a mávne plackou, strojvedoucí už na ně dál kašle a rozjede vlak, stevardi co ještě nenastoupili, tak nastoupí a v rozjetém vlaku postupně ručně zavírají dveře. Samozřejmě se všichni ještě párkrát vykloní ze dveří, aby zmátli fíru. Po odjezdu ještě fíra několikrát zkontroluje, že to všichni zvládli. Kontroluje je z okna i při už poměrně vysokých rychlostech. Doporučuju se na ně někdy podívat. Obzvlášť… Číst vice »
My víme, neplatí tam režijka, tak je to srandovní.
ono to ve skutečnosti není srandovní, nýbrž nebezpečné. Navíc nemám režijku, nevím kde jste k tomu došel.
Který dopravce měl kolik zranění/úmrtí v souvislosti se dveřmi? 😀
Už se Regiojetu povedlo vypadnout dítě, protože by odjížděl s nedovřenými dveřmi?
Na Šumavě se taky na některých rekonstruovaných nádražích vlaky nevejdou.
O to prostě jde, aby infrastruktura nesedla provozu, vidlákov prostě nezměníte balíkem peněz, problém je myšlení lidí…
U nás nikdo nikdy za nic nemůže. V takovém Japonsku by už za to tohle odpovědné vedení spáchalo seppuku.
Zase to Japonsko…
Nedivte se, maji to tam dost vychytane,…
Systém české železnice je s Japonskem nesrovnatelný.
My pěstujeme v lidech samostatnost!
Ten problém krátkých perónů zazněl v samotném článku.
„Problém nastal minulý týden, kdy se nová nástupiště otevřela“.
Vzal jste mi to z klávesnice. Přesně. Kdyby u těch nástupišť žádný vlak nestavěl, tak nebude žádný problém s tím, že jsou krátká. Jenže oni chtějí, aby jim tam stavěly vlaky. Copak jsme někde ve Švýcarsku, nebo Rakousku?
SZDC si poridilo nastupiste ale stavely jim tam vlaky.
At nikdo neříká ,že se toto nevědělo od začátku.Platí se X peněz na studie proveditelnosti ,to létají miliony oknama a ušetří se na blbých pár metrech peronu?Nebo se ví ,že v zastávce ještě několik let budou stavět výhradně RegioPantery co mají 94 metrů a pohodlně to stačí.No a rychlíky tam opravdu staví jen okrajově ,tak je zrušíme úplně ,na R 603 tam pravidelně nastupuje jedna paní ,R 605 nahradí SP 1945 s přípojem na R 677 a R 607 zastavuje pro nic,zpět R 606 za ním jede do 20 ti minut osobák a R 604 dobře může zastavovat a třeba… Číst vice »
nemají RegioPantery náhodou 79m?
Mají.
Já jednou jel jakousi Vindobónou , co měla 11 vagónů do Brna a vystupovali jsme normálně na mostě nad Kolištěm , ten vlak nepřečuhoval o půl vagónu, jako tady na obrázku, ale asi o 3 celé vagóny …a nikdo nedošel k psychické úhoně.
Ale k fyzické úhodně dojít mohl. Což není nijak dobrá zpráva.
Já miluji tyhle argumenty stylu … „Tuhle jsem zažil jak to taky stálo za vyliž a přežil jsem to, tak proč by to nemělo za to samé stát někde jinde.“.
Dělat něco pořádně je pro některé evidentně otrava a nuda.
Potvrzuji existenci jevu, který popisuje liposh, také jsem jako student při cestě z DDR vystupoval z posledního vozu na jakési dřevěné podlážky vedle angličana na mostě… A je to přesně jak píšete, stálo to za ….. a nemyslím si, že by to měl dnes kdokoli z nás opakovat. Doba pokročila, tedy aspoň doufám. 🙂
Také jsem vystupoval z railjetu v Židenících do výhybek za prvním nástupištěm, kam se prostě nemohl vejít. Stane se. Ale podobné jevy přece nemohou ospravedlnit to, co se stalo v Duchcově.
Zajímavé, 280 metrů dlouhý vlak a nevejde se k nástupišti délky 300 metrů. A to tak, že 70 metrů přečuhuje. https://mapy.cz/s/cumupufovu
Vlaky zastavující v Duchcově nemají šest vozů, maximálně pět. V Duchcově nastupuje/vystupuje 4-5 pasažérů . Punktum
Často vůbec nikdo
Už jsme odvykli, když nám dopravu osekali. Dokud stavěly rychlíky, jezdilo víc lidí. Teď holt jezdíme víc autem.
Ranní 605 a večerní 604 mívá 7 vozů.
A jakou frekvenci cestujících? To bude asi klíč k celému problému.
Dotčení u jednání byli, takže lze předpokládat, že o délce nástupiště věděli, přesto se teď diví?
Nechat ty ředitele státních organizací, co za to mají zodpovědnost, to osobně předělat. Lopatu jim klidně půjčím. Ono se nejdřív musí „ušetřit“, aby se to později mohlo znovu předělat.
Vyhlásíme akci Z , koupíme pár desítek kusů ztraceného bednění, někde objednáme mix betonu a za 30.000,- Kč je nástupiště prodloužené. Modré zábradlí bude taky! Zbyla mimo garáži plechovka 😀
Asi tak nějak. Nemám to daleko, tak bych šel klidně pomoct s prací 🙂
Nejste sám 😉
Spíš bych vyhlásil akci Ř. Ředitelé všech dotčených organizací, co se nedokázaly domluvit, tam osobně půjdou přihazovat písek do míchačky nebo vozit kolečka.
Garantuji vám, že po jediné takovéto akci by příště domluva o délce nástupiště klapla.
A především ta BEZPEČNOST, že pane Svoboda
A jejich kamarádi projektantské společnost, které splácají co svět ještě neviděl
A prý otevření trhu pomůže! Jo napakovat se ještě víc
Když se toto připravovalo a projektovalo, tak u toho současný GŘ nebyl
Předpokládám, že projektant dostal nějaké zadání.
Předpokládám, že hotový projekt odevzdal zadavateli a ten provedl kontrolu, zda projekt je to co objednal (v rozsahu a kvalitě) a zapaltil.
Předpokládám, že podle schváleného projektu se realizovala stavba
Předpokládám, že podle shcváleného projektu se stavba kolaudovala a přebrala do užívání.
Předpokládal jsem něco špatně?
Předpokládáte předpokladatelné, nikoliv skutečné.
To znamená, že někdo v té vaší ose nedělal co by měl dělat a předpokládal, že to udělá někdo jiný.
Jen popisuju, kterak to chodí u nás v práci.
Samozřejmně to nevylučuje následná proces „mistorvství světa v divení“ po kolaudaci.
Protože mnozí „bafuňáři“ se na ty podklady v průběhu projektování ani nepodívaj…
Dle toho článku je viník jasný.Připomínkovat to měl zástupce dopravce.A jelikož ten to neudělal tak je vše v pořádku.SŽ a dalším v řetězci to může být jedno.Takže otázka by spíše měla znít, proč to dopravce neudělal…..
Ano, nepřekpokládal jste nenávist vůči inženýrům, kteří můžou za všechno.
Předpokládáte dobře.
A ještě by se asi mělo předpokládat na začátku (v zadání), že se asi MD vyjádřilo, že tam rychlíky zastavovat nebudou.
To se zase ušetřilo na miliardové investici. Myslím, že delší nástupiště by byl minimální náklad stavby. Takové stavby se staví na desítky let dopředu a nikdy nevíte co bude za 10-20 let, tak proč neudělat nástupiště delší pro jistotu?
Tak prostě budou vystupovat pouze z určených vozů. Cestující na to mohou být upozorněni hlášením, stejně jako například v zastávce Desná – Riedlova vila. Co se týká bezpečnosti, budou umět nové soupravy SVC selektivní blokování dveří?
Nepracujete náhodou u Sudopu nebo u SŽ
Ti mají při projekčních jednáních podobně arogantní kecy
To určitě ne.
Takže vy pracujete pro ČD nebo toho objednatele, co si zapomněl říct jak dlouhé nástupiště potřebuje? Krom místní samosprávy už asi nebude moc dalších stran, co se těch jednání účastní. A k nějaké patřit musíte, když se jich účastníte.
V rámci EIA bylo i veřejné projednání.
Takže to měl připomínkovat starosta Duchcova. Nrozdíl od Českého Dopravce totiž přece musí vědět, jaké vlaky mu tam budou zastavovat. Máme vyňýka!
EIA neřeší délku nástupiště.
SŽDC má vždycky plná ústa keců o bezpečnosti (viz modrá zábradlí, nevypisování vlaku na nástupištní tabuli moc brzo…), ale tady asi nebezpečí pádu do kolejiště nebo nestihnutí výstupu nehrozí
Zejména super, že ten vůz co se nevejde je pro invalidy. Budete je vykládat jeřábem?
V duchcově invalida cestující vlakem?
Dost velký problém pro vozíčkáře se na ten perón dostat, nastoupení/vystoupení do vlaku už bude malina.
To okolí je fakt ukázkove bezbariérové, zvášť když onen pojede od Ledvic na Teplice.
Bezbariérovost bude určitě po dokončení stavby splněna, dneska se bez toho snad ani nedá schválit projekt.
A kolik lidí v Duchcove nastupuje či vystupuje?
Moc ne, trať vede daleko od města. Ona vedla blíž, ale udělali přeložku kvůli těžbě uhlí.
ona vede blíž, jen je trať v Duchcově ukončena a je pro dálkovou dopravu nepoužitelná. A nějaké pendlující osobáky (do Teplic?) nenapadlo nikoho objednat.
To je přece jedno. Pořád se tSŽ chvástá , jak dělá modernizace kvůli bezpečnosti a dostávají na to nemalý peníz. Zde je třeba hledat princip
Málo, když u nás přestaly stavět rychlíky. Jsme nuceni více používat auto. Jinak peron je 700 m od kraje města, ne 2 km, jak se píše v článku. Příjemná procházka parkem.
Z rychlíku asi nula nula p.. 🙂
Však tady už nebudou systémově zastavovat.