Doprava ve městě Infrastruktura Letectví Letiště Silnice Stavebnictví

Příjezd na letiště zkomplikuje oprava mostu, letiště navíc přesouvá odbavení

Dálnice D7 u Letiště Praha. Pramen: foto.ceskedalnice.cz
Dálnice D7 u Letiště Praha. Pramen: foto.ceskedalnice.cz

Cestující mířící na pražské letiště musejí počínaje březnem počítat s dopravními komplikacemi při příjezdu na letiště i změnou v odbavení přímo v terminálech. Silniční omezení souvisí s plánovanou údržbou mostu v Aviatické ulici, změna odbavení s velkou modernizací třídírny kufrů.

Údržbu mostu, který se klene nad Lipskou ulicí, naplánovala pražská Technická správa komunikací na období od 2. března do 24. července. „Údržba zahrnuje přeizolaci a obnovu vozovkového souvrství mostu, a to v celé délce mostní konstrukce včetně přechodových oblastí,“ uvedla mluvčí TSK Barbora Lišková. Podle ní práce vyjdou na jednotky milionů korun.

Stavba je rozdělena do dvou etap, kdy bude uzavřen vždy minimálně jeden jízdní pruh. Zpočátku bude most průjezdný oběma směry, později se ale ve směru výjezdu z letiště uzavře. Vozidla mířící z letiště směrem na Kladno, Slaný a Chomutov se budou muset vrátit ku Praze a otočit se na křižovatce s Evropskou. Omezení se dotknou i Lipské ulice, která je fakticky začátkem dálnice D7. Zúžení frekventované výpadovky může vést ke kolonám.

Ředitelství silnic a dálnic chce v příštích letech nevyhovující křižovatku kompletně přestavět za zhruba 800 milionů korun.

Velká změna na Letišti Václava Havla čeká od března cestující, kteří jsou zvyklí chodit k odbavení na lety mimo schengenský prostor na Terminál 1. Kvůli rekonstrukci třídírny zavazadel přesune letiště odbavení většiny dopravců na Terminál 2. Velké stěhování se týká 22 společností.

Pro odbavení na přepážkách tak přestane dočasně platit rozdělení terminálů na lety do schengenského prostoru a mimo schengenský prostor. Nástup do letadla a samotný odlet však bude zachován standardně na Terminálu 1 jako doposud. Změněný režim bude platit do srpna.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ene bene

V letáku se o nové MÚK píše, že „Předpoklad podání žádosti o SP je do konce 01/2020“ – stalo se?

Ceky

Lipska ulice by mela byt v rezimu 3+3 prestavena od konce prazskeho okruhu s muk evropska pres muk aviaticka, doufam ze pri prestavbe muk aviaticka nezapomenou udelat delsi most, az po odbocku na kladno, samozrejme vcetne muk stredokluky a kladno kde se musi udelat poradne odbocovaci a pripojovaci pruhy. Cely tenhle usek je ted naprosta katastrofa. Perlickou je ten prechod se semaforem kvuli 5 lidem, kdovi jestli vubec tolika, ktery tu nejspis bydli. Fakt dobrej napad. Peknej dopravni spunt,tedy spravne receno dopravni bodova zavada.

Cestovatel

ten semafor je tam patrně proto, že se dávno počítalo s přestavbou na šestiphuh a nedaleko novou křižovatkou D7xD0 – no ale nějak se to na mnoho let zaseklo.. Tak alespoň letos repase mostu a příští rok velká přestavba celé křižovatky Aviatická x Lipská (D7)

MaT

Nejdřív jsem si myslel, že se budou stavět nějaká Boží muka… No, ono by nebylo od věci používat diakritiku a u těch zkratek, které se většinou píšou velkými písmeny, je psát velkými písmeny… 🙂

Zdenda

Mne hlavně fascinuje ta křižovatka Aviatické s D7). Jaký měla přínos přestavba východní části, kdy se opustil starý sjezd a nájezd na D7 a vybudoval se nový na druhé straně mostu? Bylo nutné proinvestovat peníze? Tak proč se rovnou neudělal zde uvedený návrh ŘSD.

FlyingJ

Taky to nechápu. Kor když ten nynější sjezd je ještě horší, s tak krátkým odbočovacím pruhem že musíte jet 50 na dálnici ještě v jízdním pruhu. A to se to má už příští rok celé překopat.

Y.K.

Není to tím, že nahoře byla zcela nevyhovující úrovňová křižovatka s komunikací vedoucí do Tuchoměřic?
https://mapy.cz/letecka-2015?x=14.2853425&y=50.1151253&z=19

pozorovatel

A kolik vozidel běžně jezdí od letiště na tu silnici do Tuchoměřic, že jejich počet dělal nějaký opravdový problém? Nestačilo by nějak lépe (a samozřejmě levněji) vyřešit právě tu křižovatku (třeba právě „kruháčem“) místo budování sice bombastických monstrstaveb, které ale patřičný efekt stejně nepřinášejí?

Jiří Kocurek

A tím chcete říct, že ten připojovací pruh, tak jak je, je zcela vyhovující pro dálnici? To snad ne.
Na té fotomapě je od Tuchoměřic fronta čítající 17 aut. To vede na dvě možnosti: Aut jezdí málo, ale dlouho se čeká v křižovatce (tak se tam nadrzo nacpe ať kvílí gumy) nebo se tam čeká krátce (kolem jedné minuty), ale aut jezdí hodně. Případně kombinace obojího. No a pak máme sčítání dopravy. Jenže zrovna tady je bílé místo na mapě.

Jiří Kocurek

Příspěvek se týká odkazované foto mapy z roku 2015 do Y.K.

Zdenda

Tak se to dalo udělat novým sjezdem (který se postavil) bez kruháče a využít i staré nájezdové ramena (tzv. čtyřlístek, i když tedy jen půlka).

Rossec

Pravděpodobně to bylo uděláno proto, aby auta jedoucí od Prahy na letisťě nemusela toho kruháče využívat, v případě hustého provu, který se předpokládal s otevřením outletu, by musela na kruháči dávat přednost a mohla by stát kolona až na Lipskou.

Cestovatel

Ten outlet je totální tragédie – myšleno skladbou nájemců. Byl jsem tam jen jednou, v pondělí kolem oběda.. Prošel jsem to celé dokola a pořád jsem se musel otáčet, jestli za mnou nepoběží nějaký securiťák a nebude mě chtít vyhodit, že je zavřeno – jak tam bylo prázdno.. Napočítal jsem 4 zákazníky v obchodech a 3 v restauraci…
Vevnitř je to sice pěkné – ale tričko tam – celé je to Outlet=tedy výprodej – pod 1000 Kč seženete…. za věci , které i té výprodejové ceně v 99% ani zdaleka kvalitativně neodpovídají.

Martin V.

Přesně! To něco postaví, aby to do deseti let zase zbourali u udělali přesně opačně?

Jakub

No ono by to hlavne chtelo prestavet sjezd od Prahy na Horomerice a zlikvidovat ten zatracenej prechod 🙁 to je podle me nejvetsi blok dopravy mezi letistem a mestem

JarynJarin

Hlavně to chce třeti pruh už od nájezdu od Evropské až po sjezd k letišti…

Martin V.

No jestli myslíte tu zbytečnou šikanu bez odbočovacího pruhu, tak ta mě taky neskutečně se*e! Díval jsem do katastru, proč to při posledním přeasfaltování nevzali rovně skrz to křoví, no a ta parcela patří firmě Airport Park s.r.o., tak že by proto?
https://nahlizenidokn.cuzk.cz/ZobrazObjekt.aspx?encrypted=ZsrVqt6mxo9p4KA8ROdEMHsIInUaxcr-uiuaQbSfICW6lsmpSg92DrdpzofGrvMhVXhPBXtl1AuWI44CV_mL44JR1r11muywFhyeoaNvPKP6ZOt9RFr4iUgU38cFDEs7