Příčinou vykolejení vlaku v Úpořinách byla nejspíše závada vozu, inspekce pochválila výpravčí

Vykolejení nákladního vlaku v Úpořinách. Foto: Drážní inspekceVykolejení nákladního vlaku v Úpořinách. Foto: Drážní inspekce

Provoz má být na trati ve směru do Teplic obnoven nejpozději do pátku.

Nejpozději v pátek dopoledne bude obnoven provoz vlaků na trati z Úpořin ve směru na Teplice. V úseku se dokončují poslední opravy poškozené výhybky. Provoz byl omezen kvůli sobotnímu vykolejení vlaku. V opačném směru vlaky jezdí provizorně po jedné koleji. Příčinou vykolejení byla zřejmě technická závada na nápravě železničního vozu. ČTK to dnes řekl mluvčí Správy železnic Marek Illiaš.

Generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera deníku Zdopravy.cz řekl, že na místě byl zjištěn lom nápravy nákladního vozu. „To považujeme za příčinu mimořádné události, nikoliv za její následek. Naše šetření se tedy ubírá tímto směrem,“ řekl Kučera. Inspektoři proto řeší například údržbu vozidla a provádění revizních kontrol.

Kučera současně pochválil i rychlou reakci výpravčí při mimořádnosti. „Když viděla nestandardní jízdu vozu, tak běžela do dopravní kanceláře použít generální stop, což ale vzhledem k rychlosti vlaku a dalšímu vývoji nehodového děje už nemohlo ničemu zabránit,“ dodal Kučera.

K nehodě došlo v sobotu ráno, šlo o vlak naložený uhlím patřící společnosti SD – Kolejová doprava. Ta je v podstatě státní: firma patří pod Severočeské doly, které vlastní ČEZ.

Velké poškození křižovatkových výhybek

V opačném směru by měl být provoz obnoven v následujícím týdnu. „V tomto směru se stále jezdí pouze po druhé koleji. V té první došlo k poškození celkem tří výhybek,“ řekl mluvčí. Podle něj bude nutné opravit poškozené trakční vedení. „Zde jsme limitováni nejvíce tuhnutím betonu u základů, odhad zprovoznění je druhá polovina října,“ doplnil Illiaš.

Závažnější je podle mluvčího značné poškození dvou křižovatkových výhybek, protože jsou dlouhé dodací lhůty výrobce. S dodávkou se počítá v zimním období. „Nahradit bude nutné ještě jednu poškozenou výhybku a opravy železničního svršku v délce několika set metrů,“ řekl Illiaš. Opravit se podle něj musí i železniční přejezd a poškozená výstroj zabezpečovacího zařízení.

Škoda na trati je podle odhadu za 30 milionů korun, za dalších pět milionů je podle odhadu škoda na nákladním vlaku. Souprava naložená uhlím havarovala v sobotu ráno. Vykolejilo pět vagonů, z toho tři lehly na bok. „Přesnou výši škod budeme znát až po kompletní opravě trati,“ dodal mluvčí.

Vykolejení nákladního vlaku v Úpořinách. Foto: Drážní inspekceVykolejení nákladního vlaku v Úpořinách. Foto: Drážní inspekceVykolejení nákladního vlaku v Úpořinách. Foto: Drážní inspekceVykolejení nákladního vlaku v Úpořinách. Foto: Drážní inspekceVykolejení nákladního vlaku v Úpořinách. Foto: Drážní inspekceVykolejení nákladního vlaku v Úpořinách. Foto: Drážní inspekceVykolejení nákladního vlaku v Úpořinách. Foto: Pavlína VeseláVykolejení nákladního vlaku v Úpořinách. Foto: Drážní inspekceVykolejení nákladního vlaku v Úpořinách. Foto: Pavlína VeseláVykolejení nákladního vlaku v Úpořinách. Foto: Pavlína Veselá

ČTK + Zdopravy.cz

Tagy drážní inspekce SD - Kolejová doprava Správa železnic Top trať 131 Ústí nad Labem - Úpořiny - Bílina Úpořiny vykolejení vlaku
72 komentářů