Příchod nových vectronů bude znamenat přesun „bastardů“ na děčínské rychlíky a postupný konec řady 150
Lokomotiva 371 Českých drah v Týnci nad Labem. Foto: České dráhy
České dráhy chystají vyřazení lokomotiv z konce 70. let.
Dovolím si poznámku k Bastardům z pohledu cestujícího, když už se tady bavíte o jejich lenosti. Bastardi byli schopni, když jsem se vezl jako cestující se zátěží 9 těžkých EC klimatizovaných vozů (hmotnost vozů cca 520-540 tun) vyjezdit čas v úsek Praha Holešovice – Ústí nad Labelm hl. n. za 57 minut, s 10 vozy (cca 600 tun) v tom samém úseku za 60 minut a v úseku Olomouc hl.n. – ČT se zastavením na červenou asi 20 km před Třebovou za 40-41 minut s 5, nebo 6 vozy. A navíc z Prahy do Drážďan tahali 14 vozový velmi těžký… Číst vice »
To je sice hezké, ale jak by si ve stejných situacích vedl Vectron nebo Traxx? A to je to, oč tu běží. Bastardi jsou prostě překonaní a tak, jak oni nahradili starší stroje, budou sami nahrazeni. To je prostě vývoj a pokrok. 😉
Neví někdo kam půjdou vozy z Krušnohoru a západního Expressu? Osobně bych si přál aby šli na Vysočinu ale nevím jestli je to reálné
Pro dokreslení situace. My tady truchlíme za lokomotivy ze 70-tých/80.tých let s odporovou výzbrojí a vymýšlí se pro ně všelijaké další využití. A teď si představte, že v posledním Eisenbahn Magazinu píšou, že na konci loňského roku Deutsche Bahn odstavila z provozu první stroje řady 101, tj. asynchronní lokomotivy z konce 90-tých let.
Mám laický dotaz: Je ekonomické na trasu Praha – Luhačovice pořizovat Vectrony? Proč se ptám? Vectron, výkonná lokomotiva s výkonem tuším něco přes 6 MW bude tahat „prázdné“ luhačovické rychlíky, které už dnes jezdí s max. pěti vozy, ze St. Města prakticky prázdnými??? Nedávno jsem viděl v Luhačovicích, jak vystupují 2 osoby. A které cestující veřejnost víceméně opustila z jednoho důvodu, že mají prakticky pořád zpoždění? Kdykoli zapnu přenos z UnO nebo se podívám na Grap, tak slyším nebo vidím, že tato linka, často jako jediná na trase Praha Olomouc nebo opačně má zpoždění – aktuálně R 892 48 minut… Číst vice »
Jenomže v trase Praha – Přerov- Otrokovice jde o nadprůměrně obsazené vlaky. Lihačovice ksou uz jen koncový ocásek kam toho me vzdy jede hodně.
Nemám dost informací, abych mohl posoudit „nadprůměrně obsazené vlaky“. Muj názor vychází z toho, co vidím. Jisté je jedno – pokud bych byl nucen někdy cestovat z Prahy do St. Města, tak Slovácký exres by byla hlavně odpoledne z důvodu „pravidelného zpoždění“ až ta poslední volba.
Nevím, proč by se lokomotivy nemohly použít i na jiných tratích. Důležité je, že se konečně obměňuje lokomotivní park a kolegům strojvůdcům přeji důstojné a zdraví neničící pracovní prostředí.
Často tím jezdím do Otrokovic a pokud si nekoupíte místenku, tak si ani v neděli dopoledne z Olomouce do Prahy nesednete.
Co se zpoždění týče, toho jsem si už na Grappu taky všiml, ale když jsem jel já, tak mám průměr 5-10 minut. Maximum mám 20 minut v Praze. (Jezdím cca 2x měsíčně v různé časy i dny).
Jen nechápu, že RegioJet se jich zbavuje a svádí to na nevhodnost naší železnice a ČD je zase berou. Tak jak to teda doopravdy je? Je to jen výmluva a je Siemens ve skutečnosti jen dražší?
Dlouhá čekací doba pro malé dopravce. Traxx je od Bombardieru dostupnější a asi i levnější, tak je pro něho blbost mít 2 řady vozidel.
371 se přesunou buď do Carga nebo do Polska
ČD Cargo jíž působí v Polsku.
Řada 371 s těžkým převodem na 160 Km je na náklady prakticky nepoužitelná. Jakoby jste chtěl za F1 zapřáhnout valník s hnojem.
A přesně proto si koupil jak MS2e, tak MS3
Pokud má avv nevídím důvod proč do ní nějak urychleně dávat ETCS.. Navíc nevím jaké jsou servisní náklady u tohoto. Ale u nových strojů vyjdou jako celá lokomotiva samotná. A v tomto věřím, že tyto stroje jsou levnější.
Ani jedna řada nemá avv. Bylo by potřeba je vybavit zabezpečovačem ETCS. Je to v článku…
Zdar Tondo!
Já s Bastardem chcípnul v Přelouči!
Brněnský Eso perfekt a zpět150! Ty mě ještě nezklamaly.
ona je nějaká souvislost mezi AVV a ETCS, jane?
že je to papežské, požadovat do 2025 ETCS v těchto strojích.
moc vašemu myšlenkovému pochodu ohledně AVV nerozumím, ale shodneme se na tom, že 2025 je drsný termín. na druhou stranu jsem přesvědčen o tom, že pokud by byl termín stanoven na 2030 řešíme ty samé situace ohledně mobilek jen o tři, čtyři roky později
Já si myslím, že to pak už půjde níž, že to bude výběhová technologie.
A je potřeba mít stanovený pevný termín?
Já bych raději přístup – nová vozidla musí mít ETCS, žádný že se ještě kupují Panteři bez něj. Vozidlo s ETCS má levnější a lepší trasu (napřed aspoň ekonomicky. 100km/h i když máš LS. Po instalaci L3 jedině sám mezistaničně. )
Myslíte, že po 1.1.2025 bude dovolenbo jezdit strojům, které nemají ETCS, ale mají AVV?
Dobrý deň,aj na Slovensku nás zaujíma či bude výnimka zase predĺžená. K strojom rady E499.2 dodávam, prežil som s nimi krásnych 30rokov.
Já sice na nich taky prožil pár hezkých chvil, ale to nic nemění na tom, že jim bude pomalu 45 let.
Tak sbohem, řado 150. Díky za dlouhé roky služby mezi Prahou a Košicemi.
Kolik to tak má najeto km?
Odhadnem okolo 10 000 000
No a za nejakych 10let se rozloucime i s posledni skodovackou lokomotivou a veskere loko uz budou jen v rezii zahranici – Evropa, Cina…
380…
No minimálně 20 let ještě esa budou sloužit
pridejte…
tipnul bych že 362 tu budou jezdit do 2040+
Tak já si myslím, že vše na elektrické lokomotivě by mělo být repasovatelné. A dokud tady nebudou trati na 200..
A co třeba podvozky, kastle a rám? To jako přetřete a uděláte z loko na 120/140 loko na 200?
Podvozky, skříně i hlavní rámy se při vyvazovací opravě „repasují “ . Opravují se samozřejmě i jindy.
Ale repasí neuděláte z Trabanta Mercedes.
mimochodem zrovna eso má podvozek dimenzovaný dle technické dokumentace až do 200km/h
Podvozky boli skúšané na 200 km/hod ale rozhodne nie na 363. 3 MW je na 200 malý výkon nehovoriac o nešťastnej aerodynamike. Na 200 boli skúšané na 350 002 ktorá má 4MW. Pre dynamiku jazdy je bežné že moderné mašiny na 200 km/hod majú aspoň 6MW.
nemám tyto informace, díky za upřesnění. Jen vím, že v návodu pro lokomotivy 363 je podvozek popisován jako dimenzovaný na rychlost 200km/h.
Škoda dělá jednotky a uvidíme jestli se k lokomotivám nevrátí
hlavně by ČD měli natrvalo přesunout všechny 809/810/811,843,854 na hřbitov do Třebové, pak ať si dělají co chtějí
Dobré jitro! Do růžova jsme se ráčili vyspat?
proč 20lete motoraky 843???
ono i těch hyder bude velká skoda
Už jsem se bál, že se tu vaše mantra v podobě 810 neobjeví, protože to má přeci hodně společného s 371 a 150.
A už to rozšiřujeme i na 843, které ještě rozhodně nejsou zralé do šrotu? Dobrý přenos výkonu, dostatek hnaných náprav, informační systém, no co, do šrotu s nimi, raději 845 s horším přenosem výkonu a línější jak 854.
Jel jste s tou 845 někdy? 854 je daleko hlučnější a větší rychlost při rozjezdu jsem také nepozoroval.
Jel, nedávno jsme musel do Hradce a vycházelo mi nejlépe jet libereckým rychlíkem, kvůli cestě zpět do Pardubic.
A rozjezd teda nic moc (oproti 843 velký rozdíl) a opravdu mi (samozřejmě jde o subjektivní dojem, takže to neznamená, že mám nutně pravdu) přišla línější i jak 854.
No tak pokud jezdíte v 854 ve strojovně, tak se nedivím, že to je hlučnější, ale teď vážně, v prostoru pro cestující mi zas o tolik hlučnější nepřipadá, ale nemá to nejdůležitější na dráze WiFi a zásuvky.
V pátek každý týden vylosovali nějakou nebohou 854, připojili za ni tři vleky a poslali ji na odpoledním rychlíku do Tanvaldu. To se zdálo, že cestující budou muset z Vysočan na Černý most tlačit, aby to ta hydra do toho kopce zvládla.
Na Sp do Letohradu, kde jezdí ve složení 854 + 054 + 954 jezdí docela slušně, vím že to není žádný střelec, že je docela líná, ale prostě 845 mi na rozjezdu přijde ještě přímější.
V oddíle je 854 tišší.
Vždyť Hydra víc řve než jede a pokud to má navíc ještě vlek, tak to ani moc nejede. Oproti jednotkám si tahá míč mrtvé váhy.
843 je 25 let a vy by jste je sešrotoval
Vím, že to sem nepatří, ale zeptám se: nevíte někdo, jak to bude s Dvojčaty ZSSK Cargo? Dvojičky jsou stejnosměrné a odporové. Počítá se s nimi ještě?
Řada 131 pořad funguje v Polsku. To je budočnost stejnosměrnych strojů.
Díky
Zatiaľ sa prepínanie na 25kV moc rýchlo nehýbe ešte len teraz sa rozbieha prestavba Žilinského uzla a keď bude prepnutý ten tak k Štrbskej rampe je ešte ďaleko. Medzičasom to ZSSK Crachgo aj tak zbankrotuje.
Odvedly obrovský kus práce. Život jde dál. I tyhle mašiny kdysi odsunuly do šrotu skvosty vyrobené před nimi. Pokud chcete něco z toho zachovat, nikdo nikomu nezakazuje založit spolek, sehnat peníze, zrekonstruovat a vystavovat, možná i jezdit.
150 nechat, 371 zpátky na 120 jako 372 do říše s ČDC – dcerka expanduje a ne na vše musí být Vectron.
Nemá to a nikdy nebude mít ETCS.
Škoda že TSS neprodalo těch 16x 180, 31 kusů by se už vyplatilo na etcs
A protože jsou to takové super stroje, tak stojí už několik let v areálu v Hulíně.
Vieš prečo sa im hovorí Bastard ? Lebo boli zastaralé už keď boli vyrobené.
Z Děčína do Říše (Bad Schandau, Pirna, Drážďany, Falkenberg) ještě dlouho ETCS nebude.
Takže ČD Cargo by je s rostoucím provozem určitě využila.
Termín spuštění provozu výhradně jen s ETCS (analogicky jako např. Wien-Linz) byl pro Děčín-Dresden již stanoven? Kdy se tak stane? Od změny letošního GVD, začátku příštího nebo toho dalšího? Dokud toto nevíme, LZB/PZB bohatě stačí. Lok. jsou v jedné rodině, tak proč je posílat do šrotu a zároveň najímat jiné? Na rozdíl od 180 TSS, které byly v bídném stavu a také mírně odlišné, se to může v horizuntu několika let, myslím, jedině vyplatit. Se mi zdá, že vy byste nejraději viděl ETCS všude už zítra. To bude zase český přístup buď ETCS do každé 810 nebo cyklostezky… Ach jo.
Stejně to skončí v ČD Carga řada 371 se jím hodí pro Německo
Řada 150 projede reko na 363
Budou dalších 30 let jezdit dál 😅
Můžu vědět, jak se ze 150 udělá 363?
Jak? Těžko 😀
Abraka Dabra 🙂
Vymění se přece trakčáky a hotovo 😀
Vectron je lokomotiva nové generace,s,vysokým výkonem,ano.Ale hlavně rekuperovat do elektrotrakce je na našem území,až na vyjímky zakázána,takže soupravu musí brzdit jen vzduchem.Kotoučové brzdy na namrzlých kolejích,to taky není to pravé ořechové.
Až na výjimky? Okometricky je to víc jak polovina elektrizované sítě, kde lze rekuperovat.
Lepší se to každým rokem, ikdyž už loni bylo pozdě.
https://provoz.spravazeleznic.cz/portal/Show.aspx?path=/Data/Mapy/rekuperace.pdf
Však Vectron má také brzdový odporník, copak nelze rekuperaci vypnout?
Ale umí odporově brzdit jen na stejnosměru a odporník má malý vákon(2,5 MW).Jinde se s tím brzdí jako s Bobinou řady140.
Tu zmínku o bobině nechápu 🤔😁
Absence EDB u odporové lokomotivy…
Jasně, díky! Já si to pak raději hledal a něco takového jsem našel. To je teda škoda.
Neumí. EDB se vypíná úplně a nebo vždy rekuperuje, na všech systémech. Nic víc. Odporník používá pouze na DC a jen pokud TV „nebere“, napětí na sběrači > 3,5kV.
Jen tak pro porovnání,Traxxe to i díky pánům z MTR naučili,takže umí použít EDB i tam kde to nedovoluje rekuperace,oproti tomu škopku z Mnichova.Ale je to echt gold loko,tož budem tomu všichni tleskat(ironie)…Já si ale u loko za 100mega představuju něco víc(můj názor- jezdím na nich)
A jen tak malé připomenutí pro ty,kteří plujete na Bastardy kvůli zastaralosti=soudruzi z Německa si to přáli(odporovou regulaci).Kdyby se povedla tenkrát už ta polovodičová(vzor 363)bůhví jak by to dneska vypadalo(ponechme stranou ty porodní bolesti)
Odporovou regulaci by asi nějak překousli. I když údržba nejen stykačů je otravná položka v nákladech. Horší problém je u „zrychlených“ Bastardů jejich akcelerace. Zpřevodovat zpátky do 120 km/h pro nákladění taky není zadarmo.
Chápu technické důvody pro zákaz rekuperace. Nechápu proč se ješte aplikují v roce 21 (a dále)… Celý národní koridor Praha- Plzeň- Cheb má zákaz rekuperace… Na obou soustavách… 🤦
Plus debilní mezifazova dělení, které mají řešení už od 60.let…
Mnohé zahraniční loko brzdový odporník vůbec nemají i při vysokých výkonech EDB. Energie se má používat, ne plýtvat a pálit v teplo.
Naše infra není vůbec přizpůsobená moderní železnici…
Ahoj Toníku. Odpověděl sis sám. Dokud tam budou staré měnírny a napáječky, tak to prostě nepůjde.
Mě třeba dodnes fascinuje, proč je každá vypínačka na AC před/za zastávkou.
Súdruhovia z NDR trvali na odporovej regulácii aj kôly nápravovej hmotnosti (max 21ton). Pulzné meniče z ČKD elektronika a tiež filter C4 a delič C5 boli ťažké a navyše k tomu trafák na znížený kmitočet. Je to stroj svojej doby.
Dcerka expanduje, takže 371 šup zpět na 120 a s pořádnou tonáží směr říše. V býv. NDR do zavedení ETCS ještě udělají službu. To se protáhne.
I 15 kusů se nevyplatí…
Kdyby se přidalo těch 16x 180 od Teď, tak by se to i vyplatilo
stále stojí v Hulíně jako hradba kolem nádraží?
Ano, aktuálně pod sněhem.
Bastardi řady 371 byl nepodarok už z výroby. Podle mně by do propadliště dějin měly odejít oni.
No jo, ale jsou o 10 let mladší, takže asi v o fous lepším stavu. A výkonem na ten děčínský rychlík stačí.
Navíc umí 160, i když zrovna na Děčínských rychlících asi nevyužijí. Tam by se naopak hodil vyšší výkon řad 150/162.
Tam na Dc rychlíku by se taky hodil Vectron. Díky svižné akceleraci. A ne, že ne.
Akcelerace je pro některé jedince sprosté slovo. Přece stačí že to nějak jede (ironie)
Neměli by zájem o nějaký levný pronájem Poláci?
To by dopadlo 😀
Prodat do severního Balkánu, Vrútky by mohli pro Zločineckou urobiť další 350.
Docela skoda, ze vsechny 350 skoncily na slovensku. Rada 150/350 se fakt povedla a takový Ostravan nebo Kosican s touto loko by byl hezke retro i na 25kV.
150/151/350 designově naše ba i světově nejhezčí loko. Podívejte se na 350 001 a 002, to je přece nádhera.
Je to opravdu nádhera. Ale z pohledu šotouše stojícího na pešunku u trati s foťákem na břiše. Pro strojvedoucího obrovský hluk ve vyšších rychlostech, neutěsnitelné dveře na stanoviště, průvan ze strojovny, 350 hlučný kalorifer topení, v létě díky sešikmeným čelním oknům pekelné vedro. Nemusí být venku 35 stupňů, stačí 25 a slunce proti a na stanovišti je nesnesitelně. Nepřesvědčujte mne o opaku. Jezdil jsem na nich skoro 25 let. Neříkám, že byly špatné, ale jsou již dávno za zenitem.
Jaký by mělo význam řadu 350 rozdělit?
Žádný, horší udržba
vidíme to na smyslu dvou prototypových princezen v majlontě, které nevím kde budou jezdit 🙁
Zdravím teoretiky.Z praxe mohu říc,že na jízdní vlastnosti jsou lepší 150/151 a na pohodlí 371.Bastard nikdy nebyl díky soudruhům z DDR dobrý stroj.
Z praxe (ČDC) můžu potvrdit, že bastard je skvělý stroj.
Proto z Německa nekoupilo ČDC ani jeden a raději kupují Vectrony/Traxxe
ČDC je koupit chtělo, ale byli přeplaceni firmou TSSC.
Však to v tom NDR pochopili a vyřadili to.
Konečně ty popelnice 150 začnou mizet z kolejí, vraky 151 nás budou bohužel oblažovat ještě dlouho. Proti tomu jsou zánovní vozidla z Německa výkřik techniky.
A proč vám ty 151 vadí? Nutí vás někdo na nich jezdit nebo jak vás konkrétně jejich používání omezuje v životě?
A tohle je jenom švestka. Nesmíte se nechat vyprovokovat, na to on čeká.
B.an Sůra by mohl jednat…
Chtěl jsem říct Jan Sůra.
A že jste nevolal po zásahu, když se tu za popelnice označovali o generaci mladší vozidla z 90tých let? Jo aha tak si musíte koupit jízdenku…
Myslíte když Leoš prodával ty jízdenky na stanoviště?
Nebo jaka o generaci mladší hnací vozidla máte na mysli?
Běžně jsou tu jako šroty nebo popelnice označovaná vozidla z 90tých let. Tak jistě se mnou budete souhlasit, že toto je totální vrak. Nebo jde jen o správný nátěr?
Ktera lokomotiva z 90. let v jiném nátěrů tady byla označována za popelnici?
Lokomotiva ne, ale motorové vozy ano.
A tento článek a první příspěvek ve vlákně je o lokomotivách nebo motorových vozech?
v tom je zásadní rozdíl, cestujícímu je jedno jaká je loko, pokud jede a stíhá dodržovat jízdní doby, u motoráku už to jedno není
Píšu o vozidle ne o lokomotivách. Ale i takově peršingy RJ tu tak byly označovány a to jsou vozidla z 90tých let.
Teď už se dost vykrucujete … Srovnávat lokomotivu a motorové vozy nebo cokoliv jiného je už jen pokus o útěk ze slepé uličky.
Napsal jste že tady jsou běžně vozidla z 90. let označována jako šrot tak s vama mám souhlasit s tím že 151 je totální vrak. Proč bych to měl uznat, když ty spory o šrotech vedete s jinými?
Tak Peršani jsou stroje nižší rychlosti i výkonu, že jsou mladší na tom jaksi nic nehraje…
U Carga jich jezdí tolik asi proč? Staré stroje jsou jednoduché a jako dávno odepsané provozně stále efektivní, jak je vidět na ještě staších loko.
Jáj a eště tu budú hen tie tristopädesiatky, ktoré Vás budú príležitostne oblažovať zo Slovenska. Máte k nim odpor, lebo sú odporové?
Nie :))))))
Hej
Ty mě oblažovaly před čtvrtstoletím, dnes už ne. Dnes jsem rád za každého nového Vectrona. Pokrok netastavíš.
Spíš nějakého Traxxe…
a teď prosím ještě zkritizujte bobinu spol. Arriva a celou sbírku uhelek a šestikoláků dopravců jako IDS Cargo aj.
nevím, co máte proti řadě 150/151…čím jsou tak odpudivé?
nevíte taky? poradí Vám odborník, jaký máte problém.
Ale že je hezký jak tady modrý gumy obhajují svoje šroty, zatímco o generaci mladší vozidla označují za popelnice, jenom proto, že jim tam neplatí režijka.
Kdo tady obhajoval svoje šroty a argumentoval rezijkou?
To nemá cenu mu odpovídat. Nevzal si prášky. Chudák. Tu jeho nemoc bych nechtěl….
Už mi bylo divné, že závistivá švestka dlouho nevytáhla režijku. Nezklamala.
Ty jsi guma, jsou to nádherné stroje ………
nemám řežijku a dělám v bance. nemám ani dopravní fakultu ani nejsem z nádražácké rodiny. nejblíž modré uniformě ČSD v celém širokém příbuzenstvu byla otcova letecká uniforma. jo, a pradědeček manžela sestřenice ze 3. kolena stavěl železnici z Jaroměře do Trutnova.
vytrháváte z kontextu a manipulujete.
srovnávat řadu 628/845 s loko 150/151 může jen…švestka…
mně dokonce nevadí ani 628/845, jen je nepovažuju za něco úžasného. hydra dle mého udělá stejnou práci. jiná věc jsou 840/841, linty, desira aj.
Nechápu, jak se někdo může ztrapňovat svou neznalostí předmětného tématu jako Vy. Odejít v pravý čas je pro některé lidské exempláře umění.
Režijka mi do lokomotivy neplatí a když tak si kup svoji rezijku …
Osobně pamatuji 150, tedy E499.2 na Dukle … 18 sovětských těžkých vozíků (cca 1000 tun) a jelo se….
Pokud skončí .. budu smutný … podvozky bych ponechal a přestavil vnitřnosti uvnitř skříně … ala Zátopek nebo Siemens-Taurus.
Je škoda tyto nádherné mašiny vyřazovat ….
ps – měl jsem samozřejmě na mysli přestavbu na E-S trakci .. mašinka by zůstala stejná z venku .. ale uvnitř by to byla novicka a zkušená .. i když 4000kW .. je skutečně na hraně 160 km/hod. rychlosti .. a na 200 km/hod. je to málo … ale když občas vidím Zátopka na expresu Hradčany .. = 4 vozíky .. je mi smutno …
A co takhle x6x vykuchaná na 250 km/h…
Jako bylo škoda vyřazovat Albatrosy, ne?
Albatros by nebylo možné provozovat na elektřinu…
Teoreticky išlo, zberač na kabínu rušňovodiča a do pece veľkú špirálu. Regulácia výkonu by zostala po starom. Z energetického hľadiska neskutočná blbosť ale teoreticky by to išlo 😊😜
Však také pár tendrových parních lokomotiv bylo za války ve Švýcarsku takto upraveno, když byl nedostatek uhlí.
Regulaci elektrického vařiče děláte dalšími odpory? 😉
Duklu 21/20 jsem vozil, mám na řadu E499.2 hezké vzpomínky, ale vězte, že jejich čas je dávno pryč. Kdo se sveze Vectronem, pochopí. Ostatní nemá cenu přesvědčovat.
Legendární švestka nezklamal 🙂
Co je na něm legendárního? Hloupost a zlomyslné prudění? No, to možná …
známe švestku a jeho příspěvky….
Tak teď jsi definitivně ukázal jaký jsi, co se železnice týká, laik a vůbec nic nevíš. Lok 150/151 patří mezi to nejlepší co kdy u nás jezdilo. A i když vím, že jejich konec jednou přijít musel, je jich obrovská škoda. Je vidět, že jsi na ní nikdy nejel. Jinak by jsi o nich nikdy takto nemohl psát.
To patří Albatrosy taky a nikdo s nima v běžném provozu nejezdí. Prostě 150 jsou dneska starý popelnice, i když si třeba upíšeš svými správně modrými názory
Asi by bylo dobré nějak popsat co vám na 151 vadí … Ano jsou to staré stroje ale v čem jsou horší než ty nové? Resp co přinese jejich náhrada novým strojem kdyz teda pominul etcs. Díky
Přinese vyšší provozní spolehlivost i výkon, svižnější rozjezdy a bude-li infrastrukturou umožněno, pak i vyšší rychlost. Provozovateli pak vyšší kilometrické proběhy mezi prohlídkami/opravami a nižší spotřebu/rekuperaci..
a za jak dlouho se to vrátí (vztaženo k investici 100 mio/ks loko) kolik těch svižnějších rozjezdů na naší přetížené a relativně pomalé páteřní síti potřebuje atd.
kolik stojí na 1km proběhu údržba vectronu a 150/151?
ano, pokrok se nezastaví, ale vzhledem ke stavu infra je na spoustu výkonů stále dostačující loko řady 150/151…což je vyznamenání pro banány a na kouli pro dobrou správu i MD
Samozřejmě obecně máte pravdu, žádný stroj nelze provozovat do nekonečna.
Na druhou stranu 151 nevyniká nějakou nespolehlivostí. A je tudiz otázka jestli neprovozovani 151 do poslední chvíle (rok 2025) je nákladnější než je co nejdříve nahradit novými stroji. Ale samozřejmě s vaším příspěvkem souhlas.
Jen jsem se zamyslel nad tím že teď ty slovácké ex vozí dávno účetně odepsaná 371 jejíž výkon tam stačí a ze dne na den bude potřeba do ceny provozu započítat nájem vectrona.
Tomášovi primárně vadí, že jsou modré.
Takovému provokatérovi a hlupákovi jako jsi ty nemá cenu odpovídat. Vše co napíšeš je jen a jen provokace. Švestko těm lokomotivám ty nesaháš ani po kotníky 🙂 .
Lokomotivy mají kotníky? Kde prosím? To nám na žádném školení nikdy neříkali.
zavěšení primárního vypružení? 😉
V roce 2011 jsem se poprvé svezl na Traxxovi a ten mě uchvátil natolik, že jsem už s muzeem ČD nechtěl nic mít, dal výpověď a změnil dres. 150 patří do muzea.
Výkřikem bez argumentů si tu pochvalu nezasloužíte. Také bych rád věděl, co je na loko ze 70. let tak špatné, že je titulujete popelnicemi? To jsou spíš ti bastardi s poněkud vyšší četností poruch a výpadků z provozu. ECTS je modla, ale není všude jako nákladná položka bez účinné levné náhrady, pokud si lidé svou práci odvádějí odpovědně a profesionálně.
Zvláštní, že Vy se odkazujete u ostatních na barvu dopravce a přitom sám podle barvy hejtíte. 150/151/350 jsou staré, ale nádherné lokomotivy, kterým i o desetiletí novější lokomotivy nesahají po kotníky. A je úplně, jakou mají „barvu“…
A v čem jsou oproti novějším lokomotivám lepší?
Švestka, vy asi jezdíte vlakem max.jako cestující?
On jezdí vlakem správné barvy
Muzea čekají.
No to je docela logické a dal bych je do PJ Děčín ,jednak na všestavící rychlíky do Prahy stačí a dále je mohu použít na letní a vánoční kometu do Dráždan a případně při poruchách to může do Dráždan odtáhnout i EC.Jinak je to odporovka ,tak opravdu tak ty 4 roky a konec,investovat do toho ETCS asi ne,stejně jako 150/1 .
Lokomotivy nezkvalitní dopravu vnitrostátními rychlíky mezi Děčínem a Prahou. Důležitější by bylo vyměnit ty historické soupravy.
Souhlas s doplněním: Ono je to také o fyzikálním jevu akcelerace a potažmo o dynamické zátěži…
A co potom Vysočina Vltava Bouzov a Rožmberk
To není museum
Souhlas, kam jinam, to bude poslední štace pro 371.
Co se týká dynamiky rozjezdu 371 a 150. Tak je na tom lépe ta 150. Kdyby to někdo trochu promyslel, tak je lepší vyřadit řadu 371 než 150, ačkoliv je řada 371 mladší.. Pokud si někdo myslí, že se 371 a s vozy s kotoučovkou bude jezdit na R z Děčína do Prahy 160 km/h. Tak to ho asi zklamu. Ten Bastard je tak líný, že i na EC, z DD do Prahy, jsem dokázal jet 160 km/h pouze z DD do Pirny, a potom až na rovince z Dolních Beřkovic do Nelahozevse. A tou 160km/h jsem jel tak cca… Číst vice »
Řadu 371 prodat nebo sešrotovat.. velice nepovedený mašiny. Už v době vzniku zastaralé ..odporová regulace.
Na 371 jsem jezdil cca 15 let. Ze socialistických mašin je nejlepší z pohledu pohodlí obsluhy. Nejnižší hluk na stanovišti, odporové tiché topení, klima jakš takš v létě funguje. A že občas nedojela? To se stává všem lok ze Škodovky a proto mají kupli, aby se daly odtáhnout. Takže pokud nemáte svou zkušenost tak nehaňte.
Jenže lokomotiva na vlaku tam není kvůli pohodlí fíry, jakkoliv je toto důležité, ale pro vozbu vlaků. A řada 371 je líná a slabá, což neumožňuje ani svižné jízdní doby, ani případné krácení zpoždění. Navíc byla (kvůli požadavku DR) zastaralá už v době výroby. Je jich navíc málo, tak vyhodit a zbavit se zastaralého a nehospodárného typu.
Zase narozdíl od 150 má překlenutí záchranné brzdy,stranové ovládání dveří…..,které bude MD požadovat v blízké době využívat na R/Ex .Do 150 už to asi nikdo montovat na 4 roky nebude.
No jo, někde jsi něco vyčetl, ale víš prd..
A v čem nemám pravdu? 😉
Olomouc – Zábřeh déšť a souboj 151 a 371 měl jasného vítěze. Konkrétně se jednalo o 151.008 a 371.201 obě 6 vozů a s Bastardem jsme třikrát brzdili k autobloku/vjezdu protože jsme tu 151 doháněli (oba vlaky okolo cca 10-20 min zpoždění kvůli Dluhonicím). Řada 371 je navíc výrazně pohodlnější jak 150/151 a co se týká spolehlivosti tak jsou na tom obě řady srovnatelně.
Co se týká lenosti tak se jedná hlavně o ty těžší rychlíky 8+vozů, 4-6 vozů je zhruba optimální.
Bastardem jsme třikrát brzdili k autobloku/vjezdu protože jsme tu 151 doháněli
Stačí nestejná délka oddílů a rázem i pomalejší vlak může být omezen tím rychlejším.
Krom toho nevíte, co jelo před tou 151, jestli i ona nebyla něčím omezována.
Vidíte. A já přesto budu i nadále hodnotit lokomotivy podle pracovního prostředí. Jde totiž o moje zdraví, takže si radši vyberu pohodlnou, byť slabší mašinu, než takovou, co sice utáhne celé nádraží, ale na stanovišti je kravál, průvan a v létě vedro k padnutí.( 150, 151, 350)Kdysi je někdo nazval létajícím šrotem, lépe to ani říci nejde.
Naprosto s vámi souhlasím! Takže ani 371/2, ani 150/1, ale Vectron, Traxx a podobné moderní stroje. 😉
Tak to jsi toho moc nedokázal, kecale ;). S Bastardem jsem jezdil mimo jiné na EN 458/459 po Lipsko a rozhodně nebyl tak líný, jak tady tvrdíš. Můžu vyjmenovat deset věcí, proč se mi s ním jezdilo lépe, než s Dvojkou.
No, soudím, že dodržování JŘ se v době Vaší služby moc nenosilo, protože tady velí jednoduchá fyzika – výkon a akcelerace. Tahle řada se Žluťákovi dost vymstila, on a jeho fýrové vědí…
Já o voze, ty o koze. To je pak těžký..
Já si nic nemusím dokazovat. Toho EN jsem vozil taky… Pro mě osobně byl líný, mně zas vyhovuje Dvojka. To je věc názoru.
Jj, takových snílků už jsem zažil..
Díky za přesnou argumentaci, já jsem přece jen z jiného oboru, byť mám zájem a i jisté vědomosti…
A kolik jste jezdil z Lovosic do Roudnice? A jezdit do Nelahozevse 160 nebylo moc moudré, neb kousek za Vraňany je až do Nelahozevse ,,jen“ 150.
„S ohledem na jejich nízký počet není u těchto vozidel nákladově efektivní provádět instalaci evropského zabezpečovače ETCS. Proto budou nahrazeny moderními interoperabilními lokomotivami dodávanými s ETCS od výrobce,“ vysvětlil mluvčí Českých drah Robert Pagan.
A proč se stejně nezachovají u Pendolin, kterých je pouhých 7 ks ? Na ty ČD, a.s. vypsali výběrko s předpokládanou cenou zakázky na dosazení ETCS v hodnotě 322 000 000,- Kč bez DPH, tj. téměř 46 mil. Kč na 1 jednotku, což je 1/2 ceny nového Vectronu !¨
Tady to je nákladově efektivní ?
A to jako měli pendolina vyřadit/prodat kvůli etcs a nahradit je vectronem? 😁
Jasně 😀
přesněji půlkou vectrona. kaštani pojedou v přípojných upravených vozech řady hadgs. co z nich zbyde se vysype klapkama na perón
:)))))
Ale Pendolina již mají ETCS z výroby.
Sice mají, ale k ničemu. Musí se vyhodit a dát nové. Do 15 let starého harwaru systém podle nových specifikací baseline 3 nedáte.
Žeby proto, že Pendolino není jen jedna mašina, ale i 7 vagonů?
To méně (kapacitou) nebo mnohem více (finančně).
Jedno Pendolino stálo 700 mil., tj. ekvivalent lokomotivy i s 10 vozovým expresem z Bmz, WRmz, a Ampz…
falešné dilema, už je máme
Když ono pendolino obsahuje i vagony.. Částečně souhlasím, 7 kusů je neštěstí po všech stránkách a vectron+vozy by tu jejich dnešní práci zastal. Na druhou stranu, pendolino je zřejmě neprodejné a třeba snad konečně po letech jednou najdou rozumnější uplatnění (např. trať 220), kde se využije jejich schopnost naklápění více, než na Ostravu. Nemyslím si, že by vozidla za každou cenu měla jezdit tam, kde se využijí všechny jejichj technické vychytávky, ale tady by to mělo smysl.
Jestli by to mělo smysl, je otázka čistě ekonomická a tady asi nemáme dost informací. A musíte zvažovat i to, co tedy nebo jestli vůbec něco místo nich do Ostravy.
Ono je to asi ve výsledku stejně protože 20 ks 380-tek a 7 ks Pendolin nebo 7 ks Raijetů dělat stejně asi nikdo logicky nebude – možná kdyby to bylo jen schvalování v ČR, pak možná ano, ale pro Německo, Slovensko, Maďarsko, Rakousko, ČR je to prakticky neproveditelné. To samé se týká i Railjetů…
Jak jako nikdo dělat nebude? Co tím myslíte? Že všechna ta vozidla co jste vypsal už za hranice nevyrazi nebo jak?
Pokud budou ČD uvažovat ekonomicky, tak až na pár výjimek (třeba pro Railjet Rakousko) nevyrazí.
Myslím tím tolik, že to schvalování v šesti zemích nebo kolika při malém objemu je pro dodavatele nezajímavé – je to hodně nejisté práce s nejistým výsledkem za málo peněz.
Na railjety se nemusí dělat prototyp když ho mají OBB
To spolu absolutně nesouvisí – třeba mají, ale v úplně jiné verzi a v úplně jiné konfiguraci. Aby se ten prototyp dal použít tak jak je, tak by to musela dělat ta samá firma s tou samou mobilkou a to je dost unreal.
no, vzhledem k tomu, že railjety ČD jsou zbytek opce OeBB, tak bych čekal dost podobná až stejná vozidla…zvláště, když s tím jezdí taurusy ve vlastnictví OeBB. Že se o to dost možná snaží ČD samo je ukázka velmi nevhodného přístupzu, ěmli se dohodnout s Rakušany
Naprosto s Vámi souhlasím – je na palici, aby zástavbu do jednoho stejného typu vozidla dělali sólo 2 firmy v různých časových horizontech s rozdílnou specifikací za cenu „výroby“ dvou prototypů:-((
No tak ještě musí dodávky do českých railjetů vyhrát ten samý dodavatel, co dodával do rakouských.
„Prostě to zajistíme“, ne? 🙂
tak 20ks loko 380 10 let starých koupených za cca 3,5mld rovnou „odepsat“ si nikdo netroufne. ten nápad, zda je někdo nechce koupit je ukázka neumětelství a pitomosti. (obdobně jako 14T v Praze, tuším Hudeček či kdo to tehdy vyplodil) dtto pendolino. minimálně schválení pro slovensko bude. railjety budou všude – a tam gros práce je stejně na oebb si myslím (taurusy jsou jejich ne, ČD, předpokláddal bych spolupráci s nimi na instalaci, když jich mají sami spoustu a budou určitě řešit do té jedné či dvou červenýchz co jezdí do Prahy taky současnou instalaci a střídavý provoz „českého“ ETCS… Číst vice »
380-tek se snaží ČD, a.s. opakovaně zbavit s tím, že je jich pouhých 20 ks a oni chtějí mít flotilu založenou na Vectronech z důvodu velké serie a nízkých nákladů na údržbu. Byla snaha dát je do nákladky ČD CARGU, ale ti je nechtějí ze stejných důvodů jako ČD – je jich málo a náklady velké.
U Pendolina jsem zvědavý jak se to vyvine, to samé Raijety – osobně to tipuju na opakované výběrko a zástavba pouze pro 2 státy – ČR a SR.
pindolino ETCS pohříchů má. bohužel jinou verzi než je ta nasazená….
jinak srovnávat bastarda z roku 1988/89 s osobní naklápěcí jednotkou…
cena instalace ETCS do P. je cca za cenu 1 nového vagónu. čili…vyplatí se.
Že by to bylo mládím pendolín? Jezdí teprve 20 roků.
Není nějaká šance že by to Jančura koupil? , Třeba do Polska by se mu to hodilo
Zde by asi převážily argumenty proti. Mimo jiné instalovat do nich polský zabezpečovač a to nevím jestli Katowice-Krakow také jednou nebude povinné pouze s ETCS.
Který zabezpečovač máte na mysli? Tu ještě větší hračku než u nás?
U nás se využívá liniového vlakového zabezpečovače LS 90 a Mirell( ten mají 350tky) v Polsku se používá bodový zabezpečovač SHP. Nevím ale jak je tomu mezi Krakowem-Varšavou a Gdaňskem kde se jezdí 200, jestli už to tam neni, tak bude první kde se bude moci jen s ETCS.
Nechápu proč se místo předraženého ETCS nevyvíjí vlastní cetifikovatelný moderní zabezpečovač. Ono je to pohodlné koupit, vývojové myšlení bolí, ale při správné motivaci má výsledky. Předražení se ukazuje právě u Vectronů, kde je inclusive. Kdyby byly patenty na rok, autor by se nažral a náklady pořízení a pořizovací by znatelně poklesly.
Na to budete mít zanedlouho možnost zeptat se Bednárika
Myslíte, že vývoj vlastního certifikovatelného ETCS by byl jednodušší a hlavně levnější?
Kdyby byly patenty na rok
Tak by se s montáží rok počkalo a pak se to obšlehlo zadarmo. Nenažral by se nikdo a autor by se napříště vykašlal na vymýšlení něčeho, z čeho nic nemá.
Jo a kdyby byly v prde*li ryby…
Mohl by pak jezdit třeba Praha – Dresden – Horka – Wroclav , ale asi mašiny nechce.
Zastaralé, nehospodárné, líné, slabé… Na kterou „výhodu“ Bastardů jsem zapomněl?
Jak se zvedne spotřeba bastardů oproti mašině s pulzní regulaci na rameni Praha – staré město kde to dnes jezdí? Nijak či dokonce záporně?
Takže s lokomotivami Škoda II. generace na věčné časy a nikdy jinak? A ty ostatní „výhody“? 😉
Ty Bastardi by se mu hodily. Na lince Praha Ostrava by mohl jet 160 místo 140, co jezdí Peršing.
A utáhly by kolik vozů ?
Dostatečný počet 4-6 vozů…😀
Pokud by mu v Polsku za takový zlom metalowy nabídli víc peněz, než za co by to od ČD koupil, tak možná, ale jinak pochybuju…
Nechte nám banány! :–)
Skočte si do ovoce-zeleniny, tam jich mají dost 🙂
Aspoň by potom mohli dát na Labe lepší vozy, na 160 a s kotoučema
Bude. Až přijdou ucelenky na krušnohor, budou vozy z této linky přesunuty právě na Děčíny.
Osobně bych si to na děčíňáky jako každodenní dojíždějící přál, ale prý jsou ve hře stále i Vysočiny a Vltavy. I když zejména u těch Vysočin by ty vozy příliš nevyužily svou konstrukční rychlost. Na Vltavách nechci domýšlet jak by vypadali po jedné vodácké sezóně.
Na co traťovou rychlost když to tahaj 362
Co přesně tahají 362?
Měl jsem na mysli, že kdyby ty vozy z krušnohorů byly nasazeny na Vysočiny, tak využijí ze svých 160 maximálně těch 140 když by je táhla ta 362 a to ještě jen mezi Prahou a Kolínem. Naopak pokud by je táhla třeba řešená 371 na děčínech tak využijí svou max 160km/h. I když jak je psáno výše je na rozjezdy líná a nevím jak u 9tivozového rychlíku.
To je zajímavý argument. Takže kvůli pár desítkám vodáků ve dvou měsících budou na trati celoročně jezdit béčka?
s těmi vodáky to byl pokus o vtip
Tak Praha Kolín by jely 160 na Vysočině
Nejely, protože eso v čele.
proč zas protekční Děčín? vysočiny, vltavy, Rožmberk a bouzov by se to zasloužili více..
Co je na děčínech protekčního? krom toho že třeba z Prahy do Lovosic alternativou může být auto na souběžně vedoucí dálnici?
To může být skoro všude
Yes Rožmberk chceme něco, jako ty béčka jsou ok, ale nebylo by od věci tam mít něco dobrýho.
ABmz346 + Bbdgmee236 + 2xBdpee231 celodenně a celoročně by byly OK?
Jo to by bylo Vysočina ARmpee Bbdgmee 2X Bdmpee Bdmz Rožmberk ABmz Bbdgmee 2X Bpee Bouzov ABmz Bdpee ze Šumperka ABmz Bdpee z Jeseníka jako posily Bee 238 Vltava + Lužnice Amz Bbdgmee Bmz 229 Bdpee Bpee
Svatá pravda
To by se ti líbilo, do Děčína s kotoučema. Kdepak – se špalkama na věčný časy a nikdy jinak!!! 😁
Na Berlineru jezdí špalky? Já měl za to že sou tam nejlepší vozy v republice, trasu vysočiny Rožmberku Bouzovu žádné souběžně EC nejezdí
Řadě 150 se říkalo především banán, krysa byla 350.
jeden tomu řiká tak, druhej onak a na druhém konci republiky úplně jinak…
Přesně.
350 byla původně potkan a krysa byla dnešní 150. V Praze byla 150 (tedy ještě E 499.2) „dvojka“.
Přezdívka banán vznikla až mnohem později.
Každý článek o řadě 150 /350 přinese vždy spor o to, jak se které řadě přezdívá. Tímto jsem poučen, navždy 150 / 350, žádný banán, žádná krysa.:-)
350 se říkalo gorila
Gorilu do ČR začali „exportovat“ slovenští fírové v posledních dvaceti letech. Dříve u nás krysa nebo potkan.
V depu na Masarycce se jí vždycky říkalo dvojka.
350 je gorila
Nahrazovat 162 řadou 371? Mluvka si nejspíš přečetl jen data výroby. O technických údajích nemá ponětí.
Mluvka není ten, kdo to rozhoduje.
Souhlas. Některá rozhodnutí , jako náhrada 162 moderní řadou 371 je nekoncepční tah ČD.Vozy na R20 mají stejně jen 140 km/hod a 371 svojí charakteristikou bude „línější“.
Ale 162 se přesune jinam, nebo se bude předělávat na esa
162 do Vršovic a na hradecké R.
já zaslechl i do Třebové nebo do samotného Hradce ( kvůli hradeckým R) jen na těch hradečácích příliš asi nevyužije tu svou max 140
No ČD na nižší rychlost mají již jen pár 163 v Děčíně a ty jsou zrychlovány na 140 km/h(162 WTB),nebo budou prodány/zrušeny(163 bez WTB).
Kolik WTB stojí?
Jako místo vyhazování banánů by se mělo řešit, jak vyházet popelnice z 50. a 60. let – řady 120/140.
Řada 120 neexistuje (v ČR) vůbec, lokomotivy řady 140 už u ČD roky nejezdí v pravidelném provozu. Máte ještě nějaký další nesmyslný návrh?
Jestli nejste troll, tak se vyjádřete jaké lokomotivy řady 120,140 máte na mysli
Já tady mám vypisovat všechny řady Bobin s touhle kastlí, jo?!
http://www.zeleznicni-modelarstvi.cz/data/products/big/15221.jpg
Stačilo napsat 122/123/130. To by spíš každý pochopil. Modernizované 140 a Vámi uvedená 121 je už opravdu jen muzeum popřípadě jednotky kusů u externích nákladních dopravců, kteří se s nimi kvůli ETCS tak i tak budou muset rozloučit.
Fakt nejezdí ..pro vždy nejezdí.
tu 140 si vyřešte v Arrivě. nebo vysvětlete radimkovi, že si ji nemá od arrivy půjčovat. jediná 140 ČD je v nostalgii mimo pravidelný provoz
řada 121 je u ČD Cargo minulostí, 122 je pár posledních kusů. zato soukomníci s tím vesele jezdí dál
A řada 123? 😉
jo, i nějaké 123 ještě jezdí. stejně jako laminátky.
Z řady 123 jezdí stále všech 29 kusů. A laminatky tu budou ještě hodně dlouho. Pokud někoho konečně nenapadne je nahradit řadou 242 od ČD.
371 na osobáku Maribor – Graz by byla ještě užitečná.
Není náhodou ve Slovinsku 25kV 50Hz?
Není, Slovinsko je stejnosmerne. Následek italské okupace (aspoň myslím).
Já nevim, proto se ptám. Sem si myslel že celý jih je na střídavině.
Jj, Slovinsko je v rámci exJugoslavie a celého Balkánu anomálie. Původně byla ještě stejnosmerna trať ze Slovinska kus do chorvatského vnitrozemí, ale tam to před pár lety přestavěli na střídavinu.
Díky za rozšíření obzorů.
Srbské Moravice byl styk než se posunul do Sapjane.
Slovinsko není jih, tak proto.
Není,celé Slovinsko buduje nově trakci 3kV = viz hotová trať Pragesrsko – Hodoš. Budem to mít kde fotit nebojte se.
Na osobáku Maribor-Graz, který neexistuje, by byl nejlepší Cityjet 3kV/15kV nebo baterkový. Navíc ÖBB disponuje početnou flotilou 1293 a SŽ 541. Marceli, moc to s tím sněním nepřeháněj.
Osobně se domnívám, že jestli někde tato řada může mít ještě za pár let šanci, tak z Německa do Polska, protože tam už jezdila (byť to tedy možná byla 372) a je to rovinaté území bez změny rychlosti od 100 do 160 km/h každý třetí kilometr.
Horší to asi bude s ř. 150, ta pokud vím do PL nedojela nikdy…?
Slez už z toho lustru.
Řadu 371 tam nikdo nepotřebuje, k čemu by jim byla? Stejně jako u nás to dávno vozí modermí lokomotivy.
Rzepin – Frankfurt a Horka – Wegliniec
A co třeba Vectron Berlín – Varšava? To by nešlo?
Tam pokud vím už dlouho jezdí polské „Taurusy“, takže je vyřešeno, Řada 371 se do Berlína naposledy podívala snad když ještě jezdil EN Phoenix z Prahy do Amsterdamu.
Já bych to vzal všechno brejlovcem nebo zamračenou, to už v Polsku napůl znají, nějaké různé systémy jim nevadí a Vmax 100 km/h stačí, vždyť dřív se jezdilo za koněm a taky to lidi vydrželi. 🙂
Tam jistě netouží po ničem jiném, než si tam přitáhnout pár starých, zastaralých, slabých líných a pro ně naprosto neznámých a atypických lokomotiv… A to jen proto, aby si je tam čeští šotouši mohli jezdit fotit. Protože o nic jiného v této hře na záchranu Bastardů nejde. 😀
A co 371 a 372 vykuchat, a vestavět současnou lokomotivu?
Pokud by to byla vestavba na 250 km/h (na vysokorychlostní expresy), tak by stačilo 21-28 lokomotiv…
Klimatizovaných, s AVZZ včetně AVV…
A k čemu by to bylo??! 😮 Jo, jasně, aby šel pořád fotit „Bastard“, jak ostatně píšu výš, že? 😀
Co by z toho bastarda zbylo?
No ta prázdná skříň. Ušetřilo by se za „designery“.
Ale ono by těch „kdysi-bastardů“ (s řadou 373) bylo jen 21-28 lokomotiv, protože by paralelně vznikalo 120 lokomotiv „kdysi-eso“ pro 160 km/h (na rychlíky)…
Stejně tak by vznikl i motorový vůz 818 jako vzkříšení VT 504 s čelem allá regionova, motorový vůz 843.2 (vzhled stejný, ale delší a s 80 místy k sezení), nebo motorový vůz 855 (s čelem allá 854)…
V elektrické trakci pak patrové jednotky 671 (vnější vzhled stejný, ale uvnitř změny) a 550 (vnější vzhled jako žabotlam), pro menší přepravní proudy jednotky 656 (čelo allá tornádo)…
A čo takto vykuchať Trabanta a dať doňho motor z Ferari …..
Když se tam ten motor vejde…