Příchod nových vectronů bude znamenat přesun „bastardů“ na děčínské rychlíky a postupný konec řady 150
České dráhy chystají vyřazení lokomotiv z konce 70. let.
České dráhy chystají v březnu velké přesuny u svých lokomotiv. Pořízení šesti dalších lokomotiv Siemens Vectron přinese konec lokomotiv řady 371 (s přezdívkou bastard) z trasy Slováckých expresů na rychlíky z Prahy do Děčína a také zřejmě konec některých lokomotiv řady 150 ve flotile Českých drah.
Přesun lokomotiv řady 371 souvisí podle mluvčího Roberta Pagana s chystaným přepínáním napájecí soustavy v úseku z Říkovic do Nedakonic, tedy na trase koridoru mezi Přerovem a Břeclaví. České dráhy v současné době provozují 7 lokomotiv řady 371. Jedná se sice o dvousystémová vozidla, ta jsou však určená pro napájení 3 kV DC a 15 kV 16,7 Hz AC, nikoliv pro provoz na soustavě 25 kV 50 Hz AC.
„S ohledem na jejich nízký počet není u těchto vozidel nákladově efektivní provádět instalaci evropského zabezpečovače ETCS. Proto budou nahrazeny moderními interoperabilními lokomotivami dodávanými s ETCS od výrobce,“ vysvětlil mluvčí Českých drah Robert Pagan. Dopravci by se nevyplatilo soutěžit dodavatele ETCS. Ten by musel vyvinout prototyp instalace pro lokomotivní řadu se sedmi stroji.
Lokomotivy 371 vznikly úpravami řady 372, které byly vyvinuty původně pro provoz mezi Prahou a Drážďany. Podle Pagana budou lokomotivy přesunuty na výkony na stejnosměrných tratích. „Konkrétně jejich nasazení plánujeme například na lince R 20 Praha – Děčín, kde nahradí některé ze starších lokomotiv,“ dodal Pagan.
Na děčínských rychlících jezdí aktuálně hlavně lokomotivy řady 162. „Tyto starší lokomotivy budou využity dočasně na jiných výkonech a poté plánujeme v následujících letech jejich postupné vyřazení z provozu. Jedná se kupříkladu o vozidla řady 150,“ dodal Pagan.