Při stavbě okruhu u Běchovic může vzniknout 45 metrů vysoký ochranný val

Pražský okruh u Černého Mostu. Foto: Aktron / Wikimedia CommonsPražský okruh u Černého Mostu. Foto: Aktron / Wikimedia Commons

Kromě lesoparku mají na vrcholu pětačtyřicetimetrového valu vzniknout také cesty pro pěší, cyklostezky a sad. Dominantu by pak mohla tvořit rozhledna.

86 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

A není to málo, Antone Pavloviči?

Bohdan

Pokud se neco takoveho ma opravdu stavet… nevyslo by nakladove podobne postavit skelet prostoru, ktery bude vnitrne vyuzitelny, a ten jen prekryt zeminou a na tom ten lesopark? Je to kousek od zeleznicni stanice Bechovice, mohl by to byt velky P+R. Nebo velke skladovaci prostory.

Clovek

Tak hlavně, že se zasypaly tratě, kde mohly být pěkné cyklostezky (eg. 4., 3. koridor). Přitom se zemina z tunelů měla zjevně již roky vozit sem.

Vítek

Když už by tam měl být val, nemohl by před ním být i vodní příkop s padacím mostem? Tedy něco jako obvyklá středověká obrana pevnosti Běchovice … 😉

Démon

Praha potřebuje nový kopec pro děti. Plánujeme postavit sněžná děla a adrenalinovou dráhu, která povede přes křižovatku, kde projede denně 100 tisíc vozidel. Nejlepší místo jsou Běchovice, již dnes tam doprava více stojí než jede, takže obyvatelům nebudou vadit kolony aut na parkoviště a 3 sjezdy z dálnic.

Ondřej

Nó…protihlukové stěny strašně vadily a teď se najednou zdají malicherné 😀

Tomáš

To se snaží pražští radní zablkovat stavbu podobně, jako totálně zablokovali stavbu důležité Radlické radiály? Nebo na ně stát může kašlat a postavit úsek D0 ať si tam naplánují nové nejvyšší místo Prahy, nebo ne?

Roman Soudný

Výš! Ještě výš! V zimě zasněžit, postavit vlek a děcka budou mít parádní bobovačku.

Ondřej

Jen to ne! Ta dnešní těžkotonážní dítka budou na bobech při jízdě z pětačtyřicetimetrového srázu holým neštěstím…vždyť ta auta z té dálnice sestřelí!

😀

Jiří Kocurek

45 metrů? To bude parádní halda, skoro jako v Ostravě: https://mamesvetovykraj.cz/halda-ema/

Démon

Bude se tam vozit rubanina v tunelu VRT. Až bude kopec a rozhledna, tak pak možná postavíme ten okruh.

súdružka Kolesárová

prosim o doplneni tagu „hluk“ k ostatnim tagum, diky

pave69

A nebylo by levnější ten okruh postavit v Krkonoších? Tam už kopce jsou.

František Novák

A jakpak bude stavba odstíněna směrem k Dubči? Tam se na tohle všechno dost kašle, samozřejmě s velkým přispěním absolutní nečinností a lhostejnosti dubečského kovboje, pardon, starosty. To běchovický pan starosta, to je jiná liga… 👌👍

Sch

Bechovicky starosta stavbu neblokuje, protože narozdil od nimby z nových Běchovic, těm starým stavba výrazně pomůže od dopravy v jejich středu.

Zbyněk

Nepomůže. dopravní indukce.

Asi jako D11 nepomohla Horním Počernicícm.

Jirka

HornoPorno není o dopravní indukci, ale o tom, že většina projíždějících dálnici nevyužije. Nejbližší exit je až na 8 km u Jiren. Většina projíždějících je z jiných směrů. Zeleneč, Šestajovice, částečně Nehvizdy a Jirny.

Tomáš Jirák

Hele, já denně, stejně jako tisíce jiných řidičů, jezdím do práce a z práce přes Dubeč, nemělo by být v tvém zájmu poslat mě přes okruh?

RedBaron

Nevyjde náhodou levněji celé Běchovice podebrat a odvézt někam do polí jako kostel v Mostě namísto stavby na kterou nemá rozsahem navezeného materiálu žádná z vodních přehrad u nás?

IvoK

Nebo křižovatku zahloubit. 45m vysoký val, i když se nepíše v jaké délce mi přijde mimózní. Tím nijak nezpochybňuji hluk linoucí se z okruhu.

lojzik

a jak byste jí chtěl zahloubit, když tu silnici musíte o kus vedle dostat přes trať, na most přes rybník a dál na kopec směr HP a jestli se nepletu, tak tam má jít do tunelu pod zem vedle křižovatky jedna větev VRT

Lukáš Kníže

Podle letáku ŘSD by mělo být zahájení stavby v r. 2024 a ukončení stavby 2027, přičemž ve článku uvádíte zahájení 2023 a dokončení 2025.

Martin Peterka

Máte pravdu, termín 2024 až 2027 už tam mají poměrně dlouho. Zahájení 2023 a ukončení 2025 je nesmysl.

Ondra

zahájení 2024 a ukončení stavby 2027 imho taky. Tomu snad nikdo nevěří

Air Traveller

ja tomu věřím … snad se konecne dočkáme 🙂

Martin Peterka

Věční optimisté jako já alespoň doufají 🙂 Zásadní je, aby soud smetl ze stolu ty dvě podané žaloby. Pokud se tak stane, šance na zahájení v roce 2024 tu je, výkupy jdou až nezvykle rychlým tempem – od konce června už je vykoupeno 80 % pozemků.

lojzik

měl byste raději doufat, ať dříve než pozdě nějak pořeší úsek mezi D10 a D11, kapacitně jim to tam nevychází ani po plánovaném zkapacitnění a po dokončení okruhu jim tam vychází kolony na okruhu a sjezdu z D11.

Daniel Bečvář

Tam jsou kolony už dnes a tím, že nepostavíte úsek 511, vám auta z úseku mezi D10 a D11 překvapivě nezmizí. Je ovšem samozřejmě potřeba, aby byl co nejdříve hotový celý Pražský okruh, tedy i severní část, aby se mohla doprava více rozptýlit. Stejně tak je potřeba chystané zkapacitnění D11 na šestipruh a nová čtyřproudá přeložka Běchovice – Úvaly.

lojzik

Kam na ty teorie chodíte? Kdybyste se seznámil s poklady ŘSD, tak byste věděl, že z úseku 510 se nic rozptylovat nebude a s dokončováním okruhu se tam bude zátěž pouze zvyšovat. Nepostavením 511 tam doprava
možná nezmizí, ale postavením 511 znatelně naroste (+20tis/den oproti nulové variantě, 520 dělá dalších +20tis/den oproti nulové variantě). ÚKD se má oproti současnému stavu také výrazně zhoršit. Popojíždějící kolona tam má být standardní stav generovaný přímo parametry tohoto úseku, něco jako nedostačující 2+2 na JS mezi lanovým mostem a Průmyslovou, akorát pak to bude mezi D10 a D11.

Daniel Bečvář

Postavením 511 naroste doprava na úseku 510 o 20 tisíc vozidel za den? A odkud se tam ta auta vezmou? Chcete mi snad říct, že kvůli neexistenci 511 se v současné době 20 tisíc aut vyhýbá úseku 510? A dřív než se tu začnete ohánět s dopravní indukcí, povězte mi, kudy těch 20 tisíc aut tedy jezdí dnes?

lojzik

Kudy dnes jezdí? Po Průmyslové, po magistrále, něco Blankou, středočeskými obcemi. Zkuste si dát do navigace trasu z D1 na D8. To by musela být Praha hodně zasekaná, aby vás to dneska poslalo na 510, po dokončení 511 to bude naopak nejvhodnější trasa.

Panoramix

Mě by zajímalo, kde se pořád ta čísla o zvýšení hustoty provozu po dostavění úseku 511 berou. Logicky je to prostě nesmysl. Nákladní transit tamtudy jezdí už dnes, jinam ho značky nepustí. Takže nákladní dopravou ti nebude. Osobní tranzit? Ten už tam také projíždí dnes, akorát přijíždí po Štěrboholské radiále místo po D0 od Nupak. Zbývá tedy nějaká místní doprava. Ale ta že by z ničeho nic vygenerovala +20 000 vozidel denně? Když bude fungovat kvalitní příměstská VHD, tak přeci dle magistrátních úředníků nepotřebuje nikdo jezdit do Prahy autem, ne? Takže bych ty studie bral s rezervou. Ona v nich… Číst vice »

ABC

Indukceeee!!!!

devnull

Nevím, proč tolik mínusů. Indukce prostě reálně funguje. Já osobně jsem začal po otevření Blanky jezdit z P9 na Smíchov autem protože to začalo být o dost rychlejší než MHD. Stejně tak pokud se zkapacitní spojení na jih, začneme možná místo na Šutku jezdit do bazénu na Barandov, kde je teplejší voda. A sinice se zaplní.

Roman Soudný

Nikdo nepopírá, že indukce do určité míry existuje, ale občas její vliv dost přeceňuje. Lidí není nekonečno.

Démon

Tak se běžte někdy projet ráno z D11 na D1 po vesnicích okolo 🙂

lojzik

Jenže 511 neni jen zkratka pro ty co dnes jezdí po Štěrboholské. Kudy si myslíte, že jezdí osobáky třeba mezi D1 a D8? Po 510 to rozhodně neni a po dostavbě 511 začnou.

Démon

nesmysl

Dachs

S vyhlídkou na Krkonoše, prosím. 45 metrů není zrovna málo (kolik má Makču Pikču ve Stodůlkách?), slibte však cokoliv, nečekejme až na další alpinské vrásnění. Dnešní ráno opět ukázalo, že absence úseku 511 je průšvih. A když už, o vyšší rychlost úpěnlivě žádá i přeložka I/12. Autobusová pořadí linek 163, 250 a 221 dnes odepisovala zřejmě už i celá kola. Zpoždění až 70-80 minut, to je hodně silná ranní káva.

Air Traveller

přeložka je úzce spjatá s 511 … mají (musí?) být stavěné společně…

Sch

Přeložka musí být, po dostavbě MUK na úseku 511 bude zrušena část sjezdů na starou I/12.

David

Makču Pikču má něco jako 32m.

Beekee

„Cílem všech úprav je začlenit val do krajiny tak, aby v ní nevytvářel cizorodý prvek.“
Ano, ale jen ve směru od Běchovic. Ve směru od Prahy to bude 45 m (= 16 pater) vysoký skoro kolmý zpevněný svah. Sice něčím porostlý, ale pěkné to moc nebude. Ale uvidíme, v jaké formě to projede EIA…
Jinak od té zástavby je to Jiho-západ, čili stín… ale dopřál bych jim to, alespoň bude kam odvážet hlínu.

Martin Peterka

Jenom 45 metrů? Udělal bych to podstatně vyšší a rovnou s několika závodišti, ať můžeme kandidovat na pořadatelství zimních olympijských her! Praha olympijská podruhé! 😀

dantex

Měli by rovnou postavit sjezdovku, lanovku a zasněžování. Možná by mohla být i krytá s nonstop provozem.

Roman Soudný

A získáme u toho hned dva rekordy. Nejširší a zároveň nejkratší sjezdovka na světě.

V.P.

Tady je prostor pro to, kam vyvést rubaninu ze stavby Déčka.

Pako

A na vrcholu bude pomník lidské blbosti.
Aneb jak jinak lze ohodnotit schopnost malého českého člověka postavit (pořídit) si RD v místě, kde je nejméně od 70-tých let naplánován okruh a velká MÚK a pak ječet a bránit 30 let výstavbě.

Robert Pražák

Modelem bude stát běchovická matka.

Ondřej

I se všemi svými dětmi! 😀

Vojtech

A vnoucaty

Tomáš

Zástavba v lokalitě Nová Dubeč, která bude okruhu nejblíže, je v těchto místech už na leteckých snímcích ze 30. let.

lojzik

někteří si myslí, že když bůh stvořil zemi, tak začal plánem na pražský okruh v současné podobě a od té doby se ví že tam bude

Sova

Otázka je, kolik z těch domů si někdo pořídil až v době, kdy už byla trasa okruhu daná. Takoví moc nemají morální právo stavbu blokovat.

Facepalm

Tak jasně, to je hrozně divný, že na území hlavního města existuje tlak na výstavbu… to je vopravdu anomálie planetárního rozměru.

(odhlédněme teď od faktu, že pí*ujete do lidí, co tam ty baráky maj cca 90 let)

Pako

Ano to je možné, ale okruh se tady plánoval opravdu od hlubokého komunistického středověku a představa, že se v hustě zabydlené krajině najde jiné místo pro propojení D1, I/12, D11, D10 a D8 je prostě nereálná. Je mi líto, ale všichni zde už nejméně 50 let ví, že budou mít dálnici 300 m za barákem. Min. posledních 30 let se šlo dohodnout o podmínkách, ale pokud vím, tak se řeklo prostě jen tudy nikdy! A basta.

ZdendaP

Touto logikou by měli pražané strpět jižní spojku a tranzitní provoz na ní. Tam byla dálnice plánována už od roku 1939. Tedy je mi líto, ale všichni zde už přes 80 let ví, že tudy povede / vede dálnice a že jí budou mít 300 m, i méně, za barákem.

lojzik

za hlubokého komunistického středověku se zde plánovala rychlostní silnice pro nízké desítky tisíc aut za den. A silnice s 20tis auty za den a dálnice kde jezdí mezi 80tis a 125tis auty za den je hodně velký rozdíl. Mimochodem, dálnicí se to stalo až v roce 2015. Jinak s ŘSD je problém dohodnout se na tvaru a délce protihlukové zdi, protože oni sami o sobě rádi prohlašují, že jsou řádnými hospodáři a k čemu nebudou donuceni, to nebude. To jen k možnosti dohod.

ZdendaP

A zaslouží nějaký pomník i hloupost či prolhanost lidí, kteří stále dokola melou vylhaný argument o stavění si RD poblíž okruhu, ačkoliv ty domy byly postaveny ještě před nástupem masivního automobilismu?

Ne vážně: To záměrně lžete, nebo jste se jen nechal oblbnout lží někoho jiného?

ZdendaP

Nová Dubeč, kterou má ten val chránit, začala vznikat po první světové válce, viz: https://www.praha-bechovice.cz/e_download.php?file=data/editor/89cs_2.pdf&original=02_Historie+B%C4%9Bchovic+a+park+Man%C5%BEel%C5%AF+Kotrbov%C3%BDch2-K.pdf . Podíváte-li se např. na street view, je tam jednoznačně vidět, že se skutečně jedná převážně o starou zástavbu.

Ale měli to ti syčáci ve dvacátých a třicátých letech
dvacátého století předpokládat, že tam za 100 let postaví dálnici. Slovo dálnice sice ještě neexistovalo, ale stejně si dovolili příliš.

Pako

Všichni zdejší obyvatelé věděli nejméně 60 let, že se zde jednou dálnice stavět bude. Je mi jich líto, ale způsob, kterým k tomu přistoupili, který zněl NIKDY se nedohodneme. Je pro nás všechny, kteří se dusíme uvnitř města auty, která by tu nemusela být, nepochopitelný a neakceptovatelný. Nejvíce křičeli ne starousedlíci , ale developeři a kšeftaři s pozemky a novo usedlíci, co tu byli naplaveni sotva pár roků.

ZdendaP

Takže se podle vás mají dobrovolně dusit oni, abyste se nemuseli dusit lidi ve městě? Hele a v tom městě ta auta začala jezdit včera, nebo už tam taky jezdí nejméně 60 let? Ono by se pak totiž těžko hledal rozdíl mezi spravedlivě rozhněvaným dusícím se měšťanem a nespravedlivě bránícím se vesničanem. Až někdo rozhodne, že postaví Paku za barákem dálnici, tak se taky Pako poslušně odstěhuje, případně si ty vydýchá? Já se teda přiznám že bych se taky bránil všemi dostupnými prostředky. Postavit jim tam vysoký val, aby se dopady té dálnice zmírnili, je minimum co pro ně můžeme… Číst vice »

PetrH

ono těch aut uvnitř města moc neubyde, netěšte se. Kupodivu budou chtít z toho okruhu sjet do města, ne jen jezdit kolem dokola a někde se budou muset stavět další radiály dovnitř.

Paja

Pak taky může ta otázka znít tak, kolik lidí co tam ty domy postavili, tam pořád žije. A kolik z nich je kupovalo v době, kdy ty plány už byly známy.
Ono je hezké že vesnice XY byla dřív než letiště WZ, ale když se do vesnice, u které je letiště 70 let, přistěhujete tak si pak nestěžujte na hluk.

ZdendaP

Je to úplně jedno. Ty domy tam jsou jednoznačně déle a jednoznačně si zaslouží ochranu. Argument o stavění domů poblíž plánované dálnice totálně mimo.

Jirka

Několik let jsem pracoval s jedním členem spolku, který stavbu blokuje. Jeho postoj byl popsaný i jinými. Prostě a jednoduše se dohodnout nechtějí. Argumentují posunem okruhu dál od Prahy. Já jsem z Nehvizd on z Nových Běchovic. Když jsem mu řekl, že dálniční křižovatku u Nehvizd taky nechceme, tak mi odpověděl, že mu je to jedno. Hlavně když to nepůjde okolo nich.

Sauce

A není to málo, Antone Pavloviči?

Jarda

už to proboha postavte.

Radim

Člověk si říká proč to už nepostavili za minulého režimu, tehdy se nikoho nikdo na nic neptal a už by to stálo… I Ceaușescu se v Rumunsku zmohl na obchvat București, byť to byla jenom dvoupruhová „okreska“ (DNCB).

Facepalm

A eště by to mohli ideálně stavět politický vězni a PTP, žejo…

Radim

Napsal jsem to trochu dementně, uznávám

Facepalm

V pohodě, normálně si nafackujte a všechno dobrý.

Ondřej

Dávám jeden facepalm na Vaše konto, drahý.

Paja

Opravdu je nutné dělat ze sebe ještě většího *** než (snad) jste jen proto, aby ten druhý neměl pravdu?

Frantík

Aspoň by trestanci k něčemu byli (zrovna asi ne političtí).

Robert Pražák

Protože na to neměli peníze.

PetrH

Což víceméně platí i teď. Kdyby ten zbytek okruhu stál, nebude stát jiných 100km dálnic jinde.

Sova

To je blábol. V minulé dekádě bylo peněz na výstavbu dost. A nejen z národních zdrojů, takoví Poláci si za peníze od EU postavili pomalu novou dálniční síť, Španěle zase rychlotratě. To jen my kvůli absenci připravených projektů, toleranci ekoteroristů a NIMBYsmu nemáme skoro nic.

Roman Soudný

Ale no tak. Víte kolik právníků si mohlo díky těm soudním sporům koupit letní sídla v Marbelle a odpovídající auta do garáže?

PetrH

Taky je Polsko mnohem větší a chudší, tak asi dosáhne na víc. A jediný národní zdroj, který byste navíc mohli využít, jsou dluhy. Nebo někde zvyšovat daně, ale to vlastně nejde.
Nevymlouvejte se na „ekoteroristy“, je to trapné.

BND30

Vidím to na projekt sjezdovky…ta Praze chybí.

Vojtaur

dale bobova draha, skokansky mustek a z druhe strany by to mohli seriznout sikmo a postavit dole bazen a nad tim skokanske mustky na vodni akrobatiku 🙂

Robert Pražák

Bobová dráha je na Proseku.

libor

a na jižní straně vinice 😉

Dachs

Slabé. Radotínská konkurence nabídne převýšení snad i ke sto dvaceti metrům a lyžovačku ohyzdným tunelem. Jo, v Praze je/bude blaze. (Nejde o šílené nápady, spíš o to, kdo a jakým způsobem co tlačí, s vidinou klondajku, samozřejmě.)

pedro74

Pokud zde vznikne takový kus přírody, navrhuji jej protáhnout o kus dál a vyhlásit CHKO Běchovice případně další CHKO – Dubeč atp. :o))