Prezident podepsal zákon umožňující výjimečně jízdu kamionů bez přestávek

Kamion, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářKamion, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Výjimku bude moci ministerstvo dopravy vydat pouze se souhlasem Evropské komise.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
XYYY

Otázka je, jak se na to bude dívat policie v Německu / Francii (kdekoli) když ji bude řidič vysvětlovat nedodržení doby řízení ….

medvěd

Bezpečnost (ne)má přednost ???? Takže Rumunský řidič za dumpingovou cenu jim nevadí (snižuje náklady západních firem). Hloupý voliči , drž hubu a plať západní ceny (jako za komančů) !

Zlámalík

A jak se zlepší podmínky pro nákladní dopravce na železnici? Ha? Chce tady někdo převádět dopravu na koleje, nebo vlastně ne? 😛

Jouda

Kdo si co prolobuje, to má…

Otakar

Železnice nemá AETR, ono taky k čemu, když jeden den dodají a někdy za týden, až týden a půl dodají. To se nemůže rovnat konkurenci z řad silniční dopravy se systémem JIT.

Kryštof

I když toho proruského senilního primitiva zásadně neuznávám (9 roků jen škodil, naštěstí už stříhá metr), tak je pravda, že tyhle povinné přestávky nebo celkově jakékoliv regulace (minimální mzda, maximální délka pracovní doby apod.) jen komplikují práci nejen zaměstnancům, ale především zaměstnavatelům, kteří tak nemohou své podnikání provádět dle svých představ. Prostě to má fungovat vše na domluvě.

Jouda

Jako že představa dopravce je, aby auto jezdilo 24h denně, aby vydělávalo, tak bude i řidič jezdit bez přestávky 8h? Jste normální? A kde je bezpečnost dopravy? A opravdu byste sedl do dálkového autobusu, kde řidič pojede 8h nonstop? Nebo chcete na silnicích potkávat kamiony, kde řidič jede nonstop 12h?

Asi nejste nejostřejší tužka z penálu, že?

XYYY

Proč by nemohlo silniční vozidlo jezdit 24 hodiny denně ? Stačí udělat pravidelné linky a pevnými jízdními řády a řidiče štafetově střídat v určeném místě …
Uvádí se, že takto funguje dálková kamionová doprava v USA, řidiči se štafetově střídají, vozidlo nemá „prostoje“, střídání lze spojit s dotankováním … řidič nepotřebuje spací bezpečnostní přestávku „v kamionu“, v rámci „denní doby“ řízení může potřebný odpočinek trávit ve vlastní posteli … Záleží na tom, jak to má dopravce organizované nebo spí v motelu …

Otakar

Zkusil jste si 10h za den řídit 40t soupravu? A k tomu ještě třeba naložit a složit (pochopitelně pod plachtou v tomto vedru)? A třeba takto 2 dny po sobě? Toto jsou totiž povolené limity, přesto to člověka umí dosti unavit. Kdyby trh ukázal, že to může fungovat na domluvě, tak tu nemáme tachografy a funguje to na domluvě. Jenže ono to tak nefunguje a nefungovalo. Mikrospánek se neptá. Osobně bych zavedl to stejné i do vozidel OA (stejně časem to bude), protože zajet Chorvatsko na zátah sice může být frajeřina, ale ke konci už jedete tunelovitě a reakce jsou… Číst vice »

mimochodem

Jasne, ale co s tim? Aktualni situace vypada zhruba tak, ze (v CR) je odstavnych ploch pro kamiony malo, kamionu hodne. Staci libovolnej spunt, havarka, cokoliv, a clovek potkava kamiony ruzne v odstavnych pruzich a na najezdech, „protoze vyprsel cas“. Z doslechu je mi znam zimni uredni humor. Kamion zustane viset na Vysocine, nebo jednou za cas chvilku popojede… co s tim udela tachograf? Clovek se nemuze „odhlasit“ a jit na prestavku. Takze v moment, kdy se to konecne zprujezdni a policajt zacne sofery vyzyvat – hele, kuci, je to uz hotovy, jedeme… Sorryjako, povinna prestavka. Fajn, pro ucely CR… Číst vice »

XYYY

Soukromníkům se investice do odpočívadel nevyplatí …

Kryštof

Sorry, ale ti lidé si tu práci vybrali dobrovolně a nikdo je nenutil. Když se na to necítí a mají problém s mikrospánkem, mají možnost si rozšířit kvalifikaci.
Uvědomte si, že není socialismus, nýbrž kapitalismus – nikdo tu řidiče za ručičku vodit, jak by rádi, nebude, každý je zodpovědný sám za sebe (ale to lidé s nižším vzděláním, kteří touží po tom, aby je za ručičku stát vodil celý život, nepochopí a tak se na ten západ prostě dostat nemůžeme díky nim).

Otakar

Nařízení o přestávkách, max. době řízení platí i mimo ČR. Platí po celé EU (v Americe mají jiný systém, ale také mají). Koho pak tyto státy v kapitalismu chtějí dohánět? Že by na to přišli z jiného důvodu? Únava je nebezpečná a mikrospánek – stačí ho mít jednou a řidič tu není nebo tu není vaše rodina, která se ocitla ve špatnou dobu na špatném místě. Některé věci je potřeba regulovat, protože s tím byly špatné zkušenosti. Jasně, současná obdoba „AETRu“ má určité nedokonalosti a někdy svazuje více, než je potřeba, ale v jádru je to dobrá věc a zabraňuje… Číst vice »

Libcha

Ten poslední odstavec je drsný. Kolik tedy platí čeští autodopravci svým řidičům, když by pro ně platit byť jen minimální západoevropskou mzdu (řádově 10€/hod) bylo „likvidační“?

Jiří Kocurek

Mám za to, že by z té minimální západní mzdy odváděli české daně a zdrav soc. A to budou výrazně vyšší částky než když se daní minimální mzda tam u nich.

Jiří Kocurek

Jen pro zajímavost, v Lucembursku je minimální mzda v přepočtu 52.000 Kč, to znamená mzdové náklady zaměstnavatele 70.000 Kč dle mzdové kalkulačky z roku 2020.

Libcha

To je ale dost zavádějící příklad, protože zrovna v Lucembursku je minimální mzda s obrovským náskokem nejvyšší. (Navíc Lucembursko se svou velikostí nejspíš nebude majoritním cílem českých kamioňáků, aby na to mohli prodělávat kalhoty.) Typická minimální mzda všude okolo je kolem 40 kKč, nebo míň. Pochybuju, že při tak náročném zaměstnání někdo u nás dělá kamioňáka za míň než 35 kKč.

Ondřej 2

záleží co je mzda a co diety

mimochodem

Mno… dostatecne vymluvne je, ze proti zavedeni tech „zapadoevropskych mezd“ byla v prvni rade CR. Ale zas, ono je to tezky. Nas ekonomicky zazrak (nase HDP na hlavu je na urovni treba 80% prumeru EU, ale vyplaty jsou dost jinde) je zalozen na levne pracovni sile a importu jeste levnejsi pracovni sily dale z vychodu, ktery tlaci vyplaty nize. Proto se kolem cehokoliv, co by mohlo v CR platovou uroven zvysit, tolik kvici. Nemci meli zase svuj ekonomicky zazrak zalozeny na prisunu levnych energii z Nemecka, skoupeni vetsiny toho, co melo v CR nejakou hodnotu, a levne praci v CR.… Číst vice »

Petr

Ano, bohužel musím potvrdit. Německá firma zaměstnávající lidi v ČR, kteří spolupracují na úkolech s kolegy s Německa a mají poloviční či třetinový plat než zmínění němečtí kolegové. A to ještě v Německu mají 6 týdnů dovolené (aspoň u této zmíněné firmy…).

Kryštof

a co místo toho brečení jít pracovat do Německa ?

Kryštof

Je svobodný trh, ne socialismus, soudruhu. Každá firma i každý stát si může svůj ekonomický zázrak SVOBODNĚ založit na faktorech, které jsou pro něho nejefektivnější, ne že mu do toho bude kecat nějaká pizda Maláčová. Naštěstí paní Pekarová takovéto dehonestace a nesmyslné regulace zaměstnavatelů nepovolí.