Převzatý zůstává jediný ComfortJet. Kvůli školení Němců nejezdil na Ostravu
ComfortJet na Novém spojení v Praze. Pramen: České dráhy
Jedna souprava už je vybavena řídicím vozem a slouží ke zkouškám a schvalování vlaku výrobcem.
Minimálně dva měsíce stojí jeden Comfor jet ve Velimi ve stanici. A populace jezdí Bckovym srotem
Především by měli všechny spoje RJ nebo CJ být místenkové, kupuji cestovní doklad s automatickou rezervací místa. Všechny spoje v prázdninové sezoně z Berlína nebo Vídně se sedí i v nástupním prostoru jak je to narvaný.
Pokud je opravdu trvale takový zájem, asi by to chtělo jezdit častěji, nebo patra (ať už netrakční nebo jednotku)?
Ty soupravy měli udělat aspoň o tři vagóny delší.
CJ je moc hezky vlak a vhodny na mezinarodní provoz. Na vetsinu trati u nas by to chtelo dokoupit nejaky 20-30 Interjetů.
Klasická jednotka by nestačila? Mě překvapuje ta fixace na netrakční jednotky, když existují moc pěkné i klasické EMU pro dálkovou dopravu.
Netrakční jednotky mají vyšší obsaditelnost – a tím de facto vždycky nejnižší cenu na sedadlo v porovnání s trakčními jednotkami – uvedu příklad:
a) ComfotJet ČD – V = 230 kmh – 555 míst – cca. 1,29 mil. Kč na sedadlo včetně ceny Vectrona cca. 100 mil. Kč.
b) AGV – V = 360 km/h – 460 míst – cca. 1,41 mil. Kč na sedadlo
A nikoho na ČD nezajímá, že ComfortJet ČD s Vectronem je za 718 mil. Kč a AGV je za 650 mil. Kč, to jest o 68 mil. Kč levnější.
možná na pořízení – a co údržba?
navíc, ucelený jednotky mají tu nevýhodu, že jakmile tam chcete něco opravit, tak musíte odstavit celou soupravu
a co pojede jako náhrada? – myslím, že hádat Vám stačí jen jednou
Proti sedačkám v pendolinu nebo Bmz je to velký krok zpět k pojízdné konzervě sardinek.
Sedačky v Bmz, např těch co jezdí na Jižním expresu, nejsou ale vůbec pohodlné. Max hodina, pak už člověk nevi, jak si sednout
Devítivozovka na Hamburgery bude málo. ČD by pro ně měly doobjednat další tři vložáky druhé třídy.
Comfortjety byly objednávány mimo jiné kvůli možnosti jízdy rychlostí 230 km/h v Německu. S 12 vozy by ovšem měla souprava ještě horší poměr výkon/hmotnost než Pendolino, kterému trvá zrychlení na 230 km/h skoro 8 minut.
Ve vyšších rychlostech sice hraje velký vliv i aerodynamický odpor, ale že by byl Vectron aerodynamičtější než Pendolino, to si opravdu nemyslím.
Nemyslim si ze by melo s 12 kocarama vectronovi trvat zrychleni 8 minut, porovnavate neporovnatelne. Jde o skoro 20 let koncepcne mladsi soupravu, vykon tusim na pendu 4MW vs. 6.4MW, jednotka vs. lokomotiva. Nemelo by to pro vectrona bejt takovej problem. Tam spis budou limity nastupist? To uz si netroufam tvrdit s jistotou.
Pendolino má 9,4 kW/t, ComfortJet (9 vz) 11,0 kW/t, ComfortJet (12 vz – hypoteticky) 8,6 kW/t, Railjet (7 vz) 13,3 kW/t, InterJet s Vectronem (5 vz) 19,2 kW/t. To znamená, že 12 vz ComfortJet by nejenom byl pod měrným výkonem Pendolina, ale ještě by měl i horší adhezní hmotnost (cca. 12 % hmotnosti vlaku na hnaných nápravách), Pendolino má ale 29 % hmotnosti na hnaných nápravách. I ten Railjet má adhezní hmotnost 18,40 % Pendolino se z V = 0 na V = 160 km/h rozjede za 162 sec., na V = 230 km/h pak 462 s. ComfortJet se 12… Číst vice »
Jenže u ComfortJetů budou ten výkon přenášet jen čtyři nápravy.
Což je dúležité pouze při nízkých rychlostech. U vlaku, který zastavuje po cca 100km je to úplně jedno.
Pro 8 ve volnu stačí půl nástupiště pro 12 vagónu už je potřeba celá dlouhá hrana nástupiště vzhledem k tomu že v Německu běžně na této trase jezdí IICE 4 generace S 12 13:14 vozy a pozor vozy jsou o 2 m delší než konfortu a vejdou se… Jen je problém v kapacitě protože komfort jet je nějakých 555 míst a ICE 4 jsou až 949 míst. Jezdím tím dost často a i ty ICE jsou prostě plné
Ještě by to chtělo aby ten Berliner neměl zpoždění 30 a více minut protože čeká na nějaký rychlík z Moravy.
Naposledy jsem takto seklý Berliner viděl, kvůli pozdnímu předání na PPS Děčín ze strany DB.
Je ten ComfortJet (nejel jsem a na jižní Moravu to asi tak hned jezdit nebude) pohodlnější a vybavenější než RailJet? Podle těch obrázků první třída tipuju ano, 2. třída sedadla podle obr. ale nevim, nevim…..
Podle fotek se zdá, že dvojka bude stejná, jako v InterJetu. Z mého pohledu se je to tedy oproti RailJetu mírné zlepšení díky lepším „uším“ na opěradlech. Lépe se mi v InterJetu dřímá, protože RailJet má v oblasti hlavy opěradlo jakoby do kulata a furt mi z něj padá hlava.
Díky, trošku al potom nechápu názor většiny na sedadla v railjet NG ( ve kterým jsem teda jel) která jsou tvarem a potahy spíš jako v comfortjetu.
Z hlediska bederní opory jsou sedačky v NG fakt neporovnatelné s Borcadem…
Neporovnatelné v jakém smyslu?
A co bude s Railjety? doufam, ze se to bude posilat na Ostravu jako SC!
Už o tom tady před nějakou dobou byl článek, že je pošlou na Budapešť
Tam se měli poslat Comfort Jety. Četl jsem rozhovor s generálním ředitelem ČD a ten říkal, že Railjety si umí představit jako ideální vlak pro ostravskou větev a já jsem naprosto pro.
Tak přesně to se tady nepsalo.
Celá Ex3 (obě větve) mají být Comfortjety a Railjety budou buďto doplňovat stav, nebo částečně pokryjí Ex1, kde je stejně nedostatek pendolin.
Neví někdo, jestli Comfortjety a Railjety dohromady pokryjí všechny slibované linky (Vídeň, Berlín, Budapešť) úplně kompletně, nebo jestli tam stále budou jezdit i nějaké klasické soupravy, (např. MÁV)? A co Railjety OBB, ty zůstanou?
Vytahovali se, že to kompletně pokryjí i jen ComfortJety.
Šmarjá…. „VYTAHOVALI SE“… Co to je výraz pro obnovu vozového parku?? 🤔
Taky se jiní „vytahovali“, že bude plno vozů Astra…???
Ovšemže je to dobrý výraz. Pochybuji totiž, že do toho započítali prodloužení do Kodaně v nějakých rozumných intervalech.
Propadák jménem Astra bych raději nepřipomínal.
Je nás v Česku víc, kterým trochu narostlo bříško a je dost složité nasoukat se do sedačky, která je od protější sedačky oddělená napevno zabudovaným stolkem.
https://www.stob.cz/cs/home 😉
Zdraví máte jenom jedno… jinak 1. třída.
Takže 1. třída 🙂
O důvod víc se začít hýbat a míň žrát.
Nežer a zhubni. Pak bude po problému.
Hubený jsem dost, pravidelně sportuji a BMI mám na spodní hranici. Přesto, problém je v tom, že toto není interiér pro vlak vyšší kvality a proti vozům ČD v pendolinu nebo Bmz, nebo třeba vozům DB, které k nám jezdily na EC v minulosti je to totální úpadek.
Ještě, že do Německa vlakem nejezdim.
To je ale Váš problém, nie chyba vlaku.
Máte ďalší dôvod na zamyslenie sa nad sebou…
Nebo to vyřešit jako ostatní, jezdit autem.
Těším se, až toto začne jezdit k nám na jižní Moravu. Bude to jistě revoluce v kvalitě cestování. Za to patří ČD pochvala.
Railjet už sem jezdí a přijde mi o chlup lepší, než Comfortjet.
Jel jsem obojím a Railjet lepší není. Ledaže by se udělala stejně povedená rekonstrukce interiéru, jako svého času u Pendolina.
Ano, Němec se na to školí, stejně jako Rakušák. Zaměstnanci ČD dostanou poučný dokument k seznámení o xx stránkách a nazdar. Ale to je úplně běžná realita u ČD.
Bože, vy jste omezenec…
A vy jste mravenec, pane. Ty pozitivní palce jsou ze strany provozních zaměstnanců, ty zbylé negativní jsou ze strany úředníků ČD, kteří se teď hrabou v nose, nedělají nic, vaří kafe a zahřívají si své teplé křesla.
Jenže ono to tak je… nově například vozí vlakové čety z Prahy pendolina, myslíte, že je na to někdo proškolil? 🙂
Přístup většiny pražských vlakových čet k práci ve vlaku je tak mizerný, že je školení pro ně škoda .
Jste pracovník ČD a jezdíte na tom, že situaci tak „dobře“ znáte?
Pracovník ČD už nejsem, ale přesně takhle probíhalo u nás školení na ABpee347. Tady je návod, ten si přečtěte ve vhodných pracovních přestávkách a do týdne podepsat že s tím umíte.
Odpusťte mou ignoranci, ale co přesně vám dá školení k vagonu, co se nedočtete v manuálu?
Chápu školení k řízení vozidla, tam je docela hodně proměnných. Ale u ABpee je největší překvapení, když by byly štítky jističů v polštině. Jo a najít zásuvky je trochu bojovka, ale za odpoledne se to dá 🙂
1) V té době bylo z moderních vozů u nás ve znalosti leda Bdtn756/757, takže by nebylo na škodu osobně vidět co, kde a jak je umístěné jak se ovládá. Plus třeba dodat nějaké znalosti vyzkoušené provozem.
2) Hodit na útulek jeden xyz stránkový manuál je úplně k ničemu, pokud by někdo udělá pár stránkový výcuc, pak s tím úplně problém nemám.
Skončilo to, že fyzicky školení (překvapivě zaplacené) dostali jen turnusáci co na tom jezdili denně. Zbytek jsme se mohli nechat zaškolit od turnusáků nebo vozmistrů ve vhodných přestávkách v práci nebo ve volnu.
Dobrý den, manuál popisuje provozně technické parametry vozu, manuál k interjetu má asi 200-300 stran (ve vlaku k dispozici v Aj a Nj, nikoliv Čj), ale člověk by rád viděl na vlastní oči, a vyzkoušel si třeba: Provoz plošiny pro vozíčkáře + co dělat když nefunguje (nouzový režim). nouzové odblokování dveří s vlivem na funkci TB0/SSOD. Samovolné spouštění střadačové brzdy a jak to řešit Požární poplach, jeho vybavení v systému, překlenutí požárního poplachu a práce s požárními dveřmi… (klasika na Interjetu, když si někdo zapálí na WC…) Co dělat s tím zásuvným schůdkem, když přimrzne, nebo jeho čidlo vyhodnotí chybu… Číst vice »
Ano
A co bylo potom tohle:
Já bych na to reagoval tímhle:
https://zdopravy.cz/cd-zacaly-skolit-zamestnance-na-comfortjety-k-dispozici-jsou-ctyri-soupravy-196847/
a co myslíte že bylo tohle:
https://zdopravy.cz/cd-zacaly-skolit-zamestnance-na-comfortjety-k-dispozici-jsou-ctyri-soupravy-196847/
Alspoň že to zase jezdí v ČR.
Ja bych to definoval “aspoň ze to jezdí”. A je jedno kde. Protože většina těch novych věci osazenych novotami trpí na spolehlivost. A je celkem jedno zda je to auto, vlak nebo letadlo….
„Protože většina těch novych věci osazenych novotami trpí na spolehlivost“
A platí o i v čase zpětně. Totéž se dalo tvrdit před 40 léty o řadě 363, když byla nová.
Nebo takové brejle, to byl hlavně zezačátku takový etalon spolehlivosti, že to ještě zachraňovaly dožívající páry.
Nebo trochu nejezdí máte trochu pravdu.
Railjet je spolehlivý díky tomu že ho dělal celý Siemens, Comfortjet na tom bude trošku hůř protože jsou tam třeba centrální zdroje energie od Škodovky.