Přetíženou křižovatku u letiště na D7 obsadili dřevorubci. Chystá se kompletní přestavba

Příprava na přestavbu MÚK Aviatická na D7 u pražského letiště. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýPříprava na přestavbu MÚK Aviatická na D7 u pražského letiště. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

Po přestavbě do nových parametrů se dálnice prodlouží o téměř 200 metrů směrem k Praze.

53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
rickey

Nějak jsem nepochopil, jak na nové křižovatce proběhne efektivní otočka ze směru z centra (z D0) zpět na centrum. Stovky aut jedoucí přes Horoměřice ulicí Do Horoměřic a dále na okruh provádějí na této křižovatce obrátku směru. Dle plánku mi není jasné jak toto proběhne, když zmizí kruháč za mostem na straně u letiště. Otáčím se tam několikrát týdně.

Tom

To si v Nebušicich užijeme. Přes Knezeves nikdo jezdit nebude. Všichni přes nás.

PetrN

a jak by se ty auta dostaly z Nebušic na letiště, když budou bourat most přes D7 a stavět nový širší a delší? 🙂 Jinak než otočkou v MUK Kněževes to nepůjde

218

Kolik je frekvence od Tuchoměřic na letiště? Jde o ty, co jedou do Prahy,a ti (asi) pojedou přes Nebušice a ne „zpátky“ přes Kněževes…

Ivo

Proč to udělali tak divně? Je to kvůli plánované dráze? Ať tak nebo tak, už vidím jak tam budou nehody, stačí aby trochu sprchlo. Proč to nemohli nechat rovně?

Air Traveller

Se aspon podivej do tech mapek. Je to tam krasne namalovane.

Je to priprava na budouci krizeni R7 a R0. Proto to neni “rovne”.

Proc by se tam melo pri desti neco dít?

Ivo

Ano, ale já se ptám proč tak divně, proč to neudělali tak, aby se tam nestávaly zbytečné nehody? Prostě klasická vidlice a ne tento paskvil.

Pavel

Jaké nehody se tam budou stávat?

Ivo

Směr D7/D0 zbytečná prudká zatáčka nedávající smysl.

Air Traveller

Kde tam vidis prudkou zatacku?

PetrN

to bude sjezd z D7 na hlavní trasu D0 a naopak.. ano ten oblouk (vyosení z původní trasy) je ale kvůli plánované dráze, takže takové řešení křižovatky D0xD7 dává smysl, kde D0 bude ta hlavní přímá trasa… Jen uznávám že budoucí výhledová rampa z D7 na D0 (směr Suchdol) mohla být rozhodně navržena výrazně plynulejší, místo tam na to je

Ivo

A proto jsem se právě ptal, jestli to náhodou není kvůli plánované dráze. Jste první, kdo můj dotaz pochopil a odpověděl. Děkuji, pak to už smysl dává.

Dlouhan

Myslíte ty nehody, které tam jsou dnes a denně kvůli (asi) celoevropskému unikátu ve formě přechodu pro chodce přes dálnici?

kubisek

Tak znovu. Není a nikdy to nebyla a neměla být dálnice. D(R)7 začínala vždy až za křižovatkou na letiště. Z druhé strany, než byla postavena D0, to až po křižovatku na letiště byla běžná pražská čtyřproudá ulice, přímo navazující na Evropskou. Btw, na Evropské vám přechody nevadí?

Air Traveller

kde se na evropske pred prechodem zpomaluje z 90, resp 110/130?

nemuzete prece srovnavat prechody na evroo
pske s prechody na 7.

kubisek

Tak znovu. Zde je to silnice první třídy. Limit 90 km/h (tak jakých 130/110, to můžu argumentovat tím, že před přechodem je 50). Je na ní přechod, zde navíc se semaforem kvůli intenzi. Takových přechodu mimo obec i bez semaforu najdeme v ČR řadu.

Air Traveller

130 je jeste necely kilometr pred tim prechodem.

stsci vam to k pochopeni toho, ze ten prechod je obrovsky prusvih?

kubisek

Ale já přechod neobhajuju. Jezdím tam každý den a štve mě taky. Jen mě vždycky irituje, když někdo píše „přechod na dálnici, světový unikát“, když tam žádná dálnice není, jen se to bohužel dostalo do stavu, že běžný „zbytek ulice“ je z obou stran obklopen dálnicí.

Yetty

Tohle je jen slovíčkaření.

Ano, de iure to přechod na dálnici není.

Ale defakto to přechod na dálnici je.

Je to stejnej úlet, jako přechod přes 4 na zbraslavi.

V. F.

1. Jsem opravdu rád, že o D7 píše někdo normální, děkuji.
2. Konečně nějaké další zprávy o této důležité stavbě, je o ní velmi málo informací. Je dobře, že příprava pokračuje, archeologicky průzkum tu bude asi rychlý. Škoda jen, že stavba začne až za rok, sice bude nepříjemné to celé objíždět, ale je to potřeba udělat, tak to budeme muset vydržet. Podle mě by to mohlo být i trochu rychlejší, než za dva roky, když to bude celé zavřené. Uvidíme, s jakými nabídkami přijdou stavební firmy.

Roman Medek

Takže pokud to bude pod taktovkou Hřiba lze očekávat totální kolaps dopravy při příjezdu i odjezdu z LVH , ostatně jako všechny Hřibovy akce !!!! No jen doufejme že to nemá on na starost , stačil ten poslední „TROLEJBUS“ !!!!!!!

Zlámalík

Zasekávají se vám klávesy, vyčistěte si je.

Paco28

Jste nějaký přecitlivělý…

Petr

MHD jezdí na LKPR z Veleslavína jinudy než přes tuto křižovatku. Provoz na křižovatce zůstane zachován, takže problémy by neměli nastat a je akce ŘSD, takže Hřib do toho nemá co kecat.

kubisek

Já jenom doufám, že někoho z IDSK nenápadne honit příměstské linky po objížďce přes Kněževes.

Michal M

Jediný co tady kolabuje je tvoje psychika. Zajdi si s tou palicí k odborníkovi.

BND30

A kdo po jeho návštěvě pomůže tomu odborníkovi….

Škrpál

Udavte se svou primitivní nenávistí.

Zlámalík

Z titulku to vypadá jako další protest zemědělců 🙂

Konečně 3 + 3 pruhy a 130 km/h v celém úseku?

Nejdůležitější je odstranění přechody a zvýšení rychlosti na 130 km/h a ideálně rozšíření na tři pruhy mezi letištěm a Evropskou

mezi MUK Evropská a Přední Kopanina (D0xD7) a pak mezi MUK Přední kopanina a Letištěm budou vždy 4+4 pruhy, rampy v MUK Přední kopanina pak všechny dvoupruhové. Do doby než se postaví D0 se bude jezdit mezi Evropskou a Letištěm 3+3, ale 130km/h je v takové geometrii (oblouky) a blízkosti sjezdů naprostý nesmysl

Ketchup1970

Takhle asi , povoleno bude značkou 110 a bude se jezdit 130 a v zacpe 10 🙂

Stačí zprovoznit zrušený sjezd a zrušit kruháč

Křižovatka dříve přetížená nebyla protože z ní byl sjezd rovnou na letiště, přetížení způsobilo až nesmyslné zrušení sjezdu a stavba hloupého kruháče. Stačilo by jen znovu zprovoznit sjezdy a kruháč zrušit a bylo by po starostech. Do všech směrů by se pak jelo bez křižování , semaforů a kráháčů..

https://mapy.cz/turisticka?l=0&x=14.2849841&y=50.1152923&z=18&base=ophoto

I drove there every day from Prague, and no, it was not a much better solution, the ramp was narrow, ended inappropriately at the top, the columns were practically the same. In addition, the load direction to the POP and the adjacent logistics area was solved with the roundabout, which the original solution would not have been able to handle.

a co ty neexistující připojováky, odbočováky a krajnice, které absolutně nesplňují jakékoliv dálniční normy? ostatně proto je označeno jen jako I/7 a o naprosto nevyhovujícím napojení k Přední Kopanině a POP ani nemluvím… Kompletní přestavba včetně rozšíření by byla naprosto nezbytná tak jako tak…

Nevíte, proč se pro napojení na kruháč nepoužil původní sjezd, který vede téměř přesně k novému kruháči? Aktuální sjezd přece nemůže splňovat nějaké bezpečností normy, odbočovací pruh je hodně krátký a hned přechází do ostré zatáčky.

PetrN

Kdyby se to udělalo tak jak píšete, tak primární nejzatíženější směr, tj. z Prahy na letiště poženete nuceně přes kruháč, zatímco teď jede tento směr úplně mimo kruháč plynulým bypassem. I za cenu ostřejší odbočky je tento stav rozhodně kapacitnější a plynulejší než vámi navrhovaný. Navíc v původním stavu nebyl odbočovací pruh vůbec žádný viz archivní letecký snímek: https://mapy.cz/s/cumusahare

Vaše poznámka se vztahuje k jiné křižovatce, než o které informuje článek. Mimo to, Váš názor na Vámi kritizované řešení křižovatky je mylný: po úpravě sjezdu z D7 na letiště přes kruhák se lidé jedoucí od Tuchoměřic do Prahy vůbec dostanou přes most; dříve to vůbec nešlo, protože proud aut z Prahy na letiště prakticky neměl mezeru. Nechápu, co Vám nyní přijde na „novém“ řešení hloupého. Jízda je ze všech stran plynulá, nikde se nekříží „hlavní“ a vedlejší“. To by ale nebyl Čech, aby neměl ke všemu třeba nesmyslné připomínky a musel se ozvat. Jenže hloupé není „nové“ řešení, hloupý… Číst vice »

Filda

Jestli dobře koukám, tak se vůbec neřeší nájezd od letiště na „dálnici“ směr Praha. Tam asi zůstane ten kraťoučký připojovací pruh.

PetrN

na ten nesmysl jste přišel kde? od letiště bude plnohodnotná dvoupruhová rampa, která se spojí se dvěma pruhy od Chomutova a vytvoří tak průběžné 4 pruhy v každém směru, které povedou k MUK Přední Kopanina s D0…

Paco28

Furt koukáte na jinou křižovatku.

Lysimachia

2. etapa, při které zmizí ten proklínaný přechod, je o dost důležitější. Tak snad bude brzy.

(I to zkapacitnění MÚK je dobré, ale po posledních úpravách před cca 10 lety to není tak ožehavé místo.)

PetrN

poslední úpravy před 10 lety financoval soukromý investor – majitel outletu POP a šlo hlavně o vhodné napojení z křižovatky východním směrem, na hlavní trase se nic zásadního nezměnilo kromě připojováku. Nyní se bude přestavovat do plnohodnotných dálničních parametrů, aby vůbec mohlo být označeno jako D7

Low cost

No jo, ale to by pak nebyly všechny druhy rovny a je to špatně, jak jsme se dozvěděli v případě snahy ŘSD o zrušení přechodu na silnici první třídy. Jak dopadá rovnost druhů dopravy v praxi jsme nedávbo vjděli v Dolní Lutyni, překvapivě se najednou woke-progresitivci nevyjádřili na své požadavky.

Petr Suchý

Ta druhá fáze se bude opravdu stavět tak, jak je v tom plánku? A pak kvůli pražskému okruhu se to bude znovu přestavovat?

PetrN

ano, ale ono to jinak víceméně není možné, do doby než bude D0, tak ta „zatáčka“ bude celá 3+3 pruhy. Až se bude stavět pražský okruh, tak se jen dodělá nová rampa po které bude vedena doprava z Evropské na D7 a zruší kousek postavený v II.etapě. Pokud by se postavily finální rampy křižovatky rovnou, které budou všechny dvoupruhové, tak nedokážete vést dopravu 3+3… a je rozhodně levnější provizorně udělat po zemi širší komunikaci, které se část potom zruší (část se využije), než dělat zbytečně dlouhý třípruhový most, místo dvoupruhového.

Clovek

Hlavně když se může později ukázat, že severní D0 nebude. V Praze už je hodně křižovatek připravených na stavby, co nikdy nebudou (Balabenka, Vysočanská, Radlická..)

Zlámalík

A že tohle esíčko bude výstavní pomník! 🙂

Pavel S.

Není tam to esíčko i kvůli nové dráze na letišti?

Jirka F.

Je, proti tomu, co má ŘSD zakresleno z historických plánů, je pravděpodobné, že realizovaná dráha bude kratší. Takže práh 24L bude zhruba v místě, kde je dnešní práh bývalé 22. Světelná řada by tak začínala na hranici žlutého pole „řešená stavba“. S odkazem na to, že to bude „až ten poslední“ směr pro volbu přistání nebude tak komplikovaná jako ta stávající nad D7 pro dráhu 24(R).

Lysimachia

Severní D0 nebude leda ve vlhkých snech nimbystů.

Dony

Doplňte si info , Radlická se připravuje. Časem se možná opráši i ty dvě zbylé.

V. F.

Severní D0 na 100% bude dostavěná a pravděpodobně i o něco dříve, než to dnes vypadá. Bohužel se budeš muset zamyslet, co se svým životem uděláš dál.