Jakou hodnotu mají ČSA? Přesuny ve Smartwings ukázaly jejich cenu podle znalce
Airbus A320 ČSA. Foto: Letiště Praha
Jde po více než dvou letech o první veřejnou informaci, jak si dopravce stojí.
Jde po více než dvou letech o první veřejnou informaci, jak si dopravce stojí.
400 mega je přibližná cena tří motorů CFM56 pro A320
tak co se nabízí:
1. je to příprava na prodej SW, peníze skončí v ČSA a použijí se na další podnikání, nebo
2. ČSA má jistě velké daňové ztráty minulých let, zatímco SW hádám platil daně. Sloučením SW a ČSA nyní dojde k tomu, že na SW zisky se budou uplaťnovat daňové ztráty ČSA, ergo se ušetří na daních z příjmu, nebo
3. to může být taky úplně jiný scénář… 😀
Nějak nechápu scénář jedna. Možná jsem Vás špatně pochopil, ale myslíte tím, že by po tom, co bylo ČSA vyvedeno ze SkyTeamu a zbaveno AOC chtěli znovu roztrhnotu ČSA a SmartWings (a prodat jen SmartWings)? Protože jestli tím myslíte tohle, tak je to podle mně zcela vyloučeno.
Ne jen udělat to ze pouzijou ztratu csa na ponizeni danoveho zakladu
To je podle mně scénář 2, ale co je scénář 1?
ono zas o nejaka astronomicka cisla nejde – zapocteni ztraty z minulych let je omezeno 30 miliony, takze danova uspora jednorazove v rqdu jednotek milionu.
No ale nakup 407 mio Kč je slušný daňový odpočet
..vůbec Vám nerozumím..
k bodu (1) – kvuli prodeji sw nekomu by nemuseli delat cirkus s CSA.
k bodu (2) – teorie hezka, ale malicko mimo. SW a CSA se nesloucily
Takže si nechali nacenit značku k 31.8.2024 a znají cenu, která ovšem již není relevantní, protože již jaksi není AOC, takže předpokládám, že jediným důvodem budou nějaké finanční operace pro snížení daní atp.
Už jenom proto, že podíl Vika je napsaný na paní Vikovou tak na to vemte jed.
AOC ma CSA stale platne
Ne, jde o ocenění obchodního závodu ČSA (převedeného do Smartwings), nikoliv (jen) značky. AOC k tomu není moc relevantní, když Smartwings má vlastní.
Je to kapitálová operace (s akciemi), ne peněžní. Cílem je podle mě sloučit majetkově dvě firmy do jedné.
Já si myslím, že to je spíš tlak na Izraelce aby Smartwings koupili za vyšší cenu (hele máte tady ještě CSA, který mají hodnotu 400 mega, přidejte). Zatím chtějí dát miliardu. Což je pro Šimáně asi málo, kdo ví.
Tahke teorie vubec nedava smysl – resp davala by, pokud by smartwings byl vlastnik csa a prodaval se smartwings.
jenze struktura je naopak – csa jsou vlastnikem smartwingsu. ale nejen smartwingsu – ale i napr. bizjetove casti (ug jet).
a predmetem prodeje neni csa, ale jedna z jimi vlastnenych spolecnosti. takze hodnota csa je tady irelevantni, neb nejsou soucasti prodeje.
Ale z nějakýho důvodu s tou cenou CSA chtějí operovat. Proč by najednou vytáhli nějaký odhad? A Smartwings prodat chtějí. Už je na ně nabídka
viz ostatni prispevky.
V souvislosti s posledním letem ČSA se psalo, že jejich AOC zaniká.
V článku se ale nyní píše „dopravce“.
Seznam držitelů AOC na stánce ÚCL je z 2. září 2024, takže ČSA tam ještě figurují.
Jak to tedy je?
Neni tak nejak jedno, jestli se o nich pise jako o dopravci, nebo byvalym dopravci?
CSA a jejich AOC to nezresuscituje.
Ne to tak nejak jedno jestli se o Vás píše jako o Air Travellerovi, nebo o bývalém Air Travellerovi? Nejsou to náhodou různé věci?
Ale rosta jeste veri!
..nechci rušit tok “Vašich” myšlenek.. jen připomínám, že si máte už vzít zase prášek…
A vypnout pocitac 😅😇
By to mohli přidat Číně… Zkratka zůstane, jen se trochu změní význam
Pro trochu kontextu, A320 kterým ČSA létaly stojí nový přes 2 000 000 000 Kč (2 miliardy).
Zkuste ten kontext rozvést, jaký vliv na hodnotu firmy má cena letadla, které tam je na operační leasing.
Kontext je, že z pohledu letectví je ČSA finančně prakticky bezcenná
A ten kontext je tedy jaky?
pokud se budeme bavit o tech dvou a320, co csa mely v posledni dobe, tak oboje byly oletane kusy , ktere ani csa nepatrily (byly na leasing).
Na leasing byla i většina předchozích A319/A320/ATR (až na nějaký výjimky jako OK-REQ)
V kontextu dopravního letectví je 400 mio velmi málo. O tom byl můj příspěvek
to je sice fakt, ale ne v kontextu “firmy”, ktera posledni ctyri roky prakticky nevykonava zadnou cinnost a je vicemene jen prazdnou schrankou.
Já myslím že se shodneme. Můj příspěvek byl pro lidi, kteří nemají představu v jakých částkách se letectví pohybuje, netuší rozdíl mezi aerolinkou a leteckým dopravcem, neřeší vlastnictví letadel atd. ale chtějí si udělat alespoň nějakou představu o té částce. Vím že porovnávat cenu letadla (navíc ceníkovou) a cenu za právo na logo na letadle je zkratka jak hrom.
A co? Vždyť téměř všechny aerolinky světa, mají leasingy nebo zadlužení vždy alespoň na všechna letadla, u zbytku majetku to bývá víc různé, takže zrovna stabilní ceny letadel se do tržního ohodnocení kvůli vyrovnání zadlužením nepromítají skoro vůbec.
To neznamená, že je ve vlastnictví firmy. Není
Nikdo netvrdil, že je ve vlastnictví firmy
Tak pak je absolutně nepodstatná informace kolik stojí pronajaté letadlo které se používalo. Z textu to vyznělo, jako že je majetkem a takovou má hodnotu firma.
Kde prosím v textu píši o tom, jaké letadla ČSA vlastní? Nebo naznačuji? Informace je podstatná v tom, že 400 mio může našinci přijít hodně, ale v kontextu dopravního letectví jsou to drobné a vypovídá to o žalostném stavu ČSA
Ryanair má hodnotu 572 517 149 992 Kč.
Díky za kontext. Já to, na rozdíl od jiných pochopil. Při čtení článku jsem si totiž říkal, kolik asi tak stojí dopravní letadlo, abych si udělal představu, zda těch 400 mega je hodně nebo moc málo. (a je jedno, že to letadlo nebylo vlastnictvím společnosti)
Aneb vytváření fiktivního majetku v praxi, z aerolinek „Zadarmodrahé“ se stane účetní položka v nehmotném majetku za 400 mega. 🙂 To jsem zvědav jestli budou v brzku i nějaké dluhopisy pro drobné střádaly. 🙂