Jakou hodnotu mají ČSA? Přesuny ve Smartwings ukázaly jejich cenu podle znalce

Airbus A320 ČSA. Foto: Letiště PrahaAirbus A320 ČSA. Foto: Letiště Praha

Jde po více než dvou letech o první veřejnou informaci, jak si dopravce stojí.

Odebírat
Upozornit na
guest
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
lvy

Takže si nechali nacenit značku k 31.8.2024 a znají cenu, která ovšem již není relevantní, protože již jaksi není AOC, takže předpokládám, že jediným důvodem budou nějaké finanční operace pro snížení daní atp.

Jirka

Už jenom proto, že podíl Vika je napsaný na paní Vikovou tak na to vemte jed.

Martin

AOC ma CSA stale platne

jkjk

Ne, jde o ocenění obchodního závodu ČSA (převedeného do Smartwings), nikoliv (jen) značky. AOC k tomu není moc relevantní, když Smartwings má vlastní.

Avoda

V souvislosti s posledním letem ČSA se psalo, že jejich AOC zaniká.
V článku se ale nyní píše „dopravce“.
Seznam držitelů AOC na stánce ÚCL je z 2. září 2024, takže ČSA tam ještě figurují.
Jak to tedy je?

Air Traveller

Neni tak nejak jedno, jestli se o nich pise jako o dopravci, nebo byvalym dopravci?

CSA a jejich AOC to nezresuscituje.

Jarous

Jsou to vše umělá čísla a nikdo nevíme co za tím doopravdy je

František

By to mohli přidat Číně… Zkratka zůstane, jen se trochu změní význam

Jindřich Kuchař

Pro trochu kontextu, A320 kterým ČSA létaly stojí nový přes 2 000 000 000 Kč (2 miliardy).

Vilém Bacsko

Zkuste ten kontext rozvést, jaký vliv na hodnotu firmy má cena letadla, které tam je na operační leasing.

Jindřich Kuchař

Kontext je, že z pohledu letectví je ČSA finančně prakticky bezcenná

Air Traveller

A ten kontext je tedy jaky?

pokud se budeme bavit o tech dvou a320, co csa mely v posledni dobe, tak oboje byly oletane kusy , ktere ani csa nepatrily (byly na leasing).

Dominic

Na leasing byla i většina předchozích A319/A320/ATR (až na nějaký výjimky jako OK-REQ)

Peeetr

A co? Vždyť téměř všechny aerolinky světa, mají leasingy nebo zadlužení vždy alespoň na všechna letadla, u zbytku majetku to bývá víc různé, takže zrovna stabilní ceny letadel se do tržního ohodnocení kvůli vyrovnání zadlužením nepromítají skoro vůbec.

Viki

To neznamená, že je ve vlastnictví firmy. Není

Jindřich Kuchař

Nikdo netvrdil, že je ve vlastnictví firmy

MajsterN

Ryanair má hodnotu 572 517 149 992 Kč.

Motýl Emanuel

Aneb vytváření fiktivního majetku v praxi, z aerolinek „Zadarmodrahé“ se stane účetní položka v nehmotném majetku za 400 mega. 🙂 To jsem zvědav jestli budou v brzku i nějaké dluhopisy pro drobné střádaly. 🙂