Jakou hodnotu mají ČSA? Přesuny ve Smartwings ukázaly jejich cenu podle znalce
Airbus A320 ČSA. Foto: Letiště Praha
Jde po více než dvou letech o první veřejnou informaci, jak si dopravce stojí.
Jde po více než dvou letech o první veřejnou informaci, jak si dopravce stojí.
Takže si nechali nacenit značku k 31.8.2024 a znají cenu, která ovšem již není relevantní, protože již jaksi není AOC, takže předpokládám, že jediným důvodem budou nějaké finanční operace pro snížení daní atp.
Už jenom proto, že podíl Vika je napsaný na paní Vikovou tak na to vemte jed.
AOC ma CSA stale platne
Ne, jde o ocenění obchodního závodu ČSA (převedeného do Smartwings), nikoliv (jen) značky. AOC k tomu není moc relevantní, když Smartwings má vlastní.
V souvislosti s posledním letem ČSA se psalo, že jejich AOC zaniká.
V článku se ale nyní píše „dopravce“.
Seznam držitelů AOC na stánce ÚCL je z 2. září 2024, takže ČSA tam ještě figurují.
Jak to tedy je?
Neni tak nejak jedno, jestli se o nich pise jako o dopravci, nebo byvalym dopravci?
CSA a jejich AOC to nezresuscituje.
Jsou to vše umělá čísla a nikdo nevíme co za tím doopravdy je
By to mohli přidat Číně… Zkratka zůstane, jen se trochu změní význam
Pro trochu kontextu, A320 kterým ČSA létaly stojí nový přes 2 000 000 000 Kč (2 miliardy).
Zkuste ten kontext rozvést, jaký vliv na hodnotu firmy má cena letadla, které tam je na operační leasing.
Kontext je, že z pohledu letectví je ČSA finančně prakticky bezcenná
A ten kontext je tedy jaky?
pokud se budeme bavit o tech dvou a320, co csa mely v posledni dobe, tak oboje byly oletane kusy , ktere ani csa nepatrily (byly na leasing).
Na leasing byla i většina předchozích A319/A320/ATR (až na nějaký výjimky jako OK-REQ)
A co? Vždyť téměř všechny aerolinky světa, mají leasingy nebo zadlužení vždy alespoň na všechna letadla, u zbytku majetku to bývá víc různé, takže zrovna stabilní ceny letadel se do tržního ohodnocení kvůli vyrovnání zadlužením nepromítají skoro vůbec.
To neznamená, že je ve vlastnictví firmy. Není
Nikdo netvrdil, že je ve vlastnictví firmy
Ryanair má hodnotu 572 517 149 992 Kč.
Aneb vytváření fiktivního majetku v praxi, z aerolinek „Zadarmodrahé“ se stane účetní položka v nehmotném majetku za 400 mega. 🙂 To jsem zvědav jestli budou v brzku i nějaké dluhopisy pro drobné střádaly. 🙂