Přesunem Výtoňského mostu získá Praha z jedné památky rovnou dvě, argumentuje SŽ

Vizualizace přesunu konstrukce Výtoňského mostu do nové lokality. Zdroj: IPRVizualizace přesunu konstrukce Výtoňského mostu do nové lokality. Zdroj: IPR

Na most navrátíme secesní prvky odstraněné při elektrifikaci a Praze ho darujeme, slibuje Správa železnic.

86 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
none

Nechte to uz konecne spadnout do Vltavy.

Vlastimil Kocurek

Ono se to totiž už nedá číst, a názory toho pana Spaidara, nebo tak nějak, to je úplný komiks. Takoví by do toho vůbec neměli mluvit. Přemístění do Modřan je nejen hloupé, ale i nebezpečný precedens, jak řešit problémy, podivnými bizarními kompromisy.

Alibaba

Že jo, neměl by se přesouvat do Modřan, ale rovnou do šrotu, protože v Modřanech zjistí, až to budou dávat dohromady, že jim to nepasuje a sousta materiálu je nepoužitelná. Takže zbytečný krok v podobě přesunu do Modřan vynechat.
Co si představujete pod pojmem kompromis, když starou konstrukci nelze použít a nová replika by nevyhovovala současným požadavkům a normám?

Vlastimil Kocurek

A ještě mu přidají secesní prvky, jak se píše v článku. Asi aby tam ještě lépe zapadl.

Michael

Je potřeba to posuzovat chladnou hlavou a zdravým rozumem,nikdo třeba neřeší hlučnost starého mostu a zátěž pro okolní obyvatele. A památkáři , to je samostatná kapitola, podívejte se co provedli s Barandovskými terasami a nikdo nic.

Alibaba

tak obecně se ví, že památkáři škodí tam na které si trumfnou, viz i budova nádraží Vyšehrad, kde si netrumfli…

Václav Šp

Počkal bych si na vyčíslení nákladů na opravu stávajících ocelových konstrukcí mostu a na jejich přemístění a uložení na nově vybudované mostní opěry a pilíře. Myslím, že to bude taková darda, že k takovému vyhazování peněz snad nedojde. Navíc Praha bude mít z 90% starý most, do kterého bude muset za 20 – 30 let vrazit další nemalé peníze, a to na obnovení nátěrů ocelových konstrukcí. A takto stále dokola. Přirovnal bych to k Pařížské Eifelovce. Ale ta si na část nákladů je schopná vydělat, na rozdíl od mostu pro pěší a cyklisty. Jedině, že by Praha na něm vybírala… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Ne všechno lze spočítat na kalkulačce. Jsou tady vlivy, které spočítat nejde vůbec.
Ale máte laiky od lidé s „kalkulačkovitou“ hlavou.

Jarda

Vy jste asi státní zaměstnanec a žijete v přesvědčení, že zdroje jsou a tisknou je v tiskárně, takže se divíte že někdo má tu drzost přemýšlet jestli se to i vyplatí.

Vlastimil Kocurek

Výše píšu, že přemisťovat starý most z původního prostředí, do kterého výborně pasoval, do moderní čtvrti, kde bude jako pěst na oko, je nesmysl.
Takže s vámi souhlasím. Co by se jako mělo vyplatit ??
Moje představa je vůbec starý most nepřesunovat. Navíc, když Paříž povolí stavbu nového mostu, pak neexistuje důvod spojovat za 400 milionů dvě cyklostezky. Protože to ja hopodaření jako v blázinci.

Není třeba reagovat na takové nesmyly, že ten most je tam snad potřebný, protože propojení všech cyklostezek je prioritou Prahy.

bifidus

Přesunout do šrotu …

bifidus

Za podobné samoúčelné vyhazování veřejných peněz by se mělo dávat 50 let natvrdo a zabavit majetek celé rodině pachatele až do třetího kolena.

Dusmor

Tak věděl bych o postupu, díky kterému by Výtoňský most mohl ještě mnoho let spolehlivě a bezpečně sloužit železniční dopravě. A klidně při rychlostech 160+ km/h a zatížení 22,5 t na nápravu. Stačí starou ocelovou konstrukci sundat z pilířů a přesunout na břeh (třeba do v článku zmíněného Smíchova). Tady za použití kyslíku a acetylenu nosníky naporcovat na cca metrové kusy, ty naskládat do Eas vozů a poslat do Třince. Tam to místní gorole ve werku smíchají s kapkou magie, fůrou fortelu a několika dalšími přísadami, proženou to přes konvertor, sekundárku, kontilití a válcovnu. A pro takto vzniklé nové kolejnice… Číst vice »

Martin

No teda…

Pohádkár
Martin

Začněte…

tarten

Nebýt toho spolku, už se staví.

123

Já jsem zvědavý nakolik to stěhování spočítají a jak se k tomu bude Správa hlásit poté, až bude na stole ta cifra. O tom požadavku TSK v jakém stavu ten most má být než si ho přeberou ani nemluvě.

Já myslím, že bude ještě veselo .. ale třeba jsem jen škarohlíd … a třeba ne:-)))

Alibaba

K té cifře by se měli hlásit památkáři (jako původci celé této akce) a město Praha (jako budoucí vlastník mostu). Předpokládám, že ten most dostane pak Praha za 1 Kč, když už SŽ nikdo nezaplatí za šrot.

123

Praha rozhodně ne … Praha reálně dává Správě možnost to nějak uhrát na remízu, bo přestěhování mostu Správě jakž takž projít může, pokud by jej hodlali rozřezat do hutí, tak by narazili asi celkem tvrdě. Takže Praha vyjde Správě vstříc a měla by to platit? Tak akorát … Památkáři taky sotva, protože odpovědnost za jeho stav, na kterém se ve velké míře projevila jeho dlouhodobá (ne)údržba, je jednoznačně na Správě. Ona by byla jiná situace, kdy by byl vzorně udržován a prostě se „přežil“. To by mohla Správa argumentovat, že dělali co se dalo, ale prostě nadešel čas. Jenže situace… Číst vice »

Jarda

Celý stát předali komunisti zchátralý, to je realita.

Alibaba

Jaká remíza? V případě obstrukcí Prahy při předávání mostu, by ho SŽ měla poslat do hutí. Nechcete, nebude… Maximálně jim ho můžou složit na kousky rozdělaný někde v Modřanech. Na realitu šrotu narazí tvrdě Praha a památkáři. Údržba byla úměrná očekávané životnosti, nemá cenu most natírat, když se ví, že půjde do šrotu. To že do tohoto normálního procesu hodí vidle svým hloupým rozhodnutím památkáři nikdo netušil, protože jinak by se náhrada provedla dřív. A nepřežil by, protože tahle konstrukce na to nebyla navržená (navrhuje se most pro životnost 100 let) a taky právě kvůli nemožnosti dělat pořádnou protikorozní ochranu… Číst vice »

Tomáš

Super varianta. Postavit nový a starý přesunout někam, kde bude sloužit dál. Jen tak dál. 👍🏻

Vlastimil Kocurek

Tento most slouží jako památka společně s pnoramatem Vyšehradu. A nic více. Neměl by sloužit nikde dál. už si odsloužil.

Matfyzák

Jen aby se ten most sam driv nerozhodl prestehovat se do Vltavy

Marťas

Coby rodilý Pragocentrista (i oba rodiče) vidím most (či přes něj jezdím/než mě lenost dohnala, i jsem chodil 🤣) dnes a denně… jaká je tedy z mého pohledu stávající situace…? Ve směru od Hlavního nádraží až k (památkářům chráněným SIC!!!) troskám kdysi překrásného nádraží Vyšehrad tříkolejnà trať… Z druhé strany mostu se staví kpmplet fungl nové nádraží Smíchov… Zbývá tedy úzké hrdlo mezi – dotyčný most přes Vltavu… V dnešní době je díky svému aktuálnímu technickému stavu „ve skvělé kondici „… Půlka vlaků linky S7 musí končit na Smíchově, to samé celá (byť v hodinovém taktu) linka S65 (Pražský Semmering… Číst vice »

Daniel Jablonecký

Tříkolejná trať tam nikde není. Je tam dopravna se třemi dopravními kolejemi na dvoukolejné trati s jednokolejnou odbočkou do Vršovic.

Marťas

Ta dopravna je přes celý Jamrtál… Cca kilometr… A ten úsek fakt o moc delší není…

Y.K.

Což je fakticky tříkolejná trať od mostu po portály tunelů, resp odbočku do Vršovic, které je hned vedle.

Alibaba

Ale ve finále bude, protože z výhybny Vyšehrad (podle mě) zůstanou akorát spojky na Vršovického zhlaví.

Martin Pražák

Pod tohle se podepisuji, neboť lépe bych to nenapsal.

Jaaa

No to je argumentace jak stehno, fakt. 😀

Historickou lokomotivu rozdělíme na podvozky a kastli; a hned jsou z toho památky dvě! A to se vyplatí!

Co předvádí Paidar už hraničí se surrealismem.

mgr.pavel

Když tu vaši analogii vezmu doslova: jezdíme dnes parními lokomotivami? Ne? A proč ne? Protože moc kouří, nezvládnou provozní zátěž, při plném provozu by se pomalu rozpadly a tak, že? Raději dáme lokomotivu do muzea.

Tak proč trváte na ježdění po zastaralém, rozpadajícím se mostě, co neunese danou zátěž? Raději dát most do muzea (čti: přesunout jinam).

Jaaa

Tady nejde o to, co se starým mostem v současném stavu, ale o to, co místo něj. Prostě zase jen zlodějiny SŽ a dav tomu ještě nadšeně hýká (pardon, ale jinak to už nazvat nejde).

Jinak ale Prahu prostě musíte v určitých ohledech brát jako skanzen. Pokud jezdíte na historické trati, taky parní lokomotivu nehodíte do kopřiv a nenasadíte soudobý vehikl.

Každopádně ta argumentace je na palici, bez ohledu na cokoli.

Alibaba

Místo něj (rozuměj vyžilého šrotu) je v plánu nová tříkolejná (kvůli kapacitě) ocelová (kvůli rozpětí a podplavné výšce) oblouková (aby zapadla do panoramatu) konstrukce s průběžným kolejovým ložem (kvůli snížení hluku) s vyšší niveletou (kvůli tramvajím a větší tloušťce mostovky).

Průvodce původní Aleš

Ty oblouky tam nebudou pro zapadnutí do panoramatu, ale jako úlitba staromilcům, protože po celý jejich život tam byly a tak je to správné, tak to má být!

Alibaba

A co jiného by tam mohlo být z hlediska statiky?
Vzhledem ke vstupním parametrům tam ještě může vyjít nějaká vysoká příhradovina (hranatá/zkosená), ale ta nebude tak architektonicky atraktivní.

Vlastimil Kocurek

Souhlas, až na to přemístění, nemůžeme staré věci pořád někde přemisťovat nebo se tím úplně zahltíme. Od toho je speciální muzeum, které se jmenuje Kovošrot.

Alibaba

Ona lokomotiva je na rozdíl od mostu nedělitelný celek.

takže jste technicky schopen vzít hlavní konstrukci nosníků a tu dát na jiné pilíře. Občas se to i s některýma malýma mostkama děje. A na staré pilíře se udělá nová nosná konstrukce.

Jinak tady je to spíš takový slovní cvičení.

Vlastimil Kocurek

Ten člověk Paidar, to je skutečně neuvěřitelné, co vymýšlí, ten by nechal rozpůlit i Cheopsovu pyramidu na dvě, a ještě by mu to tady olajkovalo dalších 94 diskutujících.

Mmhmm

A když každé pole mostu umístíme jinam, získá Praha další dvě památky! A to se Horste vyplatí!

P_V

Množení kulturní památky řízkováním! 😀
Jj, navrhoval bych, aby ze dvou polí vznikla lávka přes smíchovský přístav a z jednoho pole lávka na severní cíp Veslařského ostrova. Obě lávky jsou v metropolitním plánu, a nemuselo by se to pro převoz řezat, aby to prošlo pod jinými mosty.

Frantisek X

A od podolské vodárny ke smíchovskému nádraží nadále plavat. 🙂 (Nebo si, pravda, zajet přes most přisunutý od Dvorců. Ať si ty zajížďky nezávidíme. 🙂 )

P_V

Metropolitní plán pamatuje i na to, někdy má vzniknout nový most z konce Podolské na Smíchov.

Vavrroch

Teď jde o to, jak se při takovém postupu naloží s panoramatem – teď honem nevím, jaké je k němu aktuálně platné správné adjektivum (ikonické / dechberoucí / nenahraditelné / jiné). Byli jsme tu mnohokrát informováni, že panorama je nedílnou součástí památky, takže je dobrý důvod předpokládat, že v nové lokalitě či lokalitách (při uvažovaném řízkování) bude nutno doplnit i odpovídající obraz v pozadí. Klonovat fyzicky Hradčany, Malou Stranu a nábřežní čtvrtě, to by asi neprošlo ani tady. Bude tedy asi třeba sáhnout po kulisách v přiměřené grafické úpravě, aby – v Modřanech či jinde – při pohledu na dechberoucí… Číst vice »

Bobek

Je to vskutku novátorská myšlenka. Kolik by mohlo vzniknout památek, kdyby se Karlův most nebo jiný hrad rozebraly na kameny!

Vlastimil Kocurek

Tal výborný koment, na to ani ten Paidar nepřišel, jakože to je velký demagog a fantasta, který nerozumí v tomu, že nelze jen tak přesouvat věci na jiná mista, zde dokonce i v čase. Do moderní čtvrti přemístit starý most.

Jarda

Ten nový most je svým architektonickým pojetím daleko citlivější vůči okolí, není to taková ta utilitární technická stavba. Pokud nám do toho všeho hodí UNESCO vidle, pak je na stole vážná otázka, jestli se Praze účast na jejich seznamu památek vůbec vyplatí. Co by se asi tak stalo? Myslim, že by akorát ubyli čínští turisti. Ostuda by to byla akorát pro UNESCO.

Martas

Jestli může být v Londýně The Tower v Unesco a v blízkosti mrakodrapy a naproti přes řeku nejvyšší mrakodrap, tak nevidím důvod, proč by nemohl být nový most, který ještě podle návrhu má být hnědý, aby vypadal podobně.

Kubrt

V Londýně jsou na seznamu UNESCO zařazené jednotlivé objekty, třeba ten Tower, zatímco v Praze se jedná o celé území historických pražských měst, včetně vyšehradské pevnosti (a dotyčného mostu). Na tomto území se samozřejmě nacházejí i moderní stavby, určitě z toho zařazení na seznam neplyne přímo, že by se v dané oblasti nesmělo nic nověho stavět atd., proto probíhá individuální posuzování.
Nejsem expert na památkovou péči, nevím, co kromě marketingového obsahu plyne ze zápisu Prahy na seznam, ale nový most je každopádně potřeba.

mgr.pavel

„nevím, co kromě marketingového obsahu plyne ze zápisu Prahy na seznam, “ – také přemýšlím nad přínosy a negativy být na seznamu UNESCO.

Na jedné straně přínos v rovině PR a asi nutnost splňovat nějaké požadavky na kvalitu daného území, aby nikdo nepostavil mrakodrap u Václaváku, třeba.

Ale oboje je dvojsečné. Praha spíš trpí overturismem, takže PR „na seznamu UNESCO“ ji toho moc nepřináší. A pokud ty požadavky od UNESCO by vedly k zablokovánívýstavby tolik potřebného mostu..

Neříkám, že Praha má seznam UNESCO opustit. Jen píšu, že přemýšlím nad výhodami a nevýhodami.

Jan Tichavský

Taky si myslím, že UNESCO hodně pomáhá menším místům tam, kde nic takového nebylo. Například ten nově zpamátněný lázeňský trojúhelník v západním koutě Čech. Do Říma nebo Paříže budou lidi jezdit i když to nebude mít razítko mezinárodní památky.

Jarda

Nevim, ale kdykoliv sem např. v Kutné Hoře, tak je tam liduprázdno.

Jaaa

“ Ten nový most je svým architektonickým pojetím daleko citlivější vůči okolí”

Hmm… Ne. Prostě si vymýšlíte a děláte z toho jakousi pravdu.

“ Co by se asi tak stalo?”

Ale jistě, kulturní památky nemají hodnotu samy o sobě, je potřeba je přepočítat na prachy. Vy si tu Prahu prostě nezasloužíte a měli byste o ni přijít (tak jako třeba Brazilci o svůj prales, kterej ve jménu pokroku devastujou úplně stejně). Hrajte si ty svoje blbosti třeba v Kladně, tam už nic moc zničit nemůžete.

Jarda

Bohužel památkáři mnohdy nechají něco spadnout, než by povolili rozumný kompromis, proto často nemají respekt. Pokud se stávající most přesune, pak jeho konstrukce zůstane z min. 70 % zachovaná, zatímco když zůstane na místě, tak bude z 70 % vyměněná a vznikne v podstatě replika – takže z tohoto hlediska bude jeho technická podstata zachovaná lépe.

Jarda

A samozřejmě ta replika dovolí jen dvoukolejnou pomalou trať nevyhovující dopravním nárokům toho místa.

Alibaba

Rychlost se na novém mostě zásadně nezmění, kvůli navazujícím obloukům na obou stranách.
Ale jinak ta replika prostě obecně nevyhovuje požadavkům současné doby.

Kubrt

Kulturní hodnota toho mostu nespočívá jen v tom „železe“, ale i v jeho umístění v městské krajině.
Jen pro pořádek – jsem pro nový most, jeho význam považuju za důležitější, než je kulturní hodnota starého mostu.

tarten

Pokud jde o umístění v městské krajině, radikálně rekonstruovaný most bude sloužit úplně stejně dobře.

bifidus

Obávám se, že to kulturní hodnota starého mostu je pouhý mediální konstrukt. Objektivně žádnou kulturní hodnotu nemá.

Jan Tichavský

Kulturně technickou hodnotu měl první most pod Vyšehradem, tenhle který ho nahradil byl dost masivní a naopak v panaramatu nepřiměřeně trčel. Ale lidi si na to zvykli. Ještě víc mi ale chybí původní řetězové/lanové mosty nebo lávka v centru Prahy. Dnes to je taková jednotvárná serie mostů s horní mostovkou, nad kterou vyčnívá maximálně pár soch. A ten železniční most v pozadí to zas trochu kazí.

Jaaa

Vám to možná “kazí”, v realitě tu scenérii “uzavírá”; proto je tak důležitej.

Alibaba

Však ten novej to bude taky uzavírat.

Flinta19

Důležitý je hlavně pro železniční dopravu, protože pro něj neexistuje vhodní alternativa a je tím pádem nenahraditelnou spojnicí západní a východní části železniční sítě.

Frantisek X

Mnohdy ovšem nejde o rozumný kompromis, nýbrž o paskvil vycházející vstříc komerci na úkor památky – viz minulé návrhy na úpravy vyšehradského nádraží. Most je, pravda, trochu jiný případ, i když i tu se dala najít různá řešení (která ovšem ubývají s časem).

Jarda

Nevim co myslíte těmi minulými návrhy na úpravu vyšehradského nádraží, protože nádraží dosud chátralo a teprve nedávno byl představen projekt udělat z toho byty – pokud tento projekt považujete za komerci, tak to je přesně důvod proč to nakonec možná úplně spadne a vy budete zřejmě spokojen, jak jste zase zabránili komerci.

Jaaa

To je problém nedostatků památkové péče, ne postupu památkářů. Vlastnictví zavazuje (to je v Ústavě), je potřeba pouze dělat stavební opravy na náklady vlastníka častěji. Ale toho se úředníci strašně bojí.

MP22

Tebe si nezaslouží Česko, tak když už radíš, zabal si batůžek z eko konopí a běž do Nepálu, tam můžeš zachraňovat kulturní hodnoty hlava nehlava. Už podle lajků tady snad vidíš, že na tvůj pohled není nikdo zvědavý. Jo venku je to určitě jiná, když si sedneš se svýma chábrama z Mladé levice na patník a debatujete o revolučním hnutí, ale zkus vytáhnout hlavu ze zadku a vnímat svět v širší perspektivě, ne všichni jsou nutně takový jako ty a zkus se s tím prostě smířit. Tímhle uplakaným kopáním okolo sebe jak jsou všichni blbý ze sebe jen děláš šaška.

Jaaa

To víš že jo, já na rozdíl od tebe nedevastuju jen pro svoje abstraktní ego svoje okolí. Ty seš zahleděnej jen do vláčků a nic jiného vůbec neregistruješ. Úplná analogie točvolanta. Takže svoje slova si hleď aplikovat v prvé na sebe a zkus si rozšířit svoji znalost širšího světa taky kamkoliv mimo dopravu. Pak třeba zjistíš, že to fakt není úhelnej kámen života ani rozvoje, Ty tvoje šotovláčky se daji vyřešit i jinak, než tou obludnou hrůzou, co tam na sílu tlačí SŽ. Ale to je úplně mimo jakoukoliv tvoji perspektivu – budeš se za cizí neoprávněný prospěch bít do… Číst vice »

MP22

No vidíš, já říkám že si šašek. Já nejsem šotouš, jezdím vlakem jen pokud se mi to vyplatí, takže většinu cest po Česku realizuji autem, po Praze spíše vlaky, od tramvají po slony, ale demagog nebo ideolog rozhodně nejsem. Já fandím racionalitě a dělání věcí tak, aby to mělo užitek pro mě a ideálně i něco pro společnost. Z tohoto důvodu fandím rozšiřování infrastruktury, což přinese stimul pro ekonomiku i kvalitu života obyvatel. Stavět tramvajový most místo Karlova mostu by byla blbost, stejně tak stavět dálniční most třeba na místě Libeňáku. Ale sakra, posunout technickou památku o pár kilometrů vedle… Číst vice »

Jan Sůra

Pánové, dost. Oba.

MP22

Ano pane 😁😁 komentáře Jaaa už budu ve všech diskuzích ignorovat, stejně jsou to jenom kecy. Beztak je to Bob Čáp….

Průvodce původní Aleš

Obludná hrůza je to, co tam už nějakých 120 let (nebo kolik) stojí.

Flinta19

A po čem budou jezdit vlaky za třicet let? A jak to jinak vyřeší naši potomci za třicet let? To je totiž životnost opraveného mostu.

P_V

Například Drážďany UNESCO vyškrtlo, taky kvůli novému mostu. Na návštěvnosti města se to neprojevilo.

Petr Herbrik

UNESCO v žádném případě nemá zájem dělat z funkčních měst nefunkční skanzen historických památek. Celé to strašení UNESCem má na svědomí pár českých úředníčků, kteří chtějí být papežštější než papež a když nikdo neposlouchá je, tak vyhrožují vyšší instancí, aby svým slovům dodali na vážnosti. Věřte, že o nic jiného tu nejde a UNESCO rozhodně samo o sobě problémy dělat nebude. A pokud ano, budou za to moct ti čeští úředníci, kteří jim dodají informace, že bez tohoto mostu spadne pražský hrad, staroměstská radnice a desítky dalších jinak nezbouratelných památek, díky kterým je Praha na seznamu UNESCO.

Průvodce původní Aleš

P_V tři minuty před Vámi napsal něco o Drážďanech, přečtěte si to, ať vidíte, že nemáte pravdu.

mgr.pavel

A jak jsou ty dva příspěvky v rozporu, prosím?

Petr Herbrik

Drážďany nemůžete srovnávat s Prahou, ty byly v podstatě srovnány se zemí. V Praze je UNESCem chráněno něco jiného, než v Drážďanech.

bifidus

Stačí se podívat do Frankfurtu am Main – tam vede železnice hned vedle katedrály. Navíc nový Výtoňský most je daleko hezčí než ten starý.

Roman

Původní most postavený v letech 1871 až 1872, na třech pilířích byl příhradový jednokolejný, postavený Harkotovou mostovnou Duisburg. V letech 1900 až 1901 z důvodu již nevyhovující provozu byl nahrazen současným dvoukolejným mostem. Takže začneme přemýšlet jako naši předkové a vyměníme tento most novým třikolejnym. A možná za 100 let bude zase vyměněn za jiný. A pokud se nám líbí jeho tvar omluvme se architektům a postavme kopii se 3 kolejemi. I když mě se nový návrh líbí. Je hezké starat se o práci a um našich předků ale pokrok se nezastaví. A ne všechno co je staré a již… Číst vice »

Milan

mě se hlavně na návrhu nové tříklejné mostovky toho mostu líbí: 1. bude o desítky esntimetrů výše, protože na stávajících pilířích bude osazeno jejich nové rozšíření pro nesení nové širší mostovky, – https://zdopravy.cz/presunem-vytonskeho-mostu-ziska-praha-z-jedne-pamatky-rovnou-dve-argumentuje-sz-214981/?fbclid=IwY2xjawEn3zBleHRuA2FlbQIxMAABHWQMTKrSuJl75Ug0w0sE1PWneopilvo2dF6SddQd8DQl56IspckOMoavJQ_aem_gvBIM1BLnNznWvms2mPULA, a tímto budou zvýšeny tzv. světlé průjezdní výšky podjezdů pod navazujícími traťovými úseky – zejména nad Rašínovým nábř. https://maps.app.goo.gl/4HPmpmryDM36ExF98 , po němž vede i velmi důležitá tramvajová trať dále přes Podolí a Braník do Modřan a poslední rok prodloužená dále do Libuše s plánovanou odbočkou z Modřan do Komořan 2.) postranní pochozí prostor pro chodce (a potažmo cyklisty) bude zřejmě širší než na současných dodatečně přidaných postranních… Číst vice »

nowas

Neblázni, tím zničíš Prahu jak Brazilci prales.!

Martin

To přesně SŽ čeka, že uděláme! Nic nepřesouvat, most zbourat a tunel ucpat!

Happy

No, tak než se dohodnou, tak budou červené terče z obou stran nebo šukafonní vozba mezi hlavním a Smíchovem…. Neni lepší mít tu konstrukci celou se zachováním původní technologie výroby a dobovym dokladem umu, než nějakej sprask částečne z novodobých dílů, které původní konstrukci zničí? Já jsem pro přesun a výstavbu nového…

Jan Tichavský

Ta konstrukce už je stejně přestavěná, původně tam nebylo žádné elektrické vedení a portály vypadaly jinak.