Přesun nádraží v Chomutově. O nové podobě terminálu rozhodne soutěž

Nádraží Chomutov. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářNádraží Chomutov. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Rekonstruovat se bude i seřaďovací nádraží, trať do Vejprt bude zahloubena a nebude už křížit frekventovanou silnici I/13.

Odebírat
Upozornit na
guest
39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mirek

Mohl by mi uživatel Majklsan vysvětlit, co má přesun nádraží v Chomutově společného se silnicí I/30? Skoro v každém svém příspěvku ji zmiňuje. Kdyby se to stalo jednou, pochopím to jako překlep ( I/13 – I/30 ), ale takhle…..?

erik

Zbytečné stěhovat nádraží. Chomutov není velkoměsto jako např. Brno a není od centra města daleko. Nooo, bože ten kilometr.

Apollo 17

No Brno také není velkoměsto a nádraží není „daleko od centra“. A stěhovala se i nádraží na mnohem menších městech/vesnicích (Krupka-Bohosudov, Oldřichov u Duchcova,Hoštejn). A na těch, která se nestěhovala se také nic neušetřilo (Řetenice, Chodov).

Roman

Mluvíme o 9 minutách které se maji skratit na dve. V Chomutově kde chcipl pes .. za mě jen naplnění kapes určitých skupin.Úplný nesmysl. Bourání skladů firem .. pro 2 minuty …

Jan

Trochu drahé přesouvat vlakové nádraží kvůli těm pár metrům. Spíš by to chtělo vybudovat podchody směrem na sever a na jih.

Apollo 17

Ale město nechtělo nádraží na konci půlkilometrové slepé ulice lemované opuštěnými skladišti . Požádalo SŽ o vybudování nástupišť na jiném místě a modernizaci celého okolí bývalých drážních prostor. Proto změnilo územní plán města a vyčlenilo prostory, kde bude nové nádraží, nové ulice, nové zastávky MHD… Za to se uvolní pozemky ve středu města, kde jsou dnes zrušená skladiště, koleje bývalého „ranžíru“, zruší se 5 přejezdů a na těchto místech můžou být nové plochy pro rozvoj města. Slepá ulice Nádražní má být prodloužená a napojená na ulici Spořickou přes zrušený „ranžír“…. Proto je vypsána tato soutěž na nové architektonické řešení celého… Číst vice »

Majklsan

Nové velké parkoviště podél nového nádraží, posun mosteckého zhlaví jihovýchodně a vytvoření prostoru pro čtvrtý pruh pro I/30, který tam dnes není. Rychlý propoj mezi nástupišti a možnými autobus. zastávkami na I/30 (za Orlenem a mezi Fugnerovou a Š. Kpt. Kouby), cestující mohou vystoupit již nahoře dojít novým podchodem přímo na nástupiště a nemusejí čekat až autobus dojede na aut.nádraží přes kruhák, který je ve špičkách věčně ucpaný.

Zlámalík

Hlavním cílem je přiblížení autobusové i vlakové stanice do blízkosti centra města a zkrácení přestupních vazeb mezi jednotlivými druhy dopravy…
Pssst, neříkejte to v Brně!

Jaaa

V Brně jsou totiž dál, tam přiblíží to centrum k nádraží. 😉

(A jaká to náhoda, že zrovna v tom novém centru mají pozemky, že?)

Tomáš Záruba

K diskusi by asi mohlo být, zda zachovávat po tomto kroku CV město. Případně zda tam pak bude potřeba u nadále zastavovat dálkovkou.

Petr Vlasák

Určitě zůstává zachováno. Bude zrekonstruováno při rekonstrukci úseku Chomutov město Kyjice, která právě probíhá

Apollo 17

Zastávka bude zachována, R tam asi stavět nebudou, protože vzdálenost nástupišť bude asi 1,5 km od sebe.

Jiný

To zahloubení vejprtské trati si stejně nedovedu moc představit. V územním plánu někdy v 80. letech měli nové zapojení do západního zhlaví.

Apollo 17

To zahloubení si lze představit, prozože již teď je tam podchod pod silnici 13 i pod trati 130.
Zapojení do západního zhlaví by znamenalo několik kilometrů nové trati přes zastavěné území(finančně neůnosné) . Podjetí silnice Kadaňská a 1/13 bude vyžadovat dva nadjezdy tratě ve stávající stopě.

Lubomír

Zahloubení trati do Vejprt je předním kandidátem na nejzbytečnější investici v historii železniční dopravy v Česku. Chápu, že přejezd na čtyřpruhovce je šílenost, ale dělat zahloubení kvůli třem párům vlaků o víkendu v sezóně?

F. K.

A jak jinak byste to vyřešil?

Ondřej

Mela by se zrusit trat do Vejprt… Je skoro 20 let bez provozu, prochazi skoro liduprazdnym uzemim, pro dopravu z Vejprt do Chomutova i z Chomutova do Nemecka je naprosto nekonkurenceschopna. Je to skoda, ale nemuzeme donekonecna konzervovat reseni odpovidajici pozadavkum 19. stol., kor v oblasti, ve ktery se takhle zasadnim zpusobem zmenilo osidleni i potreby regionu. Krusne hory jsou nadherne, urcite bych souhlasil s tim, at je do nich verejna doprava dostupna, ale ne v tehle prekonane predrazene forme…

Twix

Svět by se nezbořil kdyby trať zrušili, ale kraj tam nadále dopravu objednávat chce (stejně tak objednatel na německém úseku), víkendové vlaky jsou využívané. Opravdu je toto zahloubení tak významná položka v rámci rekonstrukce chomutovského uzlu, kdy se tak jako tak přesune hlavní nádraží?

Tomáš Záruba

Teoreticky by mohla přicházet v úvahu možnost napojit to někde kolem Černovic brutálním stoupáním do stávající stanice od západu, nebo dokonce smyčkou kolem Málkova. Ale to už nejspíš někdo prověřil a je celkem pravděpodobné, že to zahloubení je prostě nejlevnější řešení.

F. K.

Ano, bylo prověřeno a stoupání je ten důvod proč ne.

Frantisek X

Nicméně lochneska (zhoršení sklonových poměrů zahloubením) také není nic moc. Lepší by byla naopak estakáda, která by stoupání zmírnila – a mohla je částečně předejít i pro následující úsek za Černovicemi, který by se tak mohl naopak výrazně zkrátit.

Majklsan

Je tam 18 promile, takže je to v klidu.
Bonusem je, že zrušíte dva přejezdy na I/30 a na Kadaňské ulici.

Jiný

Něco takového měli v územním plánu v 80. letech

Frantisek X

Není, na druhou stranu těch pár vlaků by přejezdy snad snesly. Spíše se ale mělo začít hned stoupat, než tomu dávat zbytečně ztracený spád, zejména na kolejích.

Twix

Tak už nejsme v době kafemlejnků, kdy by stoupání z podjezdu vadilo. Navíc to rozhodující stoupání pak stejně následuje. Mimochodem mohla by trať z posunutého nádraží vůbec vystoupat na současný přejezd? Každopádně přejezd na čtyřproudé silnici určitě nemá co dělat především kvůli bezpečnosti.

Apollo17

Navíc ten přejezd množství aut vždy po několika letech rozmlátí a dělá se obnova za několik miliónů.

F. K.

Není bez provozu a nejezdí tam jet to, co vidíte v jízdním řádu.
Trať není konkurencí k I/7 do SRN, to nevím jak jste na to přišel.

Kubrt

Jezdí ještě obsluha sila do Černovic?

Majklsan

Ano. S tím se počítalo. Zároveň tím jak se ta trať na mosteckém zhlaví posune o něco jihovýchodně, tak je možné provést plnohodnotný čtyřpruh, který tam dnes není. Zruší se spojka „ranžír“. Autobusy mohou mít dvě zastávky na I/30 (za Orlenem a mezi Fugnerovou a Kpt. Kouby) kde bude široký podchod přímo napojený na nové nádraží a na nové perony a lidi nemusí složitě zajíždět přes kruhák do centra na autobusák, kde je největší intenzita dopravy. Zároveň se zruší i ten další přejezd na Kadaňské ul.

Frantisek X

Což je ale chyba. Postavili jsme si „parádní“ silnici namísto obnovy železničního spojení (ne nutně v úplně původní značně rozvinuté trase, máme již výkonnější stroje a lehčí náklady) od Křimova přes Marienberg.

Někdo neznámý

Až na že ta trať bez provozu není. 😉 Osobní doprava funguje v rámci letní sezóny.

Ares

No panejo, to je teda terno ta letní sezóna.

Alibaba

A co takhle zrušit ten čtyřpruh, stejně taková silnice nemá co dělat uprostřed města…

Jan Limburský

Asi o tom nevíte, ale z trati Chomutov – Vejprty bude pravděpodobně zkušební polygon: https://chomutovsky.denik.cz/zpravy_region/chomutov-vejprty-testovani-trat-polygon-vlaky-20231109.html
Tak proč by měla být zrušena?

Lubomír

Nechal tam přejezd. Ten provoz na trati je tak minimální, že i bezpečnostní riziko zachování přejezdu je minimální.

Jan

Současný stav je vzhledem k provozu na trati naprosto vyhovující a jediný správný.

Obi-Wan Kenobi

My chceme metro v Chomutově

OnSk

Aby tam jezdilo jednou za uherák jak zdejší MHD?

Jindra CV

Také mám pocit že se létá častěji z Prahy do Londýna než je počet spojů na některých linkách.