Přesun kolejí pro autovlak a provizorní mostek. Vylepšování hlavního nádraží začne letos
7. nástupiště na pražském hlavním nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra
Správa železniční dopravní cesty si chce ještě letos před koncem roku odbýt přípravné práce před zahájením velkého vylepšování hlavního nádraží
Jsem jediný kdo nechápe, proč se má podél Legerovy stavět nějaký vysutý chodník, když se může vzít jeden pruh z magistrály? Za zlomek ceny, kratší výstavbu a delší životnost. Plus pozitiva plynoucí z přiškrcené magistrály…
Na začátku podchodu pražského hlavního nádraží VŠE by měla být občanské vybavení, aby cestující přicházející ze Žižkova nemusel jít až k současným pokladnám:
1) trafika, kde se budou prodávat všechny jízdenky (ČD, RJ, LE, DPP)
2) tabule s odjezdy vlaků.
Tabule už nějakou dobu jsou v podchodech.
Ale kde – a navíc teprve velmi krátce (kdo ví, zda už aspoň měsíc …)! Na trase plánovaného přístupu do podchodu od Žižkova ani zdaleka ne (= až někde mezi 3. a 2. peronem)!
A propos: Ale že to trvalo! V České Třebové a v Pardubicích to existuje už asi 10 roků, a to jsou to mnohem jednodušší a přehlednější nádraží, kde je to potřebné (či spíše nezbytné) mnohem méně než na „Wilsoňáku“ …
Proč pokladny, nebo univerzální prodejní místo? Stačil by univerzální blbuvzdorný automat přijímající i hotovost, ti co jsou dál si lístek stejně koupí přes Appku Můj vlak/ případně App má i přímo PID. A odjezdy vlaků jsou i appce Můj vlak.
Třeba i proto, že právě na Žižkově a za ním bydlí i dost starších lidí, kteří ke svému obyčejnému životu žádné drahé „moderní vymoženosti“ v podobě „chytrých MT s aplikacemi“ vůbec nepotřebují a ani by většiny z nich neuměli využívat, aleobčas někam vlakem jedou a platit jízdné musejí, byť levnější. To, že mládež žije ve virtuální realitě, přece ještě vůbec neznamená, že své způsoby života a zjednodušující povrchní myšlení má vnucovat ostaním!
Tož nechápu, proč jste do svého života integrovali takový pokrok, jako je železnice. To Amišové jsou jinší frajeři:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ami%C5%A1ov%C3%A9
Nákup jízdenek v trafice začíná být pomalu technicky pasé. Trafika proč ne, ale myslím si, že drtivou většinu jejího obratu by tvořily věci, které se ještě nedají naklikat v mobilu (bagety a cola 🙂
+ v té trafice 1 pokladna pro ty, kteří nemají mobilní aplikace. 1 pokladna prodávající všechny lístky(ČD, RJ, LE, DPP).
Ten trafikant by musel být superman, aby znal všechny nabídky a všechny slevy všech společností.
Ten chodník podél Legerovy nebyl nejlepší nápad. Rozhodně by bylo lepší spojit přímo 7. nástupiště se Španělskou ulicí, ať už podchodem nebo lávkou.
Tak tam teda spíš výtahem…
A kolik lidí skutečně potřebuje komunikaci do Španělské ulice, když i na jakékoli zastávky MHD je tudy velice daleko? To legální co nejkratší přístup k Muzeu je mnohem důležitější a byl by samozřejmě i mnohem využívanější.
Já!! :- )
Takže stát platí různé přeložení kolejí a spol. Společnost ztratí atomový kryt. Nějaké parkovací místa tuším.
Co z toho má český stát. Resp ČD, nebo sždc. Že si developři postaví na rezervách domy.
Jak byl vůbec vybrán.
Např. Masarykovo nádraží, Brno hl n. , Dejvice, Žižkov, Smíchov. Samý výdělečný kšeft………..
Už aby to bylo. Budova hrůza, perony běs. Aspoň, že se opravilo zastřešení. Eskalátory někde. Podchod stačí tak na cestující, to tam ještě dáte lidi z města? To je na pořádnou stavbu! Ale to by snad platilo město!
Podchod povede pouze k poslednímu nástupišti? Přitom zejména akademická obec VŠE by jistě plynulý přesun z metra a vlaků na NWCH uvítala. Základní problém Hlavního nádraží je jeho délka jako bariéra v příčné pěší průchodnosti. Lávka nebo spojení podchodu s chodníkem v navazujícím svahu je imperativ, který zjevně nikdo odpovědný nevnímá.
Ne, chodník k Vinohradům(nebude) je jiná věc než podchod k Žižkovu (bude). Aspoň tomu tak rozumím já.
Čemu nerozumíte na větě „prodloužení podchodu…“?
Pane, tak až se dostanete tím novým podchodem k 7. nástupišti, tak se prosím zhluboka nadechněte, zavřete oči a udělejte krok kupředu. Jako zázrakem se objevíte v podchodu od 7. nástupiště k výpravní budově. Dejte pak vědět, jak jste se u toho cítil.
A je také v plánu na tato nástupiště opravit nepojízdné eskalátory, nebo to opraví až s rekonstrukcí?
No, já se tam sice příliš často nepohybuji, ale eskalátory v těch případech vídám fungovat častěji než stát …
Eskalátory vedoucí na šesté a sedmé nástupiste z prostředního podchodu nefungují už řadu měsíců.
No, možné to je – já chodívám různými podchody podle toho, kudy se mi to právě hodí nejlépe, tak mi to možná tak drastické nepřišlo.
Takže z Vinohrad bude dál proudit had lidí podél magistrály. Ti lidé nezmizí, když se nepostaví chodník. Jiná věc je, že by možná mělo jít o investici magistrátu.
Ve srovnání s počtem lidí, který chodí na Žizkov je to jen zlomek, kromě toho po dokončení tramvajového spojení z Vinohrad na hl.n. by chodník-lávka ztratil smysl.
Než bude tramvajové spojení Vinohrady – hl.n. , tak by se ten chodník dávno ošlapal. A lidí tam teď opravdu moc nechodí, protože tam chodník nevede a mnozí netuší, že se da kolem magistrály projít nebo se bojí. Osobně se domnívám, že je te velká chyba, ten chodník nevybudovat. Zrovna zítra mi bude 2x chybět:-(
Souhlas, patřím mezi ty, co se bojí. Zkusil jsem to jednou a stačilo 🙂
O urychlení výstavby městské dopravní infrastruktury se má starat primátor Hřib, ale ten se místo práce pro občany Prahy zjevně raději vrtá do vztahů s Čínou.
Primátor Prahy zřejmě patří do jiné části občanů než vy. I tak má právo na svůj názor.
Osobne jsem se za tu vetu ve smlouve stydel, malokdo si ji necha takto vnutit, pak si Cina dovoluje vyskakovat i kdyz nekdo rekne svuj nazor, nebo bude jednat v rozporu s timto dodatkem a hned je zle… Je to ponizujici, kdyz nekdo u nas podpori treba Taiwan a Cina nas za to bude karat…
Takze ja s primatorem souhlasim, ta veta nepatri do smlouvy mezi Prahou a Pekingem…
Primátor Hřib má za úkol především sloužit občanům Prahy. Zatím se zviditelnil pouze tak, že zapříčinil zrušení vystoupení orchestru Prague Philharmonia v Číně, čímž ve výsledku Prahu poškodil.
Prosím, běžte si diskutovat na nějaký web česko-čínského přátelství, děkuji
Zrušení vystoupení zapříčinila Komunistická strana Číny (a její vladní aparát jedné strany), která se rozhodla trestat za vztahy Prahy z Taiwanem. Čínská vláda nemá nejmenší právo jakkoliv kecat do politiky ČR a určovat s kým se bavit a s kým ne. Poškodila tím jen vlastní obyvatele, co si Prague Philharmonia neposlechnou.
Y.X. – Ono že nevystoupí nějaký orchestr z desetimilionového okresního města jménem ČR ,
nějak 1,3 miliardy Číňanů přežije.A orchestr může vystoupit třeba v Brně.
Hmm, lidi co na takové těleso jdou za kvalitou a nezajíma je jestli je to z „vesnice“ nebo megapole. Pokud vím, dělají turné běžně po světě včetně USA nebo Japonska.
to těžko vysvětlíš placeným trollům a agentům čínské ambasády…
Primátor je osoba udávající směrování a politiku města obecně a široce. O jednotlivé věci/projekty se stará a má starat magistrát hlmp.
Chodník je žádoucí i kdyby tramvaj byla. No to je magistrála. Všichni vědí, že je špatná, všichni vědí, že je potřeba aby byla a nikdo nezná dobré řešení. Jen předražené chiméry zahloubení s nešťastnou dispozicí vjezdů atd. atd.
Tedy se do toho raději nešahá a dokud se něco nezmění (vnější podmínky nebo nápad), tak se šahat nebude – což se může zdát být přístupem špatným, ale když se nad tím pořádně zamyslíte, tak vcelku rozumným.
„Je potřeba aby byla“ – no, jak pro koho.
V kterém století se dočká ta vámi zmiňovaná tramvajová trať realizace? 🤔😁
Zkuste se doptat vedení magistrátu, je to v jejich kompetenci.
Mluvka Scheinherr vám nějaké datum řekne – bude to za rok, nebo za dva (ale neřekne za rok až dva od kdy).
Ale je dobře, že teď dělá tramvaje a dopravu, předtím prý řešil jaderný odpad, to bylo pro nás nebezpečnější.
Vzhledem k tomu, že to pro předchozí vedení města byla zbytečná věc, je celkem dobře, že na tom to stávající začalo dělat. Nemůžete mít všechno hned včera. Zvlášť, když tu dosud někteří tak horují za to, aby nejprve byly postaveny jakési okruhy, které prý odvedou auta z širšího centra (kam tato ovšem hojně míří), a pak teprve se vylepšovala tamní městská doprava. 🙂
Zrovinka na tomhle pracovalo i předchozí vedení města. Rovněž bez výsledků.
No, příliš rozhodně nepracovalo – a že by třeba z arogantního škůdce Dolínka v tom směru někdy vypadlo něco opravdu inteligentního a věc opravdu posouvajícího dopředu, to jsem tedy nezaznamenal. A nezapomínejte ani na jeho „předškůdce“, zejména v Praze 1 – jediným skutečným bojovníkem za obnovení většího provozu tramvají v centru města vždycky byl Martin Šubrt, a sám pochopitelně na všechno stačit nemohl.
Praha 1 nechtěla Václavák, trasa kolem hl.n. pak byla přijata z nouze, když nemůže být ten Václavák. Všechny ty barevné varianty tras Opletalkou nebo parkem vznikly za Dolínka. On pracoval jako šnek, ale pracoval. Ten nový pracuje podobně, ale více mluví. Samozřejmě pro svého libeňského miláčka se snaží více. Zdá se, ale že trochu pohnul s dvoreckým mostem. Kdyby aspoň toto byla pravda, byla by to přece jen zásluha, to bych mu pak trochu snaživosti byl ochoten uznat.
„Všechny ty barevné varianty tras Opletalkou nebo parkem vznikly za Dolínka.“
To sice ano, ale rozhodně ne díky Dolínkovi!
Musím vás opravit, nikoliv Praha 1 jako taková, ale pouze pan Lomecký byl vehementně proti jakémukoliv rozšíření tramvají v centru i když všichni ví jak jsou právě v centru stávající trasy přetížené. Hned po volbách kdy skončil starostování se začaly tyhle projekty konečně někam hýbat, takže je vidět kdo to tam celou dobu brzdil. Samozřejmě se musí vyřešit i letité problémy jako končící životnost podchodu uprostřed Václaváku nebo deska na stanicí Muzeum s omezenou nosností. Ale i tak se pohne třeba s celkovou rekonstrukcí náměstí a konečně zmizí ty široké pruhy pro auta a přibyde více místa pro pěší a… Číst vice »
Souhlas – já jsem jen raději nechtěl jmenovat konkrétně, protože jak někde vidím či slyším jména typu Lomecký, „Bürgi“, Jančík, Bém, nebo až na minimum výjimek i jakékoli jiné z „rodiny“ pražských „modrých ptáků“, tak ve mně hrozným způsobem vzpění krev nad tím, kam tu Prahu dovedli v porovnání s tím, co skutečně užitečného pro ni mohli za dobu svého chrochtání u koryt udělat – to „Krnda“ s Kolínskou a tím matějem Matějem (Stropnickým) jsou proti nim úplní „žabaři“, kteří aspoň pomohli zabránit pokračování rozvoje aspoň některých škod nastartovaných zmíněnými předchozími škůdci.
Momentálně má přednost realizace trati na Václavském náměstí, takže Hlavní nádraží je odloženo na neurčito.
„Na neurčito“ v našich podmínkách znamená nikdy… 🙄😏
Prominte, ale tenhle argument nedava smysl,… to, ze nekde chodi zlomek lidi, neznamena, ze chozeni podel magistraly zustane dal nebezpecne…
Ano, tramvaj by pomohla, ovsem problem nezmizi…
Nicmene, celkove, tam lze postavit i lavku, a pokud se stale chysta ten objekt nad kolejemi, tak tam chodcu opet pribude,…
Podél magistrály hlavně nemá kdo chodit, je tam průchod chodců zakázán. Stavbu lávky ať nechá pro svoje občany vybudovat magistrát na náklady města, není to záležitost SŽDC, nesouvisí to s železniční infrastrukturou a proto není důvod financovat ze státního rozpočtu.
Průchod chodců tam zakázán není. Nebo alespoň ještě minulý týden nebyl. Před lety, tam nahoře u křižovatky s Vinohradskou byla zákazová značka zákaz vstupu chodců, ale ta zmizela už dávno. Na straně hlavního nádraží žádný zákaz není. Tam se prostě z nástupiště 1A (do budoucna asi od koleje -2) vyjde branou a nikde se chodec o zákazu nedozví.
Chápu, že jako bolševickej mameluk jste přesvědčen, že nejrychlejším řešením čehokoli je zákaz, ale v reálném světě to tak opravdu nefunguje.
Jakože student VŠE vystoupí na šestém nástupišti a půjde podchodem před budovu na tramvaj. Tou se pak sveze na zastávku Husinecká a ze zastávky půjde kousek zpátky k fakultě. To celé za nějakých 10 až 20 minut. Přičemž pěšky by to měl po zbytečném chodníku (a zbytečným podchodem k němu) za 3 až 4 minuty.
evidentně nerozumíte psanému textu… Podchod na Žižkov přímo k VŠE bude, visutý chodník od Vinohradské ulice podél magistrály (Legerova) ne.. to jsou dvě úplně rozdílné věci
Zkuste se nejdřív podívat do plánu Prahy, kde je Žižkov a VŠE, a kde je Vinohradská ulice a její křížení s magostrálou u vinohradských tunelů – třeba vám pak docvakne, jakou hloupost jste napsal …
Tak zlomek je to především proto, že se tam chodit (bez hrůzy kolem magistrály ) nedá. A nebo jít klikyhákem podchodu k muzeu, vystát semafory nahoře na Václaváku, Washingtonovkou do Sherwoodu a dopředu k nádraží, tam chodí dost lidí, ale je to „buzerační“ co nejdelší trasa.
Když to vezmete Washingtonovou ulicí a mezi starou a novou budovou národního muzea tak je to z hlaváku na začátek Vinohradské jen o 100 metrů delší takže nechápu sebevrahy kteří to berou podél magistrály.
Jistě – a několikrát zbytečně po schodech nahoru a dolů …
Nemáte pravdu. Berme, že tam jde člověk z vlaku. Tudíž to měřím od podchodu u 1. nástupiště. Máme 3 možnosti: 1. Projít přes horní halu, do dolní haly, parkem, do Washingtonovy, přechodem přes Wilsonovu u „Domu potravin“, mezi budovami muzea, podchodem na roh Vinohradská x Rubešova. 2. Projít přes horní halu, do dolní haly, parkem, u Washingtonovy pokračovat vlevo parkem k podchodu u garáží Slovan, vyjít z podchodu, kolem opery a nové budovy muzea, přejít Vinohradskou a podchodem na roh Vinohradská x Rubešova. 3. Vyjít na 1. nástupiště, u nástupiště 1A vyjít branou, podél plotu na Legerovu a podél zdi… Číst vice »
Martine musíme brát v potaz i ty co se po celodenním sezení v kanceláři rádi projdou a čas pro ně nehraje v této uspěchané době zásadní roli.
Sch: Ono by možná stačilo trochu upravit „magistrálu“ hned u křižovatky Vinohradská x Legerova a udělat schodiště na nevyužitý „chodník“ pod zdí s (ohrazeným) přístupem podél krajní koleje přímo za „šturcy“ nástupiště 1A, kde je místa dost: bylo by to na pozemku dráhy, tedy bez velkých potíží s vydáním stavebního povolení, bez jakýchkoli „visutých chodníků“, tedy za vcelku „pár šupů“, navíc by si dobře „štěkli“ i nekritičtí zastánci „modrých zábradlí“ – jen by to bez výtahu nemohlo být bezbariérové, ale to by aspoň pro začátek snad až tak nepřekonatelně nevadilo …
Původně byla lávka podél Legerovy ulice součástí stavby prodloužení pochodů (byly tam i jiné varianty např. výtah a schodiště do Španělské), ale kvůli památkářům a jiným úřadům se vyčlenila do samostatné stavby. Zároveň se tady chystá developerský projekt, který počítá se zástavbou nad jižním zhlavím žst. Praha hl.n. (u vinohradských tunelů). A do toho se ještě chystá rekonstrukce vinohradských tunelů. Je to velice komplikované území, takže se nechme překvapit co z toho vzejde.
No, když jste takový optimista přesvědčený o tom, že se dožijete takového „developerského projektu“, který by přinesl něco opravdu pozitivního pro pěší spojení peronů hlavního nádraží s oblastí „Muzeum“ a s Vinohrady, já Vám to brát nebudu – ale protože já se toho nedožiji rozhodně (i kdyby to snad nakonec pozitivně dopadnout mělo, v což nevěřím), a tak bych mnohem raději viděl to, co jsem tady už popsal = ohrazený chodník podél krajní koleje nádraží pod zdí, nad níž je „magistrála“, zakončený poblíž vinohradských tunelů schodištěm ke křižovatce Vinohradské ulice s Legerovou, samozřejmě nejlépe doplněným i nějakým rychlým kapacitnějším výtahem… Číst vice »
Spíš realista. Vím jak dlouho trvá příprava stavby u stávajících staveb a u novostaveb je to ještě složitější.
Ten developerský projekt je teprve ve stádiu změny územního plánu (https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=19&ved=2ahUKEwiLqt2tsNrjAhVPZlAKHQamDPsQFjASegQICBAC&url=http%3A%2F%2F85.207.99.7%3A8080%2FeDeska%2Fdownload.jsp%3FidPriloha%3D12901&usg=AOvVaw2ik5O2xP9CJyJOyLkoZdim).
Vámi popisované řešení měli na výběr památkáři a úředníci hl.města v několika variantách a nebyli schopni se vůbec na něčem dohodnout, takže „rychlé“ řešení neexistuje.