Přestupní terminál v Bohunicích je před dokončením, tramvaj přijede koncem léta
Betonáž v zastávce Západní brána a instalace eskalátorů. Foto: Šalinou na kampus
Zkušební provoz s cestujícími je naplánován na prosinec.
Zkušební provoz s cestujícími je naplánován na prosinec.
Myslel jsem, že konečná zastávka bude ve Starém Lískovci a ne v Bohunicích!
Je to takový paradox. Nemocnice se jmenuje Bohunice, protože její stará půlka leží v Bohunicích a nová půlka, kde je i zastávka Nemocnice Bohunice, leží ve Starém Lískovci. Tak to trochu svádí označovat jako Bohunice celou oblast.
Ta zastávka Osová je poměrně paskvil 1 ulice Vltavská přestože nikam nevede je z neznámého důvodu vedená až k vjezdu toho tunelu, zastávka osová směr kampus vypadá jako kdyby byla na ostrůvku. Chápu že se tam musí ůdržba dostat ale stačí po chodníku a hlavně ne z obou stran té ulice 2 „provizorní“ schodiště které nevypadá hezky a vrže. 3 Rampa pro vozíčkáře ve směru nové sady. Kdyby ju trasování někdo normální mohla mít metrů 7 a být nasměrována směr ulice Švermova 4 schodiště z toho starého mostu pro chodce k místu bývalé zastávky směr nové sady mohlo být zrušeno… Číst vice »
Zastávka Osová:
1) Používej více interpunkci, vůbec nechápu, co chceš napsat.
2) Proto je to provizorní schodiště. To nemusí vypadat hezky.
3) Viz bod 1).
4) Nebude. Podle posledních informací se zde plánuje další zastávka.
Zastávka Nová Jihlavská:
1) To je věcí města, zřejmě zde bude probíhat výstavba nějakého centra jako nad Jírovou.
2) Vyžaduje. Když pominu starce, tak nevím, jak budeš kočárek tahat po schodišti. Je mnoho racionálních důvodů ten eskalátor tady mít.
3) Jde o subjektivní pocit.
Osová 1) Píšu to z mobilu ale budu se víc snažit. Bojovat s neustále vyskakujícími okny je obtížné. Před zahájením stavby zde vedla ulice Okrouhlá (zaměnil jsem za Vltavská). Tato ulice byla následně pod mostem v místě zastávky zrušena, avšak místo aby se rekutivovala, tak se vydláždila dlažbou. Stačil by tam normální chodník. 2) Myslel jsem že je provizorní jen v uvozovkách. Vypadá to přidělané na pevno 3) Jedná se o klikatící se rampu/chodník pro vozík a pro kočárek u zastávky směr centrum u označníku. Když se podíváte pozorně tak zjistíte že zde moc velké převýšení není. Kdyby se ten… Číst vice »
Ten chodník pro vozíčkáře na Osové jsem taky nepochopil, úplně v pohodě mohl být vedený jen kolmo k označníku pod mírným sklonem a účel by to plnilo úplně stejný, jako ten had, co tam vznikl. A jak píšete, na ul. Švermova by to bylo blíž.
Vyjádřím se jen k poloze podzemní zastávky: poloha zastávky je dána výškovým profilem trati a okolního terenu. Jinak řečeno kdekoliv jinde by musela být podstatně hlouběji.
A ono se z té předposlední zastávky dá nějak rozumně dostat k Nemocnici?
Dalo, kdyby se podél odstavné plochy pro autobusy udělal chodník a na jihlavské udělal přechod. (210m mezi Nemocnice Bohunice a západní Brána. 550m mezi Osová a západní brána) Souhlasím s tím že by to bylo špatně proveditelné.
1) Účelem je v prvé řadě zajištění přístupu jednotek IZS do tunelu. Komunikace sloužící k tomuto účelu musí mít adekvátní parametry, a nejde ji jen tak „spláchnout“ nějakým pojížděným pseudo chodníkem.
3) Rampa má sloužit jakožto bezbariérová trasa pro přístup od tramvajových zastávek k zastávkám na mostě a opačně. Jako taková musí taky plnit maximální podélný sklon 1:16, což značně omezuje možnosti trasování.
Výtahy na Osové ještě hotové nejsou. Už sice stojí, ale pořád se na nich pracuje a v provozu ještě nejsou.
Je to skvělá zpráva, ale pokud bude systém brněnské MHD založen na tramvajích jako nejrychlejším módu, bude to vždy nejpomalejší možnost dopravy mimo chůze.
Co navrhujete?
Chtělo by to ten diametr.
Přesně tak. Do té doby je to přece nepoužitelné pro 21. století.
By mě zajímalo, jak ten by pomohl dopravě do fakultní nemocnice …
Krtka
Na okrajích sítě jezdí tramvaj na segregovaném tělese, takže tam nejrychlejší je. Ve městech velikosti Brna jde prostě o páteřní subsystém, jiná možnost, kromě diametru, ani není. Snad ještě nějaká drobná síť expresních linek, které projíždějí celým městem, ale zastavují tak třikrát nebo čtyřikrát.
Nevýhoda expresního spoje je v tom, že nejpozději na České dojede zastávkový spoj a pak se povlečou dvě šaliny za sebou.
Takže obnovit práce na tunelu z Mendláku na Českou a udělat výjez u kamen-podzemních garáží. A osmičku netahat závlekem na Dolní nádraží.
Dvě šaliny? A já jsem někde psal o tom, že by tím expresním spojem měla být tramvaj?
Vlastně mě vrtá hlavou proč se to staví až dnes. To nikoho nenapadlo při plánování výstavby Univerzity, že tam bude chtít dojíždět opravdu hodně lidí MHD? Nebo tu stavbu někdo blokoval?
Dva úplně jiní investoři, jeden byl rychlejší a už má postaveno. Počítalo se s tím od začátku stavby univerzity, takže napadlo.
Tramvajová trať byla do územního plánu zanesena dodatečně až po kampusu. Z toho lze usuzovat, že se s tramvají původně nepočítalo.
Ano jeden byl rychlejší, ale asi o dekádu rychlejší.
Proboha jaka Zapadni brana?? Nema to byt nahodou Nova Jihlavska?? A tech trati bylo daleko vic, co treba TT Plotni apod… Tady asi nekdo nema potrebne informace…
Nová Jihlavská byl původní a dost možná jen pracovní název.
Od poloviny 90. let zmíněné v článku se postavily úseky Kotlanova-Mifkova, Červinkova-Technologický park-vozovna Medlánky a TT Plotní. Přičemž TT Plotní je trochu sporná, protože stavebně je to novostavba, ale veřejnosti to bylo prezentováno jako přeložka stávající trati.
ČTK tradičně kecá, v devadesátkách bylo i prodloužení z Kotlanovy na Jírovu, pokud vím a pak taky úplně nová trať na Rennesské kolem Ronda. Takže od roku 1995 určitě nedošlo z hlediska novostaveb jen na ty tři cancoury včetně Bohunic.
Renneská otevřena v roce 1994, pravda, že Kotlanova – Jírova v roce 1998.
„Kvůli dokončovacím pracím u zastávky Nemocnice Bohunice ještě chodí lidé kolem oplocení a situace je poněkud nepřehledná, nicméně měnit už by se do konce roku neměla.“
Tak to moc dobrá zpráva není – očekávál jsem, že přinejmenším zastávka autobusů Nemocnice Bohunice směr Osová, která je mimo ostrůvek terminalů, by se mohla posunout do budoucí polohy dřív – současný stav, kdy jsou zastávky od sebe 50 metrů a od nemocnice dost daleko je dost nic moc. Vyžadovalo by to teda zprovoznit přechod v jižní části tramvajové zastávky, ale to bude jistě dřív jak za půl roku.
Brněnské metro 🙂
Tak to ani náhodou. 😀
V Praze je taky kus po povrchu. A jinak je ve světě zcela obvyklé, že městská dráha jede někde v podzemí a někde nikoliv. Ať už je to Vídeň nebo daleký New York (LIRR).
Berte to v nadsázce a trochu jako nekorektní humor. Samozrejmě je to jen tram systém se zahloubením. Kazdopadne na nase pomery je to reseno velkoryse.
Vzhledem k tomu, jaké šaškec byl kolem přeložky šaliny do Plotní, tak tunelová varianta byla jediná projednatelná. Trať po povrchu mezi paneláky by jednak neprošla kvůli hluku, jednak by sídliště rozčísla o úrovňovém křížení Jihlavské ani nemluvě.Taková velkorysost z nutnosti. Havránek bude prvním generálním DPmB, který bude mít tunel pro šalinu a hned dva (Jírovu za tunel nepovažuju).
Sice nejsem ani z Brna ani z Prahy, ale tenhle humor je teda už dost otravný. Koho pořád můžou bavit nějaké narážky na metro a na šalinu?
Nene, správně se tomu bude říkat Brněnské krtek!
A zase ta nejlevnější nejhnusnější dlažba…
Přesně. Aspoň do kolejiště mohli dát trávník. To bude v létě dobrej skleník.
Obávám se, že tu by lidi ušlapali a byla by tam jen nevzhledná hlína s drobnými odpadky…
To je fakt. Není to vysoká nástupní hrana jako u metra. Takhle tam bude nevzhledná dlažba s „drobnými“ odpadky.
Tak nevzhledná dlažba v okolí zastávky (v zastávce) se bude uklízet rozhodně lépe než ušlapaná hlína v zastávce. Tráva do kolejiště je super nápad, ale rozhodně ne do stanice.
Betonová dlažba 200×200 je běžný řešení povrchu nepojížděných ploch vyžadovaný správcem. Jedinou výjimku představuje historické centrum Brna.
Proč se cca polovina článku opakuje?
Aby to prodloužení trati vypadalo delší 😀
V tunelu je dlouhá ozvěna.
… je dlouhá ozvěna.
Už se to zlepšilo, nyní se opakují jen dva odstavce. Za chvíli to salámovou taktikou bude v pořádku.