Přestřelka v insolvenčním rejstříku: Nic vám nedlužíme, tvrdí kraj. Ale dlužíte, oponují JHMD
Motorový vůz M27.004 po opravě v nových barvách. Pramen: JHMD
Vztahy mezi Vysočinou a JHMD jsou dlouhodobě napjaté, kraj vždy tvrdil, že plní veškeré závazky ze smlouvy.
JJ, nekonečná pohádka pokračuje… Jsem zvědav, kdy to dojde k soudu, a jestli vůbec. Za těch deset let, co tu pohádku čteme, by už i naše soudy rozhodly…
Tyhle úzkokolejky už měly namále vícekrát. Držím pěsti, aby zůstaly zachovány. Bez ohledu na momentální vedení i kraje. Hašišbedna no comment, to je ukázka, jak rekonstrukce v žádném případě nemá vypadat.
Pokud se obře pamatuji, vznikl spor mezi JHMD a Krajem Vysočina z důvodu požadavku JHMD na zvýšení ceny za ZDO, který JHMD zdůvodňují skutečností, že jsou nejen dopravcem zajišťujícím ZDO, ale zároveň i provozovatelem drážní infrastruktury a svůj nárok opírají tuším o nějaký nález Ministerstva dopravy. Jihočeský kraj tuto argumentaci přijal a cenu navýšil, Kraj Vysočina to odmítá s odvoláním na platnou smlouvu. Musím si však položit otázku, proč Kraj Vysočina neuzavřel dodatky této smlouvy na roky 2019 až 2021, když z kontextu článku vyplývá, že smlouva tyto dodatky přepokládá a podle právního zástupce JHMD k tomu byl vyzván. Zároveň… Číst vice »
to ze nejaky vocas v budejicich něco odkrývá není precedent abyto odkyval i vocas v jihlave
To jistě není, ale pokud by to v Budějovicích odkývali a bylo to v rozporu se zákonem, vystavili by se trestnímu stíhání, jde o veřejné finance. Navíc to hlavně odkývali na Ministerstvu dopravy.
uvedla, že je finančně zdravá, ale potýká se s nedostatkem hotovosti
tak to jsme na tom úplně stejně a to v zadnici
jsme financne zdraví jen nemáme ani vorla. tak jste to mysle? 🙂
Posílám Čajánkovi facepalm. Na jeho přístupu je vidět, že JHMD vede z donucení.
Kdo a jak ho nutí, aby dělal proti své vůli ředitele firmy?
To nevím. Ale ten přístup tomu odpovídá.
Víte, pan Čajánek je původem český solárník, tedy vychcánek, co umí tak maximálně se všemi vyjebat a kapsovat se z veřejných peněz díky špatně nastaveným pravidlům. Nu, a tady holt zkusil něco podobného…
Tak snad se dočkám, až mu to někdo vrátí.
Kdyby měly JHMD jakýkoliv oprávněný požadavky vůči KV, tak je na světě platební příkaz. Zatím akorát vidím u JHMD rozprodej firmy bez jakýkoliv snahy o výdělek.
A já zase vidím enerální opravu úzkorozchodné parní lokomotivy
Nárokovat platbu za odvedenou práci/zakázku není snaha o výdělek?
najdete si heslo „dobývání renty“ . to je nejspíš to, co pan boris dela
celé výkaznictvi JHMD vykazuje podivnosti. na diskuzi o tomto moratoriu, které se účastnil pan čajánek, uváděl daleko větší částky, co požadovali a za delší období.
z velké části asi promlcene, navíc účtování na dohadnych položkách aktivnich a bez opravek. bylo to cca 30 mio.
tato dráha nedopadne dobře, setreme si prachy na odkup z konkurzu.
Dá se předpokládat, že obsluha dotčeného území autobusy bude pro cestující (pohodlí, vedení linek) mnohem atraktivnější, než jízda Hašišbednou do/ z Obrataně. O pohodlí pro potenciální cestující, které toto bizarní vozidlo s kruhovými okny a sedáky z vyřazeného trolejbusu nabízí, bylo napsáno už mnohé…
V souvislosti s docela výživnou diskusí, která tady proběhla 28.6. ohledně Bechyňky (návrhy na pořízení vlakotramvají), by mně zajímalo, jak je z hlediska platné legislativy ošetřený společný provoz „úzkorozchodné dieselové tramvaje“ JHMD a ostatních normálních vlaků na společném úseku obou rozchodů u J.Hradce.
Jojo, hašišbedna je vymyšlena fakt geniálně – turista z ní nic nevidí a pro každodenní dojíždění je pohodlná jak žebřiňák. To by to snad i ten Kotas udělal líp…
Jde o návrh liberecké architektonické kanceláře Mjölk. Na firemních stránkách se svým výronem designerského umu v segmentu dopravy pochopitelně nechlubí.
Ano, vím. Parta hipstrů s hypertrofovaným sebevědomím, které je přímo úměrné jejich neschopnosti.
Mjölk má dobré výtvory. Ale je pravda, že tady je výjimka potvrzující pravidlo… dopravě by se měli vyhnout.
No nevím, co jsem viděl, tak všechno takové ty prvoplánové a strašně trendy věci, ze kterých se mi chce zívat nudou, kolikrát jsem je už viděl jinde a u kterých ve 100 % procentech vítězí design nad funkcí. Pamatuju si třeba na projekt „rodinného domu v přírodě“, u kterého, krom mnoha jiných věcí, chyběla třeba techniká místnost, prostory na uskladnění kol a dalších věcí, které se v rodinném domě většinou nacházejí, a hlavně tam nebylo nic, kam by se daly schovat třeba hrábě a sekačka na trávu. A jakejsi zkokainovanej borec z Mjolku tam pod to psal do diskuse, že… Číst vice »
Co má být právně ošetřeno ?
Vozidla JHMD jsou schválena DÚ pro provoz na dráze celostátní a regionální (patrně i vlečce) – provoz na úseku „kolejové splítky“ je řešen předpisem D1, kapacita dráhy přidělena provozovatelem dráhy ….
Nebojte, je plánováno zvýšení max. rychlosti na 90 km/h, zároveň ale spojená s normálním rozchodem.
Provoz tedy nebude úzkorozchodnými motoráky, ale elektrickými jednotkami nebo vozy.
Běžte si už lehnout,mistře, sestřička vám přinese čaj a medikaci,to vám udělá dobře.
Obávám se, že tady by to museli býti spíše dva statní zřízenci, svěrací kazajka, elektrošoky a klystýr.
Šatava zmizel a od té doby to upadá. Podívejte se na společnost RCAS, které Šatava velí dnes. Jedná se o úspěšného nákladního dopravce, třešničkou na dortu je víkendová doprava na několika lokálkách.
Rozumím tomu správně že kraj platí dle smlouvy a JHMD požadují více a argumentují že chtěli podepsat dodatek ke smlouvě aby kraj platil více? Ze své jednostranné snahy o změnu smlouvy vyvozují že jim kraj dluží? Může stejně tak kraj poslat JHMD dodatek ke smlouvě ke se zaváže platit méně a JHMD ho bude akceptovat?
JHMD, pokud mají dojem, že jim někdo něco dluží, měly domnělého dlužníka už dávno zažalovat. Takhle se jen točí na svých dojmech a přáních.
A četl jste to? Cituji: „Kraj měl měsíčně platit stejnou sumu, jakou poslal v prosinci 2018. O tomto mechanismu hovoří dodatek č. 17. Platba za prosinec 2018 činila podle JHMD 1,145 milionu, od té doby ale kraj podle sdělení firmy platí 1,067 milionu měsíčně. Rozdíl za následující období pak činí nárokovanou částku 1,395 milionu.“ „Dále evidujeme pohledávku za Kraj Vysočina z titulu konečného vyúčtování roku 2020, kdy po odečtení uhrazených záloh zůstává neuhrazený nedoplatek za poskytnutou službu ve výši 7 252 131,85 Kč. Tato dlužná částka se částečně překrývá s neuhrazenými zálohami uvedenými výše“ Kde vám z toho vypadlo, že… Číst vice »
…a četl jste vy třetí odstavec? Je to tvrzení proti tvrzení.
Takže je to zralé na to, dát celá případ soudu k rozhodnutí, kdo má pravdu. Proč JHMD s tímto rozhodnutím otálejí, když si jsou tak jisté, že jsou v právu?
To není žádné tvrzení, pokud to v té smlouvě je takhle napsáno, tak Kraj prostě jen neplní co tam je. A to Kraj nikde nezpochybnil, nebo jste to četl?
To je jako když máte kupní smlouvu na auto, tam je napsáno „kupující zaplatí 100 000 Kč“. Kupující si vezme auto, ale nezaplatí. Prodávájící říká: Tady mám ve smlouvě napsáno, že mi máte zaplatit a kupující buď může říct „ve smlouvě to není“, nebo „ve smlouvě to je, ale stejně nezaplatím, trhněte si“. A kraj tu říká to druhé, ne to první.
Kdyby kraj neplatil, tak první soud vydá platební příkaz. Ale jelikož JHMD doteď nemají příkaz v ruce, tak pravda bude jinde. A to tam že vedení firmy to nezvládá a chce se hojit jinde.
Rozumím tomu tak, že kraj platí zálohy podle starých dodatku v nesprávné výši a jak je známo, zálohy se musí vyúčtovat. K vyúčtování dosud nedošlo a nové dodatky pro další roky nebyly uzavřený. Každopádně je to na soud. Ať rozhodně kdo co neplní.
Obávám se, že nemalá porce másla bude na hlavě JHMD.
Nedávno jsem se pokusil s touto firmou komunikovat prostřednictvím uváděných e-mailových adres a JHMD vůbec nereagovalo.
Skoro bych se bál využít jakoukoli jejich službu, vnímám tuto firmu jako neseriózní a tedy i nespolehlivou.
JHMD je nespolehlivá a prožírá peníze i vozidla velkou rychlostí od nástupu nového šéfa Čajánka. Neuvěřitelné, jak někdo dokáže takovou pěknou dráhu dovést do kopru.
Hm. Podobné zprávy už jsem dostal i od přátel. To jsem se těšil, že tam někdy v dohledné době zavítám a svezu se. Možná je ta dohledná doba už sakra krátká a ani není, o co stát.
Co to znamená, že JHMD „prožírá vozidla“? Můžete to vysvětlit?
Já to třeba chápu tak, že se JHMD nenamáhá dávat peníze ani do základní údržby vozidel….prostě hospodaří skoro tak, jako náš stát.
No dobře, ale když spočítá, že údržba a provoz vozidel stojí 130 Kč nebo kolik a dostanou 82 Kč tak z čeho má ta údržba proběhnout? Jak jsem psal jinde, žádný oběd není zadarmo. Navíc si myslím, že tam údržba probíhat musí, jinak by nejezdili. Z čeho to financují netuším, asi jedou na úvěry, aby to udrželi v chodu
Klik budou dostávat peněz od kraje, to velmi dobře věděli. Pokud za těch okolností nejsou schopni provozovat vlaky, pak jde výhradně o naprostou neschopnost vedení JHMD a lze doufat, že tato firma skončí co nejdříve.
Nejspíš z těch turistických parních šlágrů…
Nevím, možná jsem z laciného kraje, ale částka 136 Kč/km na úzkorozchodné trati s vozidly, které tam jsou, mně připadá dost vysoká. Ale nevím, je to jen můj názor vycházející z nějakých dřívějších údajů.
To je samozřejmě relativní. Pro kraj, vzhledem k tomu, co za své peníze dostává, je to vysoká částka (autobus by těch pár lidí odvezl mnohem levněji). Na druhou stranu, JHMD mají 90 (!) zaměstnanců a to uživit už vyžaduje slušné cash flow.
Myslím, že uživit těch 90 zaměstnanců bude výrazně snažší, neš uživit jednoho Čajánka :).
(než)
V obch. rejstříku vidím v JHMD už 3 Čajánky.
Tak to je špatný…
3 Čajánci, to už je skoro 1 Tvrdík :).
A 1 Tvrdík, to je půl ČSSD: „Zdroje jsou“, Jiří Paroubek, předseda vlády.
„Zdroje jsou“ řekl Vladimír Špidla.
Takže podle vás jsou v Jihočeském kraji blbci, protože přeplácejí? Nebo jsou blbci na Vysočině, protože tyhle stejné peníze dávají podle nové smlouvy ČD?
Nebo je provoz technicky unikátní úzkokolejky podle vás o třetinu levnější než provoz na standardním rozchodu? Proč?
Vy zřejmě nebudete nestranný pozorovatel…..
Tak já se jen ptám kolik v ČR stojí vlaky, jestli tolik, kolik si myslí na Vysočině, nebo tolik, kolik si myslí všichni ostatní. Jak to teda je? Já se popravdě víc zajímám o letectví než o vlaky, ale nejsem socialista a vím, že žádný oběd není zadarmo.
No tak se ptejte, já vám v tom bránit nebudu…
Já jsem doufal, že budete mít odpověď, když jste se tu prezentoval jinak jako velký specialista na železniční dopravu. Ale utéct z debaty je taky řešení no.
Vážený pane Core,
– nejsem specialista na železniční dopravu, ani se za něj nevydávám, to se pouze vy snažíte o určitou manipulaci
– nejsem kompetentní se vyjadřovat k cenotvorbě
– pokud bych byl v pozici kraje Vysočina a mohl rozhodovat, snažil bych se pro uvedenou lokalitu zajistit efektivnější ZDO autobusy z důvodu možnosti lepšího trasování a většího pohodlí cestujících při nižších vynaložených nákladech
– úsek Kamenice/L. – Obrataň může akciová společnost JHMD provozovat dál na své podnikatelské riziko
Smlouva s částkou je daná. Zbytek je podnikatelské riziko ze strany JHMD. Smlouvu uzavřely obě strany. A jednostranné zvýšení cen JHMD bez toho aby byly podložený smlouvou je jen pokus úzkokolejek. A je jedno kolik platí sousední kraj. Ceny za dopravu jsou mezi kraji rozdílné všude. Záleží jen na tom, co jsou obě stranu ochotny podepsat.
Pokud jsem to správně pochopil, tak smlouvou se sjednávala sazba na každý rok zvlášť, takže kraj smlouvu teď se žádnou sazbou nemá a JHMD chtějí to, co se jim platí v jihočeském kraji a kolik vysočina platí ČD a já se jim nedivím. Proč by zase souhlasili s nepřiměřeně nízkou sazbou? To by byli hloupí, ne?
Když na tom JHMD prodělávaj, tak ať se na to vykašlou a úsek Kamenice/L. – Obrataň nejezděj. Kraj Vysočina tam s radostí nasadí levnější a pohodlnější autobusy, které budou jezdit tam, kam obyvatelé potřebují.
Takže vy preferujete vytrhání a rozprodej kolejí? 🙁
To asi explicitně nepreferuje nikdo, ale to že trať existuje nemůže znamenat, že kraj je povinnen tam objednávat osobní vlaky, které nepotřebuje.
No…pravda je že bez parních vlaků se obejde…
Fajn, přestaneme dotovat linky 340040, 340120, 340200, 340201, 340230, 340812, 350950 a pak si teprve o tom popovídáme…
A na základě toho, že si JHMD vymyslí částku, tak by ji kraj měl platit ? POkud s nima kraj nepodepsal novou smlouvu, nebo dodatek, tak asi těžko.
Těch 136 Kč/km je podle tvrzení v článku i s údržbou trati. Správa Železnic na toto dostává peníze mimo jiné ze SFDI.
Viz rozpočet za rok 2019, částka v tis. Kč:
SŽDC: 81,179,522
Opravy a údržba: 14,231,340
https://www.sfdi.cz/soubory/obrazky-clanky/rozpocet/2020_rozpocet2020prilohy.xlsx
Jenže důvěřuj, ale prověřuj! Copak to máme na řádku 211 z téhož odkazu:
Opravy a údržba regionálních drah Jindřichův Hradec-Nová Bystřice a Jindřichův Hradec-Obrataň: 41,229
Takže tohle „chce, aby kraje platily i za dopravní cestu.“ si žádá vysvětlení.