Prestižní zakázka pro Smartwings. Létají s rakouským kancléřem po Africe
Rakouský kancléř Karl Nehammer po přistání v Angole. Foto: FB Karla Nehammera
Rakouský kancléř na své cestě navštíví tři africké země.
Rakouský kancléř na své cestě navštíví tři africké země.
Poletí na oba motory standardně, nebo za příplatek?
Je zajimave, jak nekteri mermomoci chteji ze sebe udelat … no, momentalne zaostaleho.
Chtěl si říct pitomce 😉
Sorry, ale za mě je to relevantní dotaz. O letectví se dlouhodobě zajímám a opravdu neznám jinou aerolinku, které když vysadil motor nad Řeckem letěla s plným letadlem až do střední Evropy. Zejména v situaci, kdy měla po cestě snad každých 100 km přistávací dráhu, kam mohla se 737 bezpečně sednout. Opravdu o jiném podobném případu nevím.
je to zcela itelevantni dotaz svedcici o tom, ze tazatel je “otík”.
A Vaše reakce naznačuje, že pracujete ve Smartwings.
Váš dotaz svědčí o tom, že se o letectví nezajímáte, minimálně ne do hloubky. V čem je ten dotaz relevatní prosím? Smartwings za miliony letů za 30 nebo kolik let existence odlétali kolik na jeden motor? UZPLN to neřešil a řeklo se OK, Smartwings občas můžou? Kolikrát smartwings jednali při vysazení motoru či jinýcch krizových situcích správně a kolikrát se narazilo na „kapitána suveréna“? Kolik se mezi tím stalo jiných průserů v Evropě, když si nemůžete vzpomenout na let na jeden motor. Jakkoliv to bylo opravdu hodně špatně a chování kapitána na letu je neobhajitelné, tak to nedává generální obraz… Číst vice »
A já zase vím o spoustě společností, kterým letadlo havarovalo, také evropských.
Protože to byl takový průser, že si to budou ještě vyžírat
Snad také kancléři uvaří lepší kávu než instantní což „servírují“ obyčejným koupákům (a zapomenou tu pixlu s nescafe v galley i schovat).
Horší chuť v letadlech způsobuje primárně suchý vzduch, a vysychající sliznice s chuťovými pohárky. Pokud jste taková citlivka, doporučuji před konzumací toho, na čem si nutně potřebujete pochutnat, kloktat a pomalu polykat 15 minut dopředu půl litru vody.
Horší chuť způsobuje primárně horší káva.
Horší vnímání chuti je rozhodně tím, že je v letadle nižší tlak a extrémně vysušený vzduch. Bohužel to prý funguje hlavně na okruh receptorů citlivých na sladké a slané, ne hořké a kyselé, takže špatné kafe chutná ještě hůř než na zemi. 🙂
Když kancléř dobře zaplatí, proč by nedostal dobrou kávu, než koupák kterému portmonku hlídá paní koupáková.
No jestli bude mít Bundeskanzler stejný zážitek jako já, když jsem s nimi letěl do Říma, tak to teda potěš pán bůh.
Tady to máme, český koupák a economy turista je rozmlsanější než kancléř. 😀
To vůbec. Já jen poukazuju na to, že ta letecká společnost má opravdu špatné služby a kdykoliv jsem s nimi letěl, tak jsem si připadal jako někde na vyhlídkovém letu. Nebo jakou zkušenost s nimi máte vy?
Zkuste letět i s někým jiným
copak? letuska se na vas krive podivala? nebo nedodrzela spravnou ustrojovou kazen?
Vlastně to tak bylo. .-)
Burandské aerolinie? Ne tohle letadlo si půjčili od Niki Laudy. Existuje jediné konkrétní letadlo, které patřilo během jednoho měsíce 11 africkým vládám…
Dobrý den Honzo. Stalo se něco? Jste v pořádku?
Pan Jan cituje slavný citát ze seriálu Jistě, pane ministře. Nicméně s pronájmem letadla TVS rakouskému kancléři nemá ten citát žádnou souvislost.
Mam za to, ze 13 lidi tady nezna klasiku 🙂
Tak tedy s dovolenim, kulturni vlozka.
(sir Humphrey a Jim Hacker sleduji v TV prilet letadla Buranda Airways)
– Burandske aerolinie, jak se jim dari? Kolik maji letadel?
– Zadne.
– Uzivejte oci, co je tohle?
– Tohle si pujcili od Nikiho Laudy a nechali si jej specialne premalovat. Existuje jen jedno konkretni letadlo, ktere behem jednoho mesice patrilo deviti africkym aerolinkam. Ma nazev fantom Afriky.
Jiste, pane ministre, S01E2, zhruba ctrnacta minuta.
Pravda, v anglickem originale s nazvem „Mumbo-Jumbo“ je to jeste o fous lepsi 😉
Já věděl, že najdu kulturního spojence…
ale ta souvislost s tematem … je jaka?
Asi žádná, dodržuji místní standard…
MImochodem asi stojí za vypíchnutí, že zatímco Česká republika disponuje dvěma velkými vládními letadly a uvažuje (v současné rozpočové situaci) o nákupu více, než jednoho bizjetu, sousední rakusko, s GDP na hlavu vyšším o 13000USD, vlastní vládní letku nemá a na většinu cest posílá svou politickou reprezentaci běžnými spoji, případně si letadlo půjčí, pokud to dává smysl.
A víte kolik lidí by přišli o práci mimo pilotů a stewardek, které by probrali jiné aerolinie? Až to zjistíte, tak pochopíte, že to není tak lehké zrušit. Jinak souhlasím, že vládní letku můžeme zrušit a vládní činitelé mohou létat běžnými linkami popřípadě pronajímat letadlo s pomocí obchodních korporací, které se zúčastní cest politiků.
A v případě ohrožení států tyto letadla stát může stejně využít díky současným zákonům.
Česká republika také nemá vládní letku. Oba Airbusy A-319 jsou součástí 24. základy dopravního letectva AČR a kromě přepravy ústavních činitelů plní také úkoly při přepravě příslušníků AČR a vojenských misí a lze je v rámci programu MEDEVAC/STRATEVAC předělat na leteckou JIP se šesti lůžky s podporou života.
To je pravda, ale pro vojenské potřeby včetně MEDEVAC asi 319 ve VIP verzi není ta nejlepší alternativa…
Hlavní specifika se týkají interiéru letounů. Ten je možné upravovat do dvou variant. Pro variantu VIP je kapacita letounu 44 míst, ve variantě ECONOMY přepraví letoun až 100 osob. Přestavbu mezi oběma verzemi VIP a ECONOMY zvládne technický personál do 24 hodin.
Šest PTU pro MEDEVAC se potom tuším montuje do přední části ECONOMY verze.
Právě, ty Airbusy jsou naše jediný větší letadla (a reálně je k dispozici většinou jedno když vezmeme v úvahu údržby) využitelný pro dálkovou přepravu, Casy jsou fajn, ale je to jiná kategorie letadel.
Rakušani mají tři C-130 Hercules, u nás tuhle roli dělají ty Airbusy. Pravda, snad se přibližuje nákup nějakého vojenského transportního letadla, jako C-390 (pro nějž je mimochodem Aero subdodavatel), ale do té doby se určitě bez Airbusů neobejdeme. Také připomínám, že Rakousko si hraje na neutrální zemi, takže jejich zapojení do mezinárodních misí není takové.
Přesto valnou většinu nasazení této letky tvoří plnění úkolů vládní letky. Zvlášť na jednání vládních špiček do bruselu, odkud z Prahy létají čtyři spoje denně.
Tleskám!
Neví náhodou někdo v jaké konfiguraci? Y189 nebo tam dali sedačky z cesty kolem světa?
pravdepodobne v bezne sestave (ale je to jen odhad)… jeste den pred odletem z waw do vie hobloval chartery prave z waw .
leda ze by refit sedacek udelali ve waw.
ajo, to je možné, tam stálo celý den
No, dle odkazu na historii letů tam není moc prostoru, kdy by to stálo, na přestrojení konfigurace….leda za tři hodiny ve Vídni 🙂
Tak nemuseli předělávat celé letadlo, stačilo jen pár řad.
Předních několik řad mívá větší rozteče, tak se stím asi spokojili.
Letadlo zůstalo v konfiguraci Y189
Docela se divím, že se o takový vládní kšeft více nepopraly domácí Austrian
Je to jednoducha matematika. Bud nema Austrian volne lietadlo alebo poziadovali neprimerane vela penazi za svoje sluzby. Austrian btw nema lietadla na rozdavanie potom co vyradil DASH, a niekolko B777 a B767 z flotily.
Spis proc rakusaci nepouzili vladni / armadni leradlo?
Pretoze maju Austrian a obracaju kazde euro. Nemozu si dovolit luxus vladnej letky ktora bude stat na Bratislavskom letisku cele tyzdne.
No já mám pocit, že když se tu před lety řešila náhrada starých vládních Tupolevů novými letadly, tak jim ČSA řekly, že pro ně není problém takové ad-hoc chartery pro stát vypravovat.
To by mne zajímalo, co by jim ČSA ze své rozsáhlé flotily poskytlo;-)
Kdyby jsi pořádně četl. Tak to bylo před pár léty, kdy měli víc než jedno ero
co by jim asi tak poskytly? to same, co ma rakousky kancler. neni to tak tezke pochopit.
Nevím jak u vás, ale naše letadla rozhodně ve Kbelích nestojí. Vzhledem k tomu jaká je poptávka jak od vládních a ústavních činitelů, tak od AČR je kapacita nedostatečná.
Ale na druhou stranu, která vládní letka má Fokker 😂?
nemaj 🙂
A žlučovití odpůrci sw uz nejspis jsou s infarktem v nemocnici …
Nechápu jak SW k těm zakázkám chodí. Dakar, výzkumníky do Antarktidy, rakouského kancléře po Africe, …
Fakt borci. 🙂
Mají volná letadla a sledují výběrová řízení. Pro chartery je dobrá job.
A take pravdepodobne hraje roli nizsi cena. Kazdopadne dobra prace!
Dělat pro zahraničí nárazově jednotlivé zakázky za nejnižší soutěženou cenu?
Sedět doma na pařezu a chlastat vodu, protože není na lahváče?
Tohle se mi moc líbí, takhle by menší zdravé firmy měly fungovat, takový návrat k začátkům podnikání. Využívat příležitosti, které jsou těmi velkými tak nějak přehlíženy a chybí tam ochota vyjít vstříc.
Lítají jen s jedním motorem proto jsou nejlevnější,na kvalitu a bezpečnost kašlou….a rakusaci jsou extra zelení tak to berou jako zelenou aerolinky…
To už je trapný ne.
a dalsi momentalne zaostalej …
by mě zajímalo, jestli to zaměstnanci QS teď dělají o své vlastní iniciativě, nebo je to opět na nějaký interní popud (který všichni unisono zapírali), jako loni, nebo kdy přesně, kdy tady byl ještě větší shitstorm…
Říká letecký expert, poté co letěl do Hurghady.