Přestavba počátečního úseku D8 bude rozsáhlejší. ŘSD chystá novou žádost o zelené razítko
MÚK Zdiby na D8 a nově řešený sjezd na Mělník. Pramen: ŘSD

Záměr zahrnuje přestavbu MÚK Zdiby a Kostelecká a čtyřkilometrové rozšíření D8 na šest pruhů.
Do okruhu na severu dát tramvaj. Přes most na Suchdol. Nebo autobusy co jezdí dokola jen po okruhu. Problémem jsou ty sjezdy nájezdy ostré zatáčky a nejsou zde kruhové objezdy nového typu.(to odbočení mimo kruhový objezd hned na další silnici v pravo) Z Proseka Klíčovák dolu.. kterej chytrák tam naprojektoval ty ostré zatáčky. Pak je to zacpané kolonou až za Klíčany. a obrácený směr z Kolbenové jeden pruh do kopce.hrozný. A to připojení obrácený od Bolky směr na Prosek ostrá zatáčka a jěště z kopce. Tam bych vybral břeh a přidal jeden pruh až k přemostění co je odbočka na… Číst vice »
Pokud by to znamenalo uz pripravu D8 na krizeni s D0 v MUK Brezineves tak super. Neni na co cekat, v idealnim pripade by se mohl zacit Prazsky okruh v tomto segmentu zacit stavet uz cca za 3-4 roky…
Před pár roky tu postavili nový most na D8, dva pruhy …..co s tím budou dělat? Zbourají a postaví širší?…..
.
A do toho se má ještě stavět tramvaj z Kobylis do Sedlece…
Neboť se má budoucí severní část D0 napojovat na tuto silnici u Březinevsi, kde to nyní oficiálně není dálnicí, bude tedy D8 a D0 propojenou „pouze“ silnicí pro motorová vozidla (asi 1,5km)? Nebo je nějaká šance, že by došlo k posunutí startu D8 už ke MÚK Březineves?
Ano, začátek D8 se posune k D0
Vždyť se v tom článku explicitně uvádí že ano, že se ten úsek 0 až -1,5 km přestaví na dálniční standard.
Až začne přestavba, bude to pro nás peklo. Ale už aby to bylo. Stejně tak okruh. Rád tohle peklo na pár let podstoupím, jen ať už to je,
Peklo nastane bohužel už při rekonstrukci Kbelské, ale ta tu rekonstrukci potřebuje jako sůl.
Peklo neskončí dokud se nezmenší individuální doprava ve prospěch hromadné.
Mě vždycky fascinuje, jak podobné názory, které naprosto přesně vystihují podstatu věci, sklidí na tomhle webu smršť mínusů.
Víra autíčkářů v to, že jejich problémy vyřeší nové dálnice a obchvaty, je prostě nezlomná. Blbé je, že než prozřou, tak si zabetonujeme a hlukem zamoříme další a další kusy krajiny.
Smyslem obchvatů a nových dálnic viz D0 je zejména odklonit tranzit (osobní a nákladní dopravy) od současného zajíždění do centra Prahy, což se v současnosti děje jak v případě D8 a zahlcování kapacity kbelské, tak v případě hned o kousek dále a vedení tranzitu přes jižní spojku a Spořilov. Chcete naznačit, že dokončením PO se situace nezlepší?
Nezlepší. Podle odhadů IPR se totiž celková dopravní zátěž například Kbelské v oblasti Proseka a Letňan sice sníží o cca 10 000 kamionů denně, ale přibyde cca 15 000 osobních aut. To je ale jen kousek toho příběhu. Mnohem větším problémem jsou plánované developerské projekty na severu města, které by při svém naplnění vedly k neřešitelnému přeplnění jakýchkoli komunikací. IPR doslova říká, že „nemá smysl řešit novou kapacitou komunikací, má vliv na zatížení sítě v rozsahu celé Prahy.“ Jinými slovy, při zachování současného modal split se neodvratně blížíme do situace, která bude jednoduše neřešitelná. Stavbou nových silnic (téměř všech) problém… Číst vice »
Jestli tam plánuji výstavbu, tak musí i s městem plánovat dostatečnou kapacitu hromadné dopravy. Všichni se sunou bydlet do Prahy, tak ať se pak nediví, že tam není k hnutí. Zbytek republiky vymírá. Já, když potřebuju od Hk, např. do Varů nebo Plzně, tak mi okruh opravdu ulehčí cestu. A kdyby byl dál od Prahy, tak jedině dobře. Nemůžeme za to, že si to papaláši navrhli pomalu v centru. Má to být dálnice, ne místní komunikace. Vůbec bych na severním okruhu nestavěl jiná napojení, než na D7, D8 a D10.
Á pán chce zakázat autodopravu a čím ji chce nahradit? Snad ne koleje do každé rodiny.
Tedy neskončí nikdy. S dosažením určité životní úrovně prostě řada lidí nebude sdílet autobus s dospívající mládeží, nemytými zapáchajícími jedinci, nemocnými lidmi a hulváty za volantem autobusu, kterým příjemné chování a vystupování nic neříká. Nehledě na celou řadu profesí, které svoji výbavu zkrátka VHD vozit nemohou.
Jezdím z okraje Prahy třístovkami pravidelně a vámi popsané jevy jsou naprosto výjimečné. Řidiči jsou v pohodě, lidské trosky tudy asi nejezdí a i chrchlové se chovají vcelku ohleduplně. Kdybych jezdil autem, nemám kde v centru v práci zaparkovat a sunul bych se tam v kolonách, kterým se vyhnu jízdou metrem či tramvají. Takže kdo vždy preferuje jízdu autem oproti MHD/PID, má asi mentální problém.
Nojo, ale chrchla nemusí chrchlat a stejně to od něj chytíš a tím se nemoci jen šíří dál. Ať žije VHD.
Vzhledem k tomu, jak je MHD v poslední době přecpaná, se to nejeví nijak pravděpodobně.
Ráno před šesto přecpaná není, po osmé také ne. Stačí se tomu přizpůsobit.
Hmmm… ach vy idealisté 🙂
Jenže ráno před šestou nejsou přecpané ani silnice. Když jsem ještě před covidem dojížděl denně do práce, tak mi cesta před šestou ráno zabrala 35 minut dveře-dveře, veřejnou dopravou 65 minut (dle jízdního řádu bez zpoždění vlaku, a máme do Prahy přímý vlak a nemusím řešit zajížďku a přestupy). A odjet z kanceláře před třetí také byla jistota, že ani cesta domů nebude o mnoho delší a stále rychlejší než veřejnou dopravou. A ani teď nejsou časy o tolik jiné Jezdili jsme takto s manželkou, ona potom pokračovala skrz Prahu metrem – čili ušetřený čas x2, cestou domů jsme ještě… Číst vice »
Je potřeba ale začít na opačném konci – a to tak, že se zvětší hromadná doprava, aby ti lidi z aut měli jak se dostat do města.
Realita dneška je ale taková, že ta kapacita tam není.
Rekonstrukce koridorů byla taky peklo, jako student jsem si ji vyžral kompletně.
A v méně dávné době, každá taková stržená trolej u Ústí nad Orlicí, škoda slov…
Peklo v dopravě neskončí nikdy. Je v ní příliš mnoho úzkých hrdel.
Ten argument s dopravní inkluzí je částečně relevantní, je tu ale spousta “ale”. Za 1. D0 má především odklonit tranzit z Prahy. Samozřejmě, se ale zvýší osobní doprava netranzitní, jak se uleví silnicím v Praze. 2. Narvání co nejvyššího poštu lidí do MHD je krásná myšlenka, ale v tuto chvíli nereálná. BUS a TRAM doprava je nyní v Praze na hraně kapacity a není možné ji v krátkodobém horizontu navýšit, nejsou řidiči. Proto ROPID zamítá jakékoliv navýšení kapacity, omezují se jízdní řády v 1. čtvrtletí roku, omezuje nebo je nemožná NAD atp. Řešení v krátkodobém horizontu je nereálné. 3. Infrastruktura… Číst vice »
Dokud v Praze povládnou troglodyti z ODS, ANO a podobných sekt, tak se doprava v centru Prahy neomezí ani kdyby kolem Prahy stály čtyři paralelní okruhy. Vždy vymyslí důvod, proč to nejde.