- Silnice •
- Město •
- Doprava ve městě •
- Tramvaje
Přestavba náměstí Republiky v Ostravě se zkomplikovala, našly se větší problémy, než se očekávalo
Přestavba Náměstí republiky v Ostravě. Foto: čtenář Zdopravy.cz

Frýdlantské mosty budou muset být kompletně uzavřeny pro průjezd automobilů.
To jsou tady zase moudra. Jako asi jeden z mála lidí v ČR mám nastudovanou původní dokumentaci k Frýdlantským mostům. Ta stavba se ze 4 let protáhla na 9. Bylo to naptosté dodavatelsko odběratelské peklo, které dost symbolizovalo stav a rozpad bývaleho režimu. Od prvního dne kolaudace do objektu teklo, izolace totiž, dle závěrečné technické zprávy, odpovídaly úrovni tehdejšího vědeckotechnického poznání = mysleli, že to bude fungovat, ale nefungovalo. Stavba měla takové storky, jako když chyběla kolej pro tramvaj, pro dočasný provoz v průběhu stavby. Ano, v Ostravě, ocelovém srdci Republiky nebyla k dispozici tramvajová kolej a tak hledali výzisk.… Číst vice »
Jestli jsi studoval inženýrskou geodézii tak, jak píšeš, tak se nedivím, že fušuješ do všeho jako všichni chytří piráti.
Může mi někdo napsat, která stavba se v Ostravě nezkomplikovala? Ostrava je město vizualizací a záměrů, ale nestaví se nic, akorát proluky. Ty podchody stačilo opravit a hlavně nechat ty tři koleje
V kterém krajském městě ČR se staví více/lépe/rychleji?
Nemám přehled o tom, co se zrovna v Ostravě staví, takže bych vás poprosil, abyste to abstraktní „více/lépe/rychleji“ podložil konkrétními podklady.
Hlavně se prosím zaměřte na ukázky toho LÉPE a RYCHLEJI.
Je vidět že nikdo akce v rámci statutárního města Ostravy nekoordinuje a nehodnotí možná rizika. Nevím proč máme tak vysoké daně, když když tam nebude na stavebních úřadech jediný byrokrat dopadne to stejně jako nyní.
Ostravská Výtoň… Tak hlavně že tam není památková ochrana a jede se dál
Tohle nemělo ani 100 let. Z hlediska omezování bych spíš takhle nazval myší díru u Jirské osady.
Jsou věci co se nezjistily stvebně technickým průzkumem, pokud je řešení tak dobré.Ono to mohlo dopadnou úplnou demolicí.Jako obyvatel dneska řečeno Jihu tam naštěstí vůbec nejezdím ani autem ani MHD, máme šopin tak ani zevlovat do Karoliny.České firmy mají rozum a své kanceláře z centra už dávno vymístili, proto pracovně jezdím jinde , takže jako Ostravský patriot jednou na vánoční trhy do Ostravy stačí.
většina automobilové dopravy se vytlačí na rozkopanou rudnou, kde je už tak problém…logistika a plánovaní staveb v ostravě je naprosto dechberoucí
Tak ono to bude tím, že „shodili“ 10 z 8 mostů… Jízda po Rudné je utrpením 😀
Čtu to už asi popáté, ale pořád tomu nerozumím „..Vymístí se tak bude individuální automobilová doprava,..“
To tedy nejste moc čtenář. Prostě si vymažte „bude” a máte to.
Mohl by někdo na to město už hodit atomovku? Autem se tu nedá jezdit a tohle to rozjebe ještě jednou tolik ..
Také tu chodím pěšky. Ostrava je schůdná v pohodě.
Podle té fotky to vypadá, že už tam jedna přistála 😀
To je skutečně groteskní komentář. Zajeďte si do Prahy, abyste poznal, co znamená „autem se tu nedá jezdit“. Kolegové z tamní kanceláře, když náhodou jednou večer autem domů, zaparkují na nejbližším dostupném parkovacím místě svému bydlišti, a pak jedou domů ještě několik zastávek MHD.
Proti tomu jsou i rozkopané Frýdlantské mosty luxus. A buďte rád, že jsou rozkopané. Být to v Praze, 10 let k tomu zasedají různé komise a pak se zvolí nejidiotštější a nejdražší řešení diktované aktivisty.
S druhým odstavcem se nedá moc souhlasit. Jestli to totiž trvá v Praze 10 let, tak v Ostravě minimálně 20… Což reálně opravdu není tak daleko od pravdy. Evidentně ani nevíte, jak dlouho vůbec trvalo, než se teda koplo do země. Jak dlouho se už o rekonstrukci Frýdlantských mostů uvažovalo a pořád jen mluvilo. Výsledek je však takový, že se sice koplo, ale prostor nedostal takovou péči, jakou by si zasloužil.
Pokud to berete takto, tak v Praze to klidne trvá i 100 let. Zrovna most pod Vyšehradem chtěla ŽS vyměnit za 4/5 kolejný již v roce 1926 a už tehdy držkovali aktivisti.
Jde přece o to, že nutnou rekonstrukci tady nikdo nesabotuje, protože se mu z nějakého záhadného důvodu líbí současný stav. Ano, o řadě projektů se diskutuje dlouho. Přesto se zde velké projekty staví mnohem rychleji než jinde.
Jojo toto je taková ostravská Výtoň … Naštěstí pro ostravaky se tam staví o 106
Chce to vice aut. Pak se to vyresi…
Si zajeď do Zlína. Třeba o půl 4 odpoledne z Malenovic do centra ty cype a pak můžeš pyskovat o plynulosti dopravy v Ostravě.
Objektivne je Ostrava nejprujezdnejsi krajske mesto.
Jestli je někdo cyp jste to Vy. Jízda po Rudné, která před tím atomovým výbuchem trvala na dvou kilometrech max. 5 minut dnes zabere ve špičce 35 – 40 minut, a to se tam nesmí dostat blb ze Zlína, který spěchá a sťukne se tam s někým kdo už fatalistiticky rezignoval a nespěchá. Po odklonění toho průseru na Rudnou to bude minimálně dvojnásobek času. Doufám ,že má magistrát pevné mříže, až se tam přižene horda nasraných občanů jim za tu „koordinaci“ akcí rozbít hubu.
Jako clovek ktery jezdi celkem casto pracovne do Ostravy musim rict, ze sice ty opravy jsou neprijemne, ale objizdne trasy jsou uplne v cajku a crcat se max 5-15 minut v kolone na ceste do prace je neco, o cem by se ridicum v Praze a Brne mohlo jen zdat.
Prijde mi ze pro ostravskeho ridice zacpa znamena, kdyz neprojede semafor na prvni zelenou.
Je to tak. Jsem z Ostravy, takže můžu potvrdit. Když je kolona 15 min, tak jsem nervózní jak pes. Pražské kolony atd bych nedal 😃 takže potvrzuji vaší teorii.
Ti je*e. Nejlepší město na přepravu autem, prošpikované rychlostkama, všechno pěkně natažené, krom centra.
Většina okresních měst a všechna větší města nad 100k mají mnohem větší problémy a otřesnou infrastrukturu, nelogický zalátovanou.