Přestavba Masarykova nádraží má pravomocné povolení, tendr začne na jaře

Budoucí podoba Masarykova nádraží, vizualizace. Pramen: Správa železnicBudoucí podoba Masarykova nádraží, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Část nového zastřešení se osadí zelení a vznikne tak klidová oáza v centru metropole.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Růža

Kudyma se bude chodit na hlavák? Bude to nějak jednodušší?

Jakub Beznoska

Ono je to teď nějak složité…?

Dopravní manik

Jen aby z tojo parku nebyl druhý sherwood.

Márty

Na to je to moc významné propojení, navíc to má dost jiný charakter okolní zástavby. Toho bych se tady nebál.

Pražec

Vizualizace bývají vždycky krásné – zejména proto, že si powerpointové prezentace zářné budoucnosti přece nebudeme hyzdit trakčním vedením a podobnými nesmysly.

Znalec

Trakční vedení tam kromě té poslední vizualizace ve formě ideové studie je 🙂 Bude tam pevná trolej

Rossec

Nevidím ani jednoho holuba 🙂 , ani jeho „stopu“

Daniel Jablonecký

Ano, jedině tak je možné, aby v 15:38:42 hod. byla už skoro tma a zároveň po nádraží korzovaly osoby s krátkými rukávy. Miluju tenhle virtuální svět.

Jan M

počítá se s vychýlením osy země a prodloužení orbity – klasický čas nebude platit. Již cca 2026. Je to tak cajk?

Občan

Takže možnost uzavření na rok s podstatným urychlením padla. Škoda, ale je to pochopitelné, když současně rozkopou i Bubny/Holešovice zast. a Hlavák by to asi nepobral :-/

Juraj

Neumím si představit úplné uzavření na rok. Že bychom regionální linky ukončili v Holešovicích, Vysočanech a na Libni? To dojíždění úplně zabije.

Masaryčka při aktuálních dispozicích není kapacitně nahraditelná. Naopak, bude vhodné zkombinovat to s výlukou v Bubnech, která odkloní aspoň S5, R45 a R24, takže část kapacity Mas.n. nebude v dané chvíli potřebná.

Avlaky

Jaký je smysl mít 9 když se tam vleze v pohode i 10. Kolej? Nástupiště na to je

Standa

Taky jsem to nepobral tu jednu kolej mezi dvěmi nástupními hranami… Asi To bude kolej pro spešl linku z/na letiště a bude se muset rychle vystupovat a nastupovat ;). Takže oboustranně…

Frantík

Tak podle drážních předpisů he to zakázané.asi aby se nestalo že se lidí budou rychle hrnout jedním směrem dovnitř a druhými dveřmi stejně rychle padat ven.

Martin

To je pro mě jedna z nejnepochopitelnějších věcí. Jsou případy, kdy by mělo vystupování na obě strany smysl – typicky kusá kolej lokálky v nádraží na hlavní trati, jednou stranou pro přestup, druhou pro rychlé opuštění prostoru nádraží. Ale holt to „nejde“…

Martin Grill

Jednou přijde doba, kdy se i některé drážní předpisy budou muset přizpůsobit logice, namísto pedantským drážním dogmatům.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Nikdy se to tak nedělalo/Vždycky se to tak dělalo!

Lukáš Kníže

Pro rychlé nastupování a vystupování se hodí spíše varianta ta, že na jedné straně se otevřou dveře, na druhé straně už čekají noví lidé a až většina předchozího turnusu vystoupí, druhé partě se otevřou dveře.

Radek Janata

Nebo ten výstup i nástup najednou. V Mnichově v S-Bahnu se to tak dělá a S-Bahn je taky vlak.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Ale Mnichov je Německo!
My máme svá specifika! České cesty, třetí cesty…
Rádi víme, že to nejde.
A pokud, tak to chce hodně zábradlí! A nalepených A4 se zákazy…

Jarda

asi rezerva až se to dostaví až na letiště + další modernizace či zvícekolejnění v praze, tak se třeba dodělá další kolej extra.

Ondros

Vizualizace nesedí… Střecha „klidové“ zóny nad nástupišti je na dvou vizualizacích zastřešena lehkou bílou prosklenou konstrukcí a na dalších dvou jinou hmotově výraznější (dle mého názoru o dost více nepovedenou konstrukcí – možná i s betonovými nosníky). Ví někdo, co tedy bude realizováno?

Pražec

To jsou podle mě dvě různá místa. Lehká konstrukce je úplně nahoře nad klidovou zónou, ta „těžší“ dole u nástupišť.

Spíš by mě zajímalo, která z variant povrchové zeleně se nakonec provede. Protože to vypadá, že jednodušší (patrně starší?) vizualizace je docela zelená, zatímco ta druhá má mnohem širší chodníky – mezi nimi jsou spíš květináče, než trávníky. Lepší než nic, ale i tak to asi bude tepelný ostrov.

Ondros

Je samozřejmě možné, že se pletu, ale zkuste porovnat druhou vizualizaci s tou pátou. Případně čtvrtou s pátou. Zastřešení je prostě jiné.

Znalec

To o čem mluvíte, je původní pracovní verze. Schválená finální podoba je skleněné vlnité zastřešení jako je na hlavní fotce 🙂 Ale během realizace se to může ještě měnit – viz Eden a Vršovice

Pražec

Vida, tak máte pravdu, to jsem přehlédl. Pátý obrázek je podle všeho úplně jiná verze.

Tomáš H.

Ty vizualizace jsou úplně mimo, koluje několik lehce odlišnejch verzí jak se to v průběhu let upravovalo a teď podle mě nikdo netuší, co má bejt reálnej výsledek.

Ondra

Ještě tak to okolí vylepšit, Hybernská je dopravní stoka, o Bulharu ani raději mluvit nebudu..

původní Jakub P

Bohužel, Praha 1. Takže ani ta Na Florenci to nejspíš nezlepší, daleko spíš to bude stejná mizérie, jako dneska V Celnici nebo ta Hybernská.

Frantík

Tak i kdyby šlo jen o autíčkáře, i tak se dá ta silnice zpěknit. Ale na příkladu kruháče je vidět, že ani o to není zájem (plastové dočasné značení, žádné kytky uprostřed).

Lukáš F.

klidová oáza nad nádražím a vedle magistrály, to bude pecka

Marian Kechlibar

Inteligentně vysázená zeleň dokáže docela dost silničního hluku odfiltrovat.

Štěpán Matějka

To by me zajímalo teda jak…

Marian Kechlibar

Listím.

Štěpán Matějka

No to leda tak že by to byl pás 100m lesa…. Jinak vegetace sama o sobe odfiltruje úplné minimum hluku….

Frantisek

Hlavně by to chtělo zcivilizovat okolní ulice a k nim ten nadchod či podchod z Opletalovy ku Florenci. Zbytek je spíše taková paráda s nutností celodenního přisvícení a výluk pro údržbu. Oáza měla být kolem městského muzea, ale to by právě museli zredukovat tu magistrálu a nahradit ji jednak lepším veřejným spojením, ne nutně vedeným vždy přes centrum, jednak menší centralizací v rámci kraje i země.

Jan T.

Taky si říkám, jak klidně místo to bude, když tam bude prach, hluk a smog od aut na magistrále, vlaky by mi ani tak nevadily. V těch vizualizacích to schválně aranžují, aby tam ta magistrála vidět nebyla a bije to do očí.

Martin Peterka

Proč už ta soutěž dávno neběží? Na to přece není potřeba stavební povolení v právní moci.

Kování

Na to je potřeba výjimka od sfdi, která se aktuálně z důvodu nedostatku financí neuděluje.

Juraj

Ale no ták, na toto je rozpočet snad dávno alokovaný – pokud ne, tak zcela ztrácím víru v projektové řízení SŽ.

A opravdu neexistuje důvod, proč nemůžou být podklady pro VŘ nachystané a ve chvíli udělení povolení to vyhlásit.
Dobrá správa má ale na všechno dost času.

Martin Peterka

V rozpočtu SFDI jsou peníze na akci „Modernizace a dostavba ŽST Praha Masarykovo nádraží“ již alokovány, takže to co píšete, je nesmysl. Dávno to mohli soutěžit. Nehledě na to, že stavební povolení už je pravomocné, takže dnes už se nemohou vymlouvat vůbec na nic.

Dom

Proč ŘSD umí zahájit tendr s předstihem i bez povolení a SŽ ne?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Protože na ŘSD sedí schopní manažeři…

Ten kdo vi

Ne vždy se stavební povolení podaří získat hned. Navíc tato akce klidně půl roku rok počká.

Kování

Na to je potřeba výjimka od sfdi, která se aktuálně z důvodu nedostatku financí neuděluje. uděluje se jen po zásahu ministra a převážně jen pro ŘSD.

Jarda

protože všichni mají erekci z autíček, proto se jim nadržuje. Na mašinky se kašle.

Datel

A proto má SŽ větší rozpočet než ŘSD… to dává smysl

broge

na silnice jde násobně více peněz než na železnice. Nezapomeňte na Kraje a Města a Obce.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Až 70,4 giga je erekce z autíček?

Swariner

Ššš-ššš-húúú!

Jarda Š.

Záleží na tom, o jakou jde stavbu, a jestli se prováděcí dokumentace, která je pro uchazeče hlavním podkladem pro cenovou kalkulaci, zpracovává současně s dokumentací pro stavební povolení nebo až následně.