Přestavba Masarykova nádraží má pravomocné povolení, tendr začne na jaře
Budoucí podoba Masarykova nádraží, vizualizace. Pramen: Správa železnic
Část nového zastřešení se osadí zelení a vznikne tak klidová oáza v centru metropole.
Kudyma se bude chodit na hlavák? Bude to nějak jednodušší?
Ono je to teď nějak složité…?
Jen aby z tojo parku nebyl druhý sherwood.
Na to je to moc významné propojení, navíc to má dost jiný charakter okolní zástavby. Toho bych se tady nebál.
Vizualizace bývají vždycky krásné – zejména proto, že si powerpointové prezentace zářné budoucnosti přece nebudeme hyzdit trakčním vedením a podobnými nesmysly.
Trakční vedení tam kromě té poslední vizualizace ve formě ideové studie je 🙂 Bude tam pevná trolej
Nevidím ani jednoho holuba 🙂 , ani jeho „stopu“
Ano, jedině tak je možné, aby v 15:38:42 hod. byla už skoro tma a zároveň po nádraží korzovaly osoby s krátkými rukávy. Miluju tenhle virtuální svět.
počítá se s vychýlením osy země a prodloužení orbity – klasický čas nebude platit. Již cca 2026. Je to tak cajk?
Takže možnost uzavření na rok s podstatným urychlením padla. Škoda, ale je to pochopitelné, když současně rozkopou i Bubny/Holešovice zast. a Hlavák by to asi nepobral :-/
Neumím si představit úplné uzavření na rok. Že bychom regionální linky ukončili v Holešovicích, Vysočanech a na Libni? To dojíždění úplně zabije.
Masaryčka při aktuálních dispozicích není kapacitně nahraditelná. Naopak, bude vhodné zkombinovat to s výlukou v Bubnech, která odkloní aspoň S5, R45 a R24, takže část kapacity Mas.n. nebude v dané chvíli potřebná.
Jaký je smysl mít 9 když se tam vleze v pohode i 10. Kolej? Nástupiště na to je
Taky jsem to nepobral tu jednu kolej mezi dvěmi nástupními hranami… Asi To bude kolej pro spešl linku z/na letiště a bude se muset rychle vystupovat a nastupovat ;). Takže oboustranně…
Tak podle drážních předpisů he to zakázané.asi aby se nestalo že se lidí budou rychle hrnout jedním směrem dovnitř a druhými dveřmi stejně rychle padat ven.
To je pro mě jedna z nejnepochopitelnějších věcí. Jsou případy, kdy by mělo vystupování na obě strany smysl – typicky kusá kolej lokálky v nádraží na hlavní trati, jednou stranou pro přestup, druhou pro rychlé opuštění prostoru nádraží. Ale holt to „nejde“…
Jednou přijde doba, kdy se i některé drážní předpisy budou muset přizpůsobit logice, namísto pedantským drážním dogmatům.
Nikdy se to tak nedělalo/Vždycky se to tak dělalo!
Pro rychlé nastupování a vystupování se hodí spíše varianta ta, že na jedné straně se otevřou dveře, na druhé straně už čekají noví lidé a až většina předchozího turnusu vystoupí, druhé partě se otevřou dveře.
Nebo ten výstup i nástup najednou. V Mnichově v S-Bahnu se to tak dělá a S-Bahn je taky vlak.
Ale Mnichov je Německo!
My máme svá specifika! České cesty, třetí cesty…
Rádi víme, že to nejde.
A pokud, tak to chce hodně zábradlí! A nalepených A4 se zákazy…
asi rezerva až se to dostaví až na letiště + další modernizace či zvícekolejnění v praze, tak se třeba dodělá další kolej extra.
Vizualizace nesedí… Střecha „klidové“ zóny nad nástupišti je na dvou vizualizacích zastřešena lehkou bílou prosklenou konstrukcí a na dalších dvou jinou hmotově výraznější (dle mého názoru o dost více nepovedenou konstrukcí – možná i s betonovými nosníky). Ví někdo, co tedy bude realizováno?
To jsou podle mě dvě různá místa. Lehká konstrukce je úplně nahoře nad klidovou zónou, ta „těžší“ dole u nástupišť.
Spíš by mě zajímalo, která z variant povrchové zeleně se nakonec provede. Protože to vypadá, že jednodušší (patrně starší?) vizualizace je docela zelená, zatímco ta druhá má mnohem širší chodníky – mezi nimi jsou spíš květináče, než trávníky. Lepší než nic, ale i tak to asi bude tepelný ostrov.
Je samozřejmě možné, že se pletu, ale zkuste porovnat druhou vizualizaci s tou pátou. Případně čtvrtou s pátou. Zastřešení je prostě jiné.
To o čem mluvíte, je původní pracovní verze. Schválená finální podoba je skleněné vlnité zastřešení jako je na hlavní fotce 🙂 Ale během realizace se to může ještě měnit – viz Eden a Vršovice
Vida, tak máte pravdu, to jsem přehlédl. Pátý obrázek je podle všeho úplně jiná verze.
Ty vizualizace jsou úplně mimo, koluje několik lehce odlišnejch verzí jak se to v průběhu let upravovalo a teď podle mě nikdo netuší, co má bejt reálnej výsledek.
Ještě tak to okolí vylepšit, Hybernská je dopravní stoka, o Bulharu ani raději mluvit nebudu..
Bohužel, Praha 1. Takže ani ta Na Florenci to nejspíš nezlepší, daleko spíš to bude stejná mizérie, jako dneska V Celnici nebo ta Hybernská.
Tak i kdyby šlo jen o autíčkáře, i tak se dá ta silnice zpěknit. Ale na příkladu kruháče je vidět, že ani o to není zájem (plastové dočasné značení, žádné kytky uprostřed).
klidová oáza nad nádražím a vedle magistrály, to bude pecka
Inteligentně vysázená zeleň dokáže docela dost silničního hluku odfiltrovat.
To by me zajímalo teda jak…
Listím.
No to leda tak že by to byl pás 100m lesa…. Jinak vegetace sama o sobe odfiltruje úplné minimum hluku….
Hlavně by to chtělo zcivilizovat okolní ulice a k nim ten nadchod či podchod z Opletalovy ku Florenci. Zbytek je spíše taková paráda s nutností celodenního přisvícení a výluk pro údržbu. Oáza měla být kolem městského muzea, ale to by právě museli zredukovat tu magistrálu a nahradit ji jednak lepším veřejným spojením, ne nutně vedeným vždy přes centrum, jednak menší centralizací v rámci kraje i země.
Taky si říkám, jak klidně místo to bude, když tam bude prach, hluk a smog od aut na magistrále, vlaky by mi ani tak nevadily. V těch vizualizacích to schválně aranžují, aby tam ta magistrála vidět nebyla a bije to do očí.
Proč už ta soutěž dávno neběží? Na to přece není potřeba stavební povolení v právní moci.
Na to je potřeba výjimka od sfdi, která se aktuálně z důvodu nedostatku financí neuděluje.
Ale no ták, na toto je rozpočet snad dávno alokovaný – pokud ne, tak zcela ztrácím víru v projektové řízení SŽ.
A opravdu neexistuje důvod, proč nemůžou být podklady pro VŘ nachystané a ve chvíli udělení povolení to vyhlásit.
Dobrá správa má ale na všechno dost času.
V rozpočtu SFDI jsou peníze na akci „Modernizace a dostavba ŽST Praha Masarykovo nádraží“ již alokovány, takže to co píšete, je nesmysl. Dávno to mohli soutěžit. Nehledě na to, že stavební povolení už je pravomocné, takže dnes už se nemohou vymlouvat vůbec na nic.
Proč ŘSD umí zahájit tendr s předstihem i bez povolení a SŽ ne?
Protože na ŘSD sedí schopní manažeři…
Ne vždy se stavební povolení podaří získat hned. Navíc tato akce klidně půl roku rok počká.
Na to je potřeba výjimka od sfdi, která se aktuálně z důvodu nedostatku financí neuděluje. uděluje se jen po zásahu ministra a převážně jen pro ŘSD.
protože všichni mají erekci z autíček, proto se jim nadržuje. Na mašinky se kašle.
A proto má SŽ větší rozpočet než ŘSD… to dává smysl
na silnice jde násobně více peněz než na železnice. Nezapomeňte na Kraje a Města a Obce.
Až 70,4 giga je erekce z autíček?
Ššš-ššš-húúú!
Záleží na tom, o jakou jde stavbu, a jestli se prováděcí dokumentace, která je pro uchazeče hlavním podkladem pro cenovou kalkulaci, zpracovává současně s dokumentací pro stavební povolení nebo až následně.