Přestavba křižovatky Pávov u D1 přinese s příchodem prázdnin kyvadlový provoz

Přestavba křižovatky Pávov (červen 2024). Pramen: ŘSDPřestavba křižovatky Pávov (červen 2024). Pramen: ŘSD

V polovině července dojde k úplnému uzavření Exitu 112 u Jihlavy ve směru z Brna na Prahu.

Přestavba rizikové křižovatky Pávov u sjezdu z D1 na Jihlavu (Exit 112) si s příchodem prázdnin vyžádá větší omezení než dosud. Na dva týdny bude na I/38 v místě stavby zaveden kyvadlový provoz, následně bude zcela uzavřen Exit 112 v pásu na Prahu.

Stavbaři od poloviny května v místě budují okružní křižovatku místo stávající stykové. Doprava je zatím přes staveniště vedena v režimu 1+1 v zúžených pruzích a sníženou rychlostí max. 50 km/h. Sjezd z dálnice při cestě od Brna je uzavřen.

Nájezdová rampa na Prahu při cestě od Havlíčkova Brodu zůstává otevřená, motoristé se ale na ni dostanou poněkud krkolomně. Musejí podjet dálnici, najet na ni ve směru na Brno a ihned sjet, podjet dálniční most a najet po otevřené rampě na dálnici na Prahu.

Od 15. července dojde k úplné uzavírce Exitu 112, včetně nájezdové rampy na dálnici D1 směr Praha. Tato uzavírka pak zůstane v platnosti až takřka do zprovoznění stavby letos v říjnu. Vozidla budou muset náhradou využít Exit 119 Velký Beranov či Exit 104 Větrný Jeníkov.

Křižovatka D1 s I/38 má při pohledu z ptačí perspektivy podobu trojlístku. Vratnou rampu při jízdě od Brna do Jihlavy a přímý nájezd od Havlíčkova Brodu na Prahu tak nahrazuje styková křižovatka, která patří k nejrizikovějším v Kraji Vysočina.

Jen za poslední dva roky zde došlo k 26 nehodám, během kterých dva lidé zemřeli a 11 jich bylo zraněno. Podle posledního sčítání dopravy projede tímto místem denně více než 12 500 vozidel, z toho přibližně 30 procent tvoří nákladní auta.

ŘSD se proto rozhodlo pro přestavbu stávající stykové křižovatky na okružní. Ta bude mít vnější průměr 44 metrů. Všechny vjezdy a výjezdy okružní křižovatky budou jednopruhové, oddělené fyzicky dlážděným ostrůvkem. Pro dominantní směry (Jihlava – Praha, Brno – Havlíčkův Brod, Havlíčkův Brod – Jihlava/Brno) budou zřízeny takzvané bypassy.

Přestavba si vyžádá téměř 60 milionů korun.

Přestavba křižovatky Pávov (červen 2024). Pramen: ŘSDI/38, křižovatka Pávov, přestavba na rondel. Pramen: ŘSDI/38, křižovatka Pávov. Pramen: ŘSDKřižovatka I/38 a D1 v Pávově. Foto: Google Street View
Tagy D1 I/38 Pávov ŘSD
4 komentáře