Přestavba křižovatky na silnici I/19 v Pohledu začala demolicí rodinného domu

Demolice domu u silnice I/19 v obci Pohled. Pramen: ŘSDDemolice domu u silnice I/19 v obci Pohled. Pramen: ŘSD

V rámci úprav dojde ke zvětšení poloměru směrového oblouku hlavní silnice I/19.

Odebírat
Upozornit na
guest
22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Trumway

Tak hlavně, že je ta bytová krize když můžeme bourat stojící stavby a stavební pozemek pak zalejeme asfaltem. No comment.

Kuba2

ŘSD nemá problém vykoupit a zbourat barák kvůli výhledu, zato SŽ nemá ani na to vykoupit kus pole kvůli narovnání oblouku.

Lysimachia

Z Panoramy a StreetView je vidět, jak mají okolní baráky obouchané rohy…

Šejdr

To musel mít majitel radost. Barák měl nová okna, novou střechu, podle vysekaných omítek i nové elektrické rozvody…
https://mapy.cz/s/pafozebazu

Jiří Kocurek

Ještě před bouráním: https://mapy.cz/s/letutabeco

Nosné zdivo seskládané z toho, co zrovna přišlo pod ruku, ta střecha je profilovaný plech, to nejsou tašky.

A troufám si tvrdit, že při ocenění objektu okna započítali a ve výkupní ceně se to projevilo.

Šejdr

Já věřím, že dostal dobrou cenu, ale i tak to muselo zamrzet. Opravovat starou stavbu znamená spoustu práce a energie. Kupní cena sice pokryje i vložené náklady, ale kdo někdy začal opravovat starý dům, tak bude vědět, jak k těm starým zdem člověk přilne, když hledá způsob, jak zachránit něco, co tady postavili předkové před stoletím nebo dvěma.
Ad Panorama na Mapy.cz: roh domu je evidentně dobastlený vším, co bylo po ruce, když do něj v průběhu let opakovaně narážely nákladní přívěsy a návěsy, jejichž řidiči špatně odhadli šířku vozovky. Takhle vypadá povícero domů na podobných nepříjemně úzkých přižovatkách.

Jiří Kocurek

Ne, to bude téměř najisto původní zdivo, všiměte si, že ho překrývá omítka a tady jsou kameny vlepené do zdi taky: https://mapy.cz/s/bapehovoda

Návěsy jsou věc až z poloviny 80, let a ta fasáda není nejnovější. Opravdu se tehdy stavělo ze všeho, co bylo po ruce, cihly byly drahé a šetřilo se jimi. Braly se kameny ze stavby sklepa, ze starých hradeb, často i z hradu samotného, byl-li ponechán osudu a blízko.

Dejf

přilnout můžete, ale zavlhlou nezateplitelnou kuču tomu nikdo neodpáře. bagr je rozumný řešení, i kdyby to nikde nezavazelo. novej dům se zaplatí za nějakejch 20 let jen na provozních nákladech, o zdravosti bydlení se ani nemá smysl bavit.
vždycky když mě někdo vezme na takovej barák a ptá se, co s tím dělat, tak říkám, zavolej do půjčovny, nech tady přistavit nějakou desetitunu bagr, 200 litrů nafty, nějakej odvoz a sleduj ten tanec…

Mech

Okna i rozvody jsou tam už v roce 2015, takže jen střecha je zánovní, ale jak tady padlo je v pohodě rozebíratelná.

Camillos

Jo, I/19, kouzelná to silnice, co dovede mít šířku jak 6, tak 12 metrů 🙂

libor

občas si říkám proč ji nepřetrasovaly na Pelhřimov – Jihlava (II/602)-Nové Veselí- Žďár (II/353)

Lukáš Kníže

Ach jo… místo toho, aby se řešil obchvat obce, podpořil se průtah středem městečka ničením staletého urbanismu.

Tomáš

Taky mi to přijde dost ulítlé. Nevím, jaká je na této silnici doprava – asi ne nějak extra, když to není E komunikace – ale stejně mi to hlava nebere. Na stranu druhou, když se člověk podívá, jaký paskvil vznikl při realizaci „obchvatu“ nedalekého Havlíčkova Brodu, tak možná i bere…

David

Myslím si, že z principu by se neměly bourat budovy v centrech obcí pro to aby uvolnily místo silnici I. třídy. Amerika se v tomto již poučila, Praha snad doufám taky. ŘSD mělo vystavět obchat obce a ne vybourat střed obce.

Dusanh

Tak se na to nejdřív koukněte, tady nikdo nebourá žádné historické centrum…
https://mapy.cz/zakladni?pid=94691166&newest=1&yaw=0.720&fov=1.571&pitch=0.358&x=15.6479366&y=49.6053314&z=19&ovl=8

Jiří Kocurek

Jak kdy, jak který, tohle nelze paušalizovat.

Zas na druhou sranu se dívám do mapy a ta I/19 by spíš chtěla přeložit. Mají to na ŘSD jen jako výhled: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/622/infoletak_s34-kratka-ves-obchvat-A5.pdf

Na Praze 6 pro povrchovou dvojkolejku by se muselo bourat daleko a daleko víc. To uvádním pro jisté distukující, kteří to po povrchu chtěli.

libor

sice je to silnice první třídy, ale i v těchto místech je to taková legrační jednička, možná fajn, že je rukou ŘSD a tím se do toho více investuje. Pokud by se měl dělat v těchto místech obchvat, asi by to byla hodně dlouhá přeložka (Přibyslav až I/34, vedla by nejspíš úplně jinudy a vyřešit tím několik obcí a zatáček. Jenže taková přeložka by zase byla „hrozná“ na zábor půdy…

Jiří Kocurek

Ono je to složitější: https://cs.wikipedia.org/wiki/Silnice_II/150

I ten kus ve Zlínském kraji je stejně „legrační“. Za První republiky měla tuhle cestu nahradit nová transverzální silnice. Nenahradila. Na starých fotomapách mi ji známý ukazoval, kudy vedla, už si ale nepamatuju kudy všudy. Tohle by měl být její fragment: https://mapy.cz/s/bobozahega

Další fragment by měl být kousek na jih od Ptení a z Ohrozimi do Prostějova se po transverzálce snad dokonce jezdí, co tak najdu z fotomapy po paměti.

PS: Neplést s transverzální dráhou, to byla jiná akce, obě zhatila světová válka.

mimochodem

Kus Prerov-Domazelice tam spada taky, po nem se (uz deset let) jezdi. Zemni teleso je pak zretelne az po Bystrici p/H. Schvalne, bude se po tom nekdy jezdit?

Karl vB.
Trumway

Myslím si to samé.

xyz

A tudy by vedla (resp. nevedla – bylo by to oklikou/objížďkou) NAD za R mezi H. Brodem a Žďárem + i za Os mezi Pohledem (nebo asi už HB) a Přibyslaví, pokud by „Dobrá správa“ dle svých původních předpokladů zcela zavřela i úsek Pohled – Přibyslav (nakonec bude realizováno po jedné koleji).