Přestavba hradecké křižovatky Mileta za půl miliardy pokračuje, začne druhá etapa

Křižovatka Mileta v Hradci Králové po rekonstrukci. Zdroj: Hradec KrálovéKřižovatka Mileta v Hradci Králové po rekonstrukci. Zdroj: Hradec Králové

O proměně křižovatky na silnici I/31 se mluvilo přes dvacet let, jde o jeden z nejvytíženějších dopravních uzlů v Hradci Králové.

Odebírat
Upozornit na
guest
38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaroslav

Je to celé špatně, havárie se budou konat stejně, jízdní pruh měl být veden tunelem a chodci měli přecházet parkovým prostředím nad podjezdem. Upozorňoval jsem na to 20 let.

M.Z.

Ano. Jistý památkář, říkejme mu třeba Falta, všechny rozumné varianty pohřbil, protože by „Nebylo vidět na Bílou věž, což byl Gočárův záměr“. Takže budeme mít temné podchody pro pěší a z kolony vám ve výhledu bude překážet knihovna. Také jsme kvůli tomu vykáceli kilometr vzrotlého stromořadí, tak proč to nedoj*bat kompletně…

Radek

Jak jen začít. Podjezd a podchod pro cyklisty a chodce správně. Jinak OPRAVDU stačil úplně obyčejný kruhový objezd. Na ty dvě denní špičky v dopravě úplně v pohodě. Protože ty nevyřeší ani desetiproudou dálnicí. Tahle silnice je už pro tranzitní kamionovou dopravu marginální a přes den se tu jezdí v pohodě. To samé ten pseudokruhový světelný objezd/křižovatka o kus dále. Tam zrušit semafory a je po starostech. Až bude severní tangenta, jal jsem psal v jednom z komentářů, už nebude v Hradci žádný TRANZIT. Opakuji TRANZIT. A opakuji, špičky, kdy lidé najíždí a odjíždí z práce, nevyřeší nic. Už dlouhá… Číst vice »

Jiří Urban

Teda, v diskusích už jsem zvyklý na ledasco ale tady to je fakt síla.. jen do toho, běže a vypněte na OK Brněnská ty semafory ať to konečně funguje.

Radek

A stalo by se co? Ty značky kruhový objezd(okružní křižovatka) a čáry na silnici akorát každého matou. Ani jedno není dobře. Jedno odporuje druhému. Ta křižovatka je špatně od samého začátku, co ji takto vyznačili a označili.. A takových křižovatek, které jsou v Hradci špatně, je daleko více. Benešova x Jana Masaryka, Pražská třída x Kutnohorská, atd., atd.. A jestli jste dobrý řidič a znáte vyhlášku, tak Vám nemusím říkat, proč.

Patris

Vypnete semafory na kruháku a jako chodec / cyklista nemáte šanci přejít. Běžte se tam někdy podívat, když nefungují semafory. Je to peklo.

Jiří Urban

Ani na jednom vámi zmíněném místě jsem nikdy neměl problém uričit přednost nebo mi nepříjde nestandardní takže asi dobrý řidič budu. Nechce to moc, jen vědět, že světla jsou nadřazená trojúhelníku a kosočtverci…

Radek

To bychom se tady upsali. Jestli jste Hradečák, tak můžeme někdy zajít na pivo, a pohovořit. Nebo u té hrůzy (křižovatkokruháče).

Jiří Urban

To se asi držte dál od Anglie, tam jsou kruháče se semafory úplně všude včetně dálničních křižovatek. Jinak nevidím důvod proč rýpat do něčeho co funguje bez problému už 40 let. Jestli mi něco vadí, tak je to Koruna a ta je potřeba řešit s magistrátem a ne v hospodě.

Radek

Řešit něco s magistrátem, který dovolí postavit další obchoďák u Milety i přes odpor lidí, co tam bydlí … jedině pistolí.

czhunter

Co znamená „stačil by kruhový objezd“ ?

Jako že by byl menší?
Levnější?

Ani jedno z toho by nebyl, tak v čem by byla ta výhoda?

Radek

Stačil by na pohodový průjezd křižovatkou.

Radek

Stejně se bavíme o dvou hodinách ráno a dvou odpoledne. Teď se ta křižovatka předělává a žádné tragédie se tam nekonají. A kdo chce jezdit autem, tak to holt musí chvilku vydržet v té koloně.

kik

No, jako Hradečák vám musím oponovat. Kdykoliv potřebuju jet z Labské II směr Malšovice či Nový Hradec tak první věcí je zjistit jak je průjezdná Mileta. A to i o víkendech. Tam by to ten vámi navrhovaný kruhák jen a jen ucpal – asi tak jako ten kruhák u Auparku kde se tvořej kolony nezávisle na denní době. A vypnout světla na kruháku u kolejí je totální blbost protože jen díky těm světlům to tam je průjezdný.

Radek

U Milety jsem psal kruhák s podchody, takže by auta nikdo v průjezdu nebrzdil.

Radek

A jestli jezdíte denně a víkendu z Labské seznam po Hradci, tak už asi všichni víme, kde je problém. Nejste ale sám. Proto si nestěžujte na kolony.

Luboš

Nezbývá než doufat že přínos křižovatky bude výrazně větší než přínos ,,inteligentního“ řízení křižovatek…

Ruzian1

Teď v neděli, v 10 večer, jsem mezi hlavním nádražím a výjezdem na Holice stál na všech křižovatkách, protože je to přeci inteligentní a tak to muselo pouštět ten vzduch z vedlejších. 😁

Jiří Urban

Nové semafory mají spoustu výhod a také se umí noc vypnout když je tak někdo z magistrátu nastaví…

Radek

A o ,,inteligentním“ řízení křižovatek se raději ani rozhovořovat nebudu.

Greg

Kdyby udělali to původně navrhované řešení, tedy v místě křižovatky čtyřproudý hradecký okruh zahloubený do země a nad tím kruháč pro odbočování jinam, bylo by to nejspíš propustnější a k tomu by to i hezky vypadalo (nevím, jestli se dá ještě najít ta původní vizualizace – snad pan autor by ji mohl přidat do článku?). Ale takto je to taková podivná úprava, která má snad jedinou výhodu, že chodci a cyklisti budou mít podchody, jinak to bude vypadat skoro stejně – ty odbočováky asi moc přínosné nebudou, když za nimi nebude připojovací pruh. A navíc to bude vypadat podobně hnusně,… Číst vice »

Olin

Plný souhlas s kolegou. Možná drobná nápověda apelující na invenci lidí na ŘSD a na útvaru architekta a plánování statutárního města H.K., kteří by poté obyvatelům mohli předložit i něco jiného s odkazem, na funkčnost i jinde a způsobu zapracování do intravilánu velké aglomerace. A dopravní zatíženost této stavby je opravdu jiný level než si Hradec vůbec představuje. Samozřejmě nemusí to být tak velké, ale myšlenky k využití by se jistě daly najít, zvláště když se do toho chce nasypat 1/2 mld. A když to nebude jako MUK, tak poté je to fakt ranec, až moc velkej, ať si to… Číst vice »

Jiří Urban

Jenže ty křižovatky se za tu cenu staví dvě, plus kompletní přestavba ( a jedna novostavba) čtyřech ulic. Hradec je stotisícové město, ne Vídeň.

Jiří Urban

A tomu každodennímu popojíždění od nemocnice k OK Brněnská by tohle pomohlo jak? Že by se tam auta podjezdem rychleji štosovala? A to že by auta jedoucí od nemocnice doleva k Labi zablokovala vjezd od flošny i z centra by bylo zlepšení oproti světelné křižovatce? Nehledě na to, že při dnešních cenách by to stálo minimálně 2x tolik než realizované řešení.

Erik

Porad jsem nepochopil ucel teto akce. Je nekde propoctema vyssi propustnost ci jine vyhody?

Pavel

Jeden z plusů je bezpečnější pohyb chodců a cyklistů do a z centra města a samostatné odbočovací větve. samozřejmě by se našlo i lepší řešení – MÚK, ale …

Barold

Krátké odbočovací větve bez vlastních odbočovacích pruhů, které zaslepí vozidla v ostatních směrech, takže budou k ničemu…

Jaroslav Černý

Ano, přesně. Celý ten projekt je špatně. Ale co se v HK za posledních cca 20 let v dopravě povedlo? Jedině snad kruháč u Fortny, ten vyřešil fronty od zdravotní školy.

mil

Ale to jen nahodou, protoze architekti(nebo kdo) v HK znaji na spatnou dopravni propustnosti jen jedno reseni – okruzni krizivatka – mozna proto, ze to ma zkratku OK, tak se jim zda, ze to je vsude OK… ale mozna tam je jen nekdo kdo nesnasi ridice a cyklisty.

Rossec

… ale co se nezlepší, a je důležité, je příjezd sanitek do fakulty, která se rozrůstá.

Radek

Příjezd sanitek přes nejdebilnější křižovatku v republice je kapitola sama pro sebe. Sanitky od Labe měly vjíždět už dávno starou bránou. Tolik peněz se utrácí za voloviny a něco užitečného nikdo neudělá.

Hytlák

Projedou starou bránou a budou se motat mezi chodci až k Emergency. Vy jste hlava.

Jiří Urban

MÚK v těchto místech veřejným míněním neprošla (nedivím se) a tím pádem to není lepší řešení.

Padre

Veřejné mínění je v Hradci Králové kapitola sama pro sebe.Přikladem budiž fotbalový stadion ,jež mohlo město mít vybudovaný zdarma a ještě by dostávalo každý rok příspěvek na fotbalový klub.Takhle za něj diky pár psychopatům zbytečně vyplázlo ranec.

Barold

Pokud myslíte tu šílenou megastavbu s dalším zbytečným obchodním centrem tak je to hodně zjednodušený pohled… To, že stadion mohl stát dávno a ve výsledku levněji, kdyby se různé cílové skupině by nehandrkovali o projektu, který se x krát predelaval tak máte pravdu…

Jiří Urban

Účely této akce jsou: – větší propustnot: doplnění pruhu pro levé odbočení Labe – centrum, to byla největší bolest původního stavu, protože kvůli tomu nešla dát zelená z obou směrů, což kvůli nutnému dalšímu zelenému cyklu zásadně snižovalo kapacitu křižovatky a způsobovalo i problém s přechodem viz. niže – přidání pruhu ve směru z centra do nemocnice: předchozí situace bylo projetí asi tak na pět šest zelených kvůli nechání dostatčného času na levé odbočení od nemocnice k Labi – větší bezpečnost chodců: Původní řešení nedávalo zelenou chodcům od nemocnice k univerzitě a celý ten hlouček studentů musel stát namačkaný na… Číst vice »

Jaroslav Černý

Původní MUK se čtyřpruhovým podjezdem měla stát pod půl miliardy.

Nemám

Ale v cenách před 20 lety