Systém měření emisí je plný podvodů, ukazuje ASEM. Ministerstvo tvrdí, že na podezřelé stanice upozorňuje
Evidenční kontrola. Ilustrační foto: Ministerstvo dopravy
Současný systém měření emisí umožňuje rozsáhlé podvody. Ministerstvu se však aktivita sdružení ASEM nelíbí.
Tuzemský vozový park je výrazně starší než v Německu….. proč asi?
Třetinová vejplata?
Jestli oni ti chlapci z ASEM nejsou dezinformátoři a XXX švábi….
Cela STK je k nicemu.
Hodně hloupý názor. Kdyby šlo jen o emise, z z části bych i souhlasil, ale kontrola brzd, řízení a podvozku je nutná a jsem za ni naopak rád.
Holt jsme sice relativne bohata zeme ale s obrovskym mnozstvim chudych lidi, kteri si s vychodnimi platy nemuzou dovolit nova auta za zapadni ceny.
I starší a levná auta mohou být udržovaná a nemusí škodit zdraví víc než je nutné. Naše příšerka to dokazuje. Přečtěte si její příběh.
https://uzdravpriserku.cz/street-art/
A ještě k tomu bohatství – pokud dá někdo poslední peníze za auto z bazaru a třeba se i zadluží a přitom důvěřuje protokolu z STK/SME, jakpak se asi z té bídy vyhrabe?
Snažme se být raději chytrou zemí a nepodrážejme si vlastní nohy. To ostatní se už se dostaví.
Pokud má někdo bídu, tak pořízení nejhorší investice, ho z té bídy nevytrhne.
Běžné auto lze brát jako investici, pokud pomocí něho vydělám víc peněz, než kdybych jej neměl.
Smutné a ještě smutněji je mi z diskuse k tomuto tématu. Ministerstvo neschopné věc řešit, přiznávání se diskutujících k úplatkům, hájení „špinavých “ aut, že státu do toho nic není.
Fosilteroristi lobují za svoje smraďochy, co k tomu říct více.
Ono je to k diskusi. My jsme třeba museli z důvodu nerentability opravy pravě kvůli emisím odstavit výborné Punto (druhý vůz v rodině) s 5ilitrovou spotřebou a ročním nájezdem max.3tkm. Auto nám mohlo pro dané potřeby sloužit ještě minimálně 4 roky. Nejsem si vůbec jistý, jestli likvidace tohoto jinak plně funkčního vozu byla objektivním pohledem vlastně ekologická. Nebylo by přínosnější a vlastně i ekologičtější tento vůz dojezdit?
Roztavení v huti je určitě ekologické. Protože ocel je jeden z nejzrecyklovatelnějších materiálů. Kdežto ježděním pouze zvyšujete riziko nehody a vypouštíte teplo a emise.
Jistě a úplně naprosto nejvíc ekologické je zlikvidovat starou neekologickou funkční věc a koupit novou – ekologičtější. Ta se prostě jen spawne v obchodě bez jakýchkoliv externalit.
Vo co de? Prostě máme auta v cajku 😉 (čím starší tím kvalitnější jak u vína a sýra 🤣)
P.S.: kdopak ani panu Fleischhansovi ublížil?
Dekra a klidně ať je pan Fleischhans potopí. Takoví špíňáci, jen ať na ně ukazuje.
Jak muze ministerstvo rict, ze o tom problemu slysi prvne? Tohle by chtelo hodne medializovat. A vypada to ze se to ASEM trochu dari. Zjevne kdyz sli standardni cestou, tak bylo vse zameteno pod koberec.
A muzu se pak divit, proc neustale vidime silene kourici stare Superby a podobna auta, ktera by takhle hulit nemela. A opravdu to neni vypalovani DPF – to neni celou cestu pres mesto.
Děkujeme, snažíme se. Kampaň na toto téma podpořili i Norské fondy a Státní fond životního prostředí. Naše tvrzení nejsou vycucaná z prstu – http://www.uzdravpriserku.cz
2x za sebou sem na STK dostal napsano ze auto trpi korozi (stari 23 let), kdyz sem zadal informaci kde ta koroze je, byl sem pokazde odmitnut ze oni nemaji povinnost zakaznikovi rikat kde je koroze … nasel sem si jinou STK a svete div se … auto korozi uz netrpi …
Přitom je to svého druhu státní rozhodnutí, které by tedy mělo být napadnutelné pro nepřezkoumatelnost, jenže to je sci-fi. Co si budeme povídat, na STK se mají všichni dobře, ale to je věc státu, resp. toho ministerstva, že nedělá svoji práci.
Nechápu, k čemu jsou úředníci, když poptávají analýzu u externí firmy. Možná by stačil na ministerstvu někdo, kdo umí s Excelem, ale to asi mám přehnané očekávaní od ministerských úředníků.
A divíte se, když tady pořád jedeme linku „snižování platů státních zaměstnanců“?
Tihle chovní koně na ministerstvu, kteří za to “zodpovídají”, platy mít malé nebudou.
Nepodléhejte mediálními obrazu. Úředníků máme na evropské poměry na obyvatele moc. Jejich efektivita je nízká a většina z nich by se v soukromé sféře neuživila. A Váš argument o platech je zcela zcestný, ve státní správě je průměrná mzda vyšší než v soukromé.
Obávám se, že kopírujeme cestu Řecka…
Úředníků máme tolik, kolik vyžaduje naše legislativa. Prvním krokem je nastavit legislativu tak, aby vyžadovala co nejméně obslužného personálu (úředníků), pak lze snižovat, do té doby jsou to jen plané kecy.
nesnižují se platy, ale počty. Ale to taky tak úplně ne, protože se většinou ruší neobsazená místa, nebo důchodci, a když už náhodou někdo musí z kola ven, tak se v podstatě jen přesune na kolo jiné….
Klidně budu svědčit – na svým starým Peugeotu jsem uplácel, na Mondeu naftě, co jsem měl OK a teď je KO a prodal jsem ho, co uplácí i teď. Vždy v popelníku. Co říkají, že ne, jsou lháři a podvodníci.
to se máte čím chlubit že jste uplácel:-)
Vím o lidech, kteří i s autem v pořádku upláceli preventivně, protože nehodlali řešit technickou na 30 dní, vytáčení motoru do omezovače a podobné věci kvůli tomu, že se zrovna technik špatně vyspal.
Ty nase auta jsou dobre zajety a proto vsechno projde….
A je videt, ze do toho nikomu nechce. Nastal by velky zmatek a panika. Pak by treba nekoho mohlo zacit zajimat, jak jsou na tom filtry pevnych castic… Dalsi prusvih. NEchame tomu volny prubeh, pripadne potrestame ty, co na problem upozornuji.
No nebylo by pak lepší ty kontroly radši zrušit?
Bylo. Ale to by vzniklo hromada nezaměstnaných a těm by podpora nestačila, jsou zvyklí na jinačí peníze 🙂
A taky by pak lidé jezdili už s totálními vraky, sice jen někteří, ale to by stačilo.
Hm, já tedy doufám že jsem to pochopil dobře (pokud ne tak se omlouvám) ale měření na stanici nemá primárně určit zda automobil je „špinavý“ či „čistý“ ale zda jeho naměřené hodnoty odpovídají tomu „co má v papírech“. Přičemž hodnocené velikočiny jsou například „procentuální objem CO ve výfukových plynech v jistém režimu (=otáčkách)“, dále obsah NOx a možná ještě některé další… To obecně NENÍ o tom jestli je auto šetrné k životnímu prostředí nebo není, ale „jen“ jestli je ve stavu dobře udržovaném (=blízkém k hodnotám jako když bylo nové) nebo jestli už se výrazně odlišuje (=něco je ve špatném… Číst vice »
Auto ma splnovat to, co ma v papirech. V normalnim state by se starsi auta menili za novejsi a tim „cistsi“. U nas mame auta starsi. Plus ve stavu, kdy by nemeli vubec projit. Ale projdou. Pokud by to nekdo zacal merit poctive, nebude k nemu nikdo jezdit a muze to zabalit… Proto se o tom „oficialne“ nevi a vsichni odpovedni delaji, ze je vsechno v poradku. Viz ty okate priklady v clanku.
No a co, v normálním hlavním městě EU by taky roční kupon na MHD nestál 3650 korun, ale jak dojde na diskuzi o zdražení (nebo zrušení nesystémových populistických Babišových slev), tak hned hystericky kvičí ty samí, kteří t.č. horují za přísná STK, protože si neumí vydělat ani na tu jedničkovou Fabku a dopravu jim musí zbytek lidí dotovat ze svých daní.
To víš že jo. Všichni vám ty vaše plechovky závidíme, i když sami máme vlastní. 😀
Tak určitě.
Nevím, proč do toho někdo pořád šťourá? Proč srovnávají počet nevyhovujících aut na emisích v Německu a u nás -když před tím nesrovnávají platy v Německu a u nás. Stejně jako u nás stále jezdí spousta Ukrajinských aut bez STK – když jim tak jdeme na ruku, ač nejsou ani v EU – tak co třeba i u nás STK zrušit???Stále někde píšou, že špatné emise aut je to nejmenší zlo a i přesto se tím spousta vlivných lidí zabývá. Ještě bych rád přidal jeden komentář, který se netýká STK, ale spadá také do kompetence ministerstva dopravy o kterém nedávno… Číst vice »
Jak něco vadí komoušským aktivistům z Transparency International, tak to obvykle funguje dobře.
STK fungují dobře?? Znám STK, kam jezdí auta z celé republiky za některými techniky, kteří milují jejich bankovky. Takže úplatky a úplatky.
Nechcete se přihlásit k Pomocné stráži VB? Prý potřebují nové rudé kádry…
Kdyby jsi ty a tobě podobní tam nelili fritovací oleje a trochu se o ty auta starali, tak by nikdo nikomu nic nezakazoval. Ale když si někdo vykuchá auto a lije tam všechno jen aby ušetřil tak se nediv.
Až stát přestane vydělávající lidi okrádat o třetinu jejich peněz, aby je přerozdělil ve formě dotací netáhlům z neziskovek jako TI, tak si lidé budou moct dovolit za svoje vlastní peníze (které jim nikdo neukrad) koupit kvalitní olej a celá diskuze je zbytečná.
Pán asi nikdy neslyšel o inflaci a o vztahu “snížení daní – zvýšení inflace”.
A už vůbec to tady nepozoroval v praxi, kdy Babiš s Dluženou tady rozhazovali prachy z vrtulníku vidlema a pak jsme měli nejvyšší inflaci v Evropě.
Prostě – blahoslaveni chudí duchem.
Přesně!! A ještě zbydou peníze na super kvalitní protokol z STK/SME v areálu s autobazarem. Zde si pak kupte auto. bude jezdit navěky i bez oleje. V týhle zemi si fakt někteři lidé nevidí do úst. Ale chvála ti, že podporuješ MHD!
Spíše bude více bývalých STB mít dnes STK jak tak poslouchám tento podcast – https://www.transparency.cz/emise-versus-cesko-kdo-vydelava-na-korupcnim-systemu-mereni/
Rok 2016, Dan Ťok v roli ministra na konferenci Diag Con. 8 let zpátky!!! https://www.youtube.com/watch?v=_YA_ZwKE_Is
O tom, že se problematice dlouhodobě věnuje redaktor ČT p. Samko také není žádná neznámá věc.
To je aspoň binec. Emisně nezpůsobilá vozidla se klasifikují jako způsobilá, globální oteplování neexistuje. Ale rostoucí počty případů rakoviny, mrtvice a infarktů jsou z čeho asi? Hlavně, že pak budeme skuhrat, že nejsou peníze na léčbu a provoz nemocnic. Navrhuji doktorům léčit rakovinu překlasifikováním na lehký zánět a zlomenou nohu, na kožní otok. Ale stejně je divné jak pořád za ty jedovaté smrady někdo lobuje.
Bacha, abyste z toho rozčílení nedstal taky mrtvici.
Pavilon D.
Nechci Vás napadat,ale za kopcem je válka,tam nikdo emise neřeší,zjistěte si čím se tam střílí,pohybují se tam tanky z 70.let,v té době nikoho žádné emise neměřil,tak na co si tady hrajeme.V pondělí jsem byl ze svým vozem na emisích,ještě než dojde k samotnému měření,a v programu se objeví chybný kód motoru,tak nastavený program neumožní pokračovat v měření,a musíte závadu odstranit.
Na ovzduší v Praze má vliv doprava v Praze, ne úhrn emisí v Evropě
A co jako? Jakože válka je dobrá, že neřeší emise, nebo co? Jaderná bomba má zase jaderné emise, ale věřím, že žádný výfukomil po jaderném spadu netouží.
Všichni vidíme, že ten komu to hlavně vyhovuje, je samotné ministerstvo.
Ten úřad patří sakumprásk zrušit – reálně nic nedělá.
A pijavice z TI odstřihnout od našich daní, viz. hlídač státu.
Strkají rypák do daní soukromých firem, i když jim po tom je kulo hulo, ale 7 milionů, které jsem do nich nedobrovolně nasypaly a ani pořádně nevíme za co, jim kupodivu nesmrdí.
Ale ťuťu, zákony platí zase jenom pro někoho, žejo?
„Data o podvodech a podezřelých stanicích prý vidí poprvé.“
Tak sorry jako, ale pokud ministr dopravy osobně a jeho podřízení o praktikách na STK nic neví, tak v těch funkcích nemají co pohledávat.
Resp. se tím opět a opět potvrzují má slova, která tady už přes dva roky více či méně pravidelně opakuji, o tom, co je Kupka (ODS) zač…
Celý ten odbor ministerstva, který to má na starosti propustit od hlavy po pěšáka.
I kdyby nic o STK nevedel, tak by musel byt k tomu i slepy, kdyz nevidi, co se na ceskych silnicich pohybuje za strepy, ktere pohromade drzi snad jen silou vule ridice…
Podle vzhledu jako hodnotit auto?Tak to je nesmysl.
Kupka je žvanil co ti obhájí i naprostý nesmysl a lež. Ale hlasem vypravěče dětských pohádek…
Na internetu je video z konference ASEM ještě za Ťoka. Popisuje docela věrohodně, jak funguje legislativní proces. „Můžeme se snažit prosadit změnu, ale garantovat výsledek kvůli pozměňovákům (lobbistů) nemůžeme.“
*konference DiagCon
Jojo, protože se tady neeviduje, kdo co po kom chce a hlavně se ignoruje, že třeba pozměňovák na hazard nám tady podal Mareček Bendů – jeho voličům to zjevně nevadí a ostatní se nezajímají.
Děláme si to sami.