Přeshraniční osobní vlaky v Beskydech téměř končí, na Slovensku proti tomu vznikla petice
Elektrická jednotka Panter u Žiliny. Foto: ZSSK
Vlaky nahradí přeshraniční autobusová linka.
Vlaky nahradí přeshraniční autobusová linka.
Osobní vlaky z Bohumína mají končit v Čadci, ne v Mostech. Kdysi pokračovaly i do Žiliny.
http://portal.cp.sk/Data/pdf/L502716_221211_98093.pdf
Náhrada za výluku která bude na trati probíhat.
to je náhrada jak noha když na českém uzemí ignoruje 3 vlakové zastávky.
Typický příklad, jak zničit přeshraniční spojení. Přes hranice státu, hranice kraje, hranice kraje, hranice okresu, vždy stejné schéma.
Určitě za to múžou soukromníci a objednávka krajů. Stačí na zrušit Kraje, aby vlaky zařídilo Ministerstvo centrálně a vypráskat Jančuru.
Moment, to se před 2 lety přece povedlo? Jaktože nejvyšší dopravní orgán dělá dopravu hůř než většina krajů v ČR?
Přerov-Břeclav je Os na území 3 krajů a je bez přestupu.
By mě zajímalo jak může Jančura za to. Že někdo neumí udělat jednoduchý JŘ v tak jednoduché oblasti mezi Čadcou a Návsím…?
Jinými slovy všichni ti kteří ho vymysleli, posvětili a rozhodli o tom že jej budou platit by se měli vrátit na strom. Odevzdat diplomy pokud mají glejt z Pardubic či Žiliny. I ta poslední místní babička co pamatuje poválečné období a má vychozených jen několik tříd školy by to udělala líp….
To bych rád viděl, jak by jste tam všechny myšlené vlaky na tu jednu kolej, po které se bude jezdit velmi pravděpodobně z důvodu bezpečnosti 50 km/h, nakreslil.
Na druhou stranu by možná pomohlo, kdyby rychlík předjížděl osobák v Návsí, ne v Bystřici. Jen nevím, kolik by tam na předjetí bylo místa (koleje a odstavené soupravy).
Prostě po dobu výluky cestující ze Slovenska mají komplikovanou dopravu do zastávek Bocanovice, Hrádek, Bystřice, Verdyně.
No tak já už jsem se nad tím pozastavil hned jak jsem JŘ viděl. Poprava… Vzhledem k tomu že to nestaví v místech kde zastavoval vlak tak se ani nedivím že k tomu došlo a vznikla petice… Ti lidé tam vazby mají. Myslím celá oblast Jablunkovska s okresem Čadca. Šlo se díky vlaku dostat do Mostů u Jablunkova. A to ať šlo o rodinné vazby tak turistický ruch. Byť i tak to bylo tristní… Takovým způsobem nastavit JŘ může jen ten kdo si nepřeje cestující ve VHD a navíc chce se pomstít určité části území. Např odjezd z Čadce 15:30… Číst vice »
“ turistický ruch.“
Pro něj stačí aspoň v sezoně zastavit Kysučany/Ostravany v Mostech.
Tomu se ale MD brání.
To by sice hypoteticky byla pravda pane Jal. Prakticky to není možné ze tří důvodů. – nestihl by se uzel Čadca 59/01. mimo jiné z těchto důvodů to nestaví v Kysuckém novém Městě. Více méně jde o začátek změn na dálkové dopravě. Tam je posun vpřed co se týká počtu spojů Ostrava Žilina. – záměrem je prodloužit linku S2 z/do Čadce. Linka S2 pojede v blízkém budoucnu trasou OV Hlavní Stodolní Střed Havířov Těšín Třinec Návsí Mosty Čadca a zpět. – záměrem kraje je dále Spěšný vlak Ostrava Mosty u Jablunkova interval 120 minut. Pak stačí pro ryze místní navázat… Číst vice »
Asi bych upřesnil, že mezi se nejezdí mezi Střelnou a Strelenkou (4 tarifní km), kdy se nedohodl zlínský kraj se Slovákama (asi jejich MD) na společné objednávce. Prý pro zbytečnou velikost soupravy (680? nebo dlouhý 4 v. panter) a tím i větší finanční náročnosti. Ani se tomu z hlediska zlínského kraje nedivím, stačil by panter dvouvozový (a to až moc), sám jsem totiž viděl jet z Púchova do Strelenky 4 vozový panter jako vzduchovozič.
Skončily nadobro i osobní vlaky z ČR do Púchova a do Vrbovců? Nevím, ptám se.
Vrbovce sa stále jazdia, Púchov bol zrušený už dávnejšie.
Díky. V létě byly hlášky, že přes hranice z/do Vrbovců už nebude
„Důvodem rušení většiny osobních vlaků jsou práce na koridorové trati na slovenské straně.“
Takže jde o podobné přeshraniční omezení, jako na úseku Děčín – Pirna. Ale tam veškerá podobnost končí. Zatímco Němci zavedli plnohodnotnou náhradní dopravu, včetně návaznosti na jiné spoje a dle možností alespoň přibližně zachované časové polohy a zachovanou obslužnost stanic, tak slovenská ZSSK (objednavatel?) prostě škrtla vlakokilometry a jednoduše si je neobjednává. Pokud jsem to pochopil špatně, tak mě snad někdo doplní/opraví.
Ovjednatelem všech vlaků je tam ministerstvo dopravy.
Ano, pravda, na Slovensku je železniční doprava centralizovaná.
Máte naprostou pravdu. A navíc těch 3000 podpisů udělalo hlavně nezastavování v KNM.
Odkial mate v redakcii, ze bude jazdit jednotka ZSSK 660/1 netusim. Podla obehov je to klasika 460 ČD.
Asi máte špatné oběhy.
Obehy ZSSK to tak uvadzaju, Co uvadzaju ČD neviem
Ted budu za hnusneho. Ale co je nam po Slovacich, kteri chteji dojizdet za praci do Trince. Chteli svuj samostatny stat, chteli. Tak at se staraji. Prioritou uradu v CR je se starat o dopravu pro obyvatele CR, ne SR.
Oni tady pracujou, to je pozitivní, a je tedy i v zájmu ČR umožnit jim se slušně a efektivně do práce dopravit. Ostatně nejde jen o zaměstnance, veřejně dostupná mobilita má i jiné významy.
tak maj euro a prezidentku, podle některých prý ráj na zemi, tak co je láká sem.
ajajaj, nasrani ze dvou veci, ktere se slovakum povedly, je vidim velike.
z vaseho prispevku nicmene plyne, ze vychlastana troska, ktera by za jinych okolnosti tri roky lezela nekde v ldn, je lepsi prezident?
je to sice ocas, ale tohle z jeho příspěvku určitě neplyne
Euro má i Černá Hora nebo Kosovo, to že se někde používá nemá s životní úrovní nic společného.
A druhé staně Belgie a Holandsko.
A co se ČR týká, tak je tu bohatá Praha chudý sever Čech. Takže ani národní měna v rámci státu nezajistí ráj na zemi všude kam se podíváš.
„tak co je láká sem.“ třeba několik stovek tisíc volných pracovních míst. A to má ČR stále posledních 6 let nejnižší nezaměstnanost v EU.
Podobně v Praze. Tam lidi z okolí berou práci v IBM. A berou ji pepikovi ze Žižkova, který neumí anglicky, protože přece nebude žádněj intelygent.
Docela by mě zajímalo, zda se ve věci nějak angažuje vedení TŽ, aby se jeho zaměstnanci dostali do práce.
Ale to jim nikdo nebrání. Ani po zrušení osobních vlaků přes hranici. Dalo by se říci, že zrovna pro ty z Třineckých železáren se to možná o dost spíš zlepšilo.
Stačí jim přestoupit do rychlíku v Třinci centru a budou v Čadci dřív než dosud osobním. O 20 minut.
Ranní Os zůstává nezměněn.
Jediný problém je jízdné. Odis se v R neuznává- MD je proti.
.
Problém s rychlíky je ten, že v jednom kuse jezdí zpožděné (rozkopaná Žilina, čekání na přípoje) a přestupy na osobáky tedy budou hodně nejisté (dispečeři nemají problém přeložit předjetí už při několika minutách zpoždění).
Pane Pezos. Plná pravda. Jak může někdo uvažovat o tom, že zaměstnaneckou dopravu postaví na dálkovce a možnostech přestupů…
Když budou R mít od Ostravy 20 minut, ničemu to vadit nebude. Dají si u zastávky v hospodě něco dobrého a dojedou ve stejném čase jako dosud.🍷😉
Na směnu budou jezdit stejně, zpoždění R od Žiliny je nemusí zajímat
Tak se podivejte jak jezdi vlaky pres hranice kraju. Nekdy je to horsi nez statni hranice…
povidejte, prehanejte.
Tak napr. Strakonice – Horazdovice (jako noty na buben nebo jen rychhliky), chornice (krajske trojmezi), kraliky – stity (zkracena trat na hranici kraje), brezova – Čt (prestup z pantera na regionovu). Myslim ze nadavno se tu resily i vyrazna omezeni osobaku tabor – benesov, veseli – jihlava. Nevim kam az budou zajizdet ibalginy jmk smerem k havlbrodu…
Chornice byla slabá už za Federace. A když Štíty spádují do okresního Šumerka, tak s tím ani zrušení krajů nic neudělá. Zrušení okresů s tí totiž neudělalo nic.
Okresy jako územně-správní jednotka zrušeny nebyly, pouze okresní úřady.
Ibalginy pouze do Kozlova. (Označeno názvem Křižanov.)
Votice – Benešov je vyřešen od pozítří a od Votic na jih žije lidí tak pro minibus. Plus se většině z nich od letošního roku prodloužila cesta na zastávku. Je zázrak, že tam Středočeský kraj vůbec ještě něco objednává.
Meznu se naopak cesta na zastávku zkrátila.
Zrovna u nás to přes hranice krajů většinou funguje na SK přes hranice žup většinou nejede vůbec nic a to to tam objednává jediné správné MD.
Na to ste prišli ako? Kde na Slovensku je linka umelo useknutá na hranici kraja? Práve preto že to objednáva MDV sa to nedeje. Nedávalo by to zmysel, však by sa museli nedohodnúť sami so sebou.
Tak kolik Os vlakú jezdí přes hranice kraje mezi Leopoldovem a Novým Mestem, Dolnou Štubňou a BB, přes Kremnicu, mezi Jesenským a Moldavou, přes Telgárt, Liptovský Hrádok-Poprad, Trebišov-Vranov, nebo Trebišov-Strážske? Jako občas někde nějaký náhodný výbuch je ale většinou přes hranici kraje nejede vůbec nic, max. dálkovka. Ale hlavně že to neobjednávají zlé kraje a funguje to.
A načo by tam jazdili.
Nie sme tak bohatý, aby chodili zbytočne vlaky všade…
Napr. Liptovský Hrádok – Poprad je pekný príklad.
Hahaha, ale prachy na zaměstnance ve stanicích kde vlak nebyl X let nebo se tam zjeví manipulák pár krát do roka, nebo se tam nejezdící manipulák teoreticky křižuje s jedním ze dvou párů vlaků na trati máte.
Jo a bylo to o tom, že nepropustné krajské hranice jste úspěšně vytvořili i s obhajovanou centrální objednávkou státu a zlé kraje do toho nezasahovali.
Jo a zapomněl jsem na pracoviště, kde zaměstnanec hlídá kontrolu činnosti přejezdu, kde je tak silný provoz, že nešuntuje a případný vlak stejně jede 10 na OP, takže je tam s odpuštěním k ho.nu.
A nebo investice, třeba miliony za vytrhání kolejí v Podhoranech pri Lužiankách nebo Pastovcích, to je opravdu ta nejpotřebnější věc, když nemám prachy.
az/jestli si nekdy vyndate hlavu z prdele, tak se prosim podivejte do kalendare, jaky se pise rok.
Česká malost.
Řekl závistivý Slovák? ŽSR vlaky neobjednalo, NAD nezavedlo, tak proč se má ČR starat ? Nevidím v tom žádný přínos pro ČR. Takže se o žádnou malost nejedná, pouze o pragmatičnost.
Dobrý deň, medzi Čadcou a Mosty u Jabl. bude celoročne NAD. Po ukončení modernizácie sa má osobná železničná doprava vrátiť späť.
Tak ono EC v úseku Děčín – Děčín st.hr. také dotujeme z našich daní značnou sumou a jsou buďto přeplněné cizinci, nebo hůř ilegálními migranty, takže se do nich člověk bojí nastoupit. Slováci v Třinci tu pracují, odvádějí daně atd., máme z toho užitek.
Podívej se do ledničky, jestli tam taky nemáš nějakýho migranta.
Nevím, co si mám o tom myslet. Kdyby byly autobusy vedeny jkako NAD, bylo by to lepší.
tak to leda pro rezisty. autobusove jizdne je pro bezne cestujici urcite levnejsi nez preshranicni.
Na osobákoch platí Europa Regional (v ČR sa to myslím volá MPS), čo je v princípe to isté ako vnútroštátne cestovné.
Jednotka ZSSK na mezistátních vlacích jezdit nebude. Bude tam standardně 471 ČD.
460 ČD
460 mají do dodání panterů pokrýt v pracovní dny vozbu osobních vlaků Svinov – Opava. Do Čadce bude 471 z TS 410.
Ono obecně Slováci prostě nechtějí mezistátní spojení….kromě Bratislavy už de facto neexistuje nikam…. Prostě to spojování EU v praxi….
nechtel byste priste – predtim, nez se sebe udelate naprosteho idiota – overit platnost vasich tvrzeni aspon v idosu?
Přeshraniční vlakové spojení každý rok přichází o několik spojů případně se rozbíjí návaznost na ostatní spoje. Já osobně si pamatuji že co druhý osobní vlak jezdil až do Čadci.
njn, za totace bylo vozebni rameno ostrava-zilina a vozily to pantaky…
nicmene pan prednosta konstatuje, ze krome bratislavy spojeni neexistuje, coz je pitomost.
Existuje ale je v čím dál horším stavů. Celé to budí dojem jako by někdo chtěl úmyslně zlikvidovat přeshraniční vlakové spojení.
Pred pár rokmi sa napr. výrazne posilnila linka Košice – Budapešť.
Tohle je mimo jiné i následek toho, že na Slovensku regionální dopravu objednává centrálně ministerstvo dopravy. Tolik k tomu, že by podle některých bylo lepší svěřit objednávku zpět centrálnímu orgánu. Nebylo.
Dříve se problém s kapacitou v takových pripadech řešil třeba zastavením rychlíku….jenže to bylo v dobách, kdy se ještě nevědělo, že to „nejde“.
Jestli si někdo myslí, že po dvou letech „výluk“ se lidé do těch vlaku vrátí, tak faaakt nevrátí. Viz například před lety s „Jeseníky“, kdy před vylukami jezdily vlaky plné, po akcích s NAD a nevoženim lyží v zimě, kol v létě, 4 přestupy a nevím čím, nastalo veliké překvapení, že už se po 3 letech lidé nevrátili….a to dosud….a už se nejspíš ani nevrátí ….
Podobně na 323. Po roce rekonstrukce Frýdlantu n.O., dalším roce výluk Frýdlant – Frenštát a dvou kovidových letech, tam dneska jezdí polovina lidí. Když pak musí denně přestupovat ve Frýdlantě a pak ještě na NAD Frýdek – Vratimov, tak už je nikdo ve vlaku neuvidí. To kraj a KODIS nechápe a hlavně že koupili nadkapacitní patrové vlaky, které jezdí poloprázdné, přítom z Frýdlantu do Val. Mezu z toho udělali lokálku, kde ovšem zase Regionovy nestačí. Diletanti z KODISu……
S tím 323 máte úplně pravdu, i když trať jezdím jen z Ostravy na hory. Nicméně vymyslet obrat ve Frýdlantu je pro lidi, kteří cestují pravidelně třeba do práce, pořádný opruz. Nemluvě o tom, že ty slavné jednotky ani po velkém zpoždění, za které může jako obvykle Covid, zdaleka nejezdí pravidelně a častěji trefím na náhradní soupravu ze starých vagónů
S6 je sprasena nechutně, nepripoje od dálkových vlaků, nesmyslné přestupy ve Frýdlantu které jsou jen kvůli naparování s novými jednotkami aby byly více vidět…
Ideální je kvůli nenaparování je jezdit s prázdným vlakem.
Kdy nestačí regionovy? Většina po přestupu vystoupí v Čeladné, dál stačí z 90% i 810.
O víkendech se jezdí přímo Ova-FpR, i když víceméně také zbytečně. Turisté jezdí hlavně do Ostravice.
Stačí se projet třeba okolo 13:30 a podívat se na nástup školáků do už plné Regionovy ve Frenštátě-městě směr Val.Mez. Školní výlety nepočítám (ale zažil jsem) a někdy si to taky zkuste třeba s kočárkem nebo s kolem. Do Ostravice ? O víkendu, když neprší – „Lysohor“ až na výjimky tak 20-40%, jinak jezdí Regionova poloprázdná, stačí se podívat……… Před Covidem a zpraseným jízdním řádem byl směr Frenštát 3,5x silnější než směr Ostravice a to denně. Zajíždění na zastávku FpR-m a zpět a následně pobyty 15 min ve Frenštátě cestující taky nepřinesou, ale naženou do aut. A k tomu ještě… Číst vice »
Řeč byla o rozdělení S6 ve Frýdlantu.
Poloprázdná regionova? Proto ji zdvojují?
Jeden vlak z FpR plný jednou za celý den. To je argument pro tahání kapacitních souprav celý den?
žijete v nějakém paralelním vesmíru, těch lidí co zbytečně přestupuje je hodně a vlaky rozhodně do frenu prázdné nejezdily…
1)Regionova do Ostravice je zdvojována jen o víkendu – ze stejného důvodu jako jezdí patro do FpR. Když ovšem prší nebo ve všední dny jezdí jen jedna a poloprázdná. 2) Mnoho autobusů často dojíždí na konec svojí linky, nebo z konce linky vyjíždí i zcela prázdných. Říká se tomu dopravní obslužnost a o celodenním tahání prázdných autobusů nikdo nemluví a nikomu nevadí. Přestupy na menší „Budibusy“ už tady taky byly, ale neosvědčily se. (Zažil jsem i 20 lidí v mikrobusku s 12 místy) 3) Těch vlaků vedených Regionovou FnO – VM, ve kterých se stojí, je vícero. Jízdní řád zřejmě… Číst vice »
Tak někde to funguje, třeba při výlukách na Vysočině v Ostrově, že bude ale R od Mostů zastávkový si nedokážu představit, to už je NAD, která obsluhuje celý Svrčinovec, menší zlo.
pul roku prekopavani koridoru poricany kolin a v 15hod z kolina sedime ve vagonu prvni soupravy 3. železnice je od toho aby se vyuzivavala. ne aby se zbytečně protahovaly stavebni prace na ni. na 011 bylo zavreno 25km a pracovalo se max na dvou mistech ktere se v case presunovaly.
Měl by jezdit elefant ČD, nevím odkud vzali toho pantera ZSSK…
460 ČD
Asi moc nechápu, proč tam bude jezdit slovenská jednotka. Doteď platilo, že se jen prodloužila česká souprava na spaní místo v Mostech do Čadce, a potom celý den jezdila po ČR. Nově tam bude jezdit slovenská, která bude stále spát v Čadca, ale jaké bude mít využití po celý den v ČR? Takhle akorát ZSSK přijde o celou jednu jejich jednotku na trvalo.
nejaky duvod to mit bude, treba to pres den na ostravsku odjezdi nejake vyrovnavkove vykony.
nebude, bude stare 460 ČD. 660/1 su viazane EU fondami, neviem ci by vobec bolo mozne opustit SK
Samozrejme že bolo. To by bolo dosť absurdné keby eurofondové vozidlá boli viazané na vnútroštátnu dopravu, to je proti samotnej podstate EÚ 🙂
Jediné obmedzenie je že môžu len na regionálne vlaky.
Pořád je tady možnost napsat e-mail na dotační orgán se žádostí o vyjádření, jelikož se změnily podmínky a…
Co to melu, vždyť je to státní úřad vs nadnárodní úřad. Obvykle je ale v dotačním titulu uvedeno % kilomerů, které musí odjet v závazkové dopravě na daném území.
#Žádný vlak žádný problém
#kazdý má přece auto
#zjistili jsme, že občané vlaky nejezdí (že není žádný vlak nejezdi tam nepište )
chapu, ze se potrebujete vyblejt (a to na libovolnej podnet), nicmene v clanku mate vysvetleni, ze je to kvuli vyraznemu omezeni kapacity trati kvuli stavebni cinnosti. je tam jasne receno, ze se po konci praci osobni vrstva vrati.
sorry, ale logickou vazbu mezi touto zpravou a vasi reakci moc nevidim, ale mozna na vas mam moc vysoka ocekavani.
Možná je přesvědčen o tom, že údržba se dělá jen proto, aby firmy mohly podojit želenici. Jinak by údržba nebyla vůbec potřeba a koleje by vydržely na vždycky.
vlaky se možná vrátí, ale lidé už nikoliv
Autobus pojede jen v pracovních dnech, proto potřeby dojíždění do Třineckých železáren (nepřetržitý provoz) nepokryje. Kromě toho bude určitě tarifní dezintegrace, tedy výrazné zdražení (ani tři dny před spuštěním linky není zveřejněn tarif!), v Žilinském kraji kromě ostrůvku IDS ani neexistují předplatné jízdenky na autobus…
Dlužno ale dodat, že dnes už žádné velké davy pendlerů ze Slovenska nejezdí ani auty. Ze zahraničí v TŽ spíš dělají Poláci.
Pro ty ostatní ze Slovenska je lepší rychlík.
Ostatně po nastávající opětovné změně odchodu ze směn bude zázrak, když se další lidé nepřestěhují do aut. Většina nebude stíhat první dva vlaky.
Tady můžeme vidět tu tarifní bažinu nejen jednotlivých IDS, o které jsem psal v předchozím příspěvku. Myslím, že být to u hranic JMK, tak je dost reálné, že by se příhraničí zintegrovalo a tyto problémy by nebyly. Čadca by byla ideální dojezdová zóna.
Na Slovensku ty vlaky objednává ministerstvo dopravy, jednotně. Slovenskou verzi tady nechete, protože to nejhorší na hranici krajů by nastalo v celé síti.
To by mě ani nenapadlo😃