cargo

Přeshraniční osobní vlaky na Valašsku skončí, Zlínský kraj se nedohodl se ZSSK

Vlak Českých drah ve Střelenském tunelu mezi Horní Lidčí a Púchovem. Foto: SubterraVlak Českých drah ve Střelenském tunelu mezi Horní Lidčí a Púchovem. Foto: Subterra

Nový jízdní řád přinese nečekané komplikace pro obyvatele v česko-slovenském pohraničí. S jeho platností zmizí celkem třináct osobních vlaků mezi

Zpět na článek
254 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kubík

Kdyby zůstalo Rakousko-Uhersko, potažmo Československo, tento problém by odpadl. Je sice EU, ale jaksi v přehraniční železniční dopravě to vidět není. Naopak. Za rozvoj železnice a omezení moci krajů by měly děti demonstrovat proti klimatickým změnám..Cha. V roce 1989 se zbořily hranice se Západem a tak si je kraje musely postavit proti vlastním občanům. Ach jo.

Jan Prachař

V článku mi píšete „Problém vznikl ve chvíli, kdy se celý provozní soubor, do kterého patří i tratě na Slovensko, rozhodl kraj zadat společnosti Arriva vlaky. Ta měla provozovat vlaky do Púchova sama […]“

Není mi jasné, proč celou záležitost s přeshraničním spojení řeší kraj sám a není to starost Arrivy, protože má ve smlouvě, aby ty vlaky zajistila.

Kubík

V době Schengenu je to v přeshraniční vlakové době horší než za totality. Je zajímavé, že u busů to jde vždy, u vlaků to cíleně podrážejí cenou. Stejně tak ZSSK zlikvidovala skoro všechny přeshraniční spojení mezi Slovenskem a Maďarskem. Divný stát. Hlavně, že mají Čaputovou.

Marta

Tak ono to nejde ani u autobusů – před několika, tedy asi 10 lety jezdily autobusy na trati třeba Olomouc /Žilina či Spišská Nová ves/Brno. Byly zrušeny, údajně ze Zlínského kraje jezdí na Slovensko busů dost… Zkuste se dnes dostat hromadnou dopravou třeba z Rožnova do Súlovských skal – pěkně objedete celé Valašsko a samozřejmě za to patřičně zaplatíte (z RpR do Valmezu, z Valmezu do Púchova, z Púchova do Bytče – vlak a bus 2.45 hod a 108 km, po silnici 52 km a čas cca 1 hodina)

Ludvík

Občas tyto vlak využívám při cestách z Púchova; asi tak 4x ročně. V poslední době mi to vždy vyšlo na spoj s odjezdem z Púchova 12.23. Vždy to bylo v sobotu. V Horní Lidči moje cesta nekonči, jen zde přesedám. Takže zrušení těchto spojů se mne osobně dotýká. I když nutno dodat, že nepatřím mezi ty „nejvíce poškozené“ cestující. Konkrétně v této časové poloze lze využít rychlík s odjezdem v 12.08 hod. Cesta se mi „jen“ prodlouží a prodraží. Jízdenka na rychlík je dražší než na malý pohraniční styk. Cesta jednotkami ZSSK je příjemná a nechybí ani wifi. Vyšší kvalita… Číst vice »

Sinep Anigav

Trocha brainstormingu – jednou jsem měl sen, že v letní turistické sezóně zajíždí do Děčína hl.n. každý druhý S1 ze Schöny (tedy každý čtvrtý S1 z taktu Meißen Trieb.- Dresden Hbf. – Bad Schandau) a tím vytváří v prokladu s U28 (Děčín – Sebnitz – Rumburk) pro výletníky do okolí krásného národního parku výsledný Einstundentakt, přičemž mezi Schönou a Dč byl nástup/výstup povolen pouze do/z prvních 2 vozů a hlášky byly 2jazyčné jako na U28. Můj sen tehdy neřešil detail vícesystémového HV + oběh a nezbytné úpravy ovládání. Ale rozplynul se právě při úvaze nad cenou vlkm, probudil jsem se… Číst vice »

-TR-

Ve špičkách pracovních dnů tam hodinový takt už je – Desiro tam jezdí obrat Děčín – Schöna a zpět. Ale tam to má tři racionální důvody:

1) do Dolního Žlebu nevede silnice – pokud někdo chce jet autem, musí použít přívoz
2) Desiro po příjezdu z Rumburka by v Děčíně mělo víc než hodinovou pauzu, takže takto se zefektivnil oběh
3) pro růst počtu cestujících po železnici je v severních Čechách a v Sasku dlouhodobý potenciál, jsou to hustě osídlené oblasti

Sinep Anigav

Ano, pravdu máte ve všech bodech, ale můj ´sen´ tehdy cílil kousek vedle, vizte „pro výletníky do okolí krásného národního parku výsledný Einstundentakt“ , kterých tam od jara do podzimu míří hafo z obou zemí, po celý den a hlavně o víkendech a nejhlavněji o prázdninách. Na občany D.Žlebu jsem nepomyslel // zdravím Honzo, jestli sem chodíš //

jan

Já myslím, že celá podstata té vysoké ceny je tím d. trasováním. Že vlak má končit hned v díře.za hranicí. Pak je logické, že v něm bude málo lidí.A dotace bude vysoká. Na těch pár km..

Peter

Neustále dirigovania ZSSK kam bude kde kto jazdiť a za kolko je ničim inym len Slovenskou železničnou mafiou ktorá vytlačila i regiojet medzi Bratislavoua Košicami. Snažia sa pýtať viac peňazí od Slovákou ako iné zahraničný prepravcovia. ZSSK a ZSR s politickou mocou SNS hnacieho reaktora Danka je banda monopolneho útlaku a my ich tu musime neustále trpieť v preplnenych vrzgajucich vrakov… Dokedy?

-TR-

Za rok budou u vás parlamentní volby. Využijte toho!

Peter

Progresivci su na rade s spolu Čaputovou, ktorú by sme i Vám dopriali, pretože tolerancia je u nich na prvom mieste .

-TR-

No, myslím si, že taková volba bude z bláta do louže, ale budiž. Nemám právo radit.

Dalibor

No Čaputová nečaputová dopřáli jste nám hlavne Bureše. Si ho vemte zpět na |Slovensko!

-TR-

Za zvolení Babiše nemůžou Slováci, ale částečně jeho voliči a nezanedbatelný podíl na tom mají i předchozí neúspěšné vlády.

Dalibor

Sice máte pravdu. Ale kdyby si ho nechali na Slovensku, zvolili bychom jiného darebáka. Takhle je to aspoň na koho hodit.

-TR-

No jasně. Darebáků je dost ve všech stranách, i v těch opozičních, které zde vládly před rokem 2013, a doufají, že nikdo si už jejich vládu nepamatuje.

Dalibor

Myslím, že kdyby někdo pojal myšlenku Darebáky exportovat, měli bychom na delší čas slušný přijem zajištěn.

Dalibor

si kupte auto a ZSSK vám už vadit nebude.. Jenže tam (vlak) se nejezdí zadarmiko, takže vrzající vraky plný budou dále…

Dominik

Zase ta pohádka, jak zlé ZSSK vytlačilo hodný RegioJet z trati Bratislava – Košice? Pokud vím, tak mu nikdo nezakazoval jezdit, to Jančura kolem sebe kopal jak malé děcko, aby ZSSK přestalo provozovat na dané trase IC. Nebo to bylo podle Vás v pořádku, že Jančura chtěl jinému zakazovat jezdit?

-TR-

RegioJet má aspoň nějakou kvalitu služeb, na rozdíl od ŽSSK. To je prostě fakt. Naproti tomu u nás lze služby RegioJetu a ČD srovnávat.

kakov

no myslím, že přímá konkurence Regiojetu IC ZSSK, zase tak kvalitativně špatná nebyla, alespoň jsem to tak slyšel od mnoha slováků

Radovan Komínek

Doporučuji si přečíst články o soutěži na dopravce na trati Žilina-Rajec. Podle mne je na Slovensku v organizaci železniční dopravy stále pravěk a na poměru kvalita cena a na vozovém parku je to hodně vidět.

Ludvík

Velmi paradoxní situace v době kdy dochází k vylepšování přeshraniční dopravy v ČR i SR Nedávno bylo ohlášeno navýšení počtu vlaků z Vídně do Znojma, před časem došlo k prodloužení vlaků Győr – Rajka až do Bratislavy a tak bychom mohli pokračovat.

Mišin

Z článku není jednoznačně jasné, proč nemůže Arriva až do Púchova. Podle mne může kam chce, jen jí to nemá kdo, nebo nechce zaplatit (až po Púchov). Zároveň to Arriva nemá s kým nebo za co vybártrovat jako např. ČD doposud.

-TR-

Arriva nemůže sama do Púchova, protože na slovenské straně objednává Ministerstvo dopravy vlaky u ŽSSK. Teoreticky by šlo, kdyby Arriva byla dopravcem na českém území a ŽSSK na území slovenském – ale to je právě to, co zkrachovalo, kvůli nemístným požadavkům ŽSSK.

Mišin

Co je nemístného na požadavcích ŽSSK? Že chce zaplatit?

-TR-

Nemístné je to, že chtějí víc než 200 Kč/km a vnucují tam svého Elefanta, který bude vozit vzduch, přestože tam může jezdit kapacitně dostačující motorák od Arrivy za daleko nižší peníze – a Arriva to nabízela.

Marián Pískala

A proč by mělo slovenské ministerstvo dopravy chtít motoráky Arrivy? Jen proto, že Zlínský kraj? Zkuste to samé udělat například do Rakouska. Pošlou Vás do zadele takovou rychlostí, že se ani nestihnete otočit.

-TR-

Třeba proto, že ŽSSK nemají dost vozidel na to, aby odjezdily všechny výkony. Odřeknutí vlaků kvůli nedostatku hnacích vozidel se děje denně na všech možných tratích.

Naopak motoráky od Arrivy mohly být vítanou pomocí v této krizové situaci.

ÖBB v takové krizi nejsou, takže tam je samozřejmě situace zcela jiná.

Martin Nosek

Jo, takže Zlínský kraj je vlastně samaritán a řeší nedostatek vozidel na Slovensku 😂😂😂 Neměl by třeba také Ústecký kraj řešit zkrachovalou Städtebahn a nebo Ministerstvo dopravy poslat pár Brejlovců do Německa na Alexy? 😀

-TR-

Byla to nabídka Arrivy, nikoliv Zlínského kraje.

Dominik

A nejsou ta vozidla vázaná na danou trať, díky dotacím? Navíc tam mají jezdit Pantery, pokud vím.

Romik

Sú viazané a rovnako budú aj EJ 661, pričom rovnako budú môcť najďalej zájsť len po PPS, teda po Horní Lideč (GVD 2020/2021).

Zlínka

To jestli nejezdí Zssk na jiných tratích kvůli nedostatku, nás nemusí zajímat. Tady jde o trať Púchov ČR.

-TR-

Já jsem to sem napsal, aby přehled faktů byl kompletní. Řada diskutujících totiž nechápe širší souvislosti.

Miro

Takže ŽSSK nemá dostatok vozidiel, ale jazdí s novými elektrickými poschodovými jednotkami a tie majú byť nahradené repasovanými dieselovými arrivami, ktoré budú jazdiť pod drôtami na trati so značným stúpaním. A ekológia je kde? Zasa ideme rušiť, čo funguje.Vďaka, bratia Moraváci. Inak voči arrive na trati T. Teplá – Praha resp. Nitra – Praha nič nemám, aj keď by bolo možno ju lepšie viesť cez Chynorany a znova diesel pod drôtami na väčšine trasy je krok späť a malo by sa to zakázať, lebo, veď keď sme ekologický voči oceliarom, baníkom, energetikom…. tak prečo nie aj voči súkromným dopravcom na… Číst vice »

Robert Šalda

Přesně tak. Do takového Znojma by nejspíše stačila 810 a jezdí tam od Vídně dvoupatrovy vzduchovozic.

-TR-

Ale ten tam jezdí, protože jinak by byl nutný přestup. Takže to má svou logiku. V případě trasy Horní Lideč – Púchov to logiku nemá.

Jiří Kocurek

Že chtějí do částky za dopravu započítat i odpisy vozidla, které jim nepatří? Protože jinak je nemožné, aby došli k částce převyšující cenu obvyklou o polovinu.

Martin Nosek

Co je cena obvyklá? U ÖBB třeba 257 Kč/vlkm … průměr za lokálku z horní do dolní i vídeňský S-Bahn.

Jiří Kocurek

Jistě, v ČR jsou obvyklé rakouské ceny. Jasně. Takže půllitr točeného za 80−90 Kč je naprosto normální.

Jerry

Lidé akorát doplácí na neschopnost zlínského kraje.prehazuji si to jak horkou bramboru a nakonec že za to můžou Slováci..ale prd kdyby chtěli.. se to domluvili.nastupem Arrivy se rozmrda spojení střelná – Přerov .

Tady na Moravě

A kolik těch vlakokilometrů mezi Horní Lidčí a státní hranicí ZSSK najezdí, že je ta cca. o 25% nadstřelená cena tak zásadní?
Jako chápu – korunka ke korunce, ale tady se kvůli směšný částce zruší kvalitní spojení.

Samuel

Rozsah regionální dopravy Horní Lideč-Horní Lideč st.hr. cca 25 000 vlakových kilometrů ročně..

Skinheads & Punks united

Kde jaká lokálka z 19.století udělá víc cestujících, než tohle, s tím kvalitním spojením bych trochu zabrzdil.

Samuel

Máte pravdu, výkon minimální..ale zajišťuje přípoje ze Zlínska a Vsetínska na Slovensko v časech, kdy není vedena dálková doprava..A k vlakové dopravě zde není alternativa autobusem..

luigi69

Ještě nedávno Zlínský kraj vedený lidovci tvrdil, jak chce rozvíjet železniční dopravu v kraji. Důsledkem je zrušení přímých osobních a spěšných vlaků mezi Horní Lidčí a Přerovem či Olomoucí, zrušení přímých vlaků mezi Bylnicí a Brnem. A nyní zrušení osobních vlaků mezi Horní Lidčí a Púchovem. Lidovci asi zapomněli, kde dlouhodobě ve volbách získávají nejvice hlasů. Nebo si doopravdy myslí, že cestování s přestupem ve Vsetíně, nutnost mít 2 jízdenky je opravdu lepší? Nebo rovnou zrušit. Není náhodou jejích úkolem jednat a nalézt řešení?

Hrackalw

Alespoň teď víte koho jiz nevolit. Asi bych nechtěl být v kůži politiku na Zlínsku po komunálních volbách.

Hrackalw

Ale jinak se podle mě zde na příkladu Zlínského kraje jasně ukazuje ta obrovská chyba že o regionální dopravě rozhodují kraje. Naprosto se roztrhala siťovost největší výhoda železniční dopravy. A když si kraj ještě dopravu rozdělí na soubory tím to ještě zhorší. Zruší se dlouhé osobní vlaky a tím se i zhorší produktivita jak v obězích vozidel i zaměstnanců. Více obratů a přestávek a pro cestující více přestupování. Takto se lidé z vlaků spíše vyženou než aby se přilákali.

-TR-

Zato na Slovensku centrální objednávka od MD funguje skvěle. I na řadě významných tratí jezdí směšný počet vlaků, jsou tam pak také rozsáhlé oblasti bez vlakové dopravy (např. Gemer).

Tronda

Hlavně na SK i se slavnou centrální objednávkou dokázali na spoustě míst vytvořit nepropustné mezikrajské hranice ještě důkladněji než u nás, kde se musí dohodnout dva kraje.

Hrackalw

Že to někde dělají špatně ještě přeci neznamená že je špatně ten systém. Dejte mi tedy nějaký kladný případ co to přineslo ve Zlínském kraji. Podívejte se na autobusovou dopravu co chyb se tam v krajích udělá až to musí UHOS rušit co podezření z korupce viz nedávný článek kde zasáhla TI. Myslíte že v železniční dopravě to je lepší?

Hrackalw

Jak jsem psal v jiné diskuzi s určitou ironií a nadsázkou. Arriva patří DB takže my tu vlastně napomahame díky ziskům Arrivy DB a německým občanům aby si mohli dříve pořídit nové vlaky a nám nechat znovu ty ojeté tak na tom ještě ušetří. Stáváme se popelnici Evropy v potravinách v autech tak proč ne i ve vlacích a ještě si za to budeme tleskat.

Tronda

A jak vám bylo v jiné diskuzi odpovězeno, tak bagrování výkonů ČD znamená, že ty prachy zmizí v obskurních projektech jako 380, nebo sponzoring golfu, tenisu, atd.

Hrackalw

Pokud vím tak ČD sponzoruje naše tenisty o golfu nic nevím. Máte něco proti naší daviscupové reprezentaci ?

Jarek

Krásný argument, a teď odpovězte ještě na ten zbytek.

Zlínka

Troníku a ty si myslíš, tedy pokud toho jsi schopen, že Arriva a ostatní nic nesponzorují? Tomu se říká no hádej……

Karel

Hlavně to ukazuje, jakou zkázou jsou pro železniční dopravu dotace. Kdyby ceny nebyly pokřivené, nabídka se s poptávkou bude potkávat bez ohledu na hranice krajů, států, obcí atd.

-TR-

Milý pane, bez dotací by se nepohnulo ani kolo. Opravdu to chcete?

Dalibor

aspoň by se ukázala REÁLNÁ cena a REÁLNÁ POTŘEBA se dopravovat takto.

Hrackalw

Karle zrus dotace a doprava se zastaví. Regionální doprava bez dotací nemůže existovat. Je prodělečná. Bez dotací se neobejde nikde v Evropě.

Dalibor

doprava se nezastaví, jen se ukáže, JAKÁ forma dopravy je za rovných podmínek ŽIVOTASCHOPNÁ

Jiří Kocurek

Jasně, kdyby to vyjednávalo MD místo Kraje, tak by ŽSSK určitě hned daly slevu aspoň 40 %.

Okoloidúci

Hlavne, centrálne objednávanie má úžasnú výhodu a to tú, že efektívne zabraňuje vzniku IDS, pretože pre každý pridaný Os/REx sa kraj musí ísť vyplakať na MinDop a aj tak im to môžu zamietnuť.

MartinS.

Naopak, kraje to zpravidla dělají tak, aby cestující dovezly do spádových center regionu. K čemu je kraji dlouhý vlak, který cestou nachytá zpoždění a rozhodí návaznou taktovou dopravu na druhém konci kraje nebo dokonce v jiném kraji? Navíc, kraj si tu dopravu objednává a dopravci za to platí, tudíž si může říct co chce… už nejsme v době kdy ČD/ČSD nejlépe věděly co je pro cestujícího nejlepší…

Tronda

To bude nejlepší, nechat to na voličích ve Zlínském ktaji, kteří jako jediní mohou zhodnotit, zda jim nový model vyhovuje, nebo jim naopak chybí šotoOs z Horní Lidče do Olomouce se 460. V tomto směru mohou pánové z rady spát naprosto klidně.

Tronda

Kolik lidí jezdí přímým zastáckovým vlakem z Horní Lidče do Olomouc, když mohou jet o hodinu rychleji expresem? I ze zastávek po cestě je pro lidi lepší dojet do Vsetína a tam přesednout do Ex, protože to pak není celodenní výlet v moderní 460. Za zrušení Lideč – Púchov poděkujte ŽSSK, které si mysleli, že musí vozit všechny vlaky na našem území a na ničem jiném se nebyly ochotny domluvit.

Standa

Arriva se nemusela ŽSSK na ničem domlouvat,pokud nemůže nabídnout reciprocitu ve stejné trakci, mohla od ŽSR nakoupit trasy a jezdit pokud by se ovšem chtělo.Nakonec v komerci jezdí Nitra – Praha a jde to.

M.J.

A tu jízdu po slovenské straně jí zaplatí kdo?

jan

Tak co, za 10 let třeba to někdo opraví.. Či na jak dlouho ty smlouvy byly uzavřeny.. Přiští generace třeba na tom bude líp:-))

Jedine vlaky

Je vidět, že v tomhle státě je železniční doprava silně podceňována..

kakov

soukromnofilové můou slavit, nástup konkurence v podobě tzv. soukromé firmy přinesl zrušení železniční dopravy, fakt neoddiskutovatelný přínos soukromníků a konkurence………

Tronda

Kdybyste četl článek pozorně, zjistil byste, že ten kdo se nechtěl domluvit byla ŽSSK, která se mylně domnívala, že má nějaké právo vozit všechny Os vlaky mezi hranicí a Lidčí. Arriva nabídla řešení na rozdělení výkonů, ani to nebylo ŽSSK po chuti.

Jkb

A nemá? Drtivá většina trasy a cestujících je na Slovensku. To, že zajíždí do H.Lidče je jen kompromis, který teď z nějakého důvodu odmítá Zlínský kraj. Že ZSSK nabízí velkou cenu? Na těch našich pár km se to nějak extrémně promítne? Jak nechápu to, že slováci nebrali rozdělení výkonů, stejně tak nechápu, proč najednou nejde pokračovat v tom, co roky funguje.

Tronda

Nemá, u nás se ŽSSK žádné soutěže nebo rozstřelu neúčastnila. Extrémně se to promítne tím, že za ten kousek chtějí nehorázných 5 mio. Kdo chce se dohodne, třeba na modelu, který funguje na přechodu Velká – Vrbovce, ráno přes čáru jeden a odpoledne druhý, takto mohla dopoledne jezdit Arriva aspoň do Lúk a odpoledne ŽSSK do Lidče, ale chtěli všechno, tak nebudou mít nic.

kakov

Trondo, já jej četl pozorně, zkuste si prosím přečíst příspěvek Martina Noska, moje myšlenky jdou podobným směrem, jde o to, že tato situace mohla být vyřešena již dávno a nemusela zní být časovaná bomba, jak vidíte přítomnost soukromníka sama o sobě to nespasila

Tronda

Jakého soukromníka?
Myslíte, že mohla být vyřešena jako hodnými správnými dopravci na přechodu Vlárský Průsmyk – Horné Srnie? Jeden vlak v neděli a další už v pátek?

kakov

nené, kraj měl se slovenskou stranou jednat o budoucím řešení ještě před vypsáním výběrového řízení a dle domluvy se slovenskou stranou dále postupovat, takže by se už dopředu vědělo, jak to bude vypadat a nemuselo se to řešit partyzánským způsobem těsně před platností GVD, možná by to dopadlo stejně, ale na mě to dělá dojem, že ZLK postavil slovenskou stranu před hotovou věc a to vidím jako zásadní chybu, protože dle mého názoru by se dalo vyjednat lepší řešení s dostatečným předstihem

Tronda

A slovenská strana snad s někým jednala? Nebo bylo jejich stanovisko my budeme jezdit až do Lidče nebo nebude nic? Tomu se jednání neříká

kakov

dopravce chtěl změnit ZLK, takže ten měl vykázat iniciativu……

BoH

Promiňte, ale píšete naprostý blábol. Jak konkrétně přispěla Arriva ke konci této linky?

kakov

kdepak, žádný blábol (tak se to jen tváří), ale naopak hlubší a rozvětvená myšlenka…..

zkuste se zamyslet, jste „šéf“ dopravy Zlínského kraje, jak budete postupovat? jen bezhlavě vyhlásíte VR a vyberete soukromníka? nebo před VR podniknete ještě jiné kroky??

tahle událost jasně ukazuje, že samotný fakt „bude jezdit soukromník“ není samospasitelný, jak mnozí tvrdí……..

-TR-

Jeden soukromník, na kterého se nadává na Šumavě, dokázal obnovit provoz na dvou tratích do Polska, kde předtím nejezdily vlaky.

Lemmy

+ Železnice Desná, JHMD…

kakov

železnice desná a soukromník??? obnovte si paměť, sdružení obcí ji zachránilo po povodních (1997), žádný nadnárodní „soukromník“

Jiří Kocurek

Doplňte dle libosti:
Důležitý je −−−−− čistý původ dopravce.

kakov

není

Jarek

Ok, tak abych vám ušetřil práci s lustrací soukromníků, tak říkejme non-ČD dopravce. Spokojen?

Marián Pískala

Ale on to zase až tak nezachránil ten soukromník, jako spíš kraj, který tam tu dopravu objednal ne?

Nebo třeba taková KŽC taky zachraňuje?

-TR-

Znám konkrétní lidi, kteří za tím stojí. Jejich jména sem ale psát nebudu, protože by se dočkali akorát urážek.

Martin Nosek

Chápu správně, že Zlínský kraj požadoval aby Arriva jezdila až do Púchova? V pořádku, pokud to má ve smlouvě a zaplatí to v celé trase, není problém. Nebo kraj pouze předpokládal, že to nějak dopadne, že se to nějak domluví, aniž by se slovenskou stranou předtím kdokoliv jednal? Potom to ale opravdu není problém ZSSK. Ano, může to být na truc, ano, ZSSK je čistý Balkán, ale objednatelem na slovenské straně je tamní MD a pokud s ním o tom předem nikdo nejednal, proč se jim zde nyní nadává? Já vidim problém především na straně Zlínského kraje, pokud předpokládal, že… Číst vice »

David

Pokud mají být Pantery za stejnou km cenu, jako Elefanty pak je něco špatně. ZL kraj se chová racionálně když nechce rozhazovat.

Romik

EJ 661 sú plánované pre danú trať až pre GVD 2020/2021. Pochybujem, že by dával niekto kalkuláciu pre toto vozidlo už teraz. V GVD 2019/2020 zostávajú na trati, teraz už len po Strelenku, pôvodné vozidlá EPJ 671 bez zmeny podmienok.

Martin Nosek

Takže Zlínský kraj se podle Vás chová racionálně, když o přeshraniční dopravě dopředu nejedná s oním sousedním státem, ale bez jasného plánu a vize čeká, že to nějak dopadne? Mám o racionalitě poněkud jinou představu 🤔

Axel

@Martin Nosek… to je jádro otázky. Proč nebyla soutěžena doprava Horní Lideč-Púchov? Dle mého osobního názoru, z důvodu toho, že v předchozí smlouvě, která končí (jezdilo ČD) nebyla tato trať uvedena (odpověď hledám v tom, že mj. regionální politik za ČSSD – Urban dělal dlouhé roky manažera ČD). Takže spekuluji, že na Zlínském kraji si mysleli že tuto mezinárodní Česko-Slovenskou linku si objednalo Ministerstvo dopravy.

Martin Nosek

@Axel: Možné to je, ale víme, co znamená myslet, že? 😏 Snažím se jen poukázat na to, že máslo na hlavě má KÚ nikoliv dopravce. Ať ZSSK nebo Arriva. Zlínský kraj předpokládal, že motoráky Arrivy budou jezdit až do Púchova. Já jen nechápu na základě čeho předpokládal? Na základě předchozích jednání se slovenskou stranou, která na to kývla a na základě nichž byl sestaven provozní model ještě před výběrem dopravce asi ne 😏 A nyní pomiňme, že my si díky rozhodnutím krajů nesmyslně zamotorákujeme elektrifikované tratě na dalších minimálně 10 let, namísto toho, abysme nakupovali nové ekologické elektrické nebo hybridní… Číst vice »

Tronda

A na základě čeho předpokládala slovenská strana, že bude jezdit až do Lidče? Měla to snad se Zlínským krajem předjednané?

navratp

Nečetl jste pozorně.

jan

Třeba jsem řešil, jak jet vlakem do Bratislavy a co nejméně použít auto. Právě díky tomuto neobjednávání, že večer a ráno nejsou přípoje přes hranice, které by právě mohla dělat OS to vyšlo – že ne do třeba Valaškého Meziřičí.. Ale nejlíp autem až na Slovenský koridor. Někde Bytča, Půchov.. Atd.

David

Půchov jo? 😂
To už radši pište česky Pouchov.

Tronda

Na druhou stranu, položme se to obráceně. Jakým právem si slovenské MD (jako objednatel), resp. jimi vlastněná firma domáhají práva, že právě tato firma bude dopravcem všech osobních vlaků na úseku státní hranice – Horní Lideč, tedy na našem státním území a ještě za naprosto přemrštěné peníze. Pro dohodu musí být vždycky dva a ten kdo se dohodnout nechtěl (např. na vyrovnávce výkonů mezi Lidčí a Lúkama) byla slovenská strana.

Axel

Obecně souhlas=na dohodu musí být 2. Otázka jaké byly smluvní vztahy v minulosti… mám pocit, že celý současný zmatek H. Lideč-Půchod je hlavně kvůli chaosu který zůstal po minulém radním pro dopravu ve Zlínském kraji panu Kučerovi z KSČ (který předtím prodával pojištění).

Samo

Ujasnime si najprv, ze dopravcom v useku statna hranica – Horni Lidec nie je ZSSK, ale CD. V ramci vyrovnavky vykonov s CD tam jazdi personal a vozidla ZSSK, ale ta nie je na ceskom uzemi dopravcom. Na tomto status quo ZSSK nic menit nechcela a rozhodne sa nedomahala aby v tom useku bola dopravcom – prave naopak, ZSSK az nezmyselne tvrdohlavo odmieta jazdit do zahranicia, este aj v Zwardoni (stanica ktora ma vchodove navestidlo na Slovensku) si dohodli nejaku cudesnu zmluvu s KS na zaklade ktorej vlak tych par metrov v Polsku ide pod licenciou KS. Status quo bol… Číst vice »

Axel

Dobrý den, Samo, měl byste prosím info o vytížení osobního vlaku ZSSK na této lince? Zejména od stanice Lysá p. Makytou? Tj. nezajímá mě „kvalita“ konkrétního typu vlaku, ale % vytížení osobního vlaku zejm. ve větší vzdálenosti od Púchova.

jan

Jako řekněme si na rovinu, proč by měl Slovákům jezdit po kolejích nějaký smradlostroj, když mají elektrickou pohodlnou 671 a své ZSSK. Naopak 671 by měla jezdit do velkého sídla – Vsetín.. Ne ty šaškárny s přestupy.

-TR-

Ta frekvence, která by takovou soupravu zaplnila, tam prostě není a nikdy nebude.

Hrackalw

A až Evropská unie kvůli zelenému šílenství zakáže motorové vlaky pod trolejovým vedením budou bratři na Slovensku vysmati a my tady u nás asi víte kde že 😀.

Chronosphere

Tak určitě, těch 5km na trati do Púchova by v takovém případě byla tím hlavním problémem, kvůli kterému bysme museli obnovit ČSD.Anebo, když přistoupíme na váš způsob uvažování,pak stačí sundat troleje,a my budeme vysmátí,a bratři víte kde.😲
To je materiál…..

Hrackalw

Těch pět kilometrů rozhodně ne ale podívej se kolik u nás jezdí motorové trakce pod trolejí i jinde i na hlavních tazích. Můj komentář byla samozřejmě nadsázka i když EU je tak nevyzpytatelná že bych se ani nedivil. To již vymyslela i horší věci. A když potkám nákladní vlak na kterém duní v plném tahu tři motorové lokomotivy i když by na to v pohodě stačila jedna elektrická tak si někdy i říkám jestli by se s tím něco nemělo udělat.

Chronosphere

Mělo…. zakázat!

Dalibor

Já bych zakázal mít dráty nad tretěmi, kde se na pohodu jezdí na naftu. Zákazům ZDAR!

BoH

Slováci budou hlavně s tímto nehospodárným přístupem na mizině 😛 😀

Jméno

Jo, nepojede třeba pár rychlíků z Prahy do Českých Budějovic 🙂 (včera 754.051)

Jiří Kocurek

Jaj, takže
Vlaky od Kladna ukončit v Bubnech.
Vlaky od Turnova ukončit ve Vysočanech.
Vlaky od Třebíče ukončit v Horních Heršpicích
Zrušit Os Vyškov − Nezamyslice
Osobáky od Letohradu neprotahovat do Ústí města, a už vůbec ne do České Třebové.

Zlí soukromníci jezdí dieslem pod dráty! Ani kilometr, natož pět. A nebo když zákon, tak jenom pro někoho? NErovné právo?

Jiří Kocurek

Já Vůl! Omlouvám se. Já úplně zapomněl na Vláru!
V Blažovicích přesedat!

Dalibor

nene já bych zrušil najedný koleji dráty až na hlavák, aby sběr Třebíč dojel bez nutnosti přesedat v Heršpicích … venkoncem treť bez sloupů a drátů je i na pohled hezčí.

Dalibor

až někdo spočítá uhlíkovou stopu elektrické trakce, nebude srovnání s motorákem zas tak špatné.

Tronda

Především je blbost na této trati nasazovat 671, která se ani blbou náhodou nezaplní ani před Púchovem a přitom jiné vlaky mají Slováci přeplněné, složené z pojízdných Bt vrakovišť i v okolí Žiliny, ale co také chtít na severním balkáně.

PS: Smradlostroje 810/811 (které ani nemají klimatizaci a nemohou v nich jet vozíčkáři) jako nosná řada na přechodech Břeclav – Kúty a Mosty – Čadca je v pořádku?

Hrackalw

Zdravím pane Tronda 😀. Jsem vážně zvědavý jak v této diskuzi nastolite tu svoji drtivou kritiku ČD 😀.

Axel

Nejsem občan Slovenska. A nehodnotím věcnou stránku Vašeho komentáře. Ale za ty nejapné kecy o „severním Balkánu“ byste se měl omluvit. Takové kecy prosím si nechte na pokec s Vámi podobnými (např. v nějaké čtyřce).

Hrackalw

To víte to je celý pan Tronda toho již tak musíte brát. On to jinak neumi. Věcná a konstruktivní diskuze mu nic neříká.

Axel

Nevím jestli Tronda má pravdu nebo ne, protože nemám další info o současném vytížení na lince H. Lideč – Púchov (zejm. v ranní špičce). Vy máte tyto informace? Poku jo, tak sem s nimi

Hrackalw

Já pana Trondu nehodnotil po věcné stránce ale úroveň a hlavně slušnost jeho prizpevku. Ostatně jako i vy. O úrovni nebo krizi slovenských zeleznic moc nevím snad jen to že spolehlivost jejich lokomotiv které k nám zajíždějí je opravdu horší než těch našich. I když lok. řady 350 chovám ve veliké úctě.

Tronda

Především se vás nikdo o hodnocení cizích příspěvků neprosil, hodnoťte si třeba svoji babičku.

Hrackalw

A vás se zase nikdo neprosil o ty vaše urážky na adresu Slovenska.

Tronda

A že neohradíte proti výrazům jako „smradlostroj“, které uráží konkrétní firmu? Jo aha tam neplatí režijka, tak to se urážet smí do aleluja.

Hrackalw

😀😀😀😀😀. Ano máte pravdu. Jsem hluboce znechucený tím jak se zde hrubým způsobem uráží vynálezce vznětového i spalovacího motoru to je nepripustne!!!! Pane Tronda ale teď vážně a vy máte nějaké veliké znalosti o poměrech na železnici na Slovensku?

Tronda

Mnohem větší než vy a odkud, tak do toho vám nic není.

Hrackalw

😀😀😀 děkuji to mi stačí za své vědomosti se většinou lidé nestydí ani za to odkud je má. Jste asi naprostá rarita. Nevěděl jsem že Metrans jezdí i na Slovensku.

Tronda

Tak teď už to víte a obsluhuje na SK hned několik terminálů (za domácí úkol zjistíte, které to jsou), i když vůbec nechápu, co má Metrans společného s tématem tohoto článku, protože nepodniká v osobní dopravě.

David

Patřím k příznivcům pana Trondy. Nastavuje zrcadlo všem těm přiblblým šotouškům s platem 20 tisíc, kteří rádi diskutují o milonech a miliardách z veřejných peněz.

Dalibor

on takový Einspiegel je mnohým trnem v oku.

Tronda

Věcná a konstruktivní diskuze především neříká nic vám, milý Hrackalwe.

-TR-

To, že železniční doprava na Slovensku je v hluboké krizi, nemůžete zpochybnit. A řada Slováků, které znám, se na tom se mnou naprosto shoduje.

Axel

Souhlasím = ať si slovenští občané říkají své vlasti jak chtějí. Ale není úkolem nás z Česka urážet své sousedy (vzpomeňte si na to tzv. umělecké dílo, které znázorňovalo jednotlivé evropské státy… Vy přece taky nemůžete souhlasit, že Bulharsko má být znázorněno jako turecký záchod). Nezapomeňte, že podobné blbé kecy přispěly k rozdělení ČSFR.

-TR-

Vy mi podsouváte něco, co jsem ale vůbec neměl na mysli. Když konstatuji, že železniční doprava na Slovensku je v krizi, není to žádná urážka. Kdo si to jako urážku vykládá, tak je vůl a netřeba se jeho „názorem“ zabývat.

Hrackalw

Pan Axel asi reagoval na pana Trondu si myslím na jeho vyjádření o Balkáně.

-TR-

To označení „severní Balkán“ lze chápat i jako metaforu pro vyjádření krize, ve které železnice na Slovensku je.

Alex

Hm, tak proč v diskuzích o problémech např. v (železniční) dopravě v Německu (ALEX,…) není řeč o „severním Turecku“? Nota bene, když se člověk pravidelně dovídá, jak vládne současné turecké vedení v Turecké republice = že dokáže „trumfnout“ nějakou chybu ještě větší chybou. Proto jsem pro, abyste se omluvil za „severní Balkán“. Ohledně věcné kritiky, tam nemám žádný komentář, bo o věcné kritice lze věcně diskutovat. Ale po osobních urážkách veškerá diskuze skončí (např. tak že dialog se promění na 2 současně vedené monology, kdy oba „vypnou“ uši).

Dalibor

Hlavně prosím naše milé východní sousedy, aby přestali MIGROVAT do čech. V Brně si už začínám připadat jak v Bratislavě. Samej ekonomickej MIGRANT. A SLOVÁKŮ je tru z nich nejvíc.

Tronda

Hodnocení této oblasti plně odpovídá úrovni jejich železnic, v kterých vy se asi nevyznáte, je mi líto.

Nekdo

on ma ale s tim „severnim balkanem“ pravdu. jak casto pobyvate na Slovensku? vzdyt je to tam videt vsude… i kdyz je pravda, ze my, nejzaplivanejsi a nejvychodnejsi (jak geograficky, tak i mentalitou a laskou z bolsevikum) z nemeckych spolkovych zemi nemame asi moc pravo kritizovat, protoze se staci porozhlednout kolem sebe, jak to vypada tady… 😀

jan

Nejsou, já stále tvrdím, že osobáky mají jezdit až do čadce. A ne 3 přestupy. Mezi Brnem a Bratislavou, by se os asi taky uživil.

Valašák

Zato 845 je plně klimatizovaná a nízkopodlažní.

navratp

Ta není veřejnou službou, do té nemusíte lézt.

Standa

Trondo, takže podle vaši logiky, když se to jinde dělá špatně tak proč vtom nepokračovat i tady. Jinak, když jste což je správně solidární s vozíčkáři, tak ti nemají u mnoha dopravců šanci ani v dálkové dopravě.

Dalibor

jakej Severní Balkán? Odjakživa to byly Horní Uhry.

Přemek

O případných škodách lze mluvit pouze tehdy, jsou-li k dispozici údaje o obsazenosti jednotlivých spojů a o podmínkách autobusové alternativy. Jinak je to plantání o ničem. Mýlím se, když tvrdím, že relace Vsetín – Půchov v podobě R a Ex zůstává zachována? Trať a silnice vedou prakticky v jedné stopě…

-TR-

Jenže problém je ten, že první Ex přijede do Púchova až před desátou dopoledne. Situaci by možná prospěl nový zkrácený Ex Olomouc – Púchov, který by jel o dvě hodiny dříve, a vycházely by tam zajímavé přípoje do Košic a Bratislavy. Ale pokud je mi známo, MD do toho nechce jít.

Jiří Kocurek

Otázkou technického rázu je: Kde vzít dvousystémovou mašinu a nekrást. Olomoucká Bobina, která tahala Os do Nezamyslic, to doveze maximálně do stanice Lúky pod Makytou. A navíc ještě pomalu.

Arnošt

Akorát se podívejte v kolik ty expresy jedou. První expres na Slovensko jede z Lidče v 9:30. Super nabídka. Poslední expres z Púchova jede v šest.

jan

Takže umělé rozdělení Československa díky blbým tarifům, neobjednávce na dobrých tratích pokračuje a je ještě horší.. Tady například dokonce často nejsou přejezdy (řešeny mimo úrovňově). A pokud to chápu měly by jezdit disely pod dráty. Skvěle..

Tronda

Stejně jako jezdí diesely na všech dalších elektrifikovaných přechodech v režii ČD/ŽSSK.

jan

Za normálního stavu železnice by jel OS z Hranic až do Půchova.. Klidně i tornádo… Ale jel by.. A dělal by přípoje.

Modré zábradlí

Akorát by se z toho tornáda v Púchově trochu zakouřilo😀

jirka

to by se za doby kdy bylo ČSD nestalo

-TR-

To ne, protože to jsme byli jeden stát. Ale dnes je situace bohužel jiná.

Maršál

Hlavně taky dopravu neobjednávaly kraje, protože je teď díky tomu očividně pěkný zmatek. Každý si hraje na svém písečku a dělá, jako kdyby kolem nic nebylo, takže naprosto zbytečně končí mezikrajské úseky, které léta fungovaly.

Leinad

Maršál: ne když je každá ze stran schopná se dohodnout (Labe-Elbe,…)
Tady prostě ZSSK odmítly vyrovnávku výkonů a Slovenský objednavatel to podporuje.

Novotny

Kraj nevi co by chtel, a odnese to jenom cestujici. Za to by mel nest z Kraje nekdo odpovednost. Od prosince to bude jeste horsi, treba se dockame toho, ze vlaky nevyjedou vubec a bude nasazena autobusova doprava v casti kraje.

Prokop

V provozním souboru B, který vyhrála Arriva, žádné vlaky Horní Lideč – Púchov ani příhraniční úsek u Vlárského průsmyku nebyly. Stačí se podívat na oběhy vozidel, které jsou přílohou smlouvy se Zlínským krajem. Zlínský kraj zjistil až dlouho po vysoutěžení dopravců, že dnes platí i za příhraniční úseky, kde jezdí ZSSK. Jenže tyto úseky do soutěže nezahrnul. Hmm, jak z toho vybruslit? Kde vzít peníze? Tak zkusili pokus s Arrivou až do Púchova. Jenže proč by na něco takového měli na Slovensku přistoupit?! Aby si Zlínský kraj diktoval, jak mají jezdit na Slovensku, kde jsme? Určitě i pro Arrivu to… Číst vice »

Prokop

V tom případě Vás prosím o odkaz. Já totiž v příloze o vymezení dopravního výkonu vidím uveden jen úsek Horní Lideč – Střelná, stejně tak v příloze smlouvy, ve které jsou oběhy vozidel, žádný Púchov nevidím 🙁

Arnošt

Takže si Zlínský kraj s Arrivou domluvili něco, a neobtěžovali se to předem projednat se slovenskou stranou? Nebo jak tomu rozumět?

kade

Přesně, přijde mi to celé nějaké partyzánské a hlavně taky poněkud na poslední chvíli a v podstatě mi připadá, že tomu rozumět nejde. Do toho, co se mi doneslo, zapadá výše uvedené od Prokopa. Ty tabelární jízdní řády v přílohách smluv vubec nerozlišují dopravce (pokud neexistují ještě nějaké jiné, já už radši nemužu vyloučit nic…).

Axel

Dobrý den, ohledně jádra Vašeho komentu: Na dohodu musí být oba. Spíše se ptejme jak probíhalo vyjednávání Zlínský a Trenčianský kraj… to v článku chybí, a je popsán pouze výsledek. U jiných krajů se Zlínský kraj dohodnul (Jihomoravský, Olomoucký a Moravskoslezský) na přes-krajské železniční dopravě

-TR-

Na Slovensku vlaky objednává ministerstvo dopravy, nikoliv kraje.

Železničář z venkova

Ano na Slovensku mají rozum a nedopustí takový zmatek jaký se chystá od prosince u nás

asdfr

Nech sa paci. Zilinsky kraj dlho vola po posilneni spojov Zilina Cadca. Je tam hodinovy takt. Uz je konecny navrh noveho grafikonu. Pridali vlak a to z odchod zo ziliny o 19:48 lebo tento grafikon isiel vlak 18:48 a 20:48 a pri niektorych zmenili obmedzenia. Predtym Os nesiel cez letne prazdniny, nesiel cez zimne prazdniny, cez jarne prazdny, takze vlak nesiel minimalne 3 mesiace do roku a po novom bude ten vlak chodit dokonca vo vsetky pracovne dni. A situacia dalej za Cadcou na Skalite. Tam im ide vlak na Zilinu o 6:42 a potom dalsi 13:06. Odpoved ministerstva –… Číst vice »

Karel

Neměla by dopravu objednávat přímo OSN? Když si ji objednává každý stát jednotlivě, je to hrozný zmatek.

Tronda

Škoda, že jste také neviděl slovenský jizdní řád a hlavně jejich pestrou nabídku spojů.

-TR-

Milý pane, nic nebránilo tomu, aby na české straně byla dopravcem Arriva a na slovenské ŽSSK. Ostatně se o tom i jednalo. Šlo tady akorát o to, čí vozidlo by tam jezdilo. ŽSSK nechtěla vozidla Arrivy, požadovala jízdu svých vozidel, ale zároveň za ně chtěla příliš mnoho peněz. Je to iracionální logika, vzhledem k naprosto šílené provozní krizi, ve které se ŽSSK nachází – odřeknutí vlaků kvůli nedostatku hnacích vozidel je na denním pořádku. V takové situaci by každý normální šéf byl rád, že si vypomůže cizími vozidly. Ale politické zadání na Slovensku je jiné – železnice je tam dojnou… Číst vice »

Prokop

Milý pane, že na území Slovenska je dopravcem těchto vlaků ZSSK a na území ČR je dopravcem ČD a od prosince měla být Arriva, to já vím.

„… akorát o to, čí vozidlo by tam jezdilo.“ To mně nepřipadá jako banální problém, pokud to nemám domluveno s druhou stranou 😉

ZSSK chtějí moc, ano, ale jak je možné, že to dnes nikomu nevadilo a najednou je to problém?

-TR-

Nevadilo to, protože se to řešilo v rámci vyrovnávky výkonů přes jiné přechody. Třeba u dálkových vlaků kategorie EC je cena přes 200 Kč na vlakokilometr zcela přirozená.

Axel

@Prokop… když se ptáte: „ZSSK chtějí moc, ano, ale jak je možné, že to dnes nikomu nevadilo a najednou je to problém?“, tak buďto neznáte reálie Zlínského kraje (a tedy neznáte detaily o minulém vedení kraje Kučera z KSČ, Urban z ČSSD,…) anebo máte nějaké velmi nadstandartní informace o tom, že by v minulosti uzavřel Zlínský kraj smlouvu o dopravě H. Lideč-Púchov (a že v této případné smlouvě byla obdobná cena mínus kumulovaná inflace jakou nyní požaduje slovenské MD nebo ŽSSK po Zlínském kraji)… Tj. jestli máte tyto nadstandartní informace o případné dřívější smlouvě, tak sem s nimi – já… Číst vice »

abaldat

Mě přijde logické, že moderní elektrické vozidlo s kapacitě 640 lidí bude dražší, než motorák s kapacitou 100 (netuším kolik ty Linty mají)?

Axel

@abaldat… o tom není sporu. Já komentoval něco jiného – a to chaos a bordel v dotování veřejné dopravy, který zůstal po předchozím krajském vedení. Je chybou, že Botek neudělal, zdá se, kompletní úklid (za spoustu milionů výdajů a času) po Kučerovi. Protože mě se zdá, že spojení Horní Lideč-Púchov nebylo napřímo placeno z krajských peněz, ale bylo zajišťováno jaksi křížově (proto zmiňuji krajského politika Urbana, který současně dělal místropředsedu představenstva ČD). Přece to byl hlavní problém minulého radního Kučery z KSČ, že se svojí kvalifikací prodavače pojištění, na kraji radši skoro nic nedělal a když už něco udělal, tak… Číst vice »

Samuel

Do konce tohoto GVD je úsek Horní Lideč-Horní Lideč st.hr. ve smlouvě mezi Zlínským krajem a ČD, přičemž úhrada ztráty za vlakový kilometr je řešena průměrnou částkou za všechny traté ve Zlínském kraji.

Axel

Byl by zdroj? Ideálně přímo odkaz na příslušnou smlouvu (ideálně přímo na konkrétní přílohu) v registru smluv. Bo, já už ji hledal a nenašel. Děkuji

Přemek

Tož sa ti ogaři zlínští jaksik zlískali, že si taneček a Arrivú zatočili a včíl nevědí, proč… To je tak, když sa ze strání dolů synci valí za panstvo a sláma jim z bot, kterými šůchajú, vyčuhuje…

Karel

Zlínský kraj má v poslední době celkem zvláštní postoj k železniční dopravě.

Tronda

Vždyť ji chce rozšířit. To je špatně? To, že jediné správné ŽSSK nevědí, kolik by si za ten kousek do Lidče řekli, neznamená, že se kraj má nechat dojit.

Petr

A je to tu, teď se to dozvíme, ještě o pohraniční lince S60 v úseku Březnice-Myslín 🙁

-TR-

Máte o tom nějaké bližší informace? Předem děkuji.

Jaroslav

K tomu může snadno dojít a já to vlastně očekávám. Aneb každý kraj si hraje na svém písečku a přeshraniční regionální doprava mezi kraji je sproste slovo. Je to však správná cesta? Nehledě na různé úhly pohledu i co se týče jízdného…

Petr

Zvlášť pikantní bude, že souprava JIKORDu, pojede v úseku Březnice-Dobrá Voda v tarifu PID a v úseku Březnice-Mirovice jako linka S60 ROPIDu. Tedy v tom lepším případě. V horším, bude linka S60 zajímavá přerušením. Beroun-Březnice vlak, Březnice – Myslín pěšky (bus?), Myslín-Mirovice vlak.

Petr

Viz přetrvávající poznámka v návrhu JŘ tratě 200, i po projednání s objednateli, tedy kraji.
„99 Březnice – Myslín vlak bude veden pouze při zajištění financování“
Obdobně je na tom traˇ203, ale tam jsou odkloněné soupravy vlaků 79xx a Blatná si vlaky do Březnice obhájí, takže riziko, že by tam vznikl nulový grafikon osobních vlaků, přes hranice krajů, je minimální.

Valašák

Tak co Axel a 182-097 lhal jsem Vám?

Axel

Měl jste pravdu. Děkuji Vám za původní informaci.

Kazisvět

Takže kupeckými počty se dostáváme k tomu, že rozdíl ceny zhruba 550000,- ročně mezi elektrickou dvojposchoďovou jednotkou a motorovou jednotkou je pro zlínský kraj tak příliš, že raději zruší vlaky. Takže když se vyrazí jeden úřední blb co o tom rozhodl, zbyde z jeho platu dost na roční provoz mezinárodního spojení. Banánistán…

Roman

Tak Zl.kraj si myslel, že bude diktovat Slovensku, co tam bude u nich jezdit – a hrubě s Arrivou narazil. A narazil i s 671 ZSSK, protoze ty jsou z peněz EU pořízeny mj. i pro linku Žilina – Strelenka (- Horní Lideč). Takže ty jednotky tam prostě jezdit musí (navíc Púchov je už střídavý, takže žádná Potěmkynova akce se stejnosměrnou soupravou / loko nelze ani zrealizovat). NEJVÍC TO ODSEROU OBYČEJNÍ LIDÉ, CO Z BLÍZKÉHO OKOLÍ LIDČA JEZDÍ DO PÚCHOVA DO TÉ PNEUMATIKÁRNY. TI BUDOU DOSLOVA CHROCHTAT BLAHEM! Aneb ať žije liberalizace železnic pod vidinou těch nejvyšších cen – 3x… Číst vice »

BoH

Toto nemá s liberalizací nic společného. Toto je problém Zlínského kraje, který soutěží něco, na co nemá sám práva (měl tuto soutěž uspořádat se Slovenskými kolegy) a Slovenska, který raději bude vyhazovat peníze do kanálu (vozit pár lidí jednotkami pro stovky cestujících), než aby ušetřil.

-TR-

Nesmyslně vypsaná dotace není důvod pro nasazování kapacitně předimenzované soupravy. Naopak, někdo by za tuto dotaci měl nést odpovědnost, protože je to mrhání veřejnými penězi.

Arnošt

Samozřejmě, ale nyní už jsou podmínky dány, tak se musí pracovat s tím co je.

-TR-

No, tak se dalo udělat to, že třeba 1 pár spojů mohl jezdit Elefant a ostatní spoje mohly být pokryty Arrivou. Formálně by byl splněn požadavek, že Elefanti budou jezdit na trase do Strelenky, a zároveň by se ušetřilo.

Vlk by se nažral a koza by zůstala celá.

Mates

Otázka je, či se patrová souprava částečně nehradila z evropských peněz a není vázaná i na tuto trať (viz. Panter Jaroměř-Pardubice, a pak nemohl do Chlumce ani do Týniště).

Thalys

a to tam ešte majú byť nasadené neskôr nové Regiopantery

Leinad

Co si žadatel napsal do dotace, to tam má. Někdo si napsal konkrétní města na konkrétní trati, někdo větší oblast a stejně to dostal.

Kazisvět

Děkujeme řádnému hospodáři Zlínskému kraji, že se ze všech sil snaží ušetřit. Díky nesmírné obětavosti se podařilo tímto úspěchem ušetřit 0.0045% krajského rozpočtu. Jistě se to využije na něco smysluplnějšího, než je dopravní obslužnost…

Leinad

Podekuj ZSSK, že můžeš stále jezdit kapacitními Elefanty, i když stojí nějakou dobu na konečné(úspora posádek i vozidel 0)

Michael

Já opravdu nemůžu uvěřit tomu, že se jen tak z ničeho nic prostě zruší provoz přes hranice. Ve chvíli, kdy tam narvou autobusy, už se ty vlaky jen tak nevrátí. Vybrat nového dopravce, dělat jak je všechno super a růžoví sloníci létají na obláčcích, a pak 3 měsíce před zahájením provozu prostě jen tak oznámit, že se nedohodli a tak se ztratí taková důležitá vazba, je čisté diletantství. A představa, že někdo bude u vlaku, který jede z 95% po území jiného státu a v Česku má 3 zastávky, je opravdu obdivuhodně odvážná. Není jim to blbý ani trochu?

Frantisek

Hlavně ty autobusy podle zde napsaných výroků ani nenavážou na slovenské spoje, takže zřejmě přibude přestup z vlaku do autobusu a pěší přechod hranice. Teoreticky. Reálně nejspíše zvítězí auta.

Svojsin

Fanatický František: to víte, nebo se jen domníváte?

Jarda

Koukám,nastává slibované zvyšování kvality služeb pro cestující po nástupu alternativních dopravců.

-TR-

Proč nemohl jet motorák Arrivy až do Púchova? Pro ŽSSK by to bylo přínosné – pomohlo by jim to vyřešit akutní nedostatek hnacích vozidel a elefanta nasadit jinde.

Takže o alternativních dopravcích to není. Je to jen o zabedněnosti.

Hrackalw

Jakým právem urazis někoho za jeho rozhodnutí když ani nevíš proč vzniklo. Co když treba právě na tuto trasu slovenské železnice planuji nasazení nových panterů? Znáš tam tu trať znáš sklonové poměry ? Jak víš zda by tam ty Linty vůbec zvládaly jízdní doby? A pod. Je svrchovaným právem každého co požaduje aby jezdilo po jeho území.

-TR-

To není urážka, to je kritika. A mám svaté právo kritizovat cokoliv, u čeho to uznám za vhodné.

Pro Pantery existuje řada jiných zajímavých výkonů.

Hrackalw

Aha já nevěděl že když o někom řekneš že je zabedněný že to není urážka. Kritizovat má samozřejmě právo každý ale ne urážet. Slušný člověk který má nějakou úroveň se k urážkám neuchýlí .

-TR-

Já jsem nepsal, že někdo je zabedněný, já jsem psal o zabedněnosti. To je rozdíl.

Hrackalw

Tak to je už opravdu slovickareni z tvé strany. Každému je přeci jasné že když o něčem napíšeš že to je zabedněnost tak tu musel vymyslet nebo udělat někdo kdo je zabedněný. Prostě urážka to byla. Ale chápu tě. Při čtení některých prizpevku a to ne jen v této diskuzi mám taky chuť použít ostřejší slova. Ale slušnost tolerance a snaha třeba i pochopit názor a argumenty druhého vždy zvítězily.

Frantisek

Ale to by přišli o výkony a o peníze. O lidi tu nejde. Přetrhaná spojení přes (nejen státní) hranice známe ovšem velmi dobře i z jiných oblastí.

BoH

A co má konkrétně ten dopravce společného s tím, že na Slovensku v dopravě panuje socialismus 🙂

-TR-

Na Slovensku v dopravě nepanuje socialismus, ale ještě něco horšího.

Jirka

Anarchie

Frantisek

Diletantismus.

Dada

co se divite, maji to Lnapisane“ na kazdym aute. SK . to je prece zcela jednoznacne…

Hrackalw

Co tu meleš o socialismu 😀. Pro Slovaky by to zřejmě bylo pohoršení přesednout z elektrické jednotky do německého šrotu. A Slovensku na svých občanech záleží víc než u nás. A to nemluvím o životním prostředí. Motoráky pod trolejí v dnešní době je z prominutím prasecina. Slováci nemají socialismus ale více rozumu !!!!

-TR-

Je vidět, že vlakem po Slovensku moc nejezdíte. Já ano – a na vlastní oči vidím, jak to tam jde dolů.

Nová vozidla představují akorát Potěmkinovu vesnici, nebo také putovní výstavu.

Nekdo

bohuzel je to tak. je zari a ZSSK letos shorelo jiz 9 lokomotiv. dokdy timto tempem asi vydrzi, nez shori posledni? do 2022, nebo az do 2023?

BoH

Toto už snad ani nemůžete myslet vážně 😀 … Skutečně spojení Horní Lideč – Púchov je takový majstrštyk, že tam má jezdit jednotka s více než 300 místy 😀 To dává asi stejný smysl, jako nasadit Slona na trať Jeseník – Javorník. Opravdu to aby rozum pohledal 😀 … Ale ne, ta trať se prostě musí udržet za každou cenu, i kdyby tam měli nasadit RailJet, tak prostě konkurence nepřipadá v úvahu 😀

Vít Jůza

Řešením by mohlo být převážet lidi přes hranici na slonech …

Tronda

A že vás to životní prostředí netrápí v případě šrotu 810 mezi Břeclaví a Kúty.

Chronosphere

To se projevuje hlavně na elektrické trati Jablunkov Čadca kde Slovenský státní dopravce provozuje řadu 810.To dle vás není prasečina?Anebo jde o projev modrogumního vícerozumu?

Pezos

Mimochodem, jsem zvědavý, jak vysokou pokutu od objednavatelů dostali za to, že na 99% se nedodržují slíbené služby (alespoň já jsem letos ještě ani jednou neviděl vozidlo, které by splňovali „rozšířenou přepravu spoluzavazadel“.

Ale co to plácám, tam jezdí hodní „národní dopravci“, těm projde všechno.

Hrackalw

Ano samozřejmě i tam mám na to stejný názor. Je to špatně. Stejně jako na řadě trati u nás ve vnitrozemí.

Kazisvět

Jakou barvu má váš mozek? ZSSK již pár roků řadu 810 neprovozují…

Leinad

Pokud by byl za rozumnou cenu moderní nízkokapacitní elektrák (tramvaj) tak souhlas. Fakt že ani jeden dopravce nemá elektrošukafon není důvod platit tam vození vzduchu patrákem.

Jarda

Jde o to,že Slováci nechtějí na svém území pod dráty smradlave diesly. A tady platí jednoduchá rovnice: ARRIVA=NAFTA

Chronosphere

A na v Jablunkovském průsmyku platí jednoduchá rovnice:ŽSR=NAFTA.A Češi smradlavé diesely strpět musí…

Pezos

Jojo, třeba zmíněné Mosty i Jablunkova – Čadca, že?

Dada

muzete mi, prosiim, rict jak za tuto situaci muze alternativni dopravce?

Hrackalw

Alternativní dopravce za to může asi jen tím že na rozdíl od ČD nemá uzavřenou tu dohodu o preshranicnim provozu. Ale to kraj věděl měl s tím počítat. Vinu samozřejmě nese kraj a jeho chybná rozhodnutí.

Tronda

Jakýmpak způsobem zkvalitnili hodní státní dopravci provoz na nedalekém přechodu Vlárský Průsmyk – Horné Srnie? Jeden pár v pátek a druhý v neděli je v pořádku?

-TR-

Z článku vyplývá, že hlavním sabotérem provozu přeshraničních vlaků je zřejmě ŽSSK. Protože Zlínský kraj a Arriva nabídly soupravu s výrazně nižšími provozními náklady, než má dvoupatrová jednotka.

Nehledě na to, že dvoupatrová jednotka je na této trase kapacitně předimenzovaná.

Arnošt

Tak pokud slovenská strana na svém území požaduje takto velkou soupravu, tak je to čistě jejich věc. Je jasné, že v závěrečném úseku vlaku už těch lidí pojede málo, ale to přece není důvod nutit cestující předsedat. Pro příklad, DB také jezdí v úseku Bad Schandau – Schona velkou příměstskou jednotkou, ikdyž by tam stačila 810.l, ČD z Čerčan do Benešova také jezdí dvojitým Elefantem, ikdyž by bohatě stačil jeden,atd.

-TR-

Ani blíže k Púchovu není vytíženost vlaků taková, aby ospravedlnila nasazení dvoupatrové soupravy.

Arnošt

Ať je nebo není je ale čistě věcí slovenské strany. Je snad logické, že nasazení typu vozidla se přizpůsobí tomu, kde vozidlo jede 95 procent trasy. Takže proč by Slováci měli přistoupit na Arrivu, když území ČR se týká 5 procent trasy. Pokud by to bylo obráceně a konečný bod by byl v Lúkách, tak by samozřejmě bylo logické, že by na Slovensko zajížděla česká souprava.

-TR-

Tak já narážím spíš na to, jak ŽSSK reálně funguje. Ta firma má nedostatek souprav, běžně dochází k odřeknutí vlaků z tohoto důvodu – např. na trase Čadca – Makov se to děje pravidelně, ale výjimkou to není ani na hlavních elektrizovaných tratích.

Arriva mohla nasazením své soupravy pomoci. Nejen, že by to bylo levnější, ale zároveň by ŽSSK mohly toho elefanta nasadit jinde, kde je daleko potřebnější.

Arnošt

To máte pravdu. Ale tímto jediné, čeho se dosáhne bude to, že ta souprava stejně pojede, akorát místo toho, aby udělala ještě službu tím, že zajede těch 5 km do Lidče a zlepšila dopravní dostupnost v regionu, tak bude stát zbytečně na státní hranici. Úspora soupravy žádná, úspora personálu žádná. Vítejte na Balkáně.

Martin Nosek

Arnošt: Fakt nemusí být úspora soupravy žádná? A co když se ta souprava ve Strelence hned otočí zatímco v Lidči by stála? Potom se uspoří jedna souprava. Navíc pro tuto trať jsou určeni nový Panteři. Diskuze zde mi mnohdy začínají připomínat novinky.cz 🙁

-TR-

Ne, opravdu k žádné úspoře soupravy nedojde.

Samo

Časová poloha tej linky je naviazaná na iné vlaky v Púchove. Takže akurát bude tá súprava dlhšie stáť, namiesto toho aby išla.

Frantisek

Uspoří se souprava (jestli), ale spojení bude na dvě věci. 🙂

Arnošt

Nejlepší na tom všem je, že se souprava ani personál nešetří. Prostě jen na truc bude stát souprava 30 minut na státní hranici, než aby mezitím zajela 5 km do Lidče.

Martin Nosek

On by ten zájezd ale musel někdo zaplatit

Martin V.

Ano, ale kolik jsou variabilní náklady na těch pár kilometrů? Tzn. poplatek za DC, za trakční elektřinu, za opotřebení soupravy jízdou a přiměřený zisk? Náklady na mzdy budou stejné i když souprava bude na hranicích stát. Naopak příjmy z jízdného na slovenské straně by se mohly zvýšit o cestující z Moravy, kteří místo přestupu z autobusu zvolí jiné řešení. Netvrďte mi, že to dělá 200 Kč/km. 🙂 Za stovku by na to Zlíňáci kývli a všichni mohli být spokojeni.

Leinad

Arnošt: ať si jezdí čím chce, Zlíňané zaplatí za něco s dostatečnou kapacitou.
Je snad pro ZSSK výhodnější stát posádkou i vlakem najust na hranici?

Arnošt

Další pozitivum díky výběrovým řízením. Tak hlavně, že se někde ušetřilo.

BoH

Dobře to samozřejmě není. Otázkou je, jestli za to může ten, kdo chtěl ušetřit a nebo ten, kdo to chtěl zadat svým kamarádům 🙂

Arnošt

Jak už jsem psal výše, vzhledem k tomu, že 95 procent trasy je na území Slovenska, tak je problém na české straně.

BoH

To určitě. Mně šlo spíše o princip :))

Ic540

BoH. Přesně tak.

Trochu mi to připomíná vyjádření Žilinské županky k vlakům Žilina Orava tzv Oravský expres…
… A budou tím jezdit nejen občané Žiliny a okolí, ale i zahraniční turisté…
… No zahraniční co by z MS kraje mohli nebudou. Expres odjíždí v 8 hodin a první vlaky dorazí v 8:13 a 8:35….
… Prostě oni v těch Mostech u Jablunkova alespoň ten jeden vlak nezřídí a nepřidají…

Leinad

Že Zlínského kraje do dalších sousedních krajů vlaky jezdí.
Bude stát Elefant ve Strelence, protože ZSSK nechce vyrovnávku, zajet dál.