Přeshraniční jízdenka za 18 tisíc na rok. Tyrolsko propojí veřejnou dopravu s Italy
Jednotka Siemens Desiro ML pro Tyrolsko. Foto: ÖBB

Přeshraniční integrace zahrne i některé lanovky v Itálii.

Přeshraniční integrace zahrne i některé lanovky v Itálii.
Možná stojí za zmínku, že v té oblasti existuje jednodenní jízdenka za 44,3 EUR pro skupinu až 2 dospělých a 3 dětí: https://www.suedtirolmobil.info/en/tickets/ticket-finder/euregio-2-plus-day-passes
Preshranicni tarify jsou casto naceneny s extra prirazkou, kdy napr. Bohumin-Chalupki (cca 5km) stoji 139Kc a vubec netusim, jak by to bylo kdyby si nekdo chtel na tuto relaci koupit rocni listek. Mezi Ceskem a Slovenskem je to taky problem, protoze i rocni slovensky listek neplati od posledni stanice do pohranicniho prechodoveho bodu. Proto jsem rad, ze nekde chapou, ze jezdit do zahranici nema byt neco extra. Jaky listek by si napr. koupil clovek co jezdi casto mezi Brnem a Bratislavou? Ostravou a Zilinou? Myslim, ze 18000 stacit nebude.
Bohumín – Chalupki?
Radši autobusem do Starého Bohumína a pak pěšky. Fakt nechápu, proč se více neřeší přeshraniční veřejná doprava na krátkou vzdálenost.
Já to dělám tak že na IN100 jedu až do Čadce a pak si přes web koupím slovenskou jízdenku. Ano vím že si mám koupit jízdenku mezi pohraničními body. Zatím mi to vždy prošlo, tak to neřeším.🙂
Na hranici máte virtuální tarifní bod „Břeclav(Gr)“, který leží v nějakém kilometru. Můžete si koupit traťovku v Česku z Brna do něj a na Slovensku z něj do Bratislavy – ovšem jen u okýnka.
Slovenský ročný lístok od ZSSK do pohraničného bodu platí. Neplatia tam len IDSkové lístky (to je problém napr. v Bratislave – VOR lístok na hranicu platí, IDS BK nie, takže si treba dokupovať ZSSK lístok), a potom rôzne lístky na bezplatnú prepravu.
To je jakysi problem „vychodni Evropy“, ze vnitrostatni zeleznicni tarif konci ve virtualnim bode na hranici. „Na zapade“ je tarifni hranice obvykle v jedne z pohranicnich stanic. Kritizuji to i Rakusani, ze na Klimaticket lze dojet do prvni stanice ve Svycarsku nebo Italii, ale ne do Breclavi, Bratislavy, Hegyshalom, Jesenice… Je to vina CD, ZSS, MAV, …
Proč by měli na rakouský lístek jezdit do první zahraniční stanice? Snad by jim měla stačit poslední rakouská (max pohraniční přechodový bod), ne?
139,- je za IC/EC (povinná rezervace). V osobáku platí MPS za 20,-.
Pro pravidelné dojíždění je lepší koupit si ODIS zónu Bohumín, jet busem do Starého Bohumína a pěšky přes most.
Tuším, že tam jezdí linka Bohumín – Šilhéřovice jako peáž bez zastavení. V Těšíně protáhli zónu ODIS na vlaky do Cieszyna, ale na autobusy je asi příliš velký rozdíl v legislativách.
Měl jsem tu možnost se pracovně pohybovat v Südtiroll od roku 2003-2020. Měl jsem možnost ve dnech volna poznávat tento krásný kout severní Itálie, kde se převážně mluví německy. Zvlášť jsem ocenil jednodenní jízdenku za 15€ která mi umožnila poznat celý kraj vlakem, autobusem, lanovkami i tramvají na OberBozen. Ta integrovanost byla patrná již před lety. Tato nová nabídka zjevně cílí na pravidelně dojíždějící za prací, studiem a zábavou na obou stranách Brennerského průsmyku. Za 2€ denně prostě paráda. A že to platí jen na osobní vlaky není žádný problém. Ten časový rozdíl je zanedbatelný a přípoje na Brenneru jsou… Číst vice »
Nejde ani tak o rychlost jako o kapacitu a časovou nabídku. V Tirolsku v síti VVT platí všechny verze klimaticket i na dálkovou dopravu (RJX, RJ, EC, ICE atd.). A i tam není dalkova doprava organizovaná a financovaná zemskou vládou. Jde tedy o politickou vůli regionu. Osobní vlaky Bozen -Brenner bývají právě z tohoto důvodu dost často přeplněné na hranicích kapacity.
Naprostá pravda.
V roce 2015 jsem měl i celý vagón pro sebe.
Potom jezdili inženýři z Afriky do Mnichova a to byl hnus.
Kdo znáte nádraží Brennero/Brenner , tak si zkuste představit že to tam bylo jak na Matějské pouti, ale bez kolotočů.
Za covidu přísné kontroly. Bez certifikátu očkování nepřekročíš hranici.
Ale jo, poslední roky byly ty vlaky plnější víc a víc.
Ale to je snad dobře ne?
Snad by se uživil i půlhodinový takt.
To plati v celem Rakousku a je to tak „odjakziva“, ze bezne jizdenky plati i na dalkove vlaky, jednorazove i drivejsi zemske casove, coz se preneslo na Klimaticket. Ale v tomhle je Rakousko dost vyjimka.