Přes třicet let staré závazky. České dráhy prodaly pozemek na hlavním nádraží za 320 milionů

Do 12. prosince 2024 odjížděly autovlaky z Prahy hlavního nádraží. Budova v pozadí půjde k zemi. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDo 12. prosince 2024 odjížděly autovlaky z Prahy hlavního nádraží. Budova v pozadí půjde k zemi. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Pozemek kupuje skupina Penta, která do budoucna plánuje v oblasti hlavního nádraží i zástavbu nad kolejištěm.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
TPal.

Jsem tady jediný, kdo má z tohoto kroku radost?

DavidS

Já jsem taky rád, že ten pozemek bude využit

Honza P

V té budově v pozadí bylo ještě nedávno (nebo možná stále je) komando pro nástup vlakových čet.. Kam se přesunulo, příp. přesune?

Komando

Bredovský dvůr

OndraS

A Jančura má taky nějaké pozemky pod kolejema? Nebo jak tohle funguje?

Jouda

Tohle je teda pěkná ptákovina. Místo, aby tam byl park pro veřejnost, tak tam budou stát další barabizny

SaulGoodman

A v nich veřejnost bydlet nebude, nebo…? Zrovna od Hlaváku je to do několika (leso)parků kousek, zato bydlení je kriticky nedostatkové. Tady se nenahrazuje zeleň.

Kubrt

Máte dojem, že v okolí hlavního nádraží je málo parků? Každopádně mít tam pozemky k ničemu je – k ničemu.

kombi

Tohle je megaprůšvih, za který klasicky nikdy nikdo neponese odpovědnost. A kdo bude platit miliardy za související komplikace u nových dopravních staveb, které jsou v místě plánovány? Bratia z východu asi ne, že jo. Jen škoda, že je to všem odpovědným úplně putna.

Ústečan

Další průser z divokých devadesátek, který nás dnes dobíhá.

MOS

Raději Penta, než jordánská dřevěná pergola, pod níž prší, sněží, fičí vítr, mrzne a všechno pokálejí hejna holubů. Penta alespoň nestaví dřevěné altánky.

Kubrt

Dva naprosto nesrovnatelné projekty – investorem i účelem.

MOS

Chápu, že se vám pergola líbí. Ale první zima pod dřevem vám otevře oči.

Kubrt

Vedle, nelíbí. Ostatně soudím, že žádná pergola nebude.
Každopádně nevidím smysl srovnávat tyhle dva projekty.

Padre

No oči se vám hlavně otevřou ,až po pár sezonách uvidíte tu hrůzu pod tim betonovým slovenským deklem…

Nikdo

A jak to s ní vlasně aktálně vypadá ?

MOS

BLBĚ.

risk

Naprosto lživé tvrzení. Ta smlouva byla na 50 let, stejně jako většina ostatních smluv kolem Hlavního nádraží. Navíc to ignoruje, že tyto smlouvy byly podepsané za velmi podivných okolností a byly pro město naprosto nevýhodné. A když už dnes nikdo nechce nic vyšetřovat ani stíhat, tak ať alespoň nechají ty smlouvy normálně vypršet.

Lidé ve vysokých pozicích odcházeli právě proto, že s tím nechtěli mít nic společného a – jak sami říkali – nechtěli za to jednou nést trestní odpovědnost.

A krádež dál pokračuje.

Hodnota toho pozemku je v miliardách. Opět se krade a nikdo s tím nic nedělá.

risk

Dodat: Masarykovo nádraží – pozemky kolem a nad ním mají smlouvy na 30 let, proto se to teď prodalo Pentě, aby to nevypršelo. Stejné je to s pozemky u Nákladového nádraží Žižkov a Florenc. Nikdo nic nedělá. Aspoň tento server se do toho může pustit, protože hodně lidí ví, co se děje, a dnes už by i mluvili.

Ústečan

Ono je to asi bohužel právně v pořádku, stejně jako šílené smlouvy na pronájem odpočívek ŘSD, o kterých se zde psalo nedávno. Sklízíme plody minulosti, nic se s tím dělat nedá.

DavidS

za 9500 chcete miliardy? Zas nemusíte úplně přehánět…

Ddd

Mně to vychází na nějakých 33 tis. Kč za metr. To mi nepřijde nijak extrémně pod tržní cenou.

Martin Verner

Tak před deseti lety. Za třicet tisíc za metr dnes nedostanete stavební pozemek ani na kraji Prahy.
Zastavitelný hektar v centru je za desetinásobek krásná cena.