Po nejvyšším železničním mostě na světě už jezdí vlaky. Indické údolí překlenuje ve výšce 359 metrů

Otevření nového mostu přes řeku Čanáb v Indii. Foto: FB Naréndra MódíOtevření nového mostu přes řeku Čanáb v Indii. Foto: FB Naréndra Módí

Osobní vlaky po nové trati jezdí zatím dvakrát denně, jízdenka vyjde na 180 Kč.

Odebírat
Upozornit na
guest
4 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ten Ten Ten

Módí měl vlak inaugurovat 19. dubna, ale bylo to odloženo prý kvůli počasí a pak zase kvůli teroristickému útoku, který se v Kašmíru odehrál 22. 4. Vlak měl původně jezdit do Šrínagaru až z Dillí, ale udělali z toho 2 s přestupem ve stanici Shri Mata Vaishno Devi Katra, jak zní celý její název, z bezpečnostních důvodů. Až pro to budou vytvořeny podmínky, přesune se přestup i s bezpečnostní kontrolou do stanice Jammu Tawi, na čemž se momentálně pracuje, takže to bude klasicky po indicku kdoví kdy. 🙂 Nejdelší indický zelezniční tunel (zatím; už se staví delší) neměří 13 km,… Číst vice »

Nose Peak

Asi si večer pustím ten starej film North West Frontier…

Sumeček

Proč vůbec Indie používá tenhle extra široký rozchod? Vždyť to byla britská kolonie a normální rozchod vznikl právě v Británii.

Kubrt

V době počátku budování železniční sítě v Indii (kolem 1850) ještě nebylo jasné, že 1435 se stane celosvětovým „normálním rozchodem“. 1676 mm se používal na některých tratích i v Kanadě a USA, v Argentině se udržel dodnes. V Anglii tehdy fungovala Brunellova Great Western Railway s 2140 mm. Obecně se od širších rozchodů čekala vyšší hmotnost vlaků a výkon parních lokomotiv (rozměry kotle byly limitované rozchodem).