Po nejvyšším železničním mostě na světě už jezdí vlaky. Indické údolí překlenuje ve výšce 359 metrů

Otevření nového mostu přes řeku Čanáb v Indii. Foto: FB Naréndra MódíOtevření nového mostu přes řeku Čanáb v Indii. Foto: FB Naréndra Módí

Osobní vlaky po nové trati jezdí zatím dvakrát denně, jízdenka vyjde na 180 Kč.

Odebírat
Upozornit na
guest
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kaisler S.

No, snad jim to tam nenarušilo krajinný ráz 🙂

Ten Ten Ten

Tato železnice má fungovat mj. i jako opatření proti „narušování krajinného rázu“ místními i přeshraničními teroristy. 😉

Lukas B.

si děláte legraci, ale tenhle most je typická „ohlodaná kost“ – to jest nákladová optimalizace. holt pro ty větší mosty jsou členěné prvky dosud živé.

Nemel

I kdyby narušilo, mají ještě mrtě dalších pohoří, která narušený krajinný ráz mít nebudou. Podstatný rozdíl naší malé zemi, kde přírody zbylo mnohem méně, respektive nám tu nezbyla prakticky žádná. A proto to musíme víc řešit. To je jádro pudla.

Ten Ten Ten

Módí měl vlak inaugurovat 19. dubna, ale bylo to odloženo prý kvůli počasí a pak zase kvůli teroristickému útoku, který se v Kašmíru odehrál 22. 4. Vlak měl původně jezdit do Šrínagaru až z Dillí, ale udělali z toho 2 s přestupem ve stanici Shri Mata Vaishno Devi Katra, jak zní celý její název, z bezpečnostních důvodů. Až pro to budou vytvořeny podmínky, přesune se přestup i s bezpečnostní kontrolou do stanice Jammu Tawi, na čemž se momentálně pracuje, takže to bude klasicky po indicku kdoví kdy. 🙂 Nejdelší indický zelezniční tunel (zatím; už se staví delší) neměří 13 km,… Číst vice »

Nose Peak

Asi si večer pustím ten starej film North West Frontier…

Sumeček

Proč vůbec Indie používá tenhle extra široký rozchod? Vždyť to byla britská kolonie a normální rozchod vznikl právě v Británii.

Kubrt

V době počátku budování železniční sítě v Indii (kolem 1850) ještě nebylo jasné, že 1435 se stane celosvětovým „normálním rozchodem“. 1676 mm se používal na některých tratích i v Kanadě a USA, v Argentině se udržel dodnes. V Anglii tehdy fungovala Brunellova Great Western Railway s 2140 mm. Obecně se od širších rozchodů čekala vyšší hmotnost vlaků a výkon parních lokomotiv (rozměry kotle byly limitované rozchodem).

Kultur

1435 je jen 60% tratí ve světě. Před 10 letí bylo to 54%.

jkjk

Ještě v roce 1947 bylo 46 % na 1676 mm rozchodu a 44 % na metrovém (zbytek ještě menší rozchody). V roce 1992 (56 % širokých) se rozhodlo s konverzi všeho na široký (dneska už 97 %). 1435 mm mají některá metra na vysokorychlostní trať ve výstavbě.